IVF of ICSI december/januari

Discussie in 'MMM clubs' gestart door svlok, 22 nov 2017.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ik heb precies hetzelfde, de IUI's waren drama dus ik zie echt mega op tegen de bijwerkingen. Maar je kan er toch niets aan veranderen dus verstand op 0 en gewoon doen :)

2. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    We hebben hetzelfde schema:). Heb uiteindelijk 11 dagen alleen deca gebruikt omdat mijn menstruatie later was. Laten we hopen dat de bijwerkingen van GonalF bij mij ook wegblijven. Ik heb nu twee keer GonalF gespoten en ik heb nog nergens last van. Dus fingers crossed dat het zo blijft. Hoe relaxed zou dat zijn? Voor iedereen hier in huis;)

3. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Ja, idd. We gaan er voor!! En ik hoop zowel voor jou als voor mezelf dat het mee gaat vallen. En anders zijn wij en onze omgevingen voorbereid op het ergste en kan het alleen maar meevallen:D

4. Dionne1982

Dionne1982 Actief lid

28 dec 2017
    216
    123
    43
    Vrouw
    Mijn schema was 6-12 gestart met deca 7-12 deca + Gonal f. En dat tot en met 14-12 Op 15-12 pregnyl 10.000eh.
    Ik ga voor je duimen dat je geen bijwerkingen hebt van de GonalF. Die hormoonwisselingen kun je echt niet erbij hebben, uiteindelijk kun je er om lachen.

5. oj89

oj89 Actief lid

13 dec 2015
    477
    379
    63
    @Ukkie27 hoe is het gister gegaan. ben erg benieuwd wat ze hebben gezeg en wat de volgende stap bij jullie word!

6. Pimpelmeesje

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Snif snuf.. Zou n verkoudheid/griepje invloed hebben op een IVF traject? Manlief gelukkig geen last, ik weet dat koorts niet goed is voor de zwemmers. Probeer m dus niet aan te steken :D

7. Lauren 1990

Lauren 1990 Actief lid

29 jun 2017
    424
    215
    43
    Vrouw
    He bah, hopelijk gaat de griep aan je voorbij! Maar net wat je zegt, volgens mij heeft het voor vrouwen niet zoveel invloed:thumup:

8. Lauren 1990

Lauren 1990 Actief lid

29 jun 2017
    424
    215
    43
    Vrouw
    Mag ik iets heel stoms vragen..

Googelen jullie wel eens op.. Wat als ivf en of icsi ook niet lukt? Of wat als je ongewenst kinderloos blijft?

Het slaat eigenlijk nergens op maar ik heb dit wel gedaan de afgelopen dagen.. Ben normaal erg nuchter, tot bekroop me dit gevoel ineens:oops::rolleyes:

9. Pimpelmeesje

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Er staat veel info op de site van Freya. Ik ga er nu nog geen aandacht aan besteden, ik denk niet dat je je daarop kan voorbereiden namelijk. Het is een rouwproces waar je dan doorheen moet.
    Waar ik zelf wel mee bezig ben af en toe, is de grens wanneer je op dat punt bent. Ik dacht eerst 3 ivf pogingen, maar nu lees ik ook wel eens (in de handtekening op dit forum) dat vrouwen pas bij een 4e of 5e poging zwanger werden, na geen succes bij de eerdere. Wanneer geef je het dan op?
    Ik denk dat wij echt wel in staat zijn om een invulling aan ons leven te geven als we geen kinderen krijgen, maar het idee van jaren en jaren doorgaan met mmm of blijven denken "wat nou als..."
    Dat vind ik moeilijker.

10. Dionne1982

Dionne1982 Actief lid

28 dec 2017
    216
    123
    43
    Vrouw
    Probeer daar juist niet aan te denken. De wonderen zijn de wereld niet uit. Als je voldoende eiblaasjes hebt, door de spuiten laten ze meerdere tegelijk rijpen dan heb je meer kans op meerdere eicellen en bevruchtingen. Stel dat je 7 bevruchtte eicellen hebt en gaan allemaal de vriezer in dan is dat nog steeds poging 1. Er zijn verzekeringen die een 4e poging vergoeden. Als dit niet is dan zul je dat uit eigen zak moeten betalen, icsi/ivf is niet heel voordelig en de medicatie vaak nog duurder. In hoeverre wil je dat zelf betalen. Ik ben altijd van het positieve uitgegaan. Probeer jezelf niet gek te maken. De wonderen zijn de wereld nog niet uit

11. oj89

oj89 Actief lid

13 dec 2015
    477
    379
    63
    Hm... ik denk er wel over na wat we dan willen gaan doen in het levenals het niet lukt. Ik vind dat ons leven toch enigzins stil staat. Bijvoorbeeld: geen baan wissel, logeerkamer laten voor wat die is, nog geen vakantie boeken want stel dat...
    Dus ja... mocht het niet lukken, dan zullen we denk ik veel gaan veranderen.
    Ervaren jullie dit ook zo?

