wat kan ik verwachten?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Actinidia, 23 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Actinidia

Actinidia Lid

2 jan 2016
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal

Mijn man en ik gaan ronde 16 in.
    Zijn al bij de huisarts geweest en 2 zaad onderzoeken gedaan. Bleek verminderd te zijn (arts gaf aan dat je normaal een score van 15 hebt en mijn man heeft 2) nu dus binnenkort gyn en we gaan er van uit dat we dus wel medische hulp nodig hebben.

Wat kan ik allemaal verwachten? Ik vind het erg spannend. Wat gaan ze doen zon eerste afspraak? Alleen praten? Onderzoeken? En dan verder? Uiteraard is dat bij iedereen anders maar ik ben benieuwd wat me te wachten staat zodat ik me niet zo zenuwachtig hoef te maken.

Alvast bedankt wie me wat wil vertellen.

2. Chann1992

Chann1992 Bekend lid

22 jan 2015
    623
    55
    28
    Vrouw
    Wat spannend ! Je man moet weer een zaad onderzoek laten doen en bloedprikken.

Jij krijgt een inwendige echo en een uitstrijkje.
    Ook moet je waarschijnlijk 2x bloedprikken.

Ook worden er wat vragen gesteld.
    Daarna maak je een afspraakje voor de uitslag en dan hoor je wat er veder gaat gebeuren.

Zo ging het bij ons, heel veel succes ! :)

3. Actinidia

Actinidia Lid

2 jan 2016
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Okeey, dank voor je antwoord!

4. Lampje1

Lampje1 Lid

13 jul 2015
    87
    0
    0
    Het ligt er wel aan naar welk ziekenhuis je gaat. Bij ons gaan de onderzoeken in 4 rondes plaatsvinden en ronde 1 is sperma onderzoek, 3 x bloedprikken en uitstrijkje. Bij de eerste afspraak is een hele vragenlijst besproken en eerste echo gemaakt.

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Wij hebben ons vorig jaar in januari gemeld.
    In februari had mijn man het eerste onderzoek en eind februari kregen we de uitslag plus de intake. Voor de intake moesten we een vragenformulier invullen. Deze werd besproken en ik kreeg een echo. De uitslag van mijn man zijn zaad was onwijs slecht dus we kregen gelijk te horen dat het waarschijnlijk icsi ging worden. Ook gaan ze hier kijken naar je cyclus. Verstandig is om al enkele maanden te hebben getemperatuurd.
    Drie maand later, in mei moesten we het onderzoek herhalen. In de tussentijd hebben ze mij geprikt op hormonen en mijn man ook.
    Deze uitslag was weer zo slecht en we konden wachten tot er plek was om te starten met icsi, in augustus konden we beginnen.

6. Actinidia

Actinidia Lid

2 jan 2016
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kijk het liefste wil ik horen dat t allemaal super snel gaat, maar ik wist al wel dat dit natuurlijk niet kan. Bedankt voor de antwoorden, kan ik me een klein beetje voorbereiden ook op de tijd die er in gaat zitten want zoveel geduld heb ik eigenlijk niet en ben na 16 maanden het wachten zo zat! ;)

7. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    #7 Catmommy, 24 jan 2016
    Laatst bewerkt: 24 jan 2016
    Dat wachten is behoorlijk slopend, maar je kunt helaas weinig anders dan je erbij neerleggen :(
    Ik hoop dat je snel goed nieuws hebt!

Wij konden in mei terecht en na onderzoeken konden we in juni gelijk met hormonen beginnen. Deze werkten niet dus in september andere hormonen. Dit werkte ook niet goed dus januari 2015 weer andere hormonen. Deze werkten wel maar geen zwangerschap helaas.
    Nu in februari starten met ivf! Ik tel de weken af, nog 3,5 week te gaan!

Het wachten wordt per jaar zwaarder.
    In 2013 waren we nog super blij en natuurlijk waren er onzekerheden omdat ik geen eisprong kon vinden maar ach onze instelling was dat t vanzelf kwam.
    2014 begon wat dat betreft hetzelfde. Het kwam vanzelf en toen dat niet kwam wisten we zeker dat we in het ziekenhuis heel snel zwanger zouden worden.
    Naarmate 2014 vorderde en er mensen om me heen zwanger werden werd het zwaarder en zat ik er soms heel erg doorheen.
    Het derde jaar, 2015 was op sommige momenten ook heel zwaar maar toch ook hebben we weer hoop kunnen krijgen elke keer. Het wachten begon te wennen.
    Nu 2016 zit ik er met momenten ook doorheen, maar dat is vooral omdat je met ivf telkens maanden moet wachten. Dan gaan er 3 maanden voorbij waarmee je als je geluk hebt maar 1 kans op zwangerschap hebt.
    Dat lijkt me enorm zwaar. Dus ik verwacht dat ons 2016 bestaat uit heel veel wachten :(

8. Actinidia

Actinidia Lid

2 jan 2016
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat heftig allemaal zeg!
    Bedankt voor de antwoorden!
    Wens jullie heel veel goeds en mooie zwangerschappen toe!

9. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Wanneer moet je naar de gyn? Ik hoop dat je wachttijd kort is!

Heb je je al verdiept in wat de huisarts bedoelde met de score?
    Ik weet niet zo goed wat hij bedoelde met 15.
    Normaal gebruiken ze als beoordeling van zaad het zogenoemde VCM.

Normaal is 20 of meer.
    Tussen de 10 en 20 is al lastiger om op de normale manier zwanger te worden, maar kan het wel prima.
    Tussen de 3 en 10 krijg je vaak IUI.
    Tussen de 1 en 3 is het IVF
    En onder de 1 is het ICSI

Die criteria houden veel artsen aan.

Maar zaad kan per keer behoorlijk verschillen, dus kan dan wel een stuk beter zijn.

En wie weet bedoelde arts iets anders, al weet ik even niet wat dan.

Deel Deze Pagina