eicellen die ondanks hormoonbehandeling niet groeien

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by natascha01, Feb 25, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. natascha01

natascha01 Bekend lid

Sep 13, 2008
    797
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    zuilichem
    hallo allemaal,

ik heb PCO en van mijzelf dus geen eisprong. Na 1 jaar clomid ben ik nu een aantal rondes bezig met puregon te spuiten om hiermee te bereiken dat mijn eitjes gaan groeien. Helaas was dit afgelopen ronde ook niet het geval dus 8 maart hebben we gesprek met onze arts hoe nu verder. Ik ben erg moeizaam in te stellen aangezien ik de eerste ronde zoveel overstimulatie had bij 75 EH ( in 2 dagen tijd 15 eitjes ) dat deze kuur is afgebroken. Nu een aantal ronden verder is de kuur weer afgebroken om dat ik nu opbouwend eerst 50, daarna 75 en uiteindelijk 100EH heb gespoten om ook maar een reactie van mijn lichama te krijgen. Helaas dus zonder resultaat want mijn lichaam reageerde er helemaal niet op.
    Nu krijg ik veel de vraag van mensen om ons heen of ik dan niet voor IUI of IVF kan gaan.
    ik probeer ze dan uit te leggen dat ook deze behandelingen pas kunnen beginnen bij goede, volgroeide eitjes.
    Nu vroeg ik me af of meerdere meiden hier mee worstelen, dus dat het ( voor mijn gevoel ) al vanaf het begin bij de groei van de eicellen / follikels niet wil gaan groeien.

liefs
    natascha

2. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    Hoi Natascha,

Wat erg!
    Je hebt een jaar clomid geslikt, maar hielp dat wel dan? Als dat niet werkt, slik je dat toch max.3 maanden? (van 50-150mg). Of had je daarbij ook overstimulatie?

Had jij tijdens een uitgangsecho ook al heel veel eiblaasjes? De gyn zei gisteren tegen mij, dat ik er wel héél veel had, dus dat ik met 37,5 EH moet beginnen, i.p.v. de aanvankelijk afgesproken 75EH. Ben dus eigenlijk nu wel een beetje bang, voor hetzelfde dan wat jij hebt...

Hebben ze niet tegen je gezegd hoe ze eventueel wel een eitje zouden kunnen laten rijpen o.i.d.? Of wordt dat allemaal 8 mrt. besproken?

Ik wens je heel veel sterkte meid!

3. natascha01

natascha01 Bekend lid

Sep 13, 2008
    797
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    zuilichem
    hey vllinder,

Ik wil je geen schrik aanjagen hoor, bij iedereen is het weer anders.
    ik ben begonnen met 50mg clomid en zo steeds opgehoogd tot 200mg. Alle kuren sloegen 2 maal aan en dan deed het niets meer, vandaar dus over gegaan op puregon.
    De eerste rondes spuiten is het toch afwachten hoe je lichaam reageert wat ook weer iedere ronde anders kan zijn, hier is echt niets over te zeggen.
    Zo had ik de eerste ronde enorme overstimulatie bij ophoging naar 75EH dus toen helaas de kuur moeten afbreken, nu was afgelopen ronde de derde ronde en toen reageerde mijn lichaam zelfs niet meer op 100EH. niks, nada, noppes dus het is zo moeilijk en wisselend. Maar het kan nu bij jou met 37,5EH ook goed gaan hoor, probeer positief te blijven. De ene keer lukt dit beter dan de andere maar het is vallen en opstaan in de MMM.
    Heel veel succes en hou me op de hoogte!

4. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    Dat is wel erg balen!
    Vreemd dat je/een lichaam telkens zo verschillend kan reageren, he?!

Moet je nu gewoon wachten tot 8 maart, of zit je nu ook nog in een behandeling?

Groetjes!

5. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    hoi meid.... wat naar dit zeg.... om moedeloos van te worden..

mijn gyn zei voordat ik de mmm in zou gaan en ik geen eisprongen van mezelf had dat het linksom of rechtsom..... eigenlijk altijd wel lukt om een eisprong te krijgen....... je reageert dus wel op de hormonen anders zou je ook geen overstimulatie hebben gekregen... het zal alleen een lastige weg worden om je goed af te stemmen op de hormonen... maar daar zijn die super doorgeleerde artsen voor he? ;)

ik denk dat dit echt wel goed gaat komen..... heb hier verder nog nooit gelezen dat het niet lukte een goede eisprong te maken.... wel regelmatig net als bij jou dat het afstemmen van de hormonen wat meer tijd in beslag nam..

blijf hoop houden hoor.....

gr Jose

Share This Page