IVF of ICSI december/januari

Discussie in 'MMM clubs' gestart door svlok, 22 nov 2017.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. svlok

svlok Fanatiek lid

28 mei 2017
    1.364
    1.300
    113
    Vrouw
    @Littlegirl1989 wat een teleurstelling :( ik begrijp dat het dan lastig is zeker als alles zo goed voelt en je dan toch een negatieve test in handen hebt, maar niet de hoop verliezen jullie wondertje komt echt wel en hopelijk bij de aankomende plaatsing!

Ik word niet bang van jou verhaal, vind het alleen maar prettig dat je dit deelt. Ik ben normaal niet kleinzerig, maar merk dat alles daar beneden heel erg pijn doet, het plaatsen van mijn spiraal vond ik geen pretje en het HSG onderzoek heb ik als erg pijnlijk ervaren :confused: Ik weet niet hoe jullie soort gelijke onderzoeken hebben ervaren, maar het maakt mij echt doodsbang voor de punctie:oops:

Hoe snel na je intake mocht je starten met de behandeling?

2. svlok

svlok Fanatiek lid

28 mei 2017
    1.364
    1.300
    113
    Vrouw
    @Clueless01 en @Kimm87 beide nog gefeliciteerd met jullie nieuwe baan ;) Ik geef je groot gelijk dat je nu nog even niets zegt, eerst je zekerheid regelen

Wanneer kunnen jullie beginnen? Ik zou niet zomaar eerder beginnen met de pil, maar dit toch even in overleg met je arts doen.

3. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    @svlok morgen (of misschien iets later) hoor ik meer over of we eerder kunnen beginnen, als dat inderdaad zo is dan vraag ik wel meteen van de pil. Ik wil uit enthousiasme t liefste vanavond al beginnen, haha. Maar misschien ook niet eens nodig.
    We doen mee met een soort onderzoek/ programma, waarvan de mensen wat meer invloed hebben op het ziekenhuis en ivm de tijd ons misschien naar voren kunnen schuiven, maar als het echt inderdaad allemaal van de grond komt, vertel ik daar later meer over :).

4. svlok

svlok Fanatiek lid

28 mei 2017
    1.364
    1.300
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat jullie aan zo'n programma kunnen deelnemen! Ik ben erg benieuwd wat het onderzoek/progamma inhoudt, maar dat horen we later ;) Ik ga in ieder geval voor jullie duimen dat jullie hierdoor snel mogen beginnen!

5. oj89

oj89 Actief lid

13 dec 2015
    477
    379
    63
    Whoehaha ja inderdaad little girl, mevrouwtje ongeduld hier hihi. Ik haaaat dat wachten. Nu weer wachten waneer die volgende afspraak plaats vind, ben benieuwd hoelang dat weer duurt.

Volgens mij is heeft het pil gebruik als doel dat er geen eicellen groeien, zodat het ziekenhuis de controle heeft met stimuleren? Denk dat iedereen daarom begin van een cyclus moet starten.

Wij kunnen ook kiezen of we mee doen met een onderzoek, iets met embryo's in de stoof laten. Moet me er nog over inlezen. Doen jullie hieraan mee little girl?

6. svlok

svlok Fanatiek lid

28 mei 2017
    1.364
    1.300
    113
    Vrouw
    Ik heb nog nooit van het onderzoek gehoord, vindt dat alleen in jullie ziekenhuis plaats @Clueless01 en @oj89 ?

7. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Wij niet aan dat onderzoek. Die van ons is buiten het ziekenhuis om, niet om een nieuwe techniek te testen of iets dergelijks.

Ff afwachten dus, voor t eerst sinds tijden aan t hopen dat ik ongesteld wordt, zodat ik die pil kan gaan slikken! Duurt nog wel 2 weken helaas.

8. oj89

oj89 Actief lid

13 dec 2015
    477
    379
    63
    Nee volgens mij een meerdere ziekenhuizen. Als je selectimo gegoogeld, vind je er informatie over.

9. svlok

svlok Fanatiek lid

28 mei 2017
    1.364
    1.300
    113
    Vrouw
    @Clueless01 dan ben ik benieuwd wat jullie gaan doen, maar eerst hopen op goed nieuws :D

@oj89 interessant onderzoek zeg! Helaas doen ze dat onderzoek niet in ons ziekenhuis :( Dus wij zullen toch de gewone route moeten volgen.

10. Kimm87

Kimm87 Niet meer actief

Fijn dat ze wss bij jullie het korte protocol hanteren @svlok. Voel me echt een monster nu met de pil. Mijn 2e strip heb ik alweer bijna op.

@oj89 Fijn dat het zaad goed is! Hopelijk begint je menstruatie snel.

@Littlegirl1989 wat vervelend zeg! Kan me goed voorstellen dat je het er moeilijk mee hebt.

Jij ook gefeliciteerd met je nieuwe baan @Clueless01! Ik wacht ook nog met het te vertellen, wel lastig he. Wat fijn dat jullie mogelijk eerder mogen beginnen. Wat betreft pilgebruik heb ik echt geen idee. Spannend morgen!

Ik ben een beetje onzeker geworden. Ik heb een tussenschot in mijn baarmoeder waardoor ik een extra echo kreeg. Nu zit het zo dat ik meer dan 10 miskramen heb gehad maar niemand heeft mij ooit kunnen bevestigen of dit tussenschot de oorzaak daarvan is. De IVF arts belde mij maandag, ze weten zelf ook niet zo goed wat ze ermee moeten. Nu is er een studie om te onderzoeken of zo'n tussenschot inderdaad tot miskramen kan leiden. Dat zou dan betekenen dat alles uitgesteld moet worden. We wachten al zo lang en willen gewoon graag starten dus hebben ervoor gekozen om toch verder te gaan zonder studie dus. Het is niet zo dat mijn baarmoeder het helemaal niet kan, ik heb immers 2 dochters maar het maakt me wel onzeker. Wat als ik steeds een miskraam krijg.

