Ziekenhuis Breda

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nephthys, 21 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Hey allemaal,

Ik vroeg me af of er meer van jullie in Breda onder behandeling zijn en wat jullie ervaringen zijn. Ik zit er inmiddels ruim een jaar en ik ben benieuwd naar hoe anderen de gang van zaken ervaren daar.

2. Papaver

Papaver Niet meer actief

Zelf geen ervaring, maar hoor van vriendinnen niet zulke positieve verhalen. Hoezo? Heb je zelf twijfel? Ik loop in het EZ, erg tevreden over.

3. pippeke

pippeke Niet meer actief

In Tilburg bedoel je?

4. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Wij zijn er onder behandeling ( geweest). Wat wil je weten?

5. Papaver

Papaver Niet meer actief

Ja in tilburg, hele fijne afdeling

6. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Nee echt Breda.

Naja, het voelt echt als een fabriek daar; lopende bandwerk. Elke keer een andere arts voor een echo kan ik wel begrijpen maar Ik heb al zovaak gehad dat er bij advies of vervolgafspraken verkeerde informatie wordt gegeven of van verkeerde dingen wordt uitgegaan omdat het dossier gewoon niet gelezen wordt.

Ik heb zelf veel informatie opgezocht en ingewonnen en doordat ik alles op een rij heb gezet en tot de conclusie kwam dat een ander middel juist wel moest werken bij mij, kon ik daaraan beginnen. Geen enkele arts had dit opgemerkt en toen ik het voorstelde was het van; Ja! Dat zou in jouw geval zeker kunen werken.

Alsof ik het werk doe voor ze, soms. Ik vraag me dan af; wat als iemand misschien niet goed oplet en met de verkeerde adviezen naar huis gaat omdat een arts niet goed in het dossier heeft gekeken.

Is dir lopendebandwerkgevoel overal zo of moet ik hier gewoon aan wennen?

7. Papaver

Papaver Niet meer actief

Nee dat is wat ik ook van vriendinnen hoor over Breda. Erg vervelend. In het EZ zijn ze juist echt persoonlijk betrokken en heb je je eigen gyn. De fertiliteit is daar een speciale poli waar iedereen je 'kent'. En ook je dossier kent. Heb eigenlijk nog nooit het gevoel gehad dat ik een nummer was ofzo.

8. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Het EZ in Tilburg dus. Zo fijn om te weten dat het dus wel anders kan.

Ik vond op zich het elke keer een andere arts zien (makkelijker qua planning) niet zo bezwaarlijk maar dat ze het dossier steeds niet lezen, dat vind ik kwalijk. Laatst ook een here nare en onprofessionele opmerking gehad van aan arts waar ik een gesprek over ga aanvragen.

Is er bij het EZ Tilburg een wachtlijst of zoiets?

9. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Geen ervaring mee, wij zaten in het Maasstadziekenhuis in Rotterdam. Hele fijne afdeling, met in principe een vaste gyn. Uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk, maar ook de vervanger was echt superlief en betrokken.

Maar helemaal normaal is het niet als het lopende band werk is, vind ik. Juist op zo'n afdeling moeten ze betrokken zijn en je moet een mens zijn en geen nummer..

Als het niet goed voelt, zou ik op zoek gaan naar een ander ziekenhuis.

Is dus niet wat je vroeg, ik weet niet waar je woont en of Rotterdam een optie is, maar het Maasstad kan ik aanbevelen :) (alleen doen ze daar geen IVF dat doen ze weer via t Erasmus) maar wij hadden aan IUI genoeg ;)

10. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Ik loop ook in het EZ in Tilburg en ik vind de hele afdeling, de gynaecologen en de verpleegkundigen echt geweldig! Zelfs de baliemedewerksters zijn heel lief en kennen me ondertussen bij naam! (na een hele lange tijd is het niet fijn om daar nog steeds te moeten komen, maar de mensen zijn super en heel persoonlijk en dat helpt!)

11. pippeke

pippeke Niet meer actief

wat fijn om te horen over ez! Ik zit daar nu ook sinds 2 afspraken. Wel fijne ervaring tot nu toe. Ik wilde graag naar psych en daar deden ze ook niet moeilijk over!

Ik werk in breda haha! Maar niet bij de fert afd hoor!

12. Papaver

Papaver Niet meer actief

He bah wat akelig en nog wel van een professional.
    Nee hoor geen wachtlijst, maar wel druk, dus kan best een paar weken overheen gaan voordat je je eerste afspraak hebt.

Succes!

13. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    Ik heb eigenlijk nooit dat gevoel gehad in breda. Had bijna altijd dezelde gyn en vond de assistentes heel lief

14. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    In principe zijn ze in breda enorm lief en warm. Laat ik dat voorop stellen.
    Telkens een andere arts vond ik op zich geen probleem totdat het met de behandeling niet liep zoals gepland en de artsen elkaar tegen spraken. Ik prikte hcg positief, maar laag. Omdat ik een bloeding had gehad moest ik voor een controle echo.
    De arts zei, ik zie niks in je baarmoeder, ik ben bang dat het buiten baarmoederlijk is. Kom over een paar dagen maar terug voor de volgende controle echo.
    Niks geen uitleg, niks geen folder, zo naar huis gestuurd. Helemaal overstuur natuurlijk. 'S avonds enorme krampen, de volgende dag gebeld om te vragen dat dat wel normaal was. Moest ik langs komen.

Kreeg ik een andere arts, deze zei, o mevrouw ik denk niet dat het een bbz is, zal wel gewoon een miskraam zijn. Wederom niks geen uitleg, niks geen folder.

Zulke en meer ervaringen hebben wij daar. Zijn wel leve mensen hoor. Als ze intern beter zouden communiceren en beter naar je luisteren als je aangeeft dat iets niet goed voelt en je iets niet wilt, dan zou het daar super zijn.

15. Miekee

Miekee Lid

7 mei 2013
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze ervaringen in Breda zijn ook erg matig. Na een mislukte eerste IVF poging moesten we zelf om een evaluatiegesprek vragen en werden we ook met allerlei emoties thuis gelaten met de mededeling: maak over 2 maanden een nieuwe afspraak en dan mogen jullie weer beginnen. Ons dossier werd ook niet goed gelezen door wisselende artsen, ik heb maar een eierstok en ze hebben al verschillende malen tijdens echo's gezocht naar m'n andere eierstok. Dat moest ik steeds zelf aangeven. Aan de andere kant, wel snel actie als we zelf een gesprek willen, ze pakken snel door (soms te snel) en de assistentes nemen de tijd voor je.

De ervaringen in Tilburg EZ zijn bij ons veel positiever, gezien onze cryo's daar zijn ingevroren zijn we de overstap aan het overwegen...

16. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    Ik heb nog nooit deze problemen gehad. Wij hebben ook de combi breda en ez gehad vanwege de isci. Ik heb een miskraam gehad. Ook daarmee werd ik enorm goed opgevangen. Ik moest er een curretage voor ondergaan.
    Heb nooit het idee gehad niet te worden begrepen of dat ze de tijd niet namen.
    Ik had grote deel 1 arts....
    Iedereen zijn ervaring is anders. Ik ben nog steeds boos op t ez. Daar zijn ze me eicellen vergeten uit de transport box vergeten te halen.
    De helft is mee terug gegaan naar breda
    Hoezo onzorgvoldig
    In breda kwamen ze erachter maar toen was het al te laat..

17. Papaver

Papaver Niet meer actief

Wat?!?! Dat is echt heel erg. Wat ontzettend zonde zeg! Dit zijn wel grote fouten.

Ieders ervaring is zeker anders, ik kan alleen maar voor het EZ spreken en daar bevalt het voor ons al 4,5 jaar

18. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    idd iedereen heeft een eigen ervaring.

Ik ben dan weer niet te spreken over het EZ in Tilburg. Ondanks hele vriendelijke assistentes en het feit dat de ferti-afdeling afgezonderd is wat heel fijn is ... hebben ze ons 2 IVF's voorgelogen over de kwaliteit van de emmy's en we dus altijd maar 1 emmy teruggeplaatst kregen ipv de afsproken 2, en het feit dat beide mislukte pogingen (met innestelling) stelselmatig werden afgedaan als "domme pech" :$, en de volledige weigering om meer onderzoeken te doen naar de reden van de mislukkingen en ze dus op basis van "domme pech" gewoon poging 3 in wilde gaan.

achteraf was er dus wel degelijk een reden waarom het niet bleek zitten ... laag AMH, lage kwaliteit eicellen en emmy's (B en C kwaliteit)

19. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Meiden bedankt voor alle reacties.

Natuurlijk heeft iedereen verschillende ervaringen maar ik ben blij dat ik niet de enige ben met bepaalde ervaringen. Wel ben ik geschrokken van jullie verhaal jesse! Wat onzorgvuldig van ze!

Ik moet zeggen dat ik ook niet met alle artsen problemen heb ofzo; er zijn er een aantal waarbij ik me echt een nummer voel en een stuk of 3/4 die dossiers niet lijken te lezen. De rest is aardig, dokter-patient aardig, maar aardig.

De assistenten verdienen bloemen en chocolade want dat zijn echt schatten :)

Maar het advies is dus; voelt het niet goed; verander dan van ziekenhuis?
    Dan ga ik daar eens goed over nadenken.

20. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Ja, dat zou zeker het advies zijn. Je hebt maar 3 pogingen, deze zijn te belangrijk en kostbaar om luchtig mee om te springen.
    Wij hadden na de 2 e keer twijfels, achteraf gezien hebben we er enorm veel spijt van dat we niet zijn overgestapt.

Deel Deze Pagina