IVF na IUI...

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Lauraw25, Nov 22, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Abigail82

Abigail82 Lid

Nov 22, 2015
    18
    1
    3
    NULL
    NULL
    Super Laura! Gefeliciteerd. Kan me voorstellen dat je blij bent dat je misselijk bent ;)

Wat een mooie score Gelukkig, de punctie achter de rug op naar de terugplaatsing... Succes weer zondag!

2. MCGB

MCGB Actief lid

Aug 21, 2013
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Laura: gefeliciteerd! Wat fijn na 'maar' een poging. Geniet ervan!

We zijn tussendoor nog bezig met IUI 2 voordat we aan de IVF kan beginnen. Vandaag 2 eitjes een van 13 en een van 18 mm dus eentje ligt all klaar. Ik moest vandaag om 11 uur pregnyl spuiten en morgen wordt rond de middag de IUI gedaan.

Denken jullie dat ik moet vandaag ook veder met de menopur? Om misschien de kleinste ook een kans te geven? Dat vergeet ik te vragen, helaas.

Fijne weekend allemaal!

3. Lauraw25

Lauraw25 Actief lid

Dec 8, 2012
    290
    1
    0
    Dank jullie wel!!!

Het voelt nog zo onwerkelijk allemaal!!

4. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

Jul 11, 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Gelukkig hoe is t gegaan gisteren je terug plaatsing?

5. Ennovy

Ennovy Bekend lid

Jan 7, 2011
    591
    0
    16
    Thuiszorg en fotografie
    Friesland
    Wauw wat een heerlijk topic! Hier word je echt blij van.
    Gefeliciteerd met je zwangerschap Laura en de rest met de mooie opbrengst aan eitjes en cryo 's!

Hier net 5 iui 's achter de rug. Zouden starten met de laatste maar helaas 2 cystes dit keer dus afgeblazen helaas. ...Wilde deze graag achter de rug hebben zodat we ook door kunnen naar ivf. Zo geen vertrouwen meer in de iui.....

Hoorde vandaag alleen dat de wachtlijst zeker 5 maanden is hier. ...dat was even slikken. Hoe lang duurde dat bij jullie?

Lieve groetjes,
    Yvonne

6. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Ennovy...wat vervelend dat de iui is afgeblazen. En in Voorburg waar ik onder behandeling ben is geen wachtlijst.

De terugplaatsing ging goed. Heb nu een mooi 8 cellig embryo van goede kwaliteit aan boord. Nu hopelijk goed innestelen en zwanger het jaar uit... er zijn nog 11 emmy's van goede kwaliteit over die vermoedelijk allemaal ingevroren zijn. Daarover krijgen we pas over 3 weken per post bericht.

Laura...Hoe voel je je? Al kwaaltjes?

De rest...Succes met jullie iui's, hopelijk raken jullie zwanger en blijft ivf jullie bespaart. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik het ivf niet per se zwaarder vind dat de iui behandeling. Alleen de punctie is even vervelend.

7. Ennovy

Ennovy Bekend lid

Jan 7, 2011
    591
    0
    16
    Thuiszorg en fotografie
    Friesland
    Wat lief gelukkig!
    Ik woon in het noorden en kan bij meerdere ziekenhuizen terecht. Bijvoorbeeld Drachten, Zwolle of Groningen. En bij alle schijnt het sowieso rond de 4 maanden te zijn.
    En wat je zegt. ..ik geloof dat ook! Mensen zeggen: ivf is veel heftiger. Maar met iui spuit je ook al hormonen. Dan is die laatste stap naar ivf niet heel groot. En als ik zie wat voor mooie verhalen ik hier lees, lijkt me dat wel de moeite waard.

Pfff wat spannend bij jou! !! Nu innestellen! !

Liefs,
    Yvonne

8. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

Jul 11, 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Spannend gelukkig! Wanneer mag je testen?

9. MCGB

MCGB Actief lid

Aug 21, 2013
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Ennovy: Ik zit bij de UMCG en er is geen 4 maanden wachtenlijst. Als je toestemming krijgt dan wordt al begonnen, ze gebruiken wel de lange protocol en in dat zin duurt iets langer voor dat je kan 'beginnen'.

@gelukkig: is de overstimulatie niet veel te merken? Ik merk nu al tijdens de IUI dat ik mijn ei voel hoewel ik zonder hormonen niet voel, en er maar 1 of max 2. Ik kan me niet voorstellen hoe het zou voelen als ineens 14 groeien of zo.

Groetjes.

10. Abigail82

Abigail82 Lid

Nov 22, 2015
    18
    1
    3
    NULL
    NULL
    Dat klinkt goed Gelukkig! Ik duim voor je!

Wij hebben de intake in Nijmegen (Radboud) gehad. Ze stuurden toch wel (weer) aan op IUI, maar dan in combinatie met FSH injecties i.p.v. Clomid slikken. Hier hadden ze betere ervaring mee dan met Clomid... Dat gaan we dan mogelijk nog 3x doen en daarna evt. IVF (lange protocol, dus traject van 3 maanden ong.). Maar goed, , over 2 weken terugkomen, dan volgt 'plan van aanpak' van de gynaecoloog. Nog even geduld dus ...

