IVF of ICSI februari / maart

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Vally85, 28 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vally85

Vally85 Fanatiek lid

21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    Mijn menstruatie is begonnen! Morgen naar het ziekenhuis en als de echo goed is in de avond de eerste injectie.

Pimpelmeesje en Kimibi vinden dit leuk.
  2. Vally85

Vally85 Fanatiek lid

21 jun 2016
    2.119
    977
    113
  3. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    @Vally85 Yes eindelijk!

Met mij gaat het stukken beter. Heb nog wel wat pijn, beetje bruinachtige afscheiding maar niet heel veel. Heb net even een rondje door het dorp gedaan, maar verder blijf ik lekker op de bank en giet ik elk uur n glas water naar binnen :p. Vrijdag onderzoeken ze of Mn lichaam is hersteld (geen tekenen van overstimulatie) en zaterdag hopelijk terugplaatsing.

Vally85 en Kimibi vinden dit leuk.
  4. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Donderdag of er überhaupt iets bevrucht is, en dan vrijdag hoeveel. Veel te spannend dit o_O

5. Pimpelmeesje

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ja ik weet t nog niet want net de eerste erin gedaan, maar omdat het eigenlijk orale tabletten zijn zit er een suikerlaagje omheen, en die lost op en komt er weer uit. Dat geeft n vieze boel.
    Overigens lees ik wel veel dat mensen wel klachten ervan hebben, de bijwerkingen zijn vergelijkbaar met die van een zwangerschap dus kwaaltjes zeggen niks in ons geval.

6. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    En wanneer evt terugplaatsing? En hoe voel je je?

7. Pimpelmeesje

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Vrijdag. Op de pijn na voel ik me prima :) net een tramadolletje genomen, die heb ik sowieso voor m'n gewrichten, dus komt wel goed uit nu.

Ik ben heel blij dat ik m'n roesje kreeg. Na het hele gebeuren kreeg ik nog een vragenlijst, de anesthesist vertelde dat ze er mee bezig zijn om het binnenkort aan iedereen aan te bieden, niet alleen de mensen die er specifiek om vragen. Daarvoor willen ze graag feedback, denk dat het heel goed is dat ze dat gaan doen. Dus mochten er nog meer vrouwen in radboud lopen; je kan er naar vragen.

Ze waren echt superlief vanmorgen, echt top. Nu alleen zo spannend tot vrijdag..!

8. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Ja men spannend hea! Ik heb dus zaterdag hopelijk een terugplaatsing (embryo van 5 dagen ivm PGD). Als het allemaal goed gaat, gaat er donderdag van alle ontstane embryo’s een biopt naar Maastricht en daarvan komt zaterdag om 12:00 de uitslag. En om 12:10 staat de TP gepland, dus lekker spannend :p. Gelukkig geeft ons PGD probleem maar 18 procent kans op afwijkingen.

Ik vond de pijn tijdens de punctie goed te doen, maar ik heb dan ook een hoge pijngrens. Snap dat het fijn is met een roesje, maar vond het ook bijzonder om mee te maken. Wel fijn als ze het als keuze aanbieden!

9. Kimibi

Kimibi Bekend lid

8 feb 2018
    602
    602
    93
    Vrouw
    Vestigingsmanager bij A-meubel
    Ik zou ook met een roesje doen. Maar ik had de punctie op zondag... dus er was niemand beschikbaar ik vroeg of ze nog wel even voor de zekerheid wilden bellen dat deden ze ook maar kon pas over een uur en ze was bang dat ze dan gingen springen dus heb helemaal niets gehad. Ook geen morfine of een pammetje... dus of een roes of niks.. ( ptss heb ik )
    Wij lopen ook bij het radboud

10. Pimpelmeesje

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ik heb ook een vrij hoge pijngrens, en meestal ben ik niet zo moeilijk met medische ingrepen, maar als t niet nodig is.. En in dit geval was het voor mij wel een probleem; ik had vroeger veel bekkenbodemspanning waardoor vrijen pijnlijk was. Dat proces versterkt zichzelf; meer pijn zorgt voor meer spanning etc.. Na een hoop bekkenbodemfysio gaat het best heel goed daarmee, maar het idee van pijn daarbinnen maakte al gelijk dat de problemen terugkwamen. Dus voor mij echt superfijn dat dit kon :)

11. Pimpelmeesje

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Oja dat heb je eerder verteld inderdaad. Ik voelde me wel enorm wazig voordat het roesje echt inkickte, en even erna, dus ik weet niet hoe jij dat ervaren zou hebben..
    Ze hadden mij ook verteld dat t in t weekend niet kon, dus zo gepland dat de kans op weekendpunctie minimaal was. Ik had er nog maar even niet over nagedacht over wat als het wel in t weekend zou zijn, en gelukkig maar want dan had ik me om niks zorgen gemaakt :)

12. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Ja super fijn dat t kan, voor jou vooral. Maar ook voorbij mensen die de eerste punctie als een hel beschrijven. Lijkt me niet de bedoeling..

