Beetje grieperig gevoel en kort lontje. Soms misselijk, hoofdpijn.. Hoe voel jij je nu onder de medicijnen?
Is het gelukt met de espresso?. Vind koffie ook heel vies. Water drinken, vezelrijk eten en bewegen helpt ook goed.
Verwacht hem deze week. Hopelijk duurt het niet langer door de pil die ik heb geslikt. Oh ik herken het @Pimpelmeesje. Ik had ook zo'n kort lontje door de hormonen. Mijn vriend kreeg het er regelmatig van langs . Gelukkig wist hij wel waardoor het kwam
Ja ik doe alles behalve dat bewegen aangezien dat nu niet mag vanwege die stomme overstimulatie. Heb het eerst met een glas lauw water geprobeerd op de nuchtere maag en dat heeft ietsje gedaan.
@Loolaa wat fijn dat je je vandaag een stuk beter voelt en zeker moed blijven houden is erg belangrijk. Ik ben benieuwd wat de 15e precies uit jullie gesprek naar voren komt. @Pimpelmeesje ik heb een beetje hetzelfde gevoel op de misselijkheid na dan, maar vandaag zit ik er echt als een zombie bij, enorme hoofdpijn en erg koud en geen lekker gevoel. Hebben er nog meer last van zulke bijwerkingen met deca of gonal f?
Hier alleen met de deca moeheid en nu tijdens de winter er door gigantische keelontstekingen gehad. Maar juist wanneer ik de gonalf mag spuiten voel ik me altijd een stuk beter. Ben nu vooral door de utero een emotioneel wrak, voel bij het minste geringste de tranen opkomen
Ik heb ook echt last van die hormonen hoor haha.. Manlief zei afgelopen week "je bent weer leuk"!!! Hahahhaha
Goed nieuws! Heb 9 actieve eitjes groeien, ook nog een hoop kleine (kan ook niet anders met 26 eiblaasjes). Dus nu zo doorgaan en donderdag weer controle! Ben echt blij
Vreselijk he die hormonen, schrik af en toe van mezelf hoe heftig ik kan reageren @Clueless01 wauw wat een super meting! Dat is in ieder geval positief. Op naar nog een mooie meting donderdag, hebben ze ook aangegeven hoe groot ze nu gemiddeld zijn?
Ik heb even een vraag aan jullie. In het dagelijks leven ben ik coach en help ik onder andere mensen met stress- en spanning vragen. Ik heb gemerkt dat het hele IVF proces redelijk stressvol is. En ik merk dat wat ik in de sessies doe met cliënten mij in het IVF proces en na die miskraam heel erg heeft geholpen. Mijn idee is dan ook om workshops te gaan geven voor dames die in de MMM zitten. Enerzijds om te leren omgaan met het proces zelf en anderzijds om lotgenoten te ontmoeten. Zouden jullie daar behoefte aan hebben? Zo ja, waarom? En wat zouden jullie fijn vinden om mee te krijgen in zo'n workshop?
Wat goed dat je daar aan denkt. Ik denk zeker dat daar wel behoefte aan is en misschien wel een zogenaamd gat in de markt. Het is namelijk nogal een groot taboe nog steeds maatschappelijk om over te praten dan wel begrip te krijgen van andere die er niet mee te maken hebben gehad. Merk het zelf ook in Mn werk als psychiater in opleiding dat wanneer men in een traject zit en jij ze daar in kan steunen zelfs door wat juist gekozen self revealing dit heel erg steunend kan zijn. Dat je in ieder geval onveroordeeld erover kan praten en steun kan krijgen en zon workshop juist voor het contact en adviezen van anderen. En jouw bijdrage zal ook heel groot zijn omdat jij er zelf ervaring mee hebt.
@Loolaa Ik denk zeker dat er behoefte is, omdat je toch in een situatie zit waar veel mensen niet in zitten en het is dan fijn om erover te kunnen praten met anderen. Dat is ook het fijne aan dit forum, maar wellicht helpt face to face nog meer voor mensen. Hebben jullie ook last van jullie eierstokken of jullie onderbuik door het stimuleren? en hoe snel kreeg je er last van? Ik merk nu al dat ik vandaag last heb van mijn onderbuik, geen idee of dat normaal is.
Ja, af en toe links in m'n bekken wat krampachtig gevoel.. Ik denk zeker dat een coaching iets goed zou zijn, al kan je natuurlijk ook via het ziekenhuis hulp krijgen dus dan zou je wel moeten kijken hoe je daarmee "concurreert". Technieken die helpen bij piekeren, stress (mindfulness?), communicatie naar partner en anderen (wie vertel je wat), hoe ga je om met je werk, en met het feit dat je toch niet helemaal jezelf bent (en soms zelfs helemaal niet).
@Loolaa wat mooi dat je daar mee bezig bent! Ik denk zeker dat daar behoefte aan is. In het dagelijks leven merk je toch dat veel mensen je uit de weg gaan, omdat ze gewoon niet weten wat ze moeten vragen.. Meeste steun is toch op een forum of zo te vinden..
Hoi meiden, mijn vriend en ik komen na 2 jaar proberen ook in aanmerking voor ivf. Hebben of kennen jullie iemand die ervaring heeft met een kort traject en hoe is dat gegaan en bevalln?
Dat gevoel heb ik ook. Wij zijn best open naar iedereen, ook omdat we soms geen zin hebben in kinderverjaardagen, en dan apart komen, en liever niet steeds De Vraag krijgen.. Maar het lijkt wel alsof mensen ons vermijden, of we horen iig verwacht weinig van een aantal vrienden, ik vind dat toch wel moeilijk. Als het van 1 kant komt dan houdt t op een gegeven moment toch op, maar dat maakt het allemaal niet makkelijker en je gaat toch twijfelen aan jezelf..