IVF of ICSI december/januari

Discussie in 'MMM clubs' gestart door svlok, 22 nov 2017.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Pas wel op met zekur, goed de voorwaarden lezen. Ik heb zelf hele slechte ervaringen met zekur wonen en toen ook vreselijke verhalen gelezen over zekur zorg... Klantenservice is echt hun sterke kant niet..
    Er is een topic over vergoedingen voor DD in het forumdeel "Fertiliteitsbehandelingen"

Hoop dat de decapeptyl ook snel went, t is allemaal wat hè! Ik had zelf niet zo veel last van de gonal-f maar wel van de pregnyl bij de IUI's. Maar natuurlijk komen er nu wel andere doseringen en nieuwe dingen bij, hou m'n hart vast..

2. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Ik zit ook te zoeken op zorgverzekeraars, kom er echt niet uit, denk dat ik nu voor Univé ga, is qua vergoedingen wel n beetje wat ik wil, met alternatieve geneeswijzen en preventieve dingen. 4e of 5e poging is in 2018 denk ik sowieso niet aan de orde, en bovendien hebben wij daar niet genoeg zaad voor :p.

3. oj89

oj89 Actief lid

13 dec 2015
    477
    379
    63
    Ja, mocht het op dusseldorf aankomen danwil ik het sowieso van te voren schriftelijk toezegging hebben. Maar dat is sowieso bij iedere verzekering raadzaam denk ik:)
    Ik vond bij zekur de vergoeding van kraamzorg en ziekenhuis bevalling erg fijn, en vergoeding in het buitenland. Tandarts heb k niet veel nodig, en fysio maak ik tot nu toe ook geen gebruik van,maar wil ik wel voor verzekerd zijn.
    Zekur is geloof ik van unive.

Weet niet of ik nu wat geks vraag, maar doen ze eigenlijk geen 2e tese, met de hoop op meer cellen, of verse cellen? Of heeft het vries/ontdooi process niet zoveel invloed op zaadcellen?

4. svlok

svlok Fanatiek lid

28 mei 2017
    1.364
    1.300
    113
    Vrouw
    @Pimpelmeesje wel beter om jullie gevoel te bespreken wie weet veranderd het daarna wel! We hebben heel cliché the christmas prince gekeken.

@oj89 dus wel wat bijwerkingen, maar gelukkig niet al te veel. Hopelijk blijft het zo! Het gaat inderdaad snel, lijkt of je net aan de pil bent begonnen en nu ben je al bezig met spuiten. Wij vieren oud en nieuw bij mijn zwager. Lekker relaxt, veel eten, drinken en vuurwerk afsteken. althans ik ga kijken:p wat gaan jullie doen?

@zorgverzekering om heel eerlijk te zijn heb ik me niet heel goed georiënteerd. Ik zit nu bij fbto en die vergoedt 3 behandelingen en ben over het algemeen erg tevreden over ze. Waar kijken jullie voornamelijk naar?

5. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    @oj89 in Nederland doen ze geen tweede tese, omdat de opbrengst dan niet meer zal zijn en elke keer dat ze weefsel weghalen is er een kans dat het testosteron te ver daalt.

Maar, in dusseldorf hebben ze een nieuwe techniek, micro-tese, en daar zouden we eventueel wel nog heen kunnen mocht dit niets worden, maar dan kunnen we geen PGD doen, dus we weten niet of we dat wel willen.

Hopelijk is t niet nodig en lukt t gewoon in Nederland!

6. m0nicaaa1989

29 dec 2014
    33
    4
    8
    Vrouw
    Werken en studeren
    Hier net de uitgangsecho gehad. Zag er allemaal goed uit. Vandaag ook meteen starten met de Gonal F. Nu dus decapeptyl en Gonal F te gelijk nemen. Mag ik zeggen dat ik me bijna een junk voel? Haha. Nou ja het is voor het goede doel. Ik hoop dat ik ook van de Gonal F niet veel last krijg. Moet zeggen dat ik van de Primolut en decapeptyl geen/weinig bijwerkingen heb. Tenzij je vermoeidheid en emotioneel mee mag tellen haha.
    Volgende week weer terug voor bloedprikken en echo. Het begint nu allemaal wel op te schieten zeg. Stiekem zelfs spannend!

