@meiske27, Ik heb vast een hoop positieve energy richting nijmegen geblazen, dat zal er na het weekend wel zijn hihi!!! Ik ben ook erg benieuwd hoe anderen het met het werk gecombineerd hebben. Ik denk dat ik voor de echo's onbetaald verlof opneem, anders zijn mijn vakantiedagen zo op! En de dag van de punctie en evt de dagen erna ga ik in de ziektewet. Een punctie valt nl onder 'medische ingrepen' en daarvoor mag je in de ziektewet. Ik vind het wel moeilijk om nu al te 'plannen'. Ik heb natuurlijk geen idee hoe ik me voel tegen die tijd, en of ik veel last heb van de punctie. Misschien vind ik het juist wel fijn om afleiding te hebben in m'n werk. Maar misschien voel ik me wel zo slecht dat ik niet eens kan werken. Ik heb trouwens vandaag al de data en recepten binnengekregen! Jeetje......ik mag wel een kruiwagen meenemen naar de apotheek! Moet 28 dec beginnen met de decapeptyl. Dan op 14 jan beginnen met puregon. En dan hebben we op 23 jan de eerste echo!!!
Weet iemand hoe het precies zit met die winterstopdata? We hebben een briefje zien hangen in de wachtkamer, maar ik heb het niet onthouden! xxx hypo
aanmelden voor behandeling na de stop moet de 1e dag van de menstruatie na 20-11-2009 zijn patienten die een terugplaatsing van ingevroren embryo's krijgen kunnen zich aanmelden indien de eerste dag van de menstruatie na 24-12-2009 is.
Weer even een update. Afgelopen week eerste afspraak gehad in het radboud. Was erg prettig een hele vriendelijke dokter. Wat een verademing dat er iemand luistert, de tijd neemt en alles duidelijk en goed doorspreekt waren wij niet gewend in het streekziekenhuis. Ik heb er dan ook een erg goed gevoel aan overgehouden. Over 1,5 wordt ik gebeld met alle uitslagen en dan volgt de uitnodiging voor de ivf voorbereidingsbijeenkomst. Verwachting is feb. ergens starten erg spannend allemaal. Menstruatie moet idd opgewekt worden om vervolgens weer stilgelegd te worden het is allemaal wat. Hoe gaat het bij jullie? Het begin is bijna in zicht spannend hoor!!!!
@Meiske27: Wat fijn dat je afspraak zo goed verlopen is! Het is idd echt een verschil met het streekziekenhuis! Je zult merken dat het vanaf nu allemaal best snel gaat, dat vond ik tenminste wel! Ik heb inmiddels de medicatie in huis, nog anderehalve week en dan beginnen we! Moeten jullie trouwens ook zo ver rijden naar Nijmegen? Wij doen er 1,5 uur over!
wij rijden er binnen 20 minuten heen.. wonen in cuijk.. dus erg dichtbij.. hebben er ook wel een meer dan 1uur over gedaan hoor....file!
Wij vertrekken ook 1,5 uur van tevoren ivm de files... In het weekend gelukkig maar 1 uur rijden (3 kwartier rijden + parkeren + stukje lopen naar de poli) Dinkie hoe is het met je? Hoe gaat het spuiten? Hier gaat het goed! Vind het spuiten echt niet erg, tja ene keer doet het meer pijn dan de andere keer. Maar we zijn echt een stuk relaxter en rustiger dan bij de 1e poging. En vanavond weer de puregon. Tjee, was echt vergeten wat een verschil dat is. Wat een makkie zeg Meiske heb je al de afspraak voor de GA?
Sinja wat goed om te horen dat het allemaal wat relaxter gaat! Denk ik ook goed voor je eigen gemoedsrust. Pff al die hormonen. Zo te horen sta je er positief in! Mn duimen draaien voor je. Dinkie ben benieuwd hoe het je vergaat. Lukt het een beetje met spuiten? Hier nog steeds geen oproep gehad soms denk ik dat ik ergens onder aan de stapel blijf liggen ha,ha. Heb de uitslagen inmiddels gehad (vorige week) deze waren allemaal goed.
