IVF na IUI...

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Lauraw25, Nov 22, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Moess

Moess Niet meer actief

Gefeliciteerd gelukkig! Spannend!

2. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

Jul 11, 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd gelukkig! Geniet d'r van meid!

3. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

Jul 11, 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Lieve meiden.
    Maandag ochtend heb ik een telefoontje van t ziekenhuis gekregen. Of we mee willen doen aan een experiment.
    Ik zal t even in t kort uitleggen.
    In aug hebben we een kijk operatie gehad en hebben ze een "fladdertje" weg gehaald.
    Bleek zeer milde endometriose te zijn. Omdat er zo nuchter over gedaan werd hebben wij er ons nooit druk om gemaakt en verder over na gedacht ik mankeer niks klaar dachten we.
    Nu blijkt dus dat het dus wel mooi kwaad kan en wij t al die tijd verkeerd begrepen hebben. Ik moest t even laten bezinken allemaal.
    Nu hebben ze ons gevraagd voor een bepaald expiriment. We gaan hier aan mee doen hoe of wat kan ik nog niet zeggen we worden vanavond terug gebeld.
    Ik wilde t even van me afschrijven. En vraag me af meiden heb een van jullie ook zeer milde endometriose?

4. Moess

Moess Niet meer actief

Hee wat een vervelend nieuws! Op welke manier kan het kwaad? Voor de vruchtbaarheid of is het buiten dat iets kwaadaardigs?
    Ben benieuwd wat voor experiment dat is dan.

Ik heb geen endometriose maar wel had ik beide eileiders verkleefd.

5. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

Jul 11, 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Kwaad in de zin van vruchtbaarheid.
    Ze willen een soort van gel in brengen voor de ivf poging. Dat zou dus al een deze dagen moeten gebeuren.
    Vrijdag moet ik namelijk m'n 1e prik zetten van? Weet ik even niet uit m'n hoofd welke haha.
    Oh moes en dat hebben ze op kunnen lossen?

6. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

Jun 12, 2011
    3,780
    1
    0
    Ik heb 5 keer IUI gehad, allemaal mislukt en daarna bij de tweede cryo van de tweede IVF was eindelijk raak en bleef het na 3 keer mis gegaan te zijn (1 keer spontaan en 2 keer met IVF) ook goed gaan, het resultaat zit hier nu op de grond te spelen. :D

7. Abigail82

Abigail82 Lid

Nov 22, 2015
    18
    1
    3
    NULL
    NULL
    Wat een mooi nieuws Gelukkig! Wel nog een spannende tijd...

Biientjeee... kan me voorstellen dat je het bericht van het ziekenhuis even moest laten bezinken. En nu dan het experiment, biedt toch weer nieuwe mogelijkheden misschien... Weet je er al meer van?

Laura, al / nog last van kwaaltjes?

8. Moess

Moess Niet meer actief

Bientje: ik ben aan de eileiders geopereerd maar ze hebben er maar 1 kunnen redden. Nu na 6x iui verder met ivf

9. Lauraw25

Lauraw25 Actief lid

Dec 8, 2012
    290
    1
    0
    Hey meiden,

Met mij gaat het goed.. ben inmiddels 6 weken en 2 dagen zwanger. Heb elke dag wel iets van kwaaltjes. Vannacht werd ik badend in het zweet wakker en ben de afgelopen dagen erg moe getest. . Vandaag iets meer energie. Soms jeuken mijn boobs erg een na het ontbijt misselijk.

Ik heb ook milde endo maar toch met de 1e ivf poging zwanger geraakt. Volgende week vrijdag de eerste echo! Ben zo benieuwd!

Ik geloof ook wel als je endo hebt dat je vruchtbaarheid aangetast wordt. Zo fijn gaat ivf bestaat!

Hoe gaat het met gelukkig? Heb je nog eens getest?

Liefs

10. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Laura...wat fijn dat het goed gaat, en bijna je echo...Zo spannend.
    Hier ook alles nog goed. Vanmorgen weer een mooie test, weinig kwaaltjes. Ga maandag het zh. bellen en ben benieuwd wanneer ik me echo heb.

11. Happy hertje

Happy hertje Actief lid

Feb 13, 2014
    148
    0
    0
    Fotografe
    NULL
    Na zes mislukte iui pogingen begonnen met ivf... December gestart met lang traject. Afwachten hoe het gaat lopen voor ons 🙌🙌🙌

12. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

Jul 11, 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Spannend moes!
    Laura wauw super spannend jou verhaal brengt hoop!
    Happy hertje ben je al begonnen met prikken?
    Ik ben vrijdag begonnen met decapeptyl te prikken & moet tot en met donderdag de pil slikken. Daarna ongesteld worden.
    Vandaag hebben we tubie onderzoek gehad. Was een soort gel in gebracht in m'n baarmoeder.
    Verder is t nog eventjes afwachten..
    Liefs xx

13. MCGB

MCGB Actief lid

Aug 21, 2013
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    @gelukkig: gefeliciteerd! wat fijn! :)
    wat zijn de bolletjes utrogestan? Dat krijg ik tijdens IUI niet.

@Biientjeee: ik heb geen endo gehad maar wel verklevingen. De baarmoederslijmvlies wordt daardoor beschadig en dus is innesteling wat moeilijker op die plekjes. Is dat ook zo met endo? IVF helpt niet bij de innesteling toch?

@Happy hertje: we hebben komende donderdag onze IVF spreekuur. Ik ben benieuwd. Hier in Groningen doen ze ook aan de lange protocol. Weet je een beetje al over hoe dat gaat lopen?

