IVF of ICSI december/januari

Discussie in 'MMM clubs' gestart door svlok, 22 nov 2017.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dionne1982

Dionne1982 Actief lid

28 dec 2017
    216
    123
    43
    Vrouw
    Dat is balen! Maar het is zonde om een poging kwijt te raken door 1 follikel. Bij mij was het ander verhaal want op basis van 1 follikel toch de punctie gepland omdat dit mogelijk onze enige en laatste kans is.
    Denk er goed over na of je toch IUI wilt doen. Nooit geschoten is altijd mis maar snap ook dat er sprake is van teleurstelling

2. svlok

svlok Fanatiek lid

28 mei 2017
    1.364
    1.300
    113
    Vrouw
    Bij ons hadden ze het ook over 10 eitjes, maar ik vind dat best veel, dus ben benieuwd hoeveel het er straks echt zijn.

@Pimpelmeesje hopelijk kunnen ze er nog op inspelen en heb je straks meer eitjes!

@cdokter en is je menstruatie al ergens te bekennen?

@Lauren 1990 Spannend zeg, kan je wel echt wachten tot en met donderdag om te testen?

@Loolaa Natuurlijk mag je mee kletsen en welkom :) Wat fijn dat jullie ineens zo snel konden starten. Dat is een keer wat anders dan alle wachttijden die je normaal hoort. Heb je nou al een terugplaatsing gehad, dat kan ik niet helemaal uit je tekst opmaken.

@Dionne1982 Als je bij je vorige zwangerschap ook niet echt symptomen had, hoef je je nu ook geen zorgen te maken, maar snap dat het spannend blijft tot je echo!

@m0nicaaa1989 Jeetje wat een rot nieuws, is inderdaad IUI niet alsnog mogelijk? Dan gooi je tenminste niet je kans/eitje weg. Sterkte meis en je mag je best verdrietig voelen, dit is natuurlijk niet het nieuws waar je op zat te wachten.

Vandaag heb ik helaas te horen gekregen dat mijn medicijnen nog steeds niet voldoende aanslaat, het is wel weer iets gedaald, maar nog niet voldoende :( advies is weer medicijnen ophogen, maar ik zit eraan te denken om toch over te stappen naar de medicatie waar ik wel veel bijwerkingen van had, maar die wel aansloeg.

Maar gelukkig vandaag ook goed nieuws! De afspraak bij de uroloog is vervroegd naar morgen en daarna heb ik meteen het ziekenhuis gebeld en nu mogen we volgende week de start bespreken :D

Lauren 1990 vindt dit leuk.
  3. svlok

svlok Fanatiek lid

28 mei 2017
    1.364
    1.300
    113
    Vrouw
    :)Lijst belangrijke info/datums:)

Oj89:eerste kindje
    1e ivf. Onverklaarbaar verminderd vruchtbaar.
    13 januari follikelmeting

Clueless01:eerste kindje
    1e icsi tese: slechte zaadkwaliteit en pgd-probleem.
    8 febr. Informatie bijeenkomst.

Svlok:eerste kindje
    1e icsi: slechte zaadkwaliteit en prolactine probleem.
    9 jan uitslag uroloogonderzoek partner
    15 jan start ivf of icsi bespreken

Lauren1990: eerste kindje
    IUI 6 onverklaarbaar verminderd vruchtbaar.

Pimpelmeesje: eerste kindje
    1e ivf. Onverklaarbaar verminderd vruchtbaar
    wachten op afspraak prikinstructies

Droomwens79:tweede kindje
    10 jan. Intake

Ukkie27: tweede kindje
    1ste ivf. Helaas mislukt. Geen terugplaatsing
    11 jan. evaluatiegesprek

dionne1982:tweede kindje zwanger!
    1e icsi. 1 terugplaatsing A-embryo
    26 januari echo

monicaaa1989:eerste kindje
    1e ivf.

4. Lauren 1990

Lauren 1990 Actief lid

29 jun 2017
    424
    215
    43
    Vrouw
    Ah dat is wel balen.. Lastig is dat hoor. Mischien eerst proberen op te hogen?
    Oh fijn! Spannend hoor, weer een stapje dichterbij!!

Ik ben niet zo’n tester.. Krijg ik bijna geen kans voor om te testen, heb 1x gehad aan het einde van dag 12.. Ik dacht oh eindelijk eens niet direct ongesteld op dag 12, dus testen, negatief en zowat direct erna een roze streep met afvegen:confused:

Durf het niet meer te hopen dat het lukt met IUI:rolleyes:

5. Dionne1982

Dionne1982 Actief lid

28 dec 2017
    216
    123
    43
    Vrouw
    @svlok
    Laten we het hopen, hou er wel rekening mee in het achterhoofd dat elke zwangerschap anders is. Maar hoop dat het weg blijft

6. Lauren 1990

Lauren 1990 Actief lid

29 jun 2017
    424
    215
    43
    Vrouw
    He bah een super waardeloos nieuws.. Snap je helemaal, denk je eindelijk van die stomme (haast nutteloze lijkt wel) iui af te zijn en met goede moed op naar een zwaarder traject, waar toch meer kans op een zwangerschap is, kom je weer op iui uit.. Bah!!