Hallo dames, Allemaal de beste wensen voor het nieuwe jaar! Dat het voor ons allemaal maar een ontzettend vruchtbaar jaar mag worden! @Sinja: Jeetje, je begint alweer met de puregon! Fijn dat het goed gaat. Nog even en dan beginnen je echo's weer....spannend! @Meiske: Nog geen afspraak??? Zal wel komen door de feestdagen! Wel mooi dat de uitslagen goed waren! Hier zijn we ondertussen alweer een week aan het spuiten met de decapeptyl. Het gaat goed, heb geen moeite met het spuiten gelukkig! Tot nu toe ook nog geen bijwerkingen gehad. Alleen de tranen een beetje hoog zitten, maar dat zal allemaal wel aan de situatie liggen denk ik.... Ik heb de laatste weken denk ik iets teveel dikke buiken en vriendinnen met kleine kinderen om me heen gehad. Ik merk wel dat me dat nu even opbreekt. Maar goed.....daar zal iedereen die in hetzelfde schuitje zit wel last van hebben. Verder heb ik alleen maar 'zin' in de punctie/ terugplaatsing enz. want dan weten we in ieder geval meer! Meiden heel veel succes, en een dikke knuffel!
Meis gelukkig dat die uitslagen allemaal goed zijn! Begin februari is er volgens mij ook weer een informatieavond. Wij zijn in juni daarheen geweest, was ook wel interessant! En hopelijk dat je snel de oproep voor de GA krijgt! (wij hadden 6 mei de allerlaatste uitslagen binnen en hadden 4 juni de GA, hopelijk gaat t bij jullie ook snel!) Dinkie jij bent ook alweer druk met spuiten! Fijn dat het ook allemaal meevalt! van die tranen herken ik ook hoor! Vorige week had ik ook van die momenten (toen we moesten beslissen waar we oud&nieuw gingen vieren, mijn vriend wilde met vrienden die allemaal zwanger zijn/baby's hebben en dat trok ik niet, dus bij voorbaat al dikke tranen) maar vanaf woensdag ben ik ziek dus sindsdien weet ik niet of de klachten van de hormonen komen of van de koorts. Puregon is echt een heerlijke spuit! Hij glijdt er echt in! Nu dus alweer 2 spuiten puregon erin zitten. Oja, heb trouwens niet echt zin in de punctie Dinkie.. hihi. Zie er wederom als een berg tegenop. En moet ook eerlijk zeggen dat ik best bang ben voor teleurstellingen. Bij de vorige poging ging het vanaf het moment van de follikelmetingen bergafwaarts (constant teleurstellingen) en ben daar nu weer zó bang voor... Maar goed, probeer me er niet op te focussen. Het lijkt nog heel ver weg (maar over precies 1 week is het al zover) en we zien het allemaal wel! Tot nu toe gaat het in ieder geval goed! En wie weet zijn we over 4 weken wel 4 weken zwanger
@Sinja: Hihi!! Nee ik heb niet echt zin in de punctie hoor! Ik zie er eigenlijk ook als een berg tegenop. Maar helaas is het toch nodig voor het verdere traject.... En ik ben een beetje zat van het wachten. Ik hoop dat jij dit keer geen teleurstellingen krijgt, en dat je inderdaad over 4 weken een positieve test in je handen hebt!!! De puregon is idd een 'fijne' spuit! Ik heb de pen ook al gebruikt met de IUI. Hij spuit beter dan de decapeptylspuitjes!
Haal m weer even naar boven.... Hoe gaat het met jullie??? Dinkie en Sinja beiden al begonnen met Puregon zie ik spannend zeg. Hoop dat alles goed verloopt en dat jullie snel een mooi embryootje aan boord hebben!!!! Hier eindelijk nieuws na 3 weken geen bericht maar weer eens gebeld tja heb ik weer dossier onvindbaar. Uiteindelijk hebben ze hem ergens opgevist maar er was dus niks mee gebeurt (ik roep dit echt op me af). Uitgelegd dat het echt heel vervelend is voor me dat ik elke keer lang wacht door andermans foutjes. Arts was erg betrokken en heeft me meteen groen licht gegeven om te starten met provera om mijn menstruatie op te wekken dan aan de pil in de tussentijd intructies. Dus rond half feb. starten met deca. Ben zo opgelucht eindelijk kunnen we gaan starten. Wel vreemd heb van mezelf geen cyclus en net nu ik ga beginnen met provera heftige buikkrampen voor het eerst sinds 2 jaar. Owww hoop echt niet dat het doorzet zou alles in de war schoppen. Als jullie me even het goede voorbeeld geven ha,ha volg ik jullie graag straks!!! succes dames
@Meiske: Jeetje! Nou...het is maar goed dat je zelf even hebt gebeld! Maar wel fijn dat je snel mag beginnen! Ik hoop voor je dat je menstruatie goed opkomt, zodat je mooi op tijd kunt beginnen met de deca! Ik duim voor je! @Sinja: Morgen de punctie!!! Hoe voel je je? Hoe is het allemaal gegaan met de fm? Ben je maar 1x geweest? En hoeveel eitjes zitten er? Sorry hoor, maar ben erg benieuwd omdat het bij mij ook bijna zover is! In ieder geval wens ik je heel veel succes morgen, en ik duim voor veel bruikbare eitjes!!! Hier alweer een aantal dagen bezig met de puregon. Het spuiten begint nu toch wel een beetje pijn te doen! Maar ja... Verder voel ik nog niets, alleen erg gespannen/ zenuwachtig. Ik ben zo benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen! Maar dat heeft iedereen natuurlijk!