13. Jennifer85

Jennifer85 Actief lid

7 mrt 2011
    405
    45
    28
    @Pimpelmeesje @Clueless01 mooie score dames! Ik had ook 14 haha.. op naar een mooie terugplaatsing!
    Ik vind het goed dat het kan onder een roesje maar ikzelf zou het niet willen.. ik heb voldoende aan de cocktail die ze me van tevoren in mn bil geven..

@Vally85 spannend het gaat beginnen voor je! Doe je best meid het gaat je echt lukken, neem de tijd dan hoef je zeker niet te paniekeren..

@Kimibi ik denk aan je hopelijk toch nog een mooie test!

Hier net een brief gekregen dat er helaas maar 1 cryo over is.. daar hebben we meestal niks aan want ze ontdooien bij ons nooit goed..
    Hopelijk blijven mijn testen positief zodat we de cryo niet nodg hebben

14. Pimpelmeesje

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ooh dat maakt het wel extra spannend! Duimenduimenduimen!

Jennifer85 vindt dit leuk.
  15. svlok

svlok Fanatiek lid

28 mei 2017
    1.364
    1.300
    113
    Vrouw
    @Vally85 Woehoe het is toch doorgebroken wat fijn, nu kan je echt starten! Ik heb geen slaappil gekregen, dus zal vannacht denk ik weer erg onrustig slapen.

@Kimibi Wij wonen 15 minuten van het ziekenhuis vandaan. Ben benieuwd wat voor terugkoppeling je krijgt.

@Pimpelmeesje Mooi aantal zeg! Aah spannend zeg, nog even volhouden tot vrijdag dus. Wat fijn zeg dat ze het voor iedereen willen introduceren, ik vind het toch wel een naar idee dat ik morgen alleen wat pijnstilling krijg en dat is het.

@Clueless01 Jij krijgt dus een terugplaatsing na 5 dagen? Hebben ze al aangegeven hoe jullie embryo's zich ontwikkelen?

@Jennifer85 wat een vervelend bericht :( ik hoop dat je snel een mooie test in handen hebt, wanneer mag je officieel testen?

Hebben jullie ook zo'n last gehad van de plek waar je pregnyl hebt gespoten? Het is nu helemaal rood en gevoelig.

16. Jennifer85

Jennifer85 Actief lid

7 mrt 2011
    405
    45
    28
    Dank je, die positieve test heb ik al in handen hihi.. maar we zijn voorzichtig blij want ik heb al 2 biochemische zwangerschappen gehad dus rustig afwachten.. volgende week dinsdag de bloedtest..

Ik heb nooit last gehad van pregnyl.. nu deze rondes allemaal ovitrelle gespoten en daar had ik ook geen last van..
    Maar volgens mij kan het geen kwaad, je bent misschien gewoon wat gevoeliger hiervoor.. en anders morgen geen even zkh bellen als je twijfelt

17. Pimpelmeesje

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ik heb gehoord dat dat vaker gebeurt met de prikplek van pregnyl, dus geen zorgen :) vroeg er naar bij de prikinstructie, ik heb nml andere bijwerkingen van pregnyl maar daar ben ik de enige in

Wij gaan ook wachten tot de officiële testdatum (is t plan). Ik heb nog nooit een 2e streepje gehad, dus ik wil dat áls we een streepje krijgen, dit echt een zwangerschap is en geen ovitrelle. We mogen zaterdag de 24e testen, denk dat ik een weekendje weg plan. Cheapy hotelletje in een leuke stad, en bij positief vieren en bij negatief op een zuipen zetten :roflmao:

18. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Ja wij krijgen een 5 dagen oude embryo terug, hopelijk. Ik vind t zo spannend. Ze houden ons helemaal niet op de hoogte en daar baal ik opzich wel van. 5 dagen is echt heel lang. Per toeval kwamen we er dus achter dat 12 eicellen rijp waren, anders hadden we dat ook niet geweten. Bij 5 dagen houd je vaak minder over, maar zijn ze wel sterker. In t buitenland doen ze vaak pas na 5 dagen TP dus hoop gewoon dat er een topper bij zit.

19. Vally85

Vally85 Fanatiek lid

21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    Fijn dat het beter gaat! Ik dacht dat ze na 3 dagen al een terugplaatsing deden maar bij jou is het na 6 dagen ? Spannend hoor!

20. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Ja vanwege PGD, bij drie dagen gaan ze een biopt nemen van de embryo’s om te kijken of ze aangedaan zijn. Normaal is t ook gewoon na 3 dagen!

Deel Deze Pagina