In Nijmegen is trouwens geen wachttijd voor IVF, maar er moet sowieso eerst bloed geprikt worden, prik-instructies etc. dus daar gaat volgens mij ook wel even tijd overheen voordat je van start gaat. Weten jullie of ze overal (in Nederland) het lange protocol volgen bij IVF? Dus eerst beginnen met slikken van de pil? Of waar hangt dat van af?

11. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

Jul 11, 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Wat ik heb begrepen verschild het per persoon en de oorzaak ook wij moesten eerst aan de pil. 3 weken. Korte periode is geloof ik alleen als je iets mankeert?? Maar weet ik niet zeker hoor.
    Hopelijk is iui voor jullie nog de uitkomst abigale.

12. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,773
    3
    38
    Mcgb...ik had ook verwacht dat je met 18 follikels gevoelige eierstokken zou hebben maar ik heb niks gevoeld. Heel soms met gaan zitten voelde ik een soort druk rond me eierstokken.

Bietje...van het zh. mag ik 3 jan. testen, zit dan 14 dagen na de terugplaatsing. Dit ga ik niet redden, ben echt een test verslaafde. Heb gisteren de 1e test gedaan om te kijken of de pregnyl al uit me lichaam is. De test gaf nog een heel licht streepje aan. Nu test ik denk zondag weer. Denk dat ik donderdag (oudjaarsdag) kan testen op zwangerschap. Zit dan 14 dagen na punctie ( dus eisprong) en 16 dagen na pregnyl.

13. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

Jul 11, 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Spannend gelukkig.
    Ik snap dat je niet kan wachten met testen ben benieuwd of ik dat wel kan tegen die tijd hihi.
    Fijne dagen allemaal xxx

14. Lauraw25

Lauraw25 Actief lid

Dec 8, 2012
    290
    1
    0
    Spannend, gelukkig!
    Ik testte 11 dagen na de punctie positief!!
    En het was geen tuurstreepje.
    Wat denk je zelf?
    Succes!!

MERRY CHRISTMAS!

15. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,773
    3
    38
    Ik heb geen idee of ik zwanger ben. Had net wat steekjes in me liezen maar verder voel ik niks bijzonders. Vind het ook altijd lastig te zeggen want heb pregnyl gespoten en gebruik nu 4 bolletjes utrogestan per dag. Deze 2 medicijnen geven je zwangerschapkwaaltjes zoals je denk weet, dus heb geen idee.
    Vind de dagen wel weer erg langzaam gaan...

16. MCGB

MCGB Actief lid

Aug 21, 2013
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    @gelukkig: spannend zeg! Ik hoop het voor jou.

Nog een vraagje: ik moest afgelopen zaterdag pregnyl spuiten. We zijn nu een aantal dagen later (bijna een week) en ik heb nog helemaal geen zw symptomen door de pregnyl. Bij mijn vorige en eerste IUI was echt zo heftig en nu maar helemaal niks (tot nu toe ten minstens) dat ik dacht dat ik misschien iets fout heb gedaan of kan dit gewoon zo zijn? Groetjes.

Fijne feestdagen allemaal!

17. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

Jul 11, 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Gelukkig heb je nog getest?
    Mcgb ik denk niet dat je t fout heb gedaan. Als je op de juiste tijdstip hebt geprikt kan je niets fout hebben gedaan.

Allemaal fijne dagen gehad?

18. babywonder

babywonder Actief lid

Dec 6, 2014
    418
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi meid,

Ik heb een vraagje. Ik lees dat je utro-bolletjes gebruikt. Ik wil het deze cyclus ook gaan gebruiken vanaf na de eisprong. Ik vroeg me af hoeveel je per dag moet gebruiken en hoe je het inbrengt. Breng je het gewoon met 1 vinger in en is het de bedoeling dat je het bolletje zo ver mogelijk achterin de vagina 'legt' bij de baarmoedermond? Of is het de bedoeling dat je het bolletje nog verder doorduwt zodat het voorbij de baarmoedermond in de baarmoederhals terecht komt?
    Ik heb bolletjes van 100 mg.

Sorry dat ik zomaar inbreek in de topic hihi, ik ben nog een leek hierin en wil dit graag goed doen :)

19. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,773
    3
    38
    Babywonder...ik moest met de iui's 2 bolletjes voor het slapengaan inbrengen maar nu met ivf moest ik 4 bolletjes per dag inbrengen, 2 s'ochtends en 2 voor het slapen gaan. Ik kreeg er een inbrenghuls bij, geen idee hoe diep die gaat maar wel diep iig.

Hier gisterochtend getest en een zeer licht streepje, zat 12 dagen na pregnyl dus kon nog heel goed pregnyl zijn. Net weer getest (urine was niet geconsentreerd) en een veel duidelijkere test. Ik ben dus zwanger. Wel vreemd hoor, heb totaal geen kwaaltjes. Ben heel voorzichtig blij. Met de iui's heb ik 3 keer een positieve test gehad maar ging al heel snel mis. Nu heel spannend dus.

20. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,773
    3
    38
    Mcgb...ik had de ene ronde wel last van pregnyl en de andere ronde weer niet. Je hebt dus heus goed geprikt.

Share This Page