IVF na IUI...

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Lauraw25, Nov 22, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MLady

MLady Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    4,674
    1,880
    113
    Dikke knuf Fishie! 😘

IUI ging vandaag goed, balen want nu krijg ik toch weer een beetje hoop ;)

Ik word de volgende week zaterdag 36 😭

2. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,331
    25
    48
    Thanks Mlady!
    Ik hoop echt dat ze met ivf kunnen zien wat het probleem is waarom het niet lukt. En als ze dan alsnog niets kunnen vinden, dat het dan maar gelijk goed mag lukken! ;)

3. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

Jul 11, 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Spannend mlady. Goldfishie hoeveel iui moet je nog doen? Hopelijk kunnen jullie snel beginnen met ivf. Zie dat je in febr jullie intake hebben. Spannend!
    Happy hertje hoe gaat het met de hormonen prikken is het te doen 2x prikken? En prik je achter elkaar of 2x per dag?

4. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,331
    25
    48
    Bientje: dit is onze laatste iui. Onze eerste iui was getimed op een cyste en de tweede iui had manlief veel te weinig zaad doordat hij koorts had gehad. Vandaar dat wij in totaal op 8 uitkomen. En van die 6 iui's, 3x in eigen cyclus en 3x met hormonen spuiten erbij.

Mijn nod is al voordat we de intake hebben, dus ik ga er van uit dat we volgende maand een rustronde hebben. Want dan ben ik toch alweer te ver in mijn cyclus om met iets te starten.

Ik lees dat sommigen de pil moeten slikken voordat je met ivf start. Hoe lang moet je dat slikken? Gewoon 1 ronde? Hebben jullie voor de ivf start nog onderzoeken gehad?

5. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

Jul 11, 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Oh vandaar goldfishie.. Ja ik moest eerst 3 weken aan de pil. En ze gingen bloed prikken en controleren op kiestes verder niet.

6. MLady

MLady Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    4,674
    1,880
    113
    Goeie vraag! :( Ik begreep ook dat je na een paar dagen een 3e spuit moet zetten, om eisprong tegen te gaan. (Ik stel me dan zo voor dat er steeds meer rijpe follikels voor de startstreep staan te popelen :D). Maar... 3 spuiten! Wanneer prik je die?! En waar is het dan nog niet beurs en blauw?? (au! :$)

7. MCGB

MCGB Actief lid

Aug 21, 2013
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb gister de spreekuur bij de IVF arts. Hier in GN doen ze de lange protocol. Ik moet zeggen dan toen ik de schema zag van de hele procedure dat ik heel eng vond. Wat ze doen met alle hormonen, ik wist het natuurlijk al maar toen ik op papier zag twijfel of ik echt gaat durfen. Was maar een moment maar het voelt best raar.
    Ik zou bij mij volgende menstruatie aan de pil beginnen en ergens in maart dus met de rest.

Wat was jullie ervaring?
    Groeten.

8. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

Jul 11, 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Mlady je moet 2x per dag prikken Athans ik..
    En op het laatst ovitelle net zoals met de iui..
    Mcbg tot nu toe valt t mij 100% mee maar ik ben nog maar aan t begin..

9. Happy hertje

Happy hertje Actief lid

Feb 13, 2014
    148
    0
    0
    Fotografe
    NULL
    MLady en Biientjeee ik ben sinds gisteren begonnen met Gonal-f en deze prik ik tegelijk met Decapeptyl (spuit ik sinds 25 dec). Ik moet zeggen Gonal-f val mij best mee en eigenlijk voel ik het niet eens tijdens prikken maar Decapeptyl doet wel iets pijn. Nou weet ik niet of het komt door de priknaald of vloeistof zelf. Donderdag heb ik controle echo. Tot die tijd blijf ik beide prikken zetten.... Nou ja mijn man dan want ben zelf wel een mietje daarin 😝 Durf mij zelf noet te prikken

Ik prik overigens in de avond tussem 22:00-23:00 en allebei de prikken achter elkaar...

10. Moess

Moess Niet meer actief

Ik ben nu 3 dagen met de decapeptyl bezig. Die naalden zijn niet echt scherp daarom is het niet xo prettig. De vloeistof voel je ook wel n beetje.

