Dat is nou niet echt een ervaring waar ik blij van word Dacht dat de verpleegkundige juist zei dat het een traject minder vervelend was. Ik heb idd een kort protocol. Eerst de pil (t/m 3 maart) daarna wachten tot mijn menstruatie start, 2e cyclusdag echo, als alles goed is starten met Gonal-f, dag 6 met cetrotide, dag 9 weer een echo en dan hopen dat alles goed gaat en de punctie snel is.
Ja sorry dat dacht ik namelijk ook.. ik heb hiervoor altijd decapeptyl gespoten en die vond ik niet lekker.. dus ze zeiden ook dat cetrotide anders was.. in mijn geval erger haha.. enige voordeel is wel dat je minder lang hoeft te spuiten.. Maar ik vind de pil bij jou raar, want bij ons is het antagonistenschema altijd zonder pil juist. De rest is hetzelfde
Ik heb net de “uitgangsecho” gehad. Liggen 27 eiblaasjes klaar. 12 aan de ene kant, 15 aan de andere kant. Krijg nu een lagere dosering om te stimuleren en maandag kijken of ophogen nodig is! Ze beginnen iets lager omdat wij echt heel graag gewoon n terugplaatsing willen ivm weinig zaad en PGD, en dat doen ze niet bij grote kans op overstimulatie. zo spannend allemaal!
@Clueless01 jeetje wat veel!! Ik heb 2x vroege overstimulatie gehad maar wel steeds een tp. Ik heb net ook fm gehad. Ik heb er 6 rechts, 4 links. Ben super blij, ik krijg altijd een boost van die ovitrelle. We hopen op vrijdag de punctie.
Bij mij groeide de eitjes altijd vrij normaal, bij de planning van de punctie had ik altijd een normaal aantal. Maar bij de punctie zelf bleek er altijd veel meer te zitten waardoor ik 2x overstimulatie heb gekregen. Dus ik reageer nog extra op die ovitrelle, waardoor er nog een groeispurt van de follikels ontstaat
Ik snap je hoor, pas toen wij in het traject zaten ben ik me erin gaan verdiepen. Algemene mening is dat Gent en DLD lichtjaren voorliggen op het gebied van voortplantingsgeneeskunde tov nederland. Maar het schijnt echt een kostenplaatje te zijn. Ik slikte bij de eerste poging al duurdere multi vitamine, maar de tweede poging ben ik overgestapt op andere multi vitamine (krillolie, zwanger 2in1 en Q10). De opbrengst eitjes was veel meer en weinig uitval. Echt yoga niet geprobeerd maar wel enkele ontspanningsoefeningen. Ik ben inderdaad ook aanvullend verzekering bij UMC zorg (maar dan alleen voor poging 4).
Sorry ben even afwezig geweest. Super druk geweest, ik was begonnen met bijlezen maar is me nog niet helemaal gelukt. Ik begrijp wel dat de eerste puncties zijn geweest! Spannend allemaal! Inmiddels een intake gehad, alles is voldoende (uitgangsecho 10 eitjes, zaad voldoende voor isci) om opnieuw te kunnen starten. Dus 1 maart hebben we niet de allen evaluatie maar meteen de prikinstructie, en dan rond 15 maart beginnen met de deca...
Hoeveel eiblaasjes had jij bij de uitgangsechoecho? Bij mij twijfelde ze tussen 112,5 of 100 eenheden te gaan spuiten. Uiteindelijk is het 100 ovaleap geworden. Hopelijk is dat voldoende en niet teveel! Wil echt geen overstimulatie. Omdat wij PGD doen moet er eigenlijk gewoon echt een terugplaatsing plaatsvinden, maar ik vind t ook weer eng ofzo omdat dit wel een heel lage dosering is..
Ik geloof dat ik meestal rond de 14 follikels, maar tijdens de punctie zaten er altijd ineens veel meer.. Deze poging spuit ik 137,5 eh gonal f en nu dus 10. Het ziet er nu beter uit als mijn andere echo’s van vorige pogingen. Ik begrijp het alleen even niet, ben je nu al aan het stimuleren? Ik heb nooit een “uitgangsecho” gehad. Is dat voor dat je begint?
Ja ik doe een lang protocol dus ik heb eerst 8 dagen triptofem gespoten en dan nj beginnen met stimuleren.
Volgens het ziekenhuis is dit de reden dat ik de pil moet slikken (staat op de site) : De meeste patiënten krijgen vóór de start van de behandeling een anticonceptiepil (Microgynon 30 of Ethinyl/lev) voorgeschreven. Hiermee kunnen we uw cyclus regelen en uw behandeling goed inplannen. Daarnaast zorgt het slikken van de pil voor het dun houden van het baarmoederslijmvlies en verlaagt het de kans op het ontstaan van cysten (lege blaasjes gevuld met vocht) in de eierstokken. Had het achteraf liever niet gedaan ivm de bijwerkingen, maar kan mezelf ook wel weer voorstellen dat het voor de planning wat makkelijker is.
Lieve meiden Ik heb al 5 dagen lichte bloedverlies bij afvegen na plassen, en vandaag was het bruinachtig Maaaaaar ik heb 2x getest vandaag, officeel mag ik pas donderdag testen. Maar er is iets gaande in mijn lichaam. Kijk maar mee, ik was er heilig van overtuigt dat het over en uit was. Maar krijg toch weer een beetje hoop erin.....
IK ga heel hard duimen en hoop dat het straks een dikke positieve test is!!!!! Heb jij trouwens ook een antagoisten traject gedaan?
Ik krijg ook een uitgangsecho. Dit is op de 2e dag van mijn cyclus om te kijken of alles wel goed is (slijmvlies dus, geen cysten enz). Pas als alles er goed uit ziet mag ik die avond beginnen met prikken. Bijzonder dat het per ziekenhuis zo verschillend is.