Mijn man heeft op zich wel vertrouwen in de iui maar hij vind dat “Trekken in een potje” Ahum:oops: super vervelend, vooral in de ochtend vroeg! Vind ik ook wel sneu voor hem. Misschien is dat het ook mede bij jouw man?

Wat wijsheid is weet ik niet maar eerlijk gezegd geef ik IUI dan nog wel weer meer kans dan zelf maar vrijen:thumup: maar even niets en het even op zn beloop laten misschien ook prettig? Moeilijk hoor..

7. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Tnx. We zijn onverklaard verminderd vruchtbaar. Voor ons zoontje hebben we een aantal IUI behandelingen ondergaan. Maar hij is uiteindelijk in een pauze maand verwekt. Dat gaf ons vertrouwen dat het voor een tweede zonder MMM ook wel zou lukken. Maar helaas, geen resultaat tot nu toe. Aangezien ik redelijk aan de belegen kant ben, gaan ze geen IUI's meer doen, maar meteen over op IVF.

8. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Tnx! Ik heb nog geen terugplaatsing gehad. 30 dec ben ik begonnen met Decapeptyl spuiten. Dat legt de cyclus plat. Nu moet ik wachten op m'n menstruatie. Op dag 2/3 kan ik beginnen met stimuleren met FSH. Zaterdag had ik ongesteld moeten worden. Maar door de Decapeptyl is de boel redelijk in de war. Als er morgen niets te bekennen is, bel ik het zkhs.

Waar gebruik jij medicatie voor? Balen dat ze niet aanslaan en dat je wellicht diegene met bijwerkingen moet gaan gebruiken.

9. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83

10 jan. Intake

11 jan. evaluatiegesprek

26 januari echo

1e ivf.

Loolaa: tweede kindje
    1e IVF. onverklaard verminderd vruchtbaar
    30 dec begonnen met Decapeptyl. Wachten op menstruatie ivm starten GonalF.

10. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ben trouwens wel fan van de lijst :D anders haal ik de verhalen zo makkelijk door elkaar.

@Loolaa hopen dat het snel doorbreekt dan, is ook zo irritant.. Zal je net zien dat het doorbreekt net nadat je het ziekenhuis gebeld hebt :p

droomwens79 en Lauren 1990 vinden dit leuk.
  11. svlok

svlok Fanatiek lid

28 mei 2017
    1.364
    1.300
    113
    Vrouw
    @Lauren 1990 Ik ga liever niet ophogen, want zit nu op 3,5 tabletten per dag en ze willen dat ik er naar 6 per dag ga. Met de verhoging moeten dan ook mijn maag, lever en nieren gecontroleerd worden omdat de medicatie dat kan aantasten o_O
    Dan snap ik dat je niet zo'n testdrang hebt, maar dat is alleen maar goed, scheelt een hoop teleurstellingen. Ik blijf voor je duimen, nog twee dagen

@Loolaa Jammer dat het nu niet weer op een natuurlijke manier lukt, hopelijk lukt het dan wel met ivf! Sorry ben nog niet echt thuis met alle verschillende hormonen.
    Ik heb een tumor op mijn hypofyse en die heeft mijn hormoonhuishouden nogal overhoop gegooid. Mijn lichaam denkt zwanger te zijn, terwijl ik dat niet ben. Eerst moet mijn prolactine omlaag voordat we mogen starten. Dus overweeg nu toch de medicatie met meer bijwerkingen, zodat we in ieder geval kunnen starten en ben het ook zat om zoveel tabletten per dag te slikken.

Het lijstje is inderdaad super handig! Zo weten we precies wie wat wanneer heeft :D

Begin toch wel zenuwachtig te worden voor onze afspraak. We horen vandaag of er een reden is waarom mijn vriend ineens verminderde zaadkwaliteit heeft. Als er wel een reden is gaan ze dat eerst aanpakken, is er geen reden dan mogen we starten.

12. Pimpelmeesje

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Succes vandaag @svlok! Wel superfijn dat het eerder kon!

13. m0nicaaa1989

29 dec 2014
    33
    4
    8
    Vrouw
    Werken en studeren
    Meiden wat een lieve woorden allemaal. Dank daarvoor:oops:.

IVF poging zou ik zelf ook zonde vinden, daar had ik wel al over nagedacht toen ik uit het ziekenhuis kwam met het lijstje opties. Maar goed kogel is door de kerk... we gaan toch nog een IUI doen!

