IVF of ICSI december/januari

Discussie in 'MMM clubs' gestart door svlok, 22 nov 2017.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lauren 1990

Lauren 1990 Actief lid

29 jun 2017
    424
    215
    43
    Vrouw
    Hé wat balen.. Super jammer!!

2. svlok

svlok Fanatiek lid

28 mei 2017
    1.364
    1.300
    113
    Vrouw
    @Ukkie27 Jeetje wat een rot nieuws :'( dikke knuffel voor jou!! hebben ze ook gezegd of je direct door mag of moet je verplicht een rust maand nemen?

@Pimpelmeesje fijn dat je menstruatie is doorgezet, nu op naar het bloedprikken!

@Lauren 1990 Je man heeft helemaal gelijk. Jullie tijd komt nog en dan is het zo leuk om dan te vertellen! Erg mooie meting, hopelijk gaat alles goed en heb je niet eens ivf nodig!

@Clueless01 Wat fijn dat alles nog gewoon volgens plan loopt :D

Vanochtend is mijn vriend gaan bloedprikken, nu wachten tot hij een afspraak heeft. Vandaag de uitslag van mijn bloedonderzoek gekregen en helaas moet mijn medicatie met 1,5 tabletje per dag omhoog :( hopelijk zit ik snel op de juiste waardes en mogen we eindelijk beginnen!

3. Lauren 1990

Lauren 1990 Actief lid

29 jun 2017
    424
    215
    43
    Vrouw
    Ja dat is ook wel zo! Jawel ben benieuwd hoe het gaat:thumup:!

Ah oké, ja hopelijk snel inderdaad. Konden ze een indicatie geven?

Ik ben me een beetje aan het oriënteren op acupunctuur en Chinese geneeswijze. Hoe denken jullie hierover?

4. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Wel geprobeerd, geen succes..
    Ik heb wel profijt van yoga, en ik denk dat een gezonde leefstijl met biologische groente (waar mogelijk/betaalbaar), weinig suiker en weinig dierlijke producten een goede invloed heeft, ondanks dat het nog niet geleid heeft tot een zwangerschap..

Lauren 1990 vindt dit leuk.
  5. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Ja ik denk dus ook na over accupunctuur. Het zou goed zijn voor de ontspanning etc. en dat zou weer een goed effect hebben op de vruchtbaarheid. Alleen lijkt accupunctuur me weer heel eng, dus ik weet niet of t echt voor ontspanning zorgt, haha!
    Ik ga begin januari, op de nieuwe zorgverzekering, een sessie proberen. Verder ga ik niet al te veel aanpassen aan mijn voeding etc. Ik eet al weinig vlees, veel biologisch en redelijk gezond. misschien nog wat granaatappelsap door mijn dagelijkse smoothie en dan hoop ik dat het genoeg moet zijn!

De arts zegt wel bij ons dat de grootste moeilijkheid het bevruchten wordt, ze verwachten veel eicellen en er is verder niks afwijkends gevonden en ik ben pas 24. Maarja, je weet nooit. Wij hebben niet zoveel zaadcellen dus ik hoop gewoon dat 1 poging genoeg is, daar wil ik ook alles voor doen.

6. Lauren 1990

Lauren 1990 Actief lid

29 jun 2017
    424
    215
    43
    Vrouw
    Super frustrerend is dat eigenlijk.. Ik bedoel, moet je kijken onder welke omstandigheden sommige vrouwen zwanger raken:rolleyes:..

7. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Dat heb ik dus ook. Ik werk zelf in de jeugdzorg en zie heel veel narigheid voorbij komen..

8. Pimpelmeesje

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ooh niet druk maken om acupunctuur daar is niets eng aan hoor :)

9. Lauren 1990

Lauren 1990 Actief lid

29 jun 2017
    424
    215
    43
    Vrouw
    Nee Haha, dat snap ik! Ik heb ook iets naalden fobie, toch schijnt het super ontspannend te zijn!

Ja heel begrijpelijk.. Gaan jullie ivf of icsi doen ivm de zaadcellen?

10. Lauren 1990

Lauren 1990 Actief lid

29 jun 2017
    424
    215
    43
    Vrouw
    Ahum lezen...:o: sorry ICSI

11. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    ICSI, dat is echt de enige mogelijkheid ;). Maar ik heb er zin in, kan echt niet wachten tot het zover is.

Morgen hoor ik of we misschien iets eerder kunnen beginnen! Al kan het nooit eerder dan 24 januari want we zijn op vakantie, dus veel eerder zal het niet zijn!