Ik lees hier dingen over de zorgverzekeringen. Zelf zit ik via mijn werk bij Zilveren Kruis en moet zeggen dat ik daar wel erg tevreden over ben. Moet toegeven dat ik verder ook niet georienteerd heb hoor. Puur omdat ik al tig jaar bij Avero Achmea/Zilveren Kruis zit via het werk hahaha

Lauren 1990 vindt dit leuk.
  7. Pimpelmeesje

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Oeh @m0nicaaa1989 dat is zeker spannend! Soms gaat het zo langzaam, en soms ineens zo snel.. Hoop dat je er geen last van krijgt, ik had zelf relatief weinig last van de Gonal-F. Enne.. vermoeidheid en emo telt wel mee, maar zijn minder erg dan misselijk en ellendig.

Ik zit ook bij Zilveren Kruis, en ga hier ook niet weg; ik ben chronisch ziek dus ik heb het volledige extra pakket en ergens anders zou ik daarvoor nooit worden toegelaten. Bovendien vind ik ze wel prettig, klantenservice is altijd prima en alles is duidelijk, nog nooit problemen gehad. @oj89 waar ik toen over las mbt Zekur; een meisje was met de ambulance opgehaald en naar een ziekenhuis gebracht dat niet in het pakket van Zekur zat. Zij had in 1 klap tienduizenden euro's schuld omdat het niet vergoed werd! Het zal ook wel te maken hebben gehad met het pakket dat ze gekozen had, maar lees alsjeblieft goed de voorwaarden.

Oud&Nieuw zit ik lekker thuis met lief spelletjes te spelen ofzo.. Zo gek als ik ben op kerst, heb ik echt een hekel aan O&N... Vanaf mijn 9e tot februari 2015 had ik een allerbeste vriendje, mijn hondje Tommy, en die was ontzettend bang voor vuurwerk. Bovendien is dat spul zo slecht voor het milieu, ik kan nog steeds niet geloven dat hier niets tegen gedaan wordt. Als ik in het lab metaalzouten zou willen gebruiken die in sierpijlen zit, zou ik heeeel veel moeite moeten doen om ze te krijgen, als ik ze al krijg, en met O&N gooien we het met z'n allen de lucht in.
    Maar tot zo ver mijn gemopper, ik heb wel zin in 2018! Wij gaan de huiskamer een beetje verbouwen, ik heb al een nieuwe lamp en kleed, en kleurtjes uitgezocht voor de muren, ik ben van plan volgende week te schilderen als ik hulp kan vinden en een beetje energie heb, ik ben een beetje aan het twijfelen geraakt doordat ik zo moe ben van de pil. Wel een leuke manier om het nieuwe jaar te starten, lekker fris :) En de boel is toch leeg als ik kerstspullen weghaal, want ons huis verandert elk jaar in Christmaswonderland :D

8. m0nicaaa1989

29 dec 2014
    33
    4
    8
    Vrouw
    Werken en studeren
    @Pimpelmeesje Leuke vooruitzichten om lekker in de huiskamer aan de slag te gaan! En al aardig bezig geweest zo te lezen! Leuk!!! :) Vind het zelf altijd ergggg leuk om te rommelen in huis. Hier hangen momenteel staaltjes op de muur. Wij hebben 1 bruine wand in de woonkamer en ik wil hem dolgraag grijs/groenig. Alleen krijg manlief nog niet zover. Die is nog niet helemaal overtuigd. Moet eerst wachten tot de nieuwe eettafel er is.. 1 probleem hij is al geleverd alleen de oude staat er nog en die raken we maar niet kwijt en hij kan niet uit elkaar haha.
    Klantenservice bij ZK is erg goed en net vind ik zelf. Verstandig om te blijven, als je niet weet of je het ergens anders ook zo zou krijgen dan. En dat verhaal waar je het over had, dat heb ik ook gelezen ja!! Lijkt me echt wel even schrikken als je zo'n rekening nog even gepresenteerd krijgt!!!

Hier met O&N weinig plannen. Misschien gaan we even naar vrienden, maar ik moet nieuwjaarsdag gewoon vroeg werken. Dus laat wordt het in elk geval niet haha.

Ohh even een suffe vraag... weet iemand of ik de decapeptyl en Gonal F op dezelfde tijd kan nemen? Ik prik de decapeptyl altijd om 19.45uur (komt vaak goed uit met mijn werk haha) en wil dan ook de Gonal F rond die tijd spuiten. Ik voel me af en toe echt zo dom wat betreft dit soort dingen hahaha. Zal de onwennigheid wel zijn denk ik...

9. Pimpelmeesje

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Dat is toch geen rare vraag... Het lijkt mij dat als ze niet tegelijk gespoten kunnen worden, dat dat dan expliciet gezegd wordt. Zou ook niet weten waarom het niet kan, Gonal-F kan in ieder geval die tijd.