Of wij na 3 pogingen nog doorgaan, weet ik nog niet. Weet wel dat als er bij deze ivf bevruchtingen zijn en we raken niet zwanger, we overstappen naar dusseldorf.

En omdat ik maar 125ie spuit, ben ik zeer benieuwd hoeveel follikels het zijn.. wat doe je als het er 4 zijn? Waag je daar al een poging aan?

Beterschap pimpelmeesje! Pak lekker n kop thee met honing, dekentje en netflix, hopelijk voel je je snel beter xxx

12. Pimpelmeesje

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Dankjewel :)
    Ja daar heb ik wel over nagedacht, wij wonen nu 3,5 jaar in dit huis, dat we "op de groei" hebben gekocht, ik ga zeker kleiner wonen als het echt niet lukt. Je leven staat echt wel op pauze..
    Ik wil ook mss naar düsseldorf, maar dan krijgen wij maar 75% van Nederland tarief vergoed. Daarom toch besloten eerst hier te proberen.
    Mijn ouders hebben wel aangegeven dat ze een 4e poging zouden betalen, maar ik weet niet of ik dat wil. Stel je hebt 4 cryo's per poging, dat is niet eens zoo veel, dan ben je in totaal ongeveer een half jaar bezig met 1 poging. Dat is dus 1,5 jaar verder weer.. Ruim 4,5 jaar in totaal. Ik hoop dat niet dat het zo ver komt pfff

13. svlok

svlok Fanatiek lid

28 mei 2017
    1.364
    1.300
    113
    Vrouw
    @Dionne1982 mooi aantal toch en de overige bevruchte eitjes waren niet eens nodig :D bewaren jullie ze wel?

@cdokter wat naar dat je je er zo beroerd door voelt. Vind het toch wel spannend, reageer qua emoties al niet goed op mijn huidige medicijnen, dus ben erg benieuwd straks met de hormonen erbij

@Loolaa en al veranderd in een heks:roflmao: of valt het deze keer mee?

@Pimpelmeesje ik hoop ook dat je snel mag starten, spannend allemaal volgende week! Volgens mij heeft het geen invloed als jij verkouden wordt, zolang je man het maar niet wordt ;)

@Lauren 1990 Ik heb het bewust nog niet gegoogled omdat ik er niet over na durf te denken. We willen beide gewoon positief blijven en moeten nog starten, dus er zijn nog genoeg pogingen. Wel hebben we het erover gehad dat wanneer het hier in Nederland ophoudt we wel naar België of Duitsland gaan.

@oj89 succes vandaag met je meting!!

Krijg je eigenlijk een advies voor je de hormonen die je gebruikt? Ik bedoel qua wanneer je het uit de koelkast moet halen e.d.

Volgende week is het een spannende week zie ik in het lijstje, veel prikinstructies en startdatums bepalen, maar ook follikelmetingen. Succes iedereen:thumup:

14. svlok

svlok Fanatiek lid

28 mei 2017
    1.364
    1.300
    113
    Vrouw
    :)Lijst belangrijke info/datums:)

Oj89:eerste kindje
    1e ivf. Onverklaarbaar verminderd vruchtbaar.
    13 januari follikelmeting

Clueless01:eerste kindje
    1e icsi tese: slechte zaadkwaliteit en pgd-probleem.
    8 febr. Informatie bijeenkomst.

Svlok:eerste kindje
    1e icsi: slechte zaadkwaliteit en prolactine probleem.
    15 jan icsi traject verder bespreken
    17 jan prikinstructies + echo om startdatum in te plannen

Lauren1990: eerste kindje
    Onverklaarbaar verminderd vruchtbaar
    25 januari intake ivf

Pimpelmeesje: Eerste kindje
    1e ivf Radboud UMC. Onverklaarbaar verminderd vruchtbaar
    18 januari groepsgesprek prikinstructie

Droomwens79:tweede kindje
    1e ivf. Onverklaarbaar verminderd vruchtbaar
    17 jan. Bloeduitslagen & laatste instructies
    Wachten op menstruatie en dan starten met ivf ronde 1

Ukkie27: tweede kindje
    1ste ivf. Helaas mislukt. Geen terugplaatsing
    11 jan. evaluatiegesprek

dionne1982:tweede kindje zwanger!
    1e icsi. 1 terugplaatsing A-embryo
    26 januari echo

monicaaa1989:eerste kindje
    1e ivf.
    10-1 IUI 5 --> IVF dit keer niet mogelijk

Loolaa: tweede kindje
    1e IVF. onverklaard verminderd vruchtbaar
    30 dec gestart met Decapeptyl. Vanaf 10 januari GonalF erbij
    17 januari follikel meting

15. Baby2017

Baby2017 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.399
    37
    48
    Vrouw
    6x iui met en zonder hormonen geen succes helaas. Ik huil als een baby omdat ik bijna 4 jaar bezig ben. Ik huil als een baby en me steeds af vraag waarom lukt het niet en waarom gaat het bij andere heel snel. Waarom is iedereen zwanger en waarom lukt het ons niet.
    Ik huil als een baby als ik elke keer merk en voel dat ik ongesteld word.