12. oj89

oj89 Actief lid

13 dec 2015
    477
    379
    63
    :)Lijst belangrijke info/datums:)

Oj89:eerste kindje
    1e ivf. Onverklaarbaar verminderd vruchtbaar.
    23 dec. Start deca, 5 jan. Start gonal-f.

Clueless01:eerste kindje
    1e icsi tese: slechte zaadkwaliteit en pgd-probleem.
    8 febr. Informatie bijeenkomst.

Svlok:eerste kindje
    1e icsi: slechte zaadkwaliteit en prolactine probleem.

Lauren1990: eerste kindje
    IUI 6:eek:nverklaarbaar verminderd vruchtbaar.
    27 dec follikelmeting

Pimpelmeesje:eerste kindje
    1e ivf. Onverklaarbaar verminderd vruchtbaar
    22 bloedprikken. Start pil

Droomwens79:tweede kindje
    10 jan. Intake

Ukkie27:
    1ste ivf. Helaas mislukt. Geen bruikbare eicellen.

svlok en Pimpelmeesje vinden dit leuk.
  13. oj89

oj89 Actief lid

13 dec 2015
    477
    379
    63
    Ik heb een poging tot lijstje gemaakt hihi
    Hopelijk heb ik het allemaal goed en vul aan vul aan!
    Heb de meest actieve dames erop gezet. De minder actieve dames: zet jezelf er gezellig bij!

14. oj89

oj89 Actief lid

13 dec 2015
    477
    379
    63
    Ik heb ervaring met acupunctuur! Heeft me geholpen om te stoppen met roken.maar helaas geen effect op de vruchtbaarheid gehad. Ook voetreflextherapie geprobeerd,erg lekker maar niks geholpen. Eigenlijk doe ik sinds ruim een jaar niks extra's. In het begin was ik erg gefocus op voeding/alcohol/groentes/vitamines en allemaal die dingen. Maar ik was voor mijn gevoel er te veel mee bezig dat het me stress gaf.
    Nu doe ik lekker waar ik zin in heb, pak me af en toe een lekker rood wijntje, soms sla ik mn groenten over en pak ik me een lekkere vette friet.
    Ik wil ook nog een beetje leuk/lekker blijven genieten van het leven tijdens het zwanger worden.
    Ik hou namelijk erg van lekker eten.
    Ik geloof ook ech niet dat ons probleem hierdoor zou kunnen komen. Ben verder erg gezond,slank en gelukkig wel gestopt met roken.

Maar ik ga met de kerst nog ff lekker schranzen en genieten van lekkere wijn. En vanaf 1 januari ga ik me helemaal focussen op het traject! Braaf mijn groentjes,fruit en granaatappelsapje.
    En voor de punctie wil ik nog 1x ff lekker losgaan bij mij favo sushi restaurant hihi

15. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Haha zoals jij het beschrijft doe ik het nu ook hoor. Ik wil alleen echt vanaf dat ik ga spuiten gewoon heel erg op gaan letten, ervoor doe ik gewoon “normaal”.

16. svlok

svlok Fanatiek lid

28 mei 2017
    1.364
    1.300
    113
    Vrouw
    @Lauren 1990 Mijn ervaring met accupunctuur is zeker positief, ik had het erg koud en werd behandeld om het warmer te krijgen. Kreeg het uiteindelijk te warm en nu is het goed in balans. Ik wil ook zeker zodra we beginnen of ik een terugplaatsing heb naar accupunctuur gaan.

@Clueless01 In het begin is het ook eng, maar je mag "wennen" en ik voelde er niet veel van. Je voelt alleen soms een soort stroomstoot door je lichaam heen gaan omdat er dan op een bepaald punt een naaldje wordt geprikt. Hmm dus de uitdaging bij jullie ligt vooral buiten je lichaam... Het blijft sowieso spannend. Hopelijk kunnen jullie eerder beginnen, spannend morgen!

@oj89 super handig en overzichtelijk lijstje :D Wat is je favoriete sushitent? ;) Wij nouja vooral ik doe hetzelfde. Met koken let ik erg op wat wij eten, alleen eten we nu nog sushi en drinken af en toe wijn. Zodra de startdatum bekend is wil ik daar mee stoppen en echt op onze voeding letten.

