IVF of ICSI december/januari

Discussie in 'MMM clubs' gestart door svlok, 22 nov 2017.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. droomwens79

droomwens79 Niet meer actief

Jaaaaa ik ben geweest, hoop info meegekregen:D

Maaar we gaan starten binnen nu en 2 weken, zordra mijn menstruatie komt moet ik bellen voor echo op dag 1 of 2 en ga ik meteen beginnen met de decapeptyl, en op dag 3 starten met gonal, (125 of 250 ) dat wordt bepaald met de uitgangsecho lauren. Op dag 10 weer een echo en dan hoor ik wanneer ik punctie of nog extra echo krijg.
    Zoooo spannend nu:rolleyes:. Komt nu heel dichtbij allemaal.
    Vandaag zijn zowel ik als mijn man geprikt (bloedafname) ben even vergeten waar het voor was:oops:
    Ook prikinstruktie betreft ivf schema, als het behandelplan schema doorgenomen.
    Al met al we zijn er klaar voor meiden

Lauren 1990 vindt dit leuk.
  2. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Nee, tenzij de start zo laat is dat het maar een weekje extra uitstel zou zijn ofzo.. Ik wil ook gewoon graag weten waar we aan toe zijn. Hmpf!

Bloed prikken is wsl voor HIV en hepatitis @droomwens79, om alle risico's uit te sluiten worden alle stellen daarop getest. Je petrischaaltje gaat toch met een hoop anderen in de stoof en hoewel de kans mij klein lijkt nemen ze dat risico niet.
    Succes! Superfijn dat je zo vlot door kan!

3. droomwens79

Jaaa dat was het idd pimpelmeesje:D thxxx.. kregen zoveel info en uitleg dat ik en mijn man het vergeten waren:rolleyes:
    Nu weet ik meteen waar het voor is:)

4. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    @droomwens79 Fijn zeg! Komt allemaal erg dichtbij! Korte protocol dus?

Voor degene die het al gehad hebben, en dat zijn er inmiddels wat, wat houdt die prikinstructie in? Ga je dan ook oefenen met prikken of wat? :p

Wij hebben echt 6 maanden geleden al geprikt op HIV enzo en ook is er toen al een echo gemaakt, zou toch niet nu opnieuw moeten?

droomwens79 vindt dit leuk.
  5. droomwens79

Klopt kort protocol voor ons idd -:) ben ik wel blij mee:)
    Prik instructie, tijdstip ovitrelle besproken (belangrijk) deca oefenen op een soort ballentje, en voorlichting ivf via een filmpje, daarbij meteen bloedafname gehad.

6. Pimpelmeesje

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Nee, die HIV testen zijn 2 jaar geldig heb ik ergens gelezen. Echo's moeten sowieso vaak :roflmao:

Prikinstructie houdt in dat ze laten zien hoe de pen werkt, en de naaldjes enzo, dan ga je in een balletje prikken en ik moest als laatst ook een keer in m'n buik prikken. Ik denk niet dat dat laatste ook nu moet want we zijn met een groep..

7. svlok

svlok Fanatiek lid

28 mei 2017
    1.364
    1.300
    113
    Vrouw
    @Dionne1982 wellicht heb ik het dan verkeerd begrepen en moest ik het niet direct invullen. Ik kan maandag nog extra info vragen.

@Pimpelmeesje Dat was ook eerst mijn gedachten, maar zoals ik het lees lijkt het erop dat je een maand lang niets mag doen, dus of beschermde seks of aan de pil of helemaal niets doen. Ik vind het een beetje raar dus ga dat maandag ook nog even navragen. Wanneer we geen tussenpauze van een maand hoeven te nemen, dan geef ik me zeker wel op.
    Vervelend dat je nog steeds wachtende bent op je afspraak, hopelijk heb je snel meer duidelijkheid!

@Lauren 1990 Jullie hebben helemaal gelijk, alle kleine beetjes helpen. In onze informatiefolder willen ze het toepassen wanneer de eerste poging is mislukt, maar moet dan even navragen over de "stopmaand". Leuk dat je bent geweest en dat het goed is bevallen. Ik ga a.s. woensdag ook weer beginnen met acupunctuur.

@oj89 Klopt, bij scratching word je of ingeloot en wordt er dus een schrammetje gemaakt bij je baarmoedermond of je valt onder de groep waarbij het niet wordt gedaan. Best raar dat je niet krijgt te horen waaraan je mee doet, is toch leuk om te weten.

@droomwens79 mooi dat jullie nu kunnen starten en ook lekker snel na de intake. Laat je menstruatie maar komen ;)

@Clueless01 Wij hebben het bloedprikken en de echo ook al een tijd geleden gehad. Ik krijg woensdag nog een keer een echo om de start te bepalen. Waarschijnlijk gaan ze dan kijken waar ik in mijn cyclus zit en verder krijgen we info over het schema en moeten we oefenen met prikken.

Vandaag helemaal geen last gehad van mijn nieuwe medicatie, vorige keer had ik een dag na het innemen een katergevoel, maar vandaag nergens last van. Had veel eerder de overstap moeten maken!