IUI 2 is helaas mislukt :(
    We gaan naar IUI 3 totdat we met IVF kunnen beginnen, we horen dat a.s. donderdag denk ik bij de spreekuur. Bij mijn man is lastig geweest de laatste keer om zaad te produceren, dus we gaan deze keer ook bespreken wat voor alternatieven er zijn, misschien zaad invriezen, ik weet het niet. Iemand die ook zoiets heeft meegemaakt?

Groeten.

14. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

Jul 11, 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    @mcgb untrobollen krijg je met ivf om je baarmoederslijm dik te maken.
    Ja ik geloof idd dat het ook je innesteling kan belemmeren daarom hebben wij nu onderanderen t tubie onderzoek gehad.

15. Happy hertje

Happy hertje Actief lid

Feb 13, 2014
    148
    0
    0
    Fotografe
    NULL

Hi Biientjeee,

Ja! Ik ben in december begonnen met de pil en vanaf 25 dec prik ik Decapeptyl! Vandaag ongi geworden dus heb ik mij weer aangemeld voor echo voor verdere behandeling....

16. Happy hertje

Happy hertje Actief lid

Feb 13, 2014
    148
    0
    0
    Fotografe
    NULL

Hi MCGB,

Ja in Adam doen ze ook meestal lange protocol als eerste optie. Zo ben ik in dec begonnen met de pil (zorgt dat je eileiders tot rust komen) Deze moest ik afnamen en vanaf 25 dec (ongeveer week tegelijk met de pil) begonnen met Decapeptyl (om eileiders te versterken en natuurlijke eisprong te onderdrukken) wat ik nogsteeds dagelijks prik. Vandaag ongi geworden en mij weer aangemeld voor echo omdat over pilstrip heen ben. Aanstaande wo heb ik echo en zal ik hoogwaarschijnlijk moeten beginnen met Gonal-f (de eigenlijke follikelstimulatie). Hiermee doorgaan tot m'n eitjes rijp genoeg zijn zodat punctie kan plaatsvinden. Hoop dat alles goed zal gaan... Jij ook succes deze maand met starten ivf!! Hopelijk worden we allemaal in 2016 mama's van gezonde engeltjes 🙏

17. Happy hertje

Happy hertje Actief lid

Feb 13, 2014
    148
    0
    0
    Fotografe
    NULL
    @MCGB
    Wat betreft iui, bij ons had ik bij derde poging al geen vertrouwen meer in iui... Niet zozeer om de behandeling zelf maar door hele situatie erom heen. Bij m'n man is ook twee keer heel moeilijk gegaan met produceren. Ik had liefs ook bevroren zaad gewild want zou ons veel stres en planning kunnen sparen ivm onze situatie (m'n man zit in een rolstoel dus is heel zwaar om alles goed te plannen). Maar ziekenhuis wilde toch liefs vers zaad. Zes mislukte iui pogingen. Echteraf had ik na 4de of 5de in overleg met ziekenhuis moeten beginnen met ivf... Voor nu duimen dat het gaat lukken deze maand

Groetjes

18. MCGB

MCGB Actief lid

Aug 21, 2013
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    Even een korte vraagje (ik kom straks terug aan alle jullie berichten)

We zijn gepland voor een IVF spreekuur op donderdag, dus ik verwacht dat we binnen 2-3 maanden aan de IVF kunnen beginnen (met de echte poging bedoel ik). We hadden afgesproken met onze gyn dat we zouden met IUI doorgaan totdat we aan de IVF zouden kunnen beginnen ivm mijn lijftijd en dat ik ooit verklevingen in mijn baarmoeder had die terug zouden komen, dus hoe sneller ik zwanger wordt hoe beter door mijn lijftijd (37) en om minder kans aan de verklevingen om terug te komen. Bij de laatste IUI (#2) was de zaad slecht (hij kon bijna niks produceren), alleen maar 40000 bewegers uit een drup bijna. Ik ben dus vandaag gebeld door de zus met de vraag of het zin heeft om met IUI door te gaan aangezien de zaadkwaliteit van de laatste keer. Ik dacht, ja, ik geloof niet zo veel in de IUI verhaal hoewel het zou toch wel een grotere kans hebben dan met alleen gemeenschap? Klopt dit? Of zou het beter toch stoppen met alle hormonen en stress (dit laatste voor mijn maan namelijk) zijn en voor de IVF procedure afwachten? Wat zijn jullie gedachten hierover? Bedankt meiden!

19. Happy hertje

Happy hertje Actief lid

Feb 13, 2014
    148
    0
    0
    Fotografe
    NULL
    Hoi hoi,

Mijn persoonlijke mening, ik zou zeker nog 1 keer IUI proberen. Bij mijn man verschild het per keer ook telkens! Ene keer miljoenen en ander keer ( volgens mij twee keer) nog geen miljoen maar wel net genoeg voor iui. Ik bedoel als je toch twee of 3 maanden moet wachten tot ivf start dan zou ik hoe klein kans ook iui proberen want nog altijd meer kans dan normaal gemeenschap omdat sperma direct in de baarmoeder gebracht wordt! ( als alles exact volgens plan zou gaan /juiste timing) maak je meer kans dus. En ja na deze poging kan ke lekker rust nemen (mits niet gelukt) tot je met ivf gaat beginnen

20. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

Jul 11, 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Happy hertje dan lopen we bijna gelijk ik ben 1 januari begonnen met prikken 😊.
    Ik denk dat het weekend m'n ongesteldheid komt. Dan gaan we voor t echte werk he spannend!
    Mcgb. Ik zou ook nog een keer proberen. Wie weet.

Share This Page