10. oj89

oj89 Actief lid

13 dec 2015
    477
    379
    63
    Ohh altijd leuk nieuwe dingen in huis!
    Hier ook met oud en nieuw lekker thuis, laat mijn 2 honden absoluut niet alleen. 1tje is al een paar weken van slag en heeft een beetje last van verlatingsangst. Heel erg zielig. Wel komen een paar vrienden met de kinderen hierheen, dus dat is altijd wel gezellig.
    Ik heb ook niets met vuurwerk. Vind het maar gevaarlijk.

Oei dat is inderdaad een zeer vervelend verhaal! Ik heb veel dingen uitgezocht, en sta er sowieso van te kijken hoeveel invloed zorgverzekeraars hebben. Sommige behandelingen worden niet vergoed als je die laat uitvoeren in een bepaald ziekenhuis. Bijvoorbeeld: een dotter behandeling in het radboud word niet vergoed door zekur. En zo heeft iedere verzekering wel zoiets met een bepaalde behandeling. Dat is toch stom? Ik durf te wedden dat heel veel mensen zoiets niet weten.
    Voor spoedeisende hulp moet je in ieder ziekenhuis terrecht kunnen, volgens mij is dat wettelijk bepaald. Maar goed, ik vind zo'n vrije keuze polis te duur, vind sowieso dat we ons al scheel betalen aan de zorgverzekering haha maar dat valt in het niets vergeleken met wat we al verbruikt hebben.

Decapeptyl en gonal f kun je gewoon op hetzelfde tijdstip spuiten. Dit heb ik nog extra na gevraagd omdat ik dat ook wil gaan doen. Vind jij de naalden niet stroef gaan monica? Ik kreeg m dr gister bijna niet in man haha

11. m0nicaaa1989

29 dec 2014
    33
    4
    8
    Vrouw
    Werken en studeren
    @oj89 Zo he zeg dat! Ik had voor de gein eens op gezocht hoeveel al die medicaties, echo's etc etc etc kostte. Ik schrok er best van! Maar inderdaad we betalen ons al scheel aan de zorgverzekering haha.
    Thanks! Ik was het gewoon vergeten te vragen vanmorgen. Was een beetje onder de indruk dat ik er meteen mee mocht beginnen ofzo denk ik. Manlief had het wel gevraagd, maar ik had het niet opgeslagen en hij is nu te werk. Is het de bedoeling om ook de Gonal F op ongeveer hetzelfde tijdstip te spuiten, net als de decapeptyl? Ik ga zo uit eten, en heb nog geen idee hoe ik op de Gonal F reageer. Dus durf hem nog niet te gebruiken hahhahaha. Argh voel me een leek!
    De naalden van de Gonal F? Dat weet ik nog niet. Heb hem nog niet geprobeerd/gebruikt hihi

12. svlok

svlok Fanatiek lid

28 mei 2017
    1.364
    1.300
    113
    Vrouw
    @Clueless01 ik hoop ook dat het gewoon lukt in Nederland!! Wel fijn dat je weet dat het mocht het hier toch niet lukken, jullie wel nog ergens terecht kunnen.

@m0nicaaa1989 wauw wat fijn dat je ineens zo onverwachts mocht starten! Zo zie je maar dat het toch ineens snel kan gaan :D Hopelijk lukt het om je man over te halen en succes met de verkoop van je tafel ;)

@Pimpelmeesje lekker rustig vooruitzicht met O&N en leuk vooruitzicht om jullie huiskamer aan te pakken. Wat voor kleur wordt het? Hopelijk kan je hulp vinden ;) en succes met het opruimen van alle kerstspullen!

Helaas heb ik nog geen ervaring met het prikken, maar gelukkig zijn hier andere die er genoeg over weten. Hier wilt mijn menstruatie maar niet doorzetten en dan krijg ik toch elke keer weer hoop, wat als er toch een sterke zwemmer tussen zat :oops:

13. oj89

oj89 Actief lid

13 dec 2015
    477
    379
    63
    Beide spuiten moeten savonds gezet worden rond hetzelfde tijdstip. Dus als je de gonal iedere avond om 20 zet, moet je dit blijven doen, en zo is het ook met de deca. Ik zet de deca iedere avond om 22, en hierbij komt straks ook de gonal f. Ik bedoel de naalden van de decapeptyl die stroef gaan haha.
    Smakelijk eten:)

Ohh dat is zooo stom he svlok! Hopelijk heb je snel duidelijkheid:(

14. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Ik heb ff een vraagje aan jullie, ik ben vorige week maandag ongesteld geworden(volgens planning) en toen begonnen met de pil. Normaal ben ik 5 dagen echt ongesteld en dan nog 2 dagen n beetje. Nu ook, maar dat beetje houdt niet op. Ik blijf bruin achtig bloedverlies houden... het is niet veel. Ik kan t met inlegkruisjes makkelijk opvangen. ik maak me dan meteen ongerust, wat zouden jullie doen?