Pimpelmeesje en Lauren 1990 vinden dit leuk.
  8. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Heb jij ook een groepsvoorlichting? Wij dus ook. Maar wel bizar hoe het AMC dat doet eigenlijk. Wij hoorden dus 21 november dat de bijeenkomst van december al vol zat en de eerstvolgende was 8 februari. Is toch eigenlijk echt niet meer normaal hoe lang...

9. oj89

oj89 Actief lid

13 dec 2015
    477
    379
    63
    Hm nee clueless vind ik ook niet normaal zolang pff!
    Oehhh spannend dames! Hoe langzaam de tijd ook gaat, het komt bij iedereen dichterbij nu!:)

Ohhh dionne, die weken lijken me echt verschrikkelijk totaan de echo:( doe je nog wel eens een testje? Ik ken mezelf, ik zou me gek testen hihi

Hier beginnen de zenuwen erg toe te nemen kans is groot dat ik volgende week de punctie heb of al gehad:( af en toe zelfs gevoel van paniek. Ik zie zo erg op tegen het infuus en de punctie. Als me dat gevoel bekruipt denk ik zelfs: stik dr maar lekker in en ik doe het allemaal niet meer.
    Grr... beetje slopend allemaal!

10. Pimpelmeesje

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ja wij ook. Ben het met je eens dat dat echt heel erg lang is, al hoor ik wel vaker dat er voor ivf een wachttijd staat. Het is sowieso allemaal k*t :(

11. droomwens79

Jaaa idd @svlok, normaal wil ik niet ongi worden maar nu juist wel:p

12. Pimpelmeesje

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Snap dat dit ook echt niet leuk is.. Er steeds maar tegenaan hikken..

Eigenlijk is t ook allemaal drama hè; eerst dat wachten tot je eindelijk kan beginnen, dan de zenuwen voor de punctie en heb je dat eindelijk achter je, dan die vreselijke wachtweken. En mag je dan eindelijk gezegend zijn met een positieve test komen de zenuwen pas écht om de hoek kijken :roflmao:

13. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Ja Pff, echt best een heftig traject. Maar de aanhouder wint! We doen t allemaal voor hopelijk iets heel moois.

14. Lauren 1990

Lauren 1990 Actief lid

29 jun 2017
    424
    215
    43
    Vrouw
    Oh fijn! Heb je een reden waarom je zo voorzichtig/terughoudend bent? Ik zo helemaal een gat in de lucht springen, als ik 2 streepjes zie denk ik:roflmao:!

Ah mooi, super spannend maar ook stiekem wel leuk spannend:thumup:

15. Lauren 1990

Lauren 1990 Actief lid

29 jun 2017
    424
    215
    43
    Vrouw
    Super van je medicatie! Hopelijk blijft dit mooi zo!!

16. Lauren 1990

Lauren 1990 Actief lid

29 jun 2017
    424
    215
    43
    Vrouw
    Hahaha ja echt precies zoals je het zegt:roflmao::p

17. Pimpelmeesje

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ik snap het wel, kans op miskraam is groter bij ivf.. Hoewel ze daar ook weer twijfels over hebben; de 'reguliere' zwangerschappen die eindigen in een miskraam voordat de vrouw wist dat ze zwanger was tellen in dat percentage niet mee, terwijl je bij ivf wel altijd weet of het een zwangerschap is.

18. Lauren 1990

Lauren 1990 Actief lid

29 jun 2017
    424
    215
    43
    Vrouw
    Nou meiden, ik blijf nog gezellig met jullie meeschrijven.. Laatste iui poging ook mislukt, ben wel heel blij dat we nu geen iui meer hoeven te doen, vooral na de laatste keer! Stiekem zie ik ook wel erg op tegen de punctie, omdat de iui ook al zo veel pijn heeft gedaan.. Maar ivf heeft toch een aanzienlijk hoger slagingspercentage, dus dan mag het ook wel even zeer doen:p

19. Lauren 1990

Lauren 1990 Actief lid

29 jun 2017
    424
    215
    43
    Vrouw
    Ja precies, dat is natuurlijk wel zo.. Had ik niet aan gedacht

20. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    :)Lijst belangrijke info/datums:)

Oj89:eerste kindje
    1e ivf. Onverklaarbaar verminderd vruchtbaar.
    13 januari follikelmeting

Clueless01:eerste kindje
    1e icsi tese: slechte zaadkwaliteit en pgd-probleem.
    8 febr. Informatie bijeenkomst.

Svlok:eerste kindje
    1e icsi: slechte zaadkwaliteit en prolactine probleem.
    15 jan icsi traject verder bespreken
    17 jan prikinstructies + echo om startdatum in te plannen

Lauren1990: eerste kindje
    IUI 6 onverklaarbaar verminderd vruchtbaar.

Pimpelmeesje: eerste kindje
    1e ivf. Onverklaarbaar verminderd vruchtbaar
    wachten op afspraak prikinstructies

Droomwens79:tweede kindje
    1e ivf. Onverklaarbaar verminderd vruchtbaar
    17 jan. Bloeduitslagen & laatste instructies
    Wachten op menstruatie en dan starten met ivf ronde 1

Ukkie27: tweede kindje
    1ste ivf. Helaas mislukt. Geen terugplaatsing
    11 jan. evaluatiegesprek

dionne1982:tweede kindje zwanger!
    1e icsi. 1 terugplaatsing A-embryo