11. svlok

svlok Fanatiek lid

28 mei 2017
    1.364
    1.300
    113
    Vrouw
    @Kimm87 Jeetje wat naar zeg, wat werkt ons lichaam toch raar :confused: Heb je voordat je je dochters kreeg ook meerdere miskramen gehad? En wat vervelend dat je zo lang de pil moet slikken! Hoeveel strips moet je in totaal?

Ik ben bang dat onze start in gevaar komt, mijn vriend is nu helaas ziek en heeft koorts :cry:
    Is er bij jullie iets bekend of we het moeten uitstellen als de man ziek is geweest?

12. Kimm87

Kimm87 Niet meer actief

Oh jeetje, daar heb ik ooit wel iets over gelezen maar het juiste weet ik er niet van. Anders morgen het ziekenhuis bellen? Beterschap voor je man.

Ik moet 3 strippen slikken. Wat moeten we veel geduld hebben he.

Zwangerschap van mijn oudste was mijn eerste zwangerschap, daarna een hele hoop miskramen. In 2011 een bbz waarbij mijn linkereileider is verwijderd, 1 maand later was ik zwanger van mijn jongste dochter. Met mijn huidige man 3 miskramen gehad waarvan de laatste ook weer een bbz.

13. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    @oj89 wij hadden ons daar idd voor opgegeven en hebben ook mee gedaan. Ze maken niet bekend of wij de oude of nieuwe techniek hebben gehad dus dat weet ik niet.

@svlok direct paracetamol en meteen morgen het zkh bellen om te overleggen. Dat was hier idd een risico, koorts kan goed zaad tot 0 reduceren dus zeker bellen. Eventueel doen ze een extra zaadonderzoek. En meteen 3x2 paracetamol bij de kleinste griepverschijnselen.

Zoals ik die pil begreep is de gedachte eerst alles plat te leggen en dan alles tegelijk te laten starten met groeien. Zkh gaf toen aan dat ze daarmee de beste kwaliteit eicellen oogsten en kort protocol echt uitzondering is bij hun en vaak mindere resultsten geeft. Verder weet ik het ook niet precies.

14. svlok

svlok Fanatiek lid

28 mei 2017
    1.364
    1.300
    113
    Vrouw
    @Kimm87 het zit jullie ook niet mee :( hebben ze enig idee hoe het komt dat je zoveel miskramen hebt gehad?

@Littlegirl1989 ook raar dat ze niet vertellen wat voor soort tp je hebt gehad. Je neemt toch ergens deel aan en dan wil je toch een beetje op de hoogte gehouden worden?

De koorts is gelukkig gedaald, was gister 39,86 en nu 38,23 graden. Ik twijfel of ik wel moet bellen naar het zkh, we hebben natuurlijk pas 11 dec onze intake en ik heb ook nog geen idee wanneer we mogen starten. Wat denken jullie?

15. Littlegirl1989

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    @svlok wat bedoel je precies met je tag naar mij? Bedoel je de stoof? Voor het embryo maakt het niet uit wat voor stoof het was. Bij onderzoek vertellen ze nooit of je experiment- of controlegroep was. Dus dat weet je vooraf. Dat weet de arts ook niet trouwens, alleen de laborant weet dat (uitrraard).

16. svlok

svlok Fanatiek lid

28 mei 2017
    1.364
    1.300
    113
    Vrouw
    In je vorige bericht geef je aan dat ze niet bekend maken welke techniek is toegepast bij je eitje die wordt teruggeplaatst. Dat is toch best gek, neem je deel aan een onderzoek maar word je niet goed op de hoogte gehouden van de uitkomsten

17. Littlegirl1989

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    @svlok had al ff aangepast, zie hierboven. Onderzoek is altijd blind dus ze mogen niet zeggen welke groep je was. Daar teken je ook voor.

En wb je koorts, ik zou het 11dec melden bij het zkh.

18. svlok

svlok Fanatiek lid

28 mei 2017
    1.364
    1.300
    113
    Vrouw
    @Littlegirl1989 owja Haha ik zie het :roflmao: Ow wist niet dat je je verder niet op de hoogte wordt gehouden. Het belangrijkste is dat het werkt en het een mooie zwangerschap oplevert :D

Bedankt, we wachten dan gewoon tot de 11e

19. oj89

oj89 Actief lid

13 dec 2015
    477
    379
    63
    @Littlegirl1989, maken ze ook niet achteraf (als een volledige ivf/icsi) behandeling is afgelopen, bekent in welke groep je zat? ik zou dit wel echt heel graag willen weten.:p

@svlok heeft je vriend nog lang koorts gehad?

gister bruin verlies, dus verwacht vandaag echt ongesteld te worden. eerst reactie: jeej ongesteld! kan ik met de pil beginnen, en ff later besefte ik dat ik dat het nu dan echt ivf gaat worden. ergens koester je altijd nog n beetje hoop. maja het is niet anders.
    heb nog geen afspraak ontvangen voor de medicijnen. hopelijk krijg ik die snel!

20. Littlegirl1989

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    @oj89 nee want dat wordt niet geregistreerd. Her onderzoek is dubbelblind dus niemand weet dat precies. Behalve de laborant die ze in het juiste bakje moet doen uiteraard. Zo werkt dubbelblind onderzoek. Straks kijken ze of meer dan de helft het beter heeft gedaan als de andere helft en daar trekken ze conclusies uit.

Deel Deze Pagina