IVF of ICSI december/januari

Discussie in 'MMM clubs' gestart door svlok, 22 nov 2017.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lauren 1990

Lauren 1990 Actief lid

29 jun 2017
    424
    215
    43
    Vrouw
    Snap ik!! Heb ik ook wel, gewoon zin in want het biedt gewoon meer kansen. Voor jullie helemaal!
    Spannend, lekker op vakantie en dan beginnen:thumup::thumup:

2. Lauren 1990

Lauren 1990 Actief lid

29 jun 2017
    424
    215
    43
    Vrouw
    Ja precies, ergens denk ik dat er bij IVF en ICSI uiteindelijk toch een oorzaak naar voren komt.
    Ik weet het niet eigenlijk, ik ken alleen maar Ovaleap.. volgens mij is het wel dezelfde werkzame stof als die andere.

Heb je daarvoor mogen kiezen, algehele narcose? Heb je veel na pijn gehad? Sorry zoveel vragen:oops:
    Gebeurd het vaker dat ze afwijkende cellen vinden?

3. Ukkie27

Ukkie27 Actief lid

12 feb 2012
    454
    12
    18
    @Lauren 1990 Normaal krijg je alleen paracetamol en naproxen, maar vanwege mijn extreme naaldenangst heb ik narcose gekregen. Ik ken mezelf en was bang dat er anders gewonden zouden vallen:roflmao: Met bloedprikken moeten ze me al met 3 man vasthouden. Ik heb niet heel veel napijn gehad, af en toe wat kramp. Wel nog flink beroerd geweest, maar dat komt denk ik van de narcose. Zeker omdat ik vorige week ook ziek ben geweest en het net zondag weer wat beter ging. Was dus niet helemaal fit toen ik onder narcose ging.

Of ze vaker afwijkende eicellen vinden weet ik niet. Wat ik via google vond was dat bij een 20 jarige 20% van de eicellen afwijkend is en bij een 40 jarige is 80% afwijkend.

Lauren 1990 vindt dit leuk.
  4. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    @Ukkie27
    Wij doen PGD omdat ik een translocatie heb wat 18 procent kans geeft op een kindje met down syndroom.

Eigenlijk wilde ik geen PGD doen, maar omdat wij sowieso zijn aangewezen op ICSI vanwege de slechte zaadkwaliteit, is het voor ons geen verschil om er dan ook PGD bij te doen. Als het kindje down syndroom zou hebben brengt die namelijk ook een vergrootte kans op een miskraam met zich mee. We willen dat risico beperken door PGD te doen. Als het embryo down-syndroom heeft, wordt het niet teruggeplaatst.

5. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    We zijn nog niet eens echt begonnen en ik ben nu al klaar met Radboud :mad: Na de eerste communicatieproblemen waar ik eerder al over verteld had, kwamen we vanmiddag -zoals van de week nog telefonisch nagevraagd- bij de poli. In de eerste instantie was er niemand, dus wij netjes gewacht tot er iemand aan de balie kwam.
    Na een tijdje kwam er een mevrouw, dus ik vertelde waar wij voor kwamen. Ik snap nu nog steeds niet wat er niet goed was, maar het was duidelijk dat iets niet de bedoeling was. Mevrouw tikte enorm lang op d'r computer, wij stonden daar maar terwijl ze zei dat ze van hier naar daar moest in d'r systeem.. Ik zei nog "goh, jullie ook zo'n onhandig systeem?" maar dat was niet zo zei ze, de order moest alleen van hier naar daar en weet ik veel wat. Nergens een vriendelijk woord tussendoor. Na een aantal minuten zei ze dat we nog wel even mochten gaan zitten, en toen we daar een tijdje zaten kwam ze naar ons toe om ons te vertellen dat onze order was verlopen en dat er dus een arts de order moest vernieuwen. Terwijl ik nog vroeger was dan verwacht, dus hoe dat kan..?
    Ondertussen kwam er iemand uit de afspraak die ook geprikt moest worden, en na weer een tijdje kwam de verpleegster terug en zei dat ze eerst die mevrouw ging prikken en dan ons. Waarom? Geen idee..
    Werden we ein-de-lijk geprikt, gaat het ook nog mis. Mijn vriend ging eerst en die heeft enorme angst, dus dat was echt niet leuk. Na het verkeerd prikken stuurde ze ons maar naar de prikpost, nog steeds geen enkel vriendelijk woord of excuses. Ik had nog een vraag, gelukkig werd daarvoor iemand anders geroepen, want deze vrouw kon ik ondertussen wel slaan.
    Sorry voor het lange verhaal, moest even mn frustratie kwijt :mad::mad:

6. oj89

oj89 Actief lid

13 dec 2015
    477
    379
    63
    Ohh meen je niet pimpelmeesje! Die afspraken gingen steeds fout, maar ik vind ze wel heel vriendelijk, de verpleegkundige die deed bloedprikken was heel lief en vroegen of ik liggend wou bloedprikken vanwegen mijn angst.

Order verlopen....pfff je bent toch geen bestelling van aliexpress!

7. Lauren 1990

Lauren 1990 Actief lid

29 jun 2017
    424
    215
    43
    Vrouw
    Oh Haha oké, wel fijn dat je nauwelijks pijn hebt gehad..

Zo dat is veel bij een 40 jarige

8. svlok

svlok Fanatiek lid

28 mei 2017
    1.364
    1.300
    113
    Vrouw
    @Ukkie27 pff wel spannend hoor, lijkt me dat je toch wel erg nerveus wordt de volgende punctie. Ik hoop dat het in ieder geval een eenmalig iets voor jullie was en je eitjes de volgende ronde gewoon goed zijn!

@Pimpelmeesje wat een vervelende ervaring, ik hoop dat de rest allemaal wat prettig bevalt, want het is toch wel fijn als je een goed gevoel bij het ziekenhuis hebt waar je in behandeling bent.

Iedereen een hele fijne kerst en ook alvast een gelukkig, gezond, maar vooral vruchtbaar 2018! Dat wij allemaal een aankondiging volgend jaar mogen doen dat we een of meer kleine verwachten en dat we wellicht zelfs in 2018 ons wondertje in onze armen mogen nemen.

9. Pimpelmeesje

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Vrolijk kerstfeest en een vruchtbaar 2018 allemaal :D

Bijgevoegde bestanden:

10. oj89

oj89 Actief lid

13 dec 2015
    477
    379
    63
    fijne feestdagen lieve meiden!! en hopelijk komt onze diepste wens in 2018 uit!

11. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Fijne feestdagen allemaal! Ik hoop dat wij ons in 2018 niet meer druk hoeven te maken over al deze moeilijk ziekenhuis dingetjes, maar dat wij allemaal mogen genieten van een mooie zwangerschap!
    Ik gun het jullie allemaal

12. Pimpelmeesje

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    :)Lijst belangrijke info/datums:)

Oj89:eerste kindje
    1e ivf. Onverklaarbaar verminderd vruchtbaar.
    23 dec. Start deca, 5 jan. Start gonal-f.

Clueless01:eerste kindje
    1e icsi tese: slechte zaadkwaliteit en pgd-probleem.
    8 febr. Informatie bijeenkomst.

Svlok:eerste kindje
    1e icsi: slechte zaadkwaliteit en prolactine probleem.

Lauren1990: eerste kindje
    IUI 6 onverklaarbaar verminderd vruchtbaar.
    27 dec follikelmeting

Pimpelmeesje: eerste kindje
    1e ivf. Onverklaarbaar verminderd vruchtbaar
    5 jan informatiegesprek IVF, krijgt planning en prikinstructie

Droomwens79:tweede kindje
    10 jan. Intake

Ukkie27:
    1ste ivf. Helaas mislukt. Geen bruikbare eicellen.

13. Pimpelmeesje

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ik heb t lijstje even geüpdate..
    Ik merk dat die afspraak vorige week echt een beetje het gevoel over de ivf ver**** heeft, ik ben gewoonlijk niet zo snel uit het veld geslagen, maar we voelden ons zo ongewenst daar, en echt een nummertje, dat de positiviteit die ik eerder voelde een beetje bedaard is.
    Ik denk dat ik dat toch ga delen daar, het zit me echt dwars.

Hoe gaat het met jullie? Kerst overleefd?

14. oj89

oj89 Actief lid

13 dec 2015
    477
    379
    63
    Ja kerst overleefd! Ff lekker uitbuiken nog hihi

Dat is niet fijn pimpelmeesje, ik zou het er zeker met ze over hebben. T is toch van belang dat je met vertrouwen het traject in gaat, dat komt alleen maar ten goede.
    Ik vond het in t begin stom dat ze geen extra onderzoeken verrichtte. En dan met name een bloedonderzoek naar hormoon waardes. Hoort toch ook vaak dat de schildklierwaardes van meiden niet goed zijn. En ook dat we nog geen gynaecoloog of fertiliteitsarts hebben gezien daar, alleen verpleegkundige.
    Maar goed, we hebben met ons zelf afgesproken dat we het in nijmegen 1 kans geven en een 2e poging in dusseldorf.
    Ze staan goed aangeschreven qua ivf en vind dat we er niet veel heen hoeven.(met iui's had ik echt het gevoel dat ik in en uit ging) Zijn nu 3x geweest, 13 januari controle en dan hopelijk punctie en terugplaatsing.
    Heb je anders een andere optie qua ziekenhuis mocht dit echt niet klikken?