Ik ben ten einde raad. ten einde raad en mezelf nog afvraag wordt ik ooit mamma...

Binnenkort gesprek voor IVF/ICSI ik wens iedereen veel sterkte en geduld die in t zelfde schuitje zit als ik en niemand gun....

16. oj89

oj89 Actief lid

13 dec 2015
    477
    379
    63
    jeej! ik ben happy! er was al flink activiteit en sinds gister voel ik het ook echt. ongeveer 14 follikels tussen de 10 en 15mm.
    moet morgenvroeg weer terug en dan kunnen ze meer zeggen over hoeveel er waarschijnlijk mee gaan doen. kunnen erg snel gaan groeien op het laatst, en door de pregnyl krijgen ze ook nog een boost. verwachten dinsdag of woensdag de punctie te hebben. spannendd

Lauren 1990, droomwens79 en Pimpelmeesje vinden dit leuk.
  17. Pimpelmeesje

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Oehhh spannend @oj89!

18. svlok

svlok Fanatiek lid

28 mei 2017
    1.364
    1.300
    113
    Vrouw
    @oj89 wauw wat een super meting! Spannend volgende week dinsdag of woensdag, maar dit ziet er in ieder geval goed uit :D

@Baby2017 Welkom! Het is ook allemaal een zwaar traject en ik hoop dat het ons allemaal lukt!

Baby2017 vindt dit leuk.
  19. Ukkie27

Ukkie27 Actief lid

12 feb 2012
    454
    12
    18
    @oj89 Lief dat je er naar vraagt. Ik heb de afgelopen weken wel meegelezen, maar was zo teleurgesteld dat het me niet lukte om te reageren. Ik ga vanaf nu weer proberen om op iedereen te reageren.

Uit het gesprek is eigenlijk niets gekomen. Ze weten niet wat de oorzaak is. Het enige dat ze willen doen is Menopur in plaats van Gonal-F proberen. Ik had ook gelezen dat je beter Cetrotide in plaats van Decapeptyl kunt gebruiken bij slechte eicelkwaliteit, maar dat is in mijn geval geen optie omdat ik de punctie onder narcose krijg. Ze zijn dan bang dat de punctie in het weekend valt en dan mogen ze geen gebruik maken van de OK. De kans is er dan dat je eisprong al geweest is tijdens de punctie. Bij Decapeptyl heb je dat risico niet. Wij gaan dus voor een second opinion in Düsseldorf. Ik ga woensdag even bellen, maar waarschijnlijk duurt dat nog wel een aantal maanden.

@Pimpelmeesje Wij hebben nu ONVZ met buitenlandmodule en dan krijg je de volledige behandeling vergoed in Düsseldorf. Met uitzondering van scratching en nog een andere behandeling.

20. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    @Pimpelmeesje Hoe gaat het nu? Is het bij een griepje gebleven?

@svlok Het heks gehalt valt hier behoorlijk mee. Tot nu dan hè?:D We zullen zien of de heks nog naar boven komt. Maar als het blijft gaan zoals het nu gaat, ben ik blij.
    Je krijgt idd advies hoe je met alles om moet gaan. Het staat ook in alle bijsluiters en je krijgt ook folders mee waar het ook nog eens in staat. Wij bewaren alles in de koelkast. Dan ligt alles mooi bij elkaar:D.

@Baby2017 Wat verdrietig. Dikke knuffel en welkom! Wanneer heb je het gesprek?

@oj89 Wat een mooie follikelmeting heb jij gehad zeg! Super fijn!! Ik ben benieuwd hoe de vlag er morgen bij hangt. Succes!!

@Ukkie27 Wat een teleurstellende uitkomst van het gesprek. Hoop dat je in DD verder komt.

Ik had gisteren iets stoms. Ik speel badminton en ging gister plotseling invallen bij een competitie wedstrijd bij een ander team. Het begon om 18:00 uur. Door te haasten was ik precies op tijd. Maar ik was mijn deca en GonalF vergeten. Mijn vriend gebeld en die kwam het brengen. Voelde een beetje als een drugsdeal:roflmao:. Ik snel naar de wc om de boel er in te jassen en ben weer verder gaan spelen.:D

Baby2017 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina