IVF of ICSI februari / maart

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Vally85, 28 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimibi

Kimibi Bekend lid

8 feb 2018
    602
    602
    93
    Vrouw
    Vestigingsmanager bij A-meubel
    7 maart. Ik weet wel dat ik nog even moet volhouden maar ergens weet ik het heus al wel hoor.. nog even 4 dagen wachten dan kan ik bellen naar het zkh

2. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ja dat kan ik me voorstellen, Utrogestan nog niet gebruikt maar wel gehoord hoe dat is.. Aan de andere kant viel ik wel bijna van m'n stoel van het percentage meer kans dat ze noemen in dat artikel.

3. svlok

svlok Fanatiek lid

28 mei 2017
    1.364
    1.300
    113
    Vrouw
    @Jennifer85 Ze gaf aan dat door de decapeptyl de eitjes groter kunnen worden dan normaal. Ik merk alleen wel dat er veel in mijn buik gebeurt, is erg gevoelig met al die eitjes zo groot. Als het maar een mooi resultaat en goed vruchtbare eitjes oplevert ben ik helemaal blij.

@Kimibi Je kan het, ondanks dat het moeilijk is om het vol te houden tot die datum, maar nu ben je toch echt te vroeg.

Jennifer85 vindt dit leuk.
  4. Kimibi

Kimibi Bekend lid

8 feb 2018
    602
    602
    93
    Vrouw
    Oké ik geloof dan in jou woorden.. thnx.. je geeft me wel een klein beetje moed weer hoor.. maar ik lees misschien ook te veel .. ik lees zoooo veel op wachtdag 8 al een licht streepje en 9 word die donkerder.. ik zit op 10 haha tis een domper om elke keer negatief te zien.. maar goed.. oké ik moet ophouden met denken en het afwachten haha moeilijk!!!!!

svlok vindt dit leuk.
  5. Jennifer85

Jennifer85 Actief lid

7 mrt 2011
    405
    45
    28
    @Kimibi het is ontzettend herkenbaar, maar iedereen is anders.. ik denk hetzelfde als jij hoor, maar probeer mezelf dan vaak wel in moed in te praten.. er kan in 4 dagen tijd veel gebeuren, misschien heb jij ook meer tijd om op het juiste HCG te komen zodat je kan testen.. even geduld (is onwijs moeilijk, want ik wil ook al testen haha)

@Pimpelmeesje klopt ook zeker zo, maar je lichaam is anders en die bollen zijn echt gewoon smerig.. ik heb ook steeds het voornemen maar ja je moet er ook met zn tweeen voor zijn en mijn mannetje heeft er nu ook niet zoveel behoefte aan met die vettige bende

@svlok jazeker!! Nog lekker even broeien, ben benieuwd!

6. Vally85

Vally85 Fanatiek lid

21 jun 2016
    2.119
    977
    113
  7. Vally85

Vally85 Fanatiek lid

21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    Lief dat je dat zegt . Na ruim 3 jaar wil ik gewoon niet meer verdrietig zijn en de angst voor nog meer tegenslagen is zo groot. En dat de mensen in onze kring (die het weten) er allemaal een menig over hebben maakt het er ook niet makkelijker op.

8. Vally85

Vally85 Fanatiek lid

21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    Is het raar als ik zeg dat ik blij ben dat je het herkent? Ik ga het ook samen met mijn man doen, maar ivm zijn werk kan hij er niet altijd bij zijn en dat maakt het ook weer spannender.

Ik probeer met andere er over te praten maar merk dat ze niet weten hoe er op te reageren en daardoor twijfel ik weer aan mezelf en voel ik me best alleen. Het gekke is dat ik al zo lang uitkijk naar dit moment en nou het dan eindelijk bijna zover is voel ik me zo :(

9. Vally85

Vally85 Fanatiek lid

21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    Hopelijk denk ik er straks ook zo over, het idee is nog erg wennen...

Maar wat goed dat je bijna de punctie hebt! Hoe groot moeten de eitjes zijn? 20 mm is toch al best groot?

10. Vally85

Vally85 Fanatiek lid

21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    Ik heb bij die gonal-f spuit zoiets van dat gaat nog wel lukken, maar die cetrotide... ik raakte helemaal in paniek. Het leek zo simpel toen ze het liet zien, maar ik weet het gewoon niet meer en daardoor ben ik bang dat het mis gaat. En dan die 7 doosjes met utrogestan, nog meer paniek. Zoveel... waarom zoveel? Alles leek te doen en was duidelijk en nu is het allemaal lastig en spannend.

11. Jennifer85

Jennifer85 Actief lid

7 mrt 2011
    405
    45
    28
    Die utrogestan is zoveel omdat als je zwanger bent je nog een aantal weken moet doorgaan dus daar moet je niet van schrikken..
    Die cetrotide zit een gebruiksaanwijzing bij.. lees die gewoon op je gemak door dan lukt het wel (ik heb daar niet eens uitleg bij gehad, heb ik zelf gedaan zo makkelijk is het) het ziet er moeilijk uit maar heb vertrouwen in jezelf! Komt echt goed! En bij de gonal f pas de knop loslaten als de naald uit je buik is, hebben ze dat verteld?

12. svlok

svlok Fanatiek lid

28 mei 2017
    1.364
    1.300
    113
    Vrouw
    @Kimibi dat lezen moet je juist niet doen, dan ga je jezelf helemaal gek zitten maken! Elk lichaam is ook anders en reageert anders, zo kan iemand helemaal niets voelen en is toch zwanger of juist heel veel voelen, maar dan wordt ze toch ongesteld. Je geeft aan dat je normaal een lange cyclus hebt, dus wellicht duurt het gewoon langer voordat het zichtbaar wordt. Zolang je geen bloed verliest hoef je nog niet de moed op te geven ;)

@Jennifer85 ik ben ook echt benieuwd, ik ben eigenlijk nu wel klaar met broeien, weet niet of het normaal is dat je buik zo’n pijn doet :( dat van gonalf pas loslaten als de naald je buik uit is wist ik ook niet :oops:

@Vally85 ja dat vind ik ook, maar ze willen de wat kleinere follikels ook nog de kans geven door te groeien. Dus net nog een keer gonal f gespoten en dan vanavond hopelijk de laatste keer!

Kimibi vindt dit leuk.
  13. Jennifer85

Jennifer85 Actief lid

7 mrt 2011
    405
    45
    28
    @svlok dat werd mij wel zo verteld en volgens mij staat het ook in de gebruiksaanwijzing.. ik weet alleen niet waarom hoor haha

14. svlok

svlok Fanatiek lid

28 mei 2017
    1.364
    1.300
    113
    Vrouw
    Ow haha, misschien niet goed geluisterd:oops: maar het heeft gewerkt, dus doe denk ik toch iets goed :p

15. Pitaa91

Pitaa91 Fanatiek lid

6 jun 2017
    1.349
    814
    113
    Vrouw
    Heeft een paar van jullie crinone gel gekregen? Zo ja hebben jullie ook last van bijbewerking zoals een beetje zeurende menstruatiepijn?

16. Pimpelmeesje

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    De follikels zijn netjes doorgegroeid, aan de ene kant iets meer dan de andere. 3 follikels van 18mm, en de andere verdeeld tot 14mm en dan nog wat hele kleintjes.
    Volgens mij ongeveer 17 follikels tussen 14-18mm.
    Ze belt me straks of de punctie dinsdag of woensdag wordt, en of ik dan morgen nog langs moet voor een echo.
    Toch bizar hè, dat verschil tussen ziekenhuizen

Jennifer85 vindt dit leuk.
  17. Kimibi

Kimibi Bekend lid

8 feb 2018
    602
    602
    93
    Vrouw
    net een test gedaan ( kon het niet laten natuurlijk haha ) en natuurlijk negatief zoals verwacht. ik zit nu 14 dagen na punctie en had een inie minie drupje bloed met afvegen helder/roze
    ik stop met testen denk ik en doe woensdag nog 1 dan is het klaar voor mij..

18. Pimpelmeesje

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Aah balen :cry:

19. Kimibi

Kimibi Bekend lid

8 feb 2018
    602
    602
    93
    Vrouw
    lieve dames even over het prikken.

jullie kunnen niets fout doen.. ik snap de onzekerheid echt.. echter als het spul in je buik zit zit het er in en doet het zn werk. je kunt alleen jezelf een beetje pijn doen en dat is dan een foutje. de gonal f is een fijne spuit maar ook daar moet je het rustig van inspuiten elke keer een tikje.. anders krijg je een ophoping.. is alleen voor jou niet fijn.. maar heeft geen invloed op wat het moet gaan doen. de cetrotide of andere kant en klaar spuiten moet je ook heel langzaam inspuiten. de eerste keer was ik zo in paniek dat ik mijn vriend weg stuurde haha en ik alle moed bij elkaar geraapt vetrol gepakt met ogen dicht er in 1 keer in gedrukt.. ik dacht bij mezelf nou was dit het... heb ik hier zo over gestresst.. het komt allemaal goed.. en mensen om je heen snappen toch niks van wat jij allemaal mee maakt en voelt.. dus als je vragen hebt of even je gevoel kwijt wilt, schrijf het hier maar weg want ik denk dat iedereen weet wat jij mee maakt nu.

svlok en Vally85 vinden dit leuk.
  20. Pitaa91

Pitaa91 Fanatiek lid

6 jun 2017
    1.349
    814
    113
    Vrouw
    Das balen zeg. Hopelijk blijft het volgende keer eindelijk lekker plakken!

Deel Deze Pagina