Hier begonnen met de decapeptyl! Vind het best vervelende spuitjes. Naalden gaan niet echt soepel en de vloeistof brand.

15. oj89

oj89 Actief lid

13 dec 2015
    477
    379
    63
    Grrr hangt bij jullie ook vaak deze site vast.?!?!?!

16. svlok

svlok Fanatiek lid

28 mei 2017
    1.364
    1.300
    113
    Vrouw
    :)Lijst belangrijke info/datums:)

Oj89:eerste kindje
    1e ivf. Onverklaarbaar verminderd vruchtbaar.
    23 dec. Start deca, 5 jan. Start gonal-f.

Clueless01:eerste kindje
    1e icsi tese: slechte zaadkwaliteit en pgd-probleem.
    8 febr. Informatie bijeenkomst.

Svlok:eerste kindje
    1e icsi: slechte zaadkwaliteit en prolactine probleem.
    3 jan echo partner (oorzaak verminderde vruchtbaarheid?)
    8 jan uitslag prolactinewaarde

Lauren1990: eerste kindje
    IUI 6 onverklaarbaar verminderd vruchtbaar.
    27 dec follikelmeting

Pimpelmeesje: eerste kindje
    5 jan informatiegesprek IVF, krijgt planning en prikinstructie

Droomwens79:tweede kindje
    10 jan. Intake

Ukkie27:
    1ste ivf. Helaas mislukt. Geen bruikbare eicellen.

17. svlok

svlok Fanatiek lid

28 mei 2017
    1.364
    1.300
    113
    Vrouw
    Hier een heerlijke kerst gehad, twee dagen en veel te veel gegeten, dus nu lekker aan het uitbuiken en straks nog een kerstfilm kijken. Ik merk wel dat de verhoging van mijn medicatie invloed begint te hebben. Ben zo moe en vandaag enorme hoofdpijn (en nee niet van een kater :p)

@Pimpelmeesje ik zou dit wel kenbaar maken in het ziekenhuis. Want het is natuurlijk wel belangrijk dat jullie ook een goed gevoel hebben! En anders toch wellicht naar een ander ziekenhuis kijken?

@oj89 oei dat klinkt niet echt prettig, heb je ook bijwerkingen van de hormonen en last van plekken op je buik? Sinds wanneer gebruik je de decapeptyl?

18. Pimpelmeesje

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    @oj89 dat is balen, bij de gonal-f merkte ik wel dat het in het begin wat moeizamer ging dan later, hoop dat dit voor jou met dit ook zo werkt.. Je leest hier op t forum wel eens dat vrouwen de naald schuin doen mss werkt dat?
    En ja, de site loopt regelmatig vast. Superirritant, hoewel hij gelukkig dan wel je tekst onthoudt. Ik vond de nieuwe site sowieso enorm wennen, maar het heeft wel een paar voordelen tov de oude. Nu alleen nog maar behoren werken...

Wij doen ook 1 poging Nijmegen en dan waarschijnlijk DD. Mijn verzekering heeft geen contact met DD waardoor wij maar 75% vergoed krijgen..
    Het was ook niet dat de situatie nou zo extreem was, maar ik merk wel dat het mij nog steeds dwars zit, en wel m'n gevoel bij de behandeling heeft veranderd, dus ik ga het inderdaad toch bespreken.
    Ondertussen lekker bijwerkingen van de pil, en dan ben ik nog niet eens meer het echte werk begonnen :po_O

Was het een leuke kerstfilm geworden @svlok?

19. oj89

oj89 Actief lid

13 dec 2015
    477
    379
    63
    ja ik zet ze inderdaad iets schuin nu, en goed op de punt letten. met iui puregon gespoten en die naalden gingen veel sneller door de huid heen, hopelijk is dit met gonal ook.
    qua blauwe plekken valt het mee, heb er nu 1tje. gister laatste pil geslikt dus gaat nu best wel snel allemaal. vind het spannendd!
    bijwerking van de decapeptyl heb ik een beetje. veel moe, hoofdpijn, en ben 2x snachts wakker geworden omdat ik het super heet had. normaal heb ik het altijd koud.
    hopelijk went mijn lichaam er snel aan, bij de pil had was ik er ook vrij snel aan gewend.
    gaan jullie nog leuke dingen doen met oud en nieuw?

20. oj89

oj89 Actief lid

13 dec 2015
    477
    379
    63
    qua zorgverzekering, wij gaan overstappen naar zekur. die vergoeden nederlands tarief bij behandeling in het buitenland. volgens mij heeft geen een verzekering contract met dusseldorf toch? we gaan daar eigenlijk niet van uit, maar toch fijn om even te weten.

Deel Deze Pagina