17. Pimpelmeesje

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ik drink ook al een tijd gewoon waar ik zin in heb, het leven moet wel leuk blijven en meer dan 2 glazen op n dag komt er bij mij sowieso zelden in. Maar wij houden wel erg van rode wijn en speciaalbiertjes :) na de feestdagen ga ik daar wel mee stoppen om de ivf toch maximale kans te geven, en mijn vriend wilt afvallen dus hij zal wel mee doen.
    En frietjes en chipjes eet ik ook gewoon hoor, probeer alleen minder suiker en meer natuurlijke producten, frietjes zijn ook gewoon aardappelen :p

18. Ukkie27

Ukkie27 Actief lid

12 feb 2012
    454
    12
    18
    @Lauren 1990 Welkom. Hopelijk is IVF niet nodig en is de laatste IUI raak! Bij ons is er ook geen oorzaak gevonden, al lijkt het probleem nu toch mijn eicellen te zijn. Wij hebben al een dochter, dus het kan wel. Maar dat is alweer 5 jaar geleden, dus was het toen echt een gelukje of is de kwaliteit gewoon heel hard achteruit gegaan. Het kan ook nog gewoon pech zijn geweest. Is Ovealeap trouwens een nieuw hormoon? Ik had er nog nooit van gehoord.
    Acupunctuur zou ik denk ik echt niet durven:oops: Ik heb er dus ook niet over nagedacht.

@Clueless01 Ik heb het mijn werkgever pas vlak vantevoren verteld omdat mijn contract af zou lopen. Uiteindelijk is het niet verlengd en kon het me dus niet zoveel meer schelen:cool: Gelukkig meteen een nieuwe baan gevonden waar ik in januari ga starten. Omdat wij nu toch even niet verder mogen ga ik het denk ik ook nog niet meteen vertellen. Ben bang dat ik dan mijn proeftijd niet door kom. Ik ben natuurlijk ook wat langer weg omdat ik volledige narcose krijg. En misschien heb ik het gemist, maar waarvoor doen jullie PGD?

@m0nicaaa1989 Ik ga voor je duimen dat je positief nieuws krijgt! Ik kom trouwens uit 1984:rolleyes:

Afgelopen maandag heb ik dus de punctie gehad onder algehele narcose met kapje:D Toen VL terugkwam wist hij te vertellen dat er 6 eicellen waren gevonden. Tot zover alles goed. Maar toen kwam de fertiliteitsarts met de mededeling dat er maar 2 goede eicellen waren. Woensdag werd ik dus gebeld dat ook die 2 niet goed door deelden, en donderdag het telefoontje dat er geen terugplaatsing zou zijn.

Ze hebben geen idee wat de oorzaak is. Het kan pure pech zijn, of er is toch iets mis. Daar zouden we bij de tweede poging dan achter komen. 11 januari hebben we een evaluatiegesprek. Dat wachten we nog af, maar mijn gevoel zegt dat we naar Düsseldorf moeten omdat ze daar beter kunnen kijken of er een probleem is. Ik heb het gevoel dat ze hier hooguit andere hormonen voor gaan schrijven, maar geen oorzaak gaan zoeken. En ik wil gewoon weten of we nog een kans maken en hoe we dat het beste kunnen aanpakken. Niet dat we zomaar iets gaan doen en nog een kans om zeep helpen. Want mijn gevoel zegt dat dit geen pure pech is na 11 IUI pogingen (waarvan 7 al in 2015).

19. Ukkie27

Ukkie27 Actief lid

12 feb 2012
    454
    12
    18
    :)Lijst belangrijke info/datums:)

Oj89:eerste kindje
    1e ivf. Onverklaarbaar verminderd vruchtbaar.
    23 dec. Start deca, 5 jan. Start gonal-f.

Clueless01:eerste kindje
    1e icsi tese: slechte zaadkwaliteit en pgd-probleem.
    8 febr. Informatie bijeenkomst.

Svlok:eerste kindje
    1e icsi: slechte zaadkwaliteit en prolactine probleem.

Lauren1990: eerste kindje
    IUI 6:eek:nverklaarbaar verminderd vruchtbaar.
    27 dec follikelmeting

Pimpelmeesje:eerste kindje
    22 bloedprikken. Start pil

Droomwens79:tweede kindje
    10 jan. Intake

Ukkie27: tweede kindje
    1ste ivf. Helaas mislukt. Geen terugplaatsing
    11 jan. evaluatiegesprek

20. Lauren 1990

Lauren 1990 Actief lid

29 jun 2017
    424
    215
    43
    Vrouw
    Hahaha:roflmao: ja je hebt ook helemaal gelijk!! Nieuwe jaar goede voornemens en een super vruchtbaar 2018!!
    Er is meer dan "zwanger worden" met alle goede technieken van tegenwoordig, moet het toch echt wel goed komen:thumup::thumup:

Deel Deze Pagina