Manlief had het gevoel een beetje buitengesloten te zijn omdat hij al een aantal echo's niet mee was en dus niet alles had meegekregen. Toen ik gister het zh belde en er werd voorgesteld om IUI te doen, kreeg hij dat niet geheel mee. Vandaar zijn reactie. Voor het eerst sinds jaren dat we even ruzie hebben gehad door de nodige frustratie. Maar het is allemaal goedgekomen. Even elkaar laten afkoelen en even goed gepraat. En nu dan? Gister hals over kop alle spullen voor de IUI gehaald. Afspraken gemaakt en dus morgen wederom aan de beurt. Inmiddels is de ovitrelle gezet, vannacht om 00.15uur. Wie dat heeft verzonnen...? haha. Daarnaast moeten we toch wachten tussen het inleveren en de inseminatie, dus hebben we mooi nog even een afspraak kunnen maken met de behandelende arts. Alle vragen die we nog hebben, kunnen weer even ter sprake worden gebracht.

@Lauren 1990 Ooohh wat herken ik dat met testen! Inderdaad he nog niet ongesteld... maar eens even een test... niks... en hoppaaaaa binnen no time ongesteld hahaha. Dat wat je omschreef over jouw man, zo zit mijn man er dus ook in. Die vindt het maar helemaal niks. Hij zei gister zelfs, he hallo ik ben niet je zaadleverancier (auw dat deed pijn!).

@svlok Succes vandaag! Ik ga zo hard duimen dat er geen reden is en jullie gewoon kunnen starten! :)

14. m0nicaaa1989

29 dec 2014
    33
    4
    8
    Vrouw
    Werken en studeren

10 jan. Intake

11 jan. evaluatiegesprek

26 januari echo

1e ivf.
    10-1 IUI 5 --> IVF dit keer niet mogelijk

Loolaa: tweede kindje
    1e IVF. onverklaard verminderd vruchtbaar
    30 dec begonnen met Decapeptyl. Wachten op menstruatie ivm starten GonalF.

15. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    @m0nicaaa1989 balen zeg, dat er maar een eitje was, maar fijn dat jullie nog gesproken hebben en alsnog IUI gaan doen. Er is maar 1 eitje nodig hea! Wie weet wat de hormonen gedaan hebben, het is toch anders dan de gewonen IUI. Ik ga voor jullie duimen!

16. Pimpelmeesje

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    @m0nicaaa1989 wat fijn dat je er met je man uit bent gekomen. Kan me voorstellen dat hij zich buitengesloten voelde, het is toch voor hun ook niet makkelijk. En iedereen -inclusief jij zelf- is toch vooral met jou bezig en ze worden regelmatig vergeten, ook door de artsen. Daar stond ook een grappige tekst over in de expect.
    Ben wel heel blij dat de mijne niet zo veel moeite heeft met moetjes en potjes, hij klaagt er iig niet over, het lijkt mij ook echt niet fijn! In het vorige ziekenhuis kon hij het nog thuis "produceren" maar hier niet, ik vond dat wel echt vervelend voor hem. Kwaliteit was hier wel nog beter dan eerder, dus ik vraag me af of het echt wel zo goed is om het te vervoeren voor het verwerkt wordt.

17. Pimpelmeesje

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ik wil vanmiddag gaan bellen voor de prikinstructie afspraak, weten jullie tot hoe laat ze bereikbaar zijn? Dan geef ik ze eerst vandaag om nog te plannen. Of is het wel erg snel om te gaan bellen als ik vrijdag geweest ben?

18. m0nicaaa1989

29 dec 2014
    33
    4
    8
    Vrouw
    Werken en studeren
    Ik zou gewoon bellen. Als het niet kan, zeggen ze het wel toch? ;) Tot hoe laat ze bereikbaar zijn dat weet ik niet.

19. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Dat zul je altijd zien haha. Ik heb vanochtend niet kunnen bellen waardoor ik hier geen last van had. Toen ik thuis kwam zag ik dat het was begonnen. Voor de verdere behandeling zijn ze morgen ochtend weer bereikbaar. Dus dat wordt morgen ochtend bellen.

Ik herken de twijfel over het wel of niet bellen ivm zaken zoals prik instructie enz. Soms heb je even een zetje nodig. Dus hierbij geef ik je een zetje om toch te gaan bellen:D

20. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Hoe is de afspraak gegaan?

Dat is wel even heftig om een tumor op je hypofyse te hebben. En verwarrend ook dat je lichaam denkt dat je zwanger bent. Hoe moet ik die tumor zien? Belemmerd er iets? Is het goedaardig? enz. Hoe is jullie afspraak vandaag gegaan?

Laten we het idd hopen dat het lukt met IVF. En anders hebben we er ook vrede mee dat het zo blijft. Het is al zo'n ontzettende verrassing geweest dat we zo'n lief jongetje hebben mogen krijgen.

In de tijd dat er nog geen kinderwens was heb ik een tijd met fertiliteits medicatie gewerkt en kwam ik in verschillende fertiliteits klinieken in Nederland. Nooit gedacht dat ik het zelf ooit een keer zou moeten gebruiken. Mocht je vragen hebben mbt IVF en medicatie, stel ze gerust.

Deel Deze Pagina