IVF of ICSI december/januari

Discussie in 'MMM clubs' gestart door svlok, 22 nov 2017.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lauren 1990

Lauren 1990 Actief lid

29 jun 2017
    424
    215
    43
    Vrouw
    Spannend hoor, duim voor je,
    Voor een roze begin van 2018!'

2. Lauren 1990

Lauren 1990 Actief lid

29 jun 2017
    424
    215
    43
    Vrouw
    Ik wil jullie allemaal vast de beste wensen, wensen voor 2018! Op naar een heel gelukkig, gezond en vruchtbaar jaar:thumup:

Even een update van de iui.
    Deze was gisteren ronduit drama, ik had een nieuwe gyn. Het slangetje wilde er niet in.. Het was precies zoals de eerste iui, zeer pijnlijk met tang om de baarmoedermond te openen en recht te krijgen.. Ook weer veel bloed. Ik was er even helemaal doorheen, goed dit hebben we gehad. Manlief wel goed gepresteerd 28 miljoen en 83% beweeglijk.:thumup: Heb gisterenmiddag de hele middag geslapen. Deed toch veel, vooral mentaal.

Ik vind het heel spannend ook IVF maar heb er ook zin in!
    Intake is in de Isala kliniek, Zwolle. Intake is 8 januari en 9 januari afspraak voor acupunctuur. Toch maar eens proberen :thumup:!

We zetten hem op meiden:thumup:

3. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Oeh dat is al vlug die intake? Dan weet je nog niet of deze IUI gelukt is toch?

Ik ga deze week ook n afspraak maken bij acupunctuur. Wil er een paar keer aan wennen voor de behandeling zelf.

4. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Ohja, ik twijfel trouwens ook nog over een osteopaat, die vergoed mijn verzekering namelijk helemaal, acupunctuur maar gedeeltelijk. Niet dat t heel veel uitmaakt, maar mss kan ik t combineren ofzo. Ik heb ook veel last van rug en nekpijn dus mss kan een osteopaat sowieso geen kwaad.

5. oj89

oj89 Actief lid

13 dec 2015
    477
    379
    63
    dinsdag om 21:07
    :)Lijst belangrijke info/datums:)

Oj89:eerste kindje
    1e ivf. Onverklaarbaar verminderd vruchtbaar.
    23 dec. Start deca, 5 jan. Start gonal-f.

Clueless01:eerste kindje
    1e icsi tese: slechte zaadkwaliteit en pgd-probleem.
    8 febr. Informatie bijeenkomst.

Svlok:eerste kindje
    1e icsi: slechte zaadkwaliteit en prolactine probleem.
    3 jan echo partner (oorzaak verminderde vruchtbaarheid?)
    8 jan uitslag prolactinewaarde

Lauren1990: eerste kindje
    IUI 6 onverklaarbaar verminderd vruchtbaar.
    27 dec follikelmeting

Pimpelmeesje: eerste kindje
    1e ivf. Onverklaarbaar verminderd vruchtbaar
    5 jan informatiegesprek IVF, krijgt planning en prikinstructie

Droomwens79:tweede kindje
    10 jan. Intake

Ukkie27: tweede kindje
    1ste ivf. Helaas mislukt. Geen terugplaatsing
    11 jan. evaluatiegesprek

dionne1982:tweede kindje
    1e icsi. 1 terugplaatsing A-embryo
    4 januari testen!

monicaaa1989:eerste kindje
    1e ivf.

6. oj89

oj89 Actief lid

13 dec 2015
    477
    379
    63
    :)Lijst belangrijke info/datums:)

Oj89:eerste kindje
    1e ivf. Onverklaarbaar verminderd vruchtbaar.
    5 jan. Start gonal-f. 13 januari follikelmeting

Clueless01:eerste kindje
    1e icsi tese: slechte zaadkwaliteit en pgd-probleem.
    8 febr. Informatie bijeenkomst.

Svlok:eerste kindje
    1e icsi: slechte zaadkwaliteit en prolactine probleem.
    3 jan echo partner (oorzaak verminderde vruchtbaarheid?)
    8 jan uitslag prolactinewaarde

Lauren1990: eerste kindje
    IUI 6 onverklaarbaar verminderd vruchtbaar.
    27 dec follikelmeting

Pimpelmeesje: eerste kindje
    5 jan informatiegesprek IVF, krijgt planning en prikinstructie

Droomwens79:tweede kindje
    10 jan. Intake

Ukkie27: tweede kindje
    1ste ivf. Helaas mislukt. Geen terugplaatsing
    11 jan. evaluatiegesprek

dionne1982:tweede kindje
    1e icsi. 1 terugplaatsing A-embryo
    4 januari testen!

monicaaa1989:eerste kindje
    1e ivf.

7. svlok

svlok Fanatiek lid

28 mei 2017
    1.364
    1.300
    113
    Vrouw
    @Clueless01 Dat is zeker fijn dat je niet tijdens je vakantie ongesteld bent! Wanneer gaan jullie ook alweer?

@cdokter Spannend, snap dat je het nu best eng vindt, maar het is allemaal ergens goed voor!

@Pimpelmeesje aaah vreselijk! Heb je vannacht wel beter geslapen?

@Lauren 1990 jeetje dat klinkt echt vreselijk, maar wauw wat een mooie prestatie van je man! Hopen dat het hele IVF traject niet nodig is!

Acupunctuur: ik ervaar het als erg prettig en wie weet kan het een extra bijdrage doen om te zorgen dat het blijft plakken. Dus ik ga het zeker proberen zodra we mogen beginnen.

@oj89 Thanks voor de updates van de lijst! :D

Iedereen een fijne jaarwisseling gehad?

Lauren 1990 vindt dit leuk.
  8. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Geen idee, ben al zo lang niet aan de pil geweest.. Maar irritant is het wel, vannacht iets beter geslapen gelukkig.

@Lauren 1990 Wat erg van die IUI! Heeft bij mij nooit pijn gedaan, gelukkig maar want ik heb bekkenbodemproblemen dus dat was bij mij nooit goed gekomen. Heb ook nog nooit gehoord dat iemand bloedde van de iui, jeetje zeg. Heel veel sterkte, hoop dat het t waard was!

9. Lauren 1990

Lauren 1990 Actief lid

29 jun 2017
    424
    215
    43
    Vrouw
    Oké gelukkig, wel super vervelend! Maar is dat verplicht aan de pil? Kun je bv ook aangeven dat je dat niet wilt?

Trouwens mijn gyn, vertelde dat als mensen door moeten met IVF in de wachttijd heel vaak zwanger raken en dat de wachttijden zowat net zo hoog scoort als de behandeling zelf:eek::rolleyes: nooit eerder gehoord, toch heb ik niet het idee dat het bij ons tussen de oren zit, ik ben erg nuchter wel:cool:.

Goed, we hebben geen wachttijd dus dit gaat al niet op:roflmao:.
    Nee ik was al verhalen aan het zoeken van pijnlijke IUI en nabloeden, maar geen resultaten gevonden.

10. Lauren 1990

Lauren 1990 Actief lid

29 jun 2017
    424
    215
    43
    Vrouw
    Nee klopt hoor, Ehm ik mag 13 januari testen 14 dagen na iui maar ik wordt standaard ongesteld na 12 dagen. Dus het valt rond het intake gesprek maar dat kom gewoon doorgaan, dan staat hij maar vast gepland.

Oh ja dat is wel fijn inderdaad!

11. Lauren 1990

Lauren 1990 Actief lid

29 jun 2017
    424
    215
    43
    Vrouw
    Hoi hoi, heb je al getest? Super spannend!! Duim voor je, voor een prachtige start van 2018:thumup:

12. Lauren 1990

Lauren 1990 Actief lid

29 jun 2017
    424
    215
    43
    Vrouw
    Ik wens jullie een gelukkig, liefdevol, gezond en vruchtbaar 2018 toe!!

13. Dionne1982

Dionne1982 Actief lid

28 dec 2017
    216
    123
    43
    Vrouw
    Kon het niet laten, heb vanochtend een test gedaan. Kan heel voorzichtig zeggen dat er 2 duidelijke streepjes aanwezig waren. Donderdag nog testen, en die uitslag moet doorgegeven aan het ziekenhuis. Ben voorzichtig blij, maar eerst de risico weken doorkomen.

Wat een nare ervaring moet dat geweest zijn. Ik heb nog nooit IUI gehad. Heb je er nog veel last van? Je kent jouw lichaam op zijn best. Zou jammer zijn als IUI niet geslaagd is, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Houdt moed.

Wens iedereen een heel gelukkig nieuwjaar. Dat het een mooi vruchtbaar jaar mag zijn en voor iedereen alle (kinder)wensen in vervulling mogen gaan.

droomwens79 en Lauren 1990 vinden dit leuk.
  14. Lauren 1990

Lauren 1990 Actief lid

29 jun 2017
    424
    215
    43
    Vrouw
    Ooh wauw wat super mooi!! En dat op deze dag, kan niet beter beginnen! Alvast voorzichtig gefeliciteerd:thumup::thumup:

Dionne1982 vindt dit leuk.
  15. Dionne1982

Dionne1982 Actief lid

28 dec 2017
    216
    123
    43
    Vrouw
    Dankjewel :) Blijft nog wel spannend want is allemaal zo pril. De dag is goed van start gegaan.

16. Pimpelmeesje

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Eerst aan de pil is volgens mij wel verplicht, de kans is volgens mij ook iets groter dan. Alleen als er medische redenen zijn kiezen ze voor kort protocol (bepaalde hormoonwaarden). Maar ik weet het niet zeker.

17. Pimpelmeesje

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Oeh @Dionne1982 super!! Nu hopen dat de tijd snel voorbij gaat en alles snel helemaal goed blijkt te zijn :D

Dionne1982 vindt dit leuk.
  18. Dionne1982

Dionne1982 Actief lid

28 dec 2017
    216
    123
    43
    Vrouw
    Was zelf wel verrast. Geen tekenen van een zwangerschap gehad. Op hoop van zegen. Hoop voor jullie dit jaar ook goed nieuws.

19. oj89

oj89 Actief lid

13 dec 2015
    477
    379
    63
    Jeeej!!! Gefeliciteerd dionne! Dat geeft goede moed voor de rest van ons! Heerlijk begin van 2018

Ai lauren, wat vervelend van de iui! Heb ik nog nooit gehad! Maar ik weet wel dat tangetje waarmee de de baarmoedermond vastpakken, ik met de hsg verschrikkelijk pijn vond doen.
    Eerlijk gezegd vind ik het maar waardeloos dat die gynaecoloog dat zegt! Onprofessioneel, alsof het na zo lang proberen de oorzaak psychisch,kan daar altijd boos om worden als mensen dat zeggen.
    Mag toch wel hopen dat ivf hogere kans bied als een wacht maand haha.

20. svlok

svlok Fanatiek lid

28 mei 2017
    1.364
    1.300
    113
    Vrouw
    @Dionne1982 wauw wat een goed nieuws zeg, toch al een voorzichtige gefeliciteerd. Hopen dat het een plakker is en alles goed blijft gaan!

@Lauren 1990 vraag me dat eigenlijk ook af of je ook kan kiezen om de pil niet te slikken. Ik weet niet of dat per ziekenhuis verschilt. Bij ons hanteren ze standaard het korte protocol, dus gelukkig hoef ik geen pil te slikken, maar bespreek het anders met je gynaecoloog. Wel goed dat jullie de afspraak al gepland hebben, maar hopelijk is het niet nodig ;)

Deel Deze Pagina