Ik ben (enigszins obsessief ) aan het zoeken naar bijvoorbeeld een dieet oid die de zaadkwaliteit kan beïnvloeden (positief). Ik ben nu weer gestuit op de vitamines van New care, en dan voor de man New care multi papa/man. Iemand van jullie hier ervaring mee? Ik heb het nu besteld voor mijn vriend, en de vrouwen variant voor mezelf, maar t is wel aardig aan de prijs.
@cdokter welkom, natuurlijk mag je meeschrijven! Met pcos kan het inderdaad lang duren, wel fijn dat jullie nu in ieder geval hulp krijgen. @Ukkie27 leuke leeftijd en ja wanneer ze slim zijn hebben ze alles door Hopelijk blijft ze nog even denken dat je prikjes gebruikt omdat je ziek was. Wij hebben helaas ook geen idee waardoor het komt, het enige wat we ons kunnen bedenken is dat hij die periode niet zo lekker is geweest (geen koorts tijdens de testen). Het is denk ik wel de moeite waard om het aan te kaarten, wie weet hoef je je er geen zorgen om te maken, maar het kan soms ook voor een belemmering zorgen, omdat je lichaam denkt al zwanger te zijn. @Pimpelmeesje ik moest er vroeg uit vandaag, was al om kwart voor 8 op mijn werk Heb ik nooit van gehoord, is het ook iets wat ze aanraden? Ik slik nu alleen maar foliumzuur. Oeps haha, dan morgen maar de pil ophalen en hopen dat je dan wel wordt gebeld! Naar Schotland gaan is ook een leuk vooruitzicht, @Clueless01 lekker vooruitzicht zeg een vakantie naar de zon, waar gaan jullie naar toe? Wij zitten een beetje in dubio of we weggaan. Ons nieuwbouwhuis heeft vertraging waardoor we niet meer in mei weg kunnen en nu dus eigenlijk alleen september/oktober overblijft, maar dan ben ik hopelijk al zwanger en is het afwachten of we nog wel weg kunnen. Ik heb er helaas geen ervaring mee, maar ik was ook al een zoektocht begonnen naar een dieet of vitamine die de zaadkwaliteit kunnen verbeteren. Heb je er positieve reviews van gevonden of is het resultaat onbekend?
Je leest wel veel over lifestyle die zaadkwaliteit zou verbetren.. Ik heb voor mezelf wel vanalles geprobeerd maar heeft niet geholpen, manlief hoeft niets kan bijna niet beter, maar doet meestal wel met mij mee.. In ieder geval lees je overal geen warmte bij z'n zaakje (bad, strakke broeken) en natuurlijk gezond eten, voldoende maar niet overdreven bewegen, en van het radboud kregen wij een nieuwe in het lijstje met lifestyle tips; man mag geen verzorgingsproducten, muv deo en gel gebruiken. Denk aan bodylotion, dagcrème etc. En als je al die dingen superstrak voor elkaar hebt ook nog even opletten dat hij geen stress heeft Ben trouwens zelf wel een enorm voorstander van yoga
@svlok De multi wordt niet per see aangeraden maar ik neem niet zo supergoed voedingsstoffen op, in het verleden tekorten gehad. En ik denk dat een multi altijd goed is toch? Als het allemaal een beetje goed uitpakt is ons weekje Schotland na de terugplaatsing, dus dat is wel fijn. En anders zien we t wel.. Enig idee waar naartoe je op vakantie zou willen? Ik zie wel enorm veel (lastminute)aanbiedingen voorbij komen momenteel. Grote nadeel van werken in het onderwijs
ohh heerlijk een weekje schotland! snap dat je daar naar uit kijkt! en zeker ideaal als je na de terugplaatsing gaat. lekker veel afleiding. tegen die 2 weken zie ik erg op. foliumzuur slik ik al 3 jaar. laatste tijd heb ik steeds die van davitamon met visolie. joekel van een capsule. vriend heeft een tijdje axium Multi man extra geslikt maar kreeg daar maagzuur van nu slikt die gewoon de multivitamine van etos hoop ik ,durf te wedden dat hij die vergeet. wel is hij zich sinds we naar nijmegen gaan, bewuster van zn alcohol gebruik. niet dat we zo'n zuipers zijn maar we lusten wel graag een wijntje of biertje. ik ben nu 2 jaar gestopt met roken, maar pak nog steeds een rood wijntje op zn tijd. hoe gaan jullie hiermee om?
Wij drinken eigenlijk vanaf nu helemaal geen alcohol meer, over ongeveer 3 maanden zitten wij aan het einde van de ICSI, en in 3 maanden heeft een man een nieuwe voorraad zaadcellen. Mijn vriend gaat nu die New care multi slikken en ik gewoon foliumzuur, omdat bij ons het probleem bij hem ligt. Ik drink ook niks, roken deden we al niet en sporten doet hij ook. Het enige wat we nu echt veranderen is echt geen alcohol meer, ook niet 1 glaasje, en veel fruit en volkoren producten. Ik weet niet of t helpt, voor Mn gevoel hebben we er dan alles aan gedaan! En over vakantie, wij gaan naar Jamaica . Eerst 4 dagen Disney, dan 1 dagje thuis en dan 9 dagen Jamaica, heb er echt zin in!
Grrrr ik krijg geen melding als hier iets gezegd is. Straks even goed bijlezen. @Pimpelmeesje wat stom dat die afspraken bij jou niet lopen zeg! Daar zou ik ook slecht tegrn kunnen. En welkom voor alle nieuwen. Radboud is goed vertegewoordigd hier Mijn man houdt zich aan de adviezen die we toen van de radboud hebben gehad, hoewel nu weer iets minder streng en als er straks weer een poging in zicht komt wat strenger. Voor mij hetzelfde, ik drink nu af en toe een glaasje alcohol en vanaf januari weer helemaal niks denk ik. Tijdens het stimuleren en daarna dronk ik sowieso niet.
Mijn man volgt alle leefadviezen van Radboud op, zoals hierboven inderdaad al vermeld staan geen mannen shampoo en geen biertjes. Verder fiets hij niet meer veel en pakken wij geen sauna meer. Zelf drink ik na een terugplaatsing ook niet. Anders wil ik af en toe op verjaardagen wel glaasje wijn drinken. Je wil er toch alles aan doen. Qua voedingsupp heb ik davitamon met omega visolie. Wat heerlijk zeg alle vakantie plannen!! Wij trouwen in september daar aa sluitend willen wij door op huwelijksreis de bestemming zijn wij nog niet uit, waarschijnlijk is alles al prima haha.
@Pimpelmeesje dat zal wel echt ideaal zijn als je net een weekje de terugplaatsing hebt, ander wordt het wellicht toch lastig plannen allemaal. We hebben nog geen idee waar we naar toe willen, ligt er een beetje aan of ik zwanger ben of niet. We zitten weer aan een cruise te denken, maar waar we vorige keer zijn geweest (de Caribbean) heerst het zika virus dus die regio vermijden we liever. @droomwens79 rustig aan het heeft geen haast @oj89 haha, je vriend gewoon dwingen om de multivitamine te nemen of standaard naast zijn ontbijtbordje leggen @Clueless01 lekker vooruitzicht zeg! Op Jamaica is het nu heerlijk weer, dat wordt genieten! @Tutter Leuk dat jullie gaan trouwen en hopelijk groeit er dan wat moois in je buik Hoe ga je dat eigenlijk doen met je trouwjurk? Ik drink ook af en toe nog een drankje, ik wil zodra we echt begonnen zijn na een terugplaatsing niets meer drinken. Verder gaat mijn vriend ook met me meedoen zodra we starten. We moeten nog de adviezen afwachten qua eten en kleding/shampoos e.d. maar als we dat krijgen te horen gaan we ons er zeker aan houden! Morgen heb ik weer een vervolgonderzoek voor baarmoederhalskanker vorige keer is er een pap2 ontdekt, hopelijk is het morgen helemaal goed #fingerscrossed
Zo! De koelkast is gevuld. 23ste kan ik beginnen met de decapeptyl. Hopen de 3e week van januari de punctie te hebben. Spannend! Weet iemand eigenlijk waarom een man die toiletspullen for men niet mag gebruiken?
@svlok jeetje das weer een heel ander soort spannend, ik ga voor je duimen! @oj89 de stoffen die erin zitten (weekmakers) hebben een negatieve invloed op de zaadkwaliteit. Dat is ook de reden dat wij niet meer uit plastic waterfles ed drinken: https://zembla.bnnvara.nl/nieuws/sperma-westerse-steeds-slechter-door-weekmakers
Jeetje, helemaal in de stress hier. In Jamaica is ook Zika . Heb met tui gebeld en we mogen morgen nog kosteloos omboeken. Ik ga morgen met het AMC overleggen.
Nee, in dit geval haat het meer om de parabenen e.d. Weekmakers zijn schadelijk als je ze binnen krijgt, maar shampoo drink je niet. Het gaat om een nog niet erg onderbouwd onderzoek v radboud zelf maar het is een gevalletje baadt het hiet dan schaadt het hiet. https://www.dokterdokter.nl/gezond-leven/seksualiteit-en-relatie/verbeter-de-kwaliteit-van-je-sperma/ Zie tip 3, google vindt nog wel meer
Dan heb ik niks gezegd, ik dacht dat weekmakers alleen bij inname schadelijk waren. Hier in huis ook alles BPA-vrij om die reden btw. Ik had gisteren kerstborrel van werk maar jemig wat confronterend. Collega dir rond dezelfde tijd als mij stopte met de pil (en al een zoon heeft ondertussen) bleek 15wkn zwanger van een tweeling. Trok het echt ff niet meer, zij 3 en wij na 2.5jr nog steeds op 0. Ben uiteindelijk naar huis gegaan. Dat soort dingen vind ik zo confronterend gewoon...
he bah little girl verschrikkelijk die dingen he! dikke knuffel voor jou xxx. voel me zelf dan ook beetje gemeen dat ik dan zo jaloers ben en niet blij kan zijn, maja die gevoelens heb je nu eenmaal. jeej! wat fijn pimpelmeesje! hopelijk gaat het bij jou nu ook snel doe maar fijn omboeken clueless, zijn genoeg andere mooie landen weet je al waar de reis nu heen gaat?
@Littlegirl1989 naar is dat hea , maar een heel normale reactie, denk dat er meerdere hier dat hebben, ik ook heel erg. Wij gaan omboeken naar sri lanka of Mauritius, even bedenken wat we het liefste willen!