Goldfishie ik moest op dag 3 vd cyclus met de pil beginnen en dan op dag 17 vd cyclus (14e pil) decapeptyl erbij spuiten. Waarschijnlijk mag ik de 20e menopur erbij spuiten

11. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,331
    25
    48
    Ik spuit nu in het iui traject met gonal en dat is goed te doen, 1x per avond. Ik wist niet dat je in het ivf traject 2x per avond moet spuiten met 2 verschillende spuiten. Ik dacht gewoon een hele hoge dosis gonal. Wij hebben onze intake op 4 feb, dan zal het me vast allemaal duidelijk worden. Ben me nu nog echt aan het inlezen.

12. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

Jul 11, 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Klopt meiden die decapetyl voel je zeker ik prik wel mezelf omdat ik t al eng vind maar vind t nog enger als t ander t gaat doen haha.
    Hopelijk komt snel m'n nod door.. Ben nog nooit blij geweest als die door breekt haha

13. Happy hertje

Happy hertje Actief lid

Feb 13, 2014
    148
    0
    0
    Fotografe
    NULL
    Weten jullie hoeveel Gonal-f je moet spuiten? Ik moet 225 eenheden. Ben best benieuwd ....

14. MLady

MLady Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    4,674
    1,880
    113
    Ik denk (hoop) dat ik dat vrijdag ga horen. Ben erg benieuwd.

Heb bij de eerste 5 IUI's telkens de Ovitrelle voor eisprong láten prikken (in het zkh), maar de laatste 3 heb ik zelf geprikt. (Ergens na de 5e heb ik de hoop opgegeven dat het met IUI's zou lukken, en heb ik me erbij neergelegd dat ik nog veel meer zelf zou moeten prikken.)

We kregen de tip om ml te laten prikken, maar ik vond het best meevallen. Ik blijk niet bang om een naald in m'n buik te zetten. Het ligt er alleen volgens mij wel aan wáár je precies de naald in je buik zet. In de streek boven mijn navel vond ik de huid gevoeliger dan naast of onder mijn navel.

Waar prikken jullie ongeveer precies?

15. Moess

Moess Niet meer actief

@mlady, ik prik ook liever zelf. De ene dag links en de andere dag rechts naast de navel.

@happy hertje: ik ga menopur spuiten ipv gonal. Ik mocht zelf kiezen..

16. MLady

MLady Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    4,674
    1,880
    113
    Moess waarin verschillen die 2 van elkaar?

17. Moess

Moess Niet meer actief

Menopur is natuurlijk. Dat halen ze uit urine van vrouwen die in de overgang zitten. Gonal is synthetisch.
    Menopur schijnt alleen iets meer werk te zijn. Gonal f krijg je in een soort insulinepen en menopur moet je zelf nog mixen en een spuit klaarmaken.

18. MCGB

MCGB Actief lid

Aug 21, 2013
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik spuit ook zelf. We gebruiken ook menopur voor IUI en ook straks voor ivf. Ik doe het ook een keertje links en de andere rechts, meestal aan de zijde kanten van mijn navel en onder. Voor IUI spuit ik 75 maar als ik ehr goed had begrepen met ivf beginnen ze vanaf 125 units en kijken ze hoe ik ga reageren

Ik wil proberen onze schema van ivf als foto toevoegen maar ik weet niet zeker of het gaat lukken. Wat ik het eng vond was de decapetyl dat een overgang status stimuleert, klink zo heftig! We gaan in feb met de pil beginnen

Iemand anders die ook aan de lange protocol doet?
    Groetjes!

Attached Files:

19. Moess

Moess Niet meer actief

Ja ik heb ook zo'n soort schema gekregen. Ik was ook echt bag voor de decapeptyl. De eerste dagen echt heel sloom en knallende hoofdpijn, superzwaar hoofd. Snachts wat zweten en soms wat emotioneel maar opzich heb ik er niet echt last van. Dit is ook pas mn 5e dag..

20. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

Jul 11, 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Ik moet volgends mij 150 gaan gebruiken

Share This Page