Jeetje meis, tis maar goed dat je zelf hebt gebeld!!!! Gelukkig gaat het nu opschieten! Dinkie pfff spannend he! Nou mijn story so far: Ik had vorige week maandag de 1e fm. Toen 18 follikels, 12 rechts en 6 links. Hiervan waren er ook 12 al mooi redelijk groot. Ik moest toen woensdag terugkomen voor de 2e fm. Woensdag waren ze helaas nauwelijks gegroeid. En aangezien ik wel buikklachten had/heb (had ik overigens al na 5 dagen puregon een beetje last van) gingen ze mijn E2 weer checken. Die was woensdag nog goed (3800) en ik moest vrijdags terugkomen. Vrijdag dus fm 3 gehad. Wederom nauwelijks gegroeid, maar wel ietsjes. Wederom E2 gecheckt. Die bleek weer heel erg verhoogd, nu 8000, dus in 2 dagen tijd weer behoorlijk gesstegen Dat had ik bij mijn 1e poging ook en toen moeste ze de punctie afspreken terwijl ik beter nog 1 of 2 dagen langer had kunnen stimuleren (maar dat kon mijn hormoonwaarde niet aan.) Toen was het namelijk op woensdag 3400, op vrijdag 8300 en zaterdag 13000. Dus daar leek het nu ook weer naartoe te gaan. Ook zagen ze vrijdag vocht bij mijn rechter eierstok en zag het er rechts weer veels te vol en actief uit. Dus dat was ook minder. Dus gister voor fm 4 weer terug. Ik had een beetje een vage arts... hij meette er maar een paar op en die vond hij rijp genoeg. Mijn follikels hebben waarschijnlijk een groeispurt gemaakt (vrijdag was uitgelegt dat dat nog zou kunnen omdat ik nu op de 15 mm grens zat) Hij zei dat gezien de E2 ik toch niet langer door kon gaan met stimuleren dus maandag de punctie. Ik vroeg hoeveel follikels er dan rijp zijn. Hij zei: 10 waarschijnlijk maar we moeten er rechts wel 15 aanprikken want je weet nooit wat er zit. Vrijdag zei de andere arts al dat ik waarschijnlijk uitkwam op 10 tot 14 eicellen. Dus daar hopen we op! Gister de pregnyl! Was ook nog even spannend want het ging niet helemaal goed met die ampullen. Ze braken wel goed, maar in de ampul met vloeistof zat schijnbaar bovenin nog een grote druppel 'geplakt'. We zijn dus nog naar Nijmegen gereden om nieuwe ampullen te halen. Dus nu ben ik klaar met spuiten Morgen om half 11 de punctie en morgenmiddag dus starten met de Utrogestan. Ben wel héél zenuwachtig voor de punctie, komt gelijk weer helemaal boven van de vorige keer. Ook al viel dat achteraf mee, vind het toch zo spannend.. Ook of er wel goede zaadcellen worden gevonden, want de vorige keer kregen we na de punctie te horen dat er geen zaad was gevonden en was het echt superspannend. Duimen jullie voor me? Dinkie het spuiten vond ik ook irritant op het laatst. Je huid lijkt wel van rubber op een gegeven moment. Ik heb uiteindelijk precies 40 spuiten moeten zetten. Veel succes nog eventjes! Wanneer heb jij je eerste fm?
Jeetje Sinja! Wat een verhaal! Maar het is een goed vooruitzicht 10 tot 14 eitjes! Ik kan we goed voorstellen dat je erg zenuwachtig bent! Het is en blijft gewoon erg spannend allemaal!!! Meid, ik hoop dat het allemaal voorspoedig zal gaan de komende dagen en dat je over een paar weekjes een giga positieve test in je handen hebt!!!! Heeeeel veel succes! Ik zal voor je duimen!!!
Sinja; Kom je ook nog even heel veel succes wensen voor morgen!!!! Ik hoop dat je je een beetje kan ontspannen en dat het allemaal snel verloopt. En dan op naar een goede oogst en bevruchting! Ik duim voor je....
thnx lieve meiden! Heb net mijn 2 tabletjes ozazepam ingenomen dus hopelijk kan ik zo goed slapen (ben nu al zenuwachtig.... ahhhhhhhh... )