IVF of ICSI februari / maart

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Vally85, 28 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Officieel alleen een termijnecho en een 20 weken echo, maar in de praktijk vaak wel meer, zeker als je via ivf komt.

2. Vally85

Vally85 Fanatiek lid

21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    Aaah oké. Maandag heb ik de eerste echo en ivm mijn werk was ik bang elke 2 weken tot de 12 weken terug te moeten komen.

Hoe gaat het met je blaasontsteking? Al naar een arts geweest in Amerika?

3. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Spannend hoor! Nee je hoeft niet meer terug te komen. Wsl kan je na de echo een verloskundige zoeken. Daar heb je dan een intake (soms met echo) en de termijnecho. En daarna elke 4 weken terugkomen om alleen t hartje te luisteren en te kijken hoe t met je gaat enzo. En dan met 20 weken een uitgebreide echo. Ik ben alleen soort verslaafd aan echo’s, dus op t begin had ik er elke week 1 :p. Nu niet meer maar bv wel extra gedaan om t geslacht te weten!

Vally85 vindt dit leuk.
  4. Wen1977

Wen1977 Bekend lid

28 sep 2015
    933
    146
    43
    Bij ons is er ook van alles fout gegaan: bij de eerste poging in 2016 heb ik 175 gonal f gespoten op basis van wat er klaar lag. Op basis van mijn fsh had ik 225 moeten spuiten. Na 1 echo hebben ze blind de punctie ingepland. Resultaat 1 ei (de rest was nog te klein). Helaas is die bij het pellen voor de icsi kapot gegaan dus geen bevruchtingen niets. Voor dit alles en wat nog meer fout is gegaan kregen wij dus excuses. En bij het weggaan dat het de volgende keer meer eitjes moest opbrengen, anders een bespreekgeval.

Het aantal mensen wat je ziet is inderdaad veel en ik heb er later ook last van gehad dat je bij zoveel mensen je broek moest laten zakken. Volgens mijn man moest ik mij niet zo aanstellen. Ik ben toen zo kwaad geworden voor zijn enige bijdrage waar hij zijn broek voor hoefde laten te zakken krijgen een kamer voor zich alleen, maar dat terzijde.

Omdat mijn man al een indicatie en goede ervaringen met het Radboud had. Zijn wij rechtstreeks bij het Radboud uitgekomen. Ik kan dus niets vergelijken met andere ziekenhuizen. Maar op basis van zijn ervaringen toch nog poging 2 daar gedaan terwijl ik ons op de wachtlijst in Dld had gezet. Al geeft hij wel toe dat het in 2016 minder was als in 2010. En dat je nu alles digitaal moet doen vind ik ook weer minder als in 2016. Ik heb in 2016 ook een bloeding gehad bij 6+2 ik mocht toen wel snel komen voor een echo.

Ik duim dat je volgende cryo gewoon een plakker is maar mocht het nodig zijn: Fijn dat je de overstap maakt na Dld ik ben er van overtuigd dat je in goede handen bent!

5. Wen1977

Wen1977 Bekend lid

28 sep 2015
    933
    146
    43
    Hahaha dat heb ik ook gezegd!

Vally85 vindt dit leuk.
  6. Vally85

Vally85 Fanatiek lid

21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    Wat een verhaal zeg! Vreselijk... Dacht dat het radboud helemaal over de top was (oud collega van mij heeft daar ook icsi gedaan).

Ik snap jouw stukje betreft broekzakken voor bijna iedereen die daar loopt zo goed! Ik heb inmiddels ook al meerdere artsen/verpleegkundige gehad dan verwacht en elke keer weer vind ik het vreselijk. Helemaal als het weer een andere arts is.

De reactie van jou man is idd niet leuk. Die van mij kan net zo dom reageren, maar toen hij mee moest voor een echo van de arts heeft hem dat wel wakker geschud (daarvoor bleef hij braaf aan het bureau zitten). Ook de punctie was een goed moment waardoor hij kon zien hoe vervelend het is.

@Pimpelmeesje Isala kan ik ook zeker aanbevelen. Ik loop er al bijna 2 jaar, maar ook daar hebben ze, in mijn beleving alles goed uitgezocht tot we eindelijk konden beginnen. Het contact verloopt goed, ze zijn allemaal erg lief en ook oprecht als je nieuws brengt (goed of slecht).

Ik duim dat je volgende cryo een plakkertje is en dat jullie anders over de grens goed begeleid worden.

7. Vally85

Vally85 Fanatiek lid

21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    Bedankt voor de uitleg! Ben benieuwd of dat hier ook zo gaat. Heb al een verloskundige gevonden en 30 juli heb ik daar een gesprek en echo. Ben dan bijna 12 weken.

Het geslacht zou ik ook wel eerder willen weten. Eerst maar eens kijken of maandag alles goed zit

8. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113

Geslacht kan overal vanaf 15/16 weken, dat is dan op eigen kosten maar super leuk natuurlijk. En je kan altijd bij een echobureau een extra echo plannen als het je allemaal te lang duurt.

9. svlok

svlok Fanatiek lid

28 mei 2017
    1.364
    1.300
    113
    Vrouw
    Oei dat is vervelend, ik heb op aanraden cranberry tabletten gehaald en er wordt aangeraden om zure sappen te drinken.

10. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Ja die tabletten vind ik n beetje heftig, dosering is heel hoog en met zwangerschap enzo.. maar ga me er eens goed in verdiepen. Ook hooggedoosseerde vitamine C bruistabletten heb ik gehoord. Ik heb nu antibiotica en als ik terug van vakantie ben ga ik me er beter in verdiepen.

11. svlok

svlok Fanatiek lid

28 mei 2017
    1.364
    1.300
    113
    Vrouw
    @Clueless01 eerst lekker van je vakantie genieten ;)

Pff meiden, ik voel me zo onzeker. De een na de ander in ons bevallingslijstje krijgt een miskraam. De laatste had eerst twee goede echo’s en nu toch een missed abortion. Merk dat ik er zo onzeker van word en niet kan wachten tot 6 juli. Wie heeft er ervaring met eerder naar een echobureau te gaan?

12. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Ik heb elke week n echo gedaan. werd echt rete onzeker van al die verhalen en wekelijks een echo gaf me tenminste een beetje rust. Echobureau is vooral ook heel leuk. Valt echt n last van je schouders als je t hartje weer ziet.

13. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.335
    8.341
    113
    Amsterdam
    Ahh lieverd niet doen hoor!! Ik ben echt wel een uitzondering je kan er echt vanuit gaan dat het met 2 goede echo’s echt goed zit.
    Maar echo’s zijn altijd leuk maar probeer er in ieder geval van te genieten dat je nu echt zwanger bent!! Je krijgt gewoon een kindje!

Hier vandaag rete druk straks, we vieren de verjaardag van onze dochter. En vorige jaar kon zowat niemand en nu komt iedereen, dus hoop dat vanmiddag het zonnetje nog doorbreekt want dat gaat binnen niet passen.....terwijl we een groot huis hebben haha.

14. Vally85

Vally85 Fanatiek lid

21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    Vandaag hebben wij de eerste echo gehsd en alles is zolas het hoort! Wat zijn wij blij en verliefd! :D

Bijgevoegde bestanden:

Wen1977, droomwens79, 78Sandra en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. svlok

svlok Fanatiek lid

28 mei 2017
    1.364
    1.300
    113
    Vrouw
    @Siepie85 hoe was de verjaardag van je dochter?

Ik snap dat het een uitzonderlijk geval is, maar als je kijkt in mijn bevallingslijst dan krijgt de een na de andere na een goede een missed abortion.

Vandaag toch de vk gebeld en omdat ik zo’n last heb van mijn blaasontsteking en ook wat bloedverlies heb gehad mag ik om half 9 langskomen.

@Vally85 ik heb je op het andere topic al gefeliciteerd, maar wat ben ik blij voor je!

Vally85 vindt dit leuk.
  16. Vally85

Vally85 Fanatiek lid

21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    Wat spannend allemaal. Succes straks!

17. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.335
    8.341
    113
    Amsterdam
    Een goede echo kan idd dat een tweede verkeerd zou kunnen zijn. Maar na 2 moet je er gewoon vanuit kunnen gaan dat het goed is statisch te zien.
    En mocht het bij ons nog lukken ga ik ook echt niet meer in zon bevallingslijst etc, pas na de 12 weken hehe.

De verjaardag was geslaagd, maar wij lagen savonds uitgeput op de bank. Maar onze dochter heeft het ontzettend naar der zin gehad!

18. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.335
    8.341
    113
    Amsterdam
    Gefeliciteerd!! Dan weet je waar je het voor doet!

Vally85 vindt dit leuk.
  19. svlok

svlok Fanatiek lid

28 mei 2017
    1.364
    1.300
    113
    Vrouw
    Goed nieuws alles zag er goed uit, het hartje klopt mooi alleen zat hummeltje erg rustig. Wel zag het er al echt als een mini mensje uit, zo bijzonder!

Ik ben weer helemaal gerustgesteld en volgende week vrijdag mogen we weer kijken :D

Wen1977, santjeb, droomwens79 en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    fijn hoor! Soms gewoon even nodig, die geruststelling ;).

svlok vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina