Hallo allemaal, Ik ben Daanie en ik ben nieuw hier op de site. Ik en mijn man proberen nu 3 jaar zwanger te worden, helaas is dat nog steeds niet gelukt. We begonnen met het inleveren van zijn zaad bij de huisarts. De uitslag kregen we telefonisch en die bleek niet goed te zijn,vee huisarts zij dat er weinig zwemmers waren en niet snel genoeg. Dan schrik je natuurlijk heel erg. Volgende stap was naar mijn huisarts die ons doorstuurde na de gynaecoloog, bij de gynaecoloog aangekomen bekeek zij die uitslag van zijn onderzoek, wat bleek was niks mis met zijn zaad!!! Toen vertelde de gynaecoloog dat de kans op zwangerschap omdat we zo lang bezig zijn klein is. Ik kreeg een uitstrijkje en bloed geprikt, de uitslagen waren goed. Nu moet ik voor een eileider onderzoek om te kijken of me eileiders niet verstopt zijn. Dit alles is gestart in december 2012. Eind februari zou ik de uitslagen krijgen van het eileideronderzoek, helaas kon het onderzoek niet doorgaan omdat ze vol zaten, nu moet ik de 20e heen voor het onderzoeken begin april de uitslag. Het is allemaal zo nieuw voor ons. We weten totaal niet wat ons te wachten staat. Wat voor behandelingen we krijgen en vooral hoelang het duurt, de kinderwens is zo groot, het duurt allemaal zo lang. Ik hoop dat er mensen zijn die hetzelfde mee maken of hebben mee gemaakt! Die mijn iets meer kunnen vertellen. Nou lang verhaal haha.. Alvast bedankt voor iedereen die antw en leest. Groetjes Daanie
Hey, Ik wil je alvast eventjes heel veel succes wensen met je verdere onderzoeken en hopelijk weet je erna gauw meer. Ik denk dat het vooral af zal hangen van je onderzoeken enzo welke behandeling je eerst krijgt. En ieder ziekenhuis werkt anders. Bij ons hier gaat het zo. 1)Ovulatie Inductie -->follikel groei stimuleren,eisprong opwekken en zelf klussen 2)Inseminatie--> in eigen cyclus of gestimuleerde cyclus word het zaad van je ventje ingebracht rond eisprong 3)IVF 4)ICSI Natuurlijk kan er tussendoor ook een laparoscopie gedaan worden bij jou als bepaalde manieren niet werken. Ook een hysteroscopie zal gedaan worden (dat is hier verplicht om aan ivf te beginnen). Ik hoop dat je snel antwoorden krijgt,gauw aan de slag kan en al even snel zwanger bent
Wij hebben ook eerst zaadonderzoek gehad. Tevens een samenlevingstest (dan kijkt de gyn of het zaad in leven blijft in je terwijl je de avond daarvoor gemeenschap hebt gehad) + hsg (baarmoederfoto) gehad. Behandelingen daarna: iui (incl. hormoonspuiten) en nu 6x ivf.
Ja zaadonderzoek was ik eventjes vergeten vermelden Samenlevingstest hebben wij hier niet gehad. In 2009 was bij ons het zaadonderzoek en de hsg perfect in orde dus daarom ovulatie inductie. Daar zijn we uiteindelijk ook door zwanger geraakt. Nu hebben we ook ovulatie inductie gehad maar was blijkbaar zinloos. Vorige zomer mijn ene eileider en eierstok kwijt geraakt en de overgebleven eileider blijkt nu toch volledig afgesloten te zitten. Bevestigd door laparoscopie en hier gaan we beginnen met ivf dus.
Ja zaadonderzoek hebben we gehad, nu moet ik voor hgs? Helaas gebeurt dat bij ons ziekenhuis 1 dag in de week en maar 3 pers. Dus kan dat nog lang duren. Had voor volgende week woensdag een afspraak. Normaal kan ik de klok gelijk zetten kwa menstruatie en natuurlijk nu niet dus twijfel al of ik de afspraak mort verplaatsen aangezien ik woensdag waarschijnlijk nog menstrueer. Ik vind het een hoop gedoe er allemaal onduidelijk. Maar alles voor een klein wondertje. Hebben mensen ervaring met een hgs ? Mijn gynaecoloog zij eerst je kan of onder narcose of bij. Nu vertelde de assistent dat ik weer een plaatselijke verdoving krijg... Snap er ff niks meer van. Gr. Daanie
Wat fijn dat je toch zwanger ben geworden.. Ik heb op me 16e een abortus gedaan.. En denk nu heel vaak dat dit me straf is, toen de tijd 1x de pil vergeten en raak.. En nu wil het maar niet lukken. Mijn gyn zij wel dat we zo enzo een behandeling krijgen zelf klussen levert niks op kans is zo klein na 4 jaar dat het dan nog spontaan gebeurt..me wens was altijd een groot gezin, maar mag heel blij zijn als ik ooit 1 klein wondertje krijg
Ja het leven kan soms raar gaan hé. De ene moment ben je nog te jong om mama te worden en er helemaal niet klaar voor en toch bied een zwangerschap zich aan. Later wil je het dan echt wel en dan blijft het weg,spijtig genoeg. Raar de ze daar de hsg onder narcose willen doen of plaatselijke verdoving. Heb ze gehad in 2009 en nu afgelopen februari. In 2009 gewoon beetje pijnstilling van ervoor zelf genomen en was praktisch pijnloos onderzoek. Vorige maand opnieuw maar toen moest ik ook antibiotica nemen omwille van infectiegevaar bij mij. Deze keer was het wel vrij pijnlijk,voelde als enorm zware menstruatie krampen. Maar de reden dat het zo pijnlijk was is dan ook dat de vloeistof niet door de eileider vloeide,hij zit helemaal dicht. En dan zit er druk op die niet weg kan hé. Als je twijfelt ivm je ongi,gewoon even bellen en vragen of dat kwaad kan. Veel succes in ieder geval met je hsg,hopelijk is alles ok en weten jullie gauw welk pad je zal gaan bewandelen. Groetjes!