IVF of eerst nog IUI ?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Scarabee, Mar 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. betties

betties Fanatiek lid

Feb 24, 2011
    1,954
    168
    63
    Hi zoetje,
    Ik denk dat je dan echt contact moet zoeken met je verzekering. Zij bepalen die voorwaarden en kan denk ik best per verzekering verschillen. Wel mooi zuur dat je er te laat achter kwam... Ik weet niet hoe jou situatie is, maar toen ik hoorde wat een eigen poging kost schrok ik niet heel erg. Ik dacht voorheen altijd dat het bijvoorbeeld wel 15.000 zou kosten ofzo, maar het is 'maar' een paar duizend. Schijnt ook dat je de meds in het buitenland goedkoper kunt krijgen.
    Heel veel succes! Hoop dat je in een overgangsregeling valt!

2. Switi

Switi Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    1,234
    28
    48
    Hi betties,

Dank voor je reactie!
    Ik heb de vraag of ze wel of niet vergoeden al neergelegd bij mijn verzekering. Inderdaad erg jammer dat we er (te) laat achterkwamen. Aan de andere kant weet ik niet of IVF de enige of beste optie voor ons is. Als dat wel zo mocht blijken te zijn zal ik er veel voor over hebben om dat alsnog te laten uitvoeren.
    Ik ben ook "aangenaam verrast", had het ook veel duurder verwacht! We moeten dus nog antwoord van de verzekering krijgen maar ook nog van de fert poli of IVF toch een betere optie voor ons is. Op basis daarvan zullen we moeten beslissen hoe (en evt. waar) verder te gaan. In de tussentijd probeer ik zoveel mogelijk uit te (laten) zoeken om alle mogelijkheden zo optimaal mogelijk te benutten.

Tips als utrogestan gebruiken, of pregnyl spuiten na inseminatie zijn dus ook vragen die ik aan mijn fa wil stellen of het mij kan helpen, niet alleen om op wat voor manier dan ook zwanger te worden maar de volgende keer ook om zwanger te blijven..
    Aan de andere kant als ik lees hoe de meds je cyclus in de war kunnen schoppen (dan heb ik het nog niet eens over wat het met je stemming en omgeving doet) blijf ik liever bij mijn keurig geregelde natuurlijke cyclus en prettige ik :cool:

Ik weet wel dat ik in ieder geval extra vit d ga slikken en ga volgende week ook met de ha bespreken wat er nog meer onderzocht kan/dient te worden.

Jij gaat in april beginnen met IVF lees ik, ik hoop voor jou dat het daarmee wel gaat lukken! Heel veel succes!

3. betties

betties Fanatiek lid

Feb 24, 2011
    1,954
    168
    63
    Ha zoetje, goed bezig jij! Bij mij is het zo dat ik na ruim drie jaar in mijn eigen cyclus ook allang niet meer gezellig ben. Dan maar sjaggie en hormonen...
    Ik ga zo ook een grote pot vit d halen en over op 2illen visolie per dag. Kan nooit kwaad.
    En dan in april starten met ivf inderdaad...

4. Switi

Switi Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    1,234
    28
    48
    Hi betties,

Ik begrijp heel goed dat je op een gegeven moment ook de moodswings en hormonsters voor lief neemt..als dat gaat helpen, laat maar komen!

Vit d kan geen kwaad, zolang je aan de ondergrens zit. Jij had je ook laten testen als ik me niet vergis, ik zat op 50, dus net "goed". Vorig jaar Mei zat ik op 48 dus ik mag best meer (ik slikte Devaron) slikken van mezelf.. Ik heb afgelopen jaar naast een tabletje foliumzuur, multivit en omega 3-6-9 geslikt (de tuinen), naast braaf gezond en gevarieerd eten ook min 2x per week verse vis.. Ondanks dat dus maar met 2 eenheden, punten? m'n vit d peil omhoog geschroefd :(

Ik wilde ook doorgaan met slikken van omega 3-6-9 nadat ik een positieve test in handen had maar kreeg het advies eerst te overleggen met de VL. Omdat er een bepaald stofje in zit wat weer niet goed zou zijn, ze wist even niet of het de EPA of de DHA in een bepaalde hoeveelheid was, ik besloot daar maar even mee te stoppen... en ben overgestapt op gravitamon.
    Ik heb helaas niet meer kunnen overleggen met de Vl.maar ook dit is een vraag voor de Ha of fa. Ik weet niet of jij daar in nog advies krijgt of vraagt of gewoon doet?

Share This Page