Ik dacht eerst wacht tot dinsdag en ga dan naar de huisarts, maar mss kan ik beter t ziekenhuis bellen. En zal ik dat dan morgen doen of afwachten tot dinsdag... of toch huisarts.. wat zouden jullie doen?

15. svlok

svlok Fanatiek lid

28 mei 2017
    1.364
    1.300
    113
    Vrouw
    Ik voel dat ik toch echt ongesteld ga worden, hopen was ook niet echt realistisch aangezien mijn vriend zijn zaad binnen een paar minuten door mijn lichaam wordt vermoord.

@Clueless01 ik zou toch even wachten. Snap dat het gek is, maar door de pil kan je lichaam anders reageren. Als je je toch zorgen maakt en gerustgesteld wilt worden dan kan je altijd even bellen. Doe wat voor jou goed voelt ;)

16. Lauren 1990

Lauren 1990 Actief lid

29 jun 2017
    424
    215
    43
    Vrouw
    Hoi hoi, hier even een aso ego berichtje.. IVF intake gesprek gepland en morgen de laatste IUI. 2 eitjes op rechts. Stuur morgen even uitgebreid en reageer later even op jullie:thumup::thumup::thumup:

17. Dionne1982

Dionne1982 Actief lid

28 dec 2017
    216
    123
    43
    Vrouw
    Hoi hoi,

Sorry dat ik inbreuk kom doen, maar ben sinds vandaag pas actief op dit forum.

In het kort:
    Ik ben 6 december begonnen met spuiten van Decapeptyl en de 2e dag Gonal F erbij (flare up). Op 17 december heb ik een punctie gehad en 20 december 2017 een terug plaatsing van 1 embryo A kwaliteit (8-cellig). Zit momenteel dus in mijn 2e wachtweek. Vorige week vrijdag heb ik bericht gehad dat er nog 1 cryo verder is gaan ontwikkelen in de stoof en is daarna in de vriezer gezet.

Ik heb zelf reuma en daardoor doen we verkort protocol omdat mijn hormonen aan de lage kant zijn. Wilde geen maand meer wachten dus uiteindelijk direct gestart (27 oktober intake gehad, 9 november evaluatie en 21 november uitleg medicatie). Als klap op de vuurpijl is het zaadkwaliteit van mijn partner ook niet al te best vandaar dat we ICSI hebben.

Hoop op het forum in contact te komen met lotgenoten.

Groeten, Dionne

18. m0nicaaa1989

29 dec 2014
    33
    4
    8
    Vrouw
    Werken en studeren
    @oj89 Dank! Ik heb hem gister een half uur na elkaar gezet. Ivm uit eten en ik totaal niet wist hoe ik op de Gonal F zou reageren. Vanavond beide keurig tegelijk gezet. Ik heb een zweverig gevoel ofzo haha. Ik heb eerlijk gezegd geen moeite met de naalden van de decapeptyl. Gaat best soepel.

@Clueless01 Ah vervelend!! Maar je kan altijd het ziekenhuis even bellen als je niet zeker bent toch. Is misschien ook wel geruststellender... en terwijl ik dit typ bedenk ik mij dat het vrijdagavond is en het weekend dus waarschijnlijk al is begonnen en maandag nieuwjaarsdag is en je dan toch op dinsdag nog uit komt! Sorry!!!

@svlok hopen misschien niet realistisch, maar toch gebeurd het. Je houdt altijd wel hoop... Knuff!

@Lauren 1990 spanned zeg! Ik ga voor je duimen dat IUI 6 lukt.

@Dionne1982 Welkom!! :)

19. oj89

oj89 Actief lid

13 dec 2015
    477
    379
    63
    Spannend lauren! Waneer heb je de intake? Moet je overstappen van zh of kun je meteen verder?

Welkom dionne! Hoeveel eicellen had je bij de punctie? Spannend! Verschrikkelijk die wachtweken

Monica, whaaa dat ben ik waarschijnlijk gewoon een mietje whuaha, al moet ik zeggen dat t de ene keer beter gaat als de andere keer maar meestal vind ik ze gewoon k*t.

Blehh stom he svlok, tegen beter weten in toch hoop. Maar je hebt in ieder geval duidelijkheid:(

Weet iemand waneer je ongesteld moet worden na het stoppen van de pil? Dat he ik ff niet onthouden.6

20. droomwens79

droomwens79 Niet meer actief

Ik zit bij unive, ben er goed te spreken over meis:thumup:

Deel Deze Pagina