Hey dames, Ik ben een tijdje weg geweest, maar zou graag in dit groepje willen komen aangezien vrijdag onze start is van onze 4e ICSI poging.. ik hoop dat het bij jullie niet zo lang hoeft te duren.
@droomwens79 spannend het komt steeds dichterbij! Ik hoop op een mooi aantal eitjes Leuk om het zo bij te houden, leuke facebookpagina ook alleen klopt de link in je bio niet. @Vally85 Je krijgt wel een richtlijn wanneer je voor controles moet komen. Het verschilt alleen per ziekenhuis. Op dag 3 krijg ik een uitgangsecho en op dag 8 de eerste follikelmeting vanaf dan wordt er bepaald hoe ze groeien en wanneer de punctie plaats vindt en 3 dagen naar de punctie een terugplaatsing en dan is het afwachten. Dus het valt nog best mee met hoe vaak je naar het ziekenhuis moet @Jennifer85 Welkom terug! Ik ken je niet, maar natuurlijk ben je van harte welkom om mee te schrijven. Voeg je anders toe aan onze lijst dan weten we precies wanneer je welke belangrijke afspraken hebt!
Aaah oke, dat is best snel ook! Met een beetje geluk duurt het traject dus 12 dagen? In mijn geval denk ik wel vaker op controle te moeten komen. Bij mij zijn ze heel erg bang voor overstimulatie, dus dat moet goed in de gaten gehouden worden.
Ik hoop dat het in mijn geval ook zo is! Het ziekenhuis is bang voor overstimulatie bij mij. Ben wel heel erg benieuwd! Volgende week hoor ik eindelijk hoe en wat!
@svlok nee dat klopt, de meeste mensen zijn allemaal al zwanger of zelfs al bevallen.. ik heb met tijden dat ik hier zit en merk dat ik het soms harder nodig heb.. @Vally85 dank je! Wij zijn anderhalf jaar bezig en gelijk met icsi begonnen omdat ik geen eileiders meer heb en bij mijn vriend is het ook niet top.. wat zijn jou medicijnen? Ik heb 2x overstimulatie gehad en daardoor krijg ik nu geen decapeptyl meer, maar cetrotide
IVF/ICSI Februari & Maart Vally85 - eerste IVF Onder behandeling: Isala Afspraak: 8 februari 2e intake en prikinstructies Medicatie: Droomwens79 - eerste IVF Onder behandeling: Medisch centrum kinderwens Leiderdorp Afspraak: 24 januari gestart aan ivf ronde 1 2 februari follikelmeting Medicatie: Decapeptyl, Gonal-F 150eh, Ovitrelle, Crinone Wen1977 - tweede ISCI Onder behandeling: Radboud Nijmwegen Afspraak: 14-02 intake 01-03 evaluatie Medicatie: Clueless01 - eerste ICSI Onder behandeling: AMC Afspraak: 8 februari prikinstructies 10 februari starten met prikken Medicatie: Svlok - eerste ICSI Onder behandeling: Diaconessenhuis Voorburg (Reinier de Graaf) Afspraak: 2 februari bloedprikken 5 februari uitslag prolactinewaarde 17 februari wachten op ongesteldheid en dan starten Medicatie: Jennifer85 - vierde ICSI Onder behandeling: ETZ Tilburg Afspraak: 2 februari scratching 8 februari hopelijk menstruatie Medicatie: Gonal-F 137,5 - Cetrotide - Ovitrelle - Utrogestan
@droomwens79 ik zie dat je vrijdag je follikelmeting hebt, is dit je eerste? Super spannend, welke eenheden spuit je?
Wat heftig zeg. Dat maakt het bij elkaar wel wat lastiger lijkt mij... Is de overstimulatie ook de reden dat jullie al 1,5 jaar bezig zijn? Ik heb 8 februari en dan hoor ik wat ik mee krijg. Tijdens het eerste gesprek vertelde de arts dat ze door de bloedtest en echo bang zijn dat ik overstimulatie krijg. Ben dus erg benieuwd hoe mijn traject er straks uit komt te zien.
@Vally85 is er een reden dat er overstimulatie kan ontstaan? Bij mij gebeurde het gewoon, niks vooraf gecheckt. Wist niet dat ze dat kunnen testen Bij ons gaat het iedere keer goed maar de innesteling gebeurt gewoon niet of niet goed. Heb wel positieve testen gehad maar na 2 dagen dan weer negatief en onze cryo's ontdooide ook meestal niet.
Jeetje... wat vervelend zeg. Weten ze ook niet hoe dat kan of wat er aan gedaan kan worden? Zover ik begreep hebben ze in mijn bloed een bepaald hormoon gevonden die erg hoog is en waar ze dus uit kunnen halen dat er kans op is en tijdens de echo zien ze meerdere eitjes zitten. Dus van mezelf ben ik al een legkip zoals mijn man dat zegt
Thxxx... ben heel open in ons traject zoals je gezien hebt op onze Facebook ja ik snapte niet hoe ik het moest doen met de link
@Vally85 nee het zkh weet gewoon niet wat er mis is gegaan.. de laatste poging had ik 21 eitjes waarvan 3 embryo's en dus 1 verse terugplaatsing.. dit was me ook echt even teveel en heb een kleine pauze gehad van 3 maanden. Ahzo wist ik helemaal niet, wel fijn als dat al bekend is want het is echt niet tof! Hopelijk kunnen ze je goed gaan begeleiden.. @droomwens79 150eh is netjes, heb ik ook gehad maar ik ging er nogal heftig op dus deze poging gaan we naar 137,5eh. Wel spannend voor je hoe het allemaal groeit.. wat ik voor mezelf wel prettig vond is er vanuit gaan dat het rustig groeit.. want de teleurstellingen kunnen je neus uit gaan komen.. hopelijk krijg je die niet teveel
Ik spoot bij mijn laatste 2 x iui al 100eh, en toen had ik steeds 2/3 eitjes. Nu 150eh nadat ze op de uitgangsecho in beide eierstokken 5/6 eiblaasjes zagen, anders had ik 225eh gekregen... misschien ook omdat ik richting de 39 ga inmiddels, ivm eicelvoorraad Bij iui ging het snel steeds op dag 10 follikels van 17/18 mm, dus reuze benieuw morgen ochtend.....
21? Dat zijn er aardig wat! Kan me voorstellen dat je op een gegeven moment een pauze nodig hebt. Omdat het ziekenhuis niet precies weet waar het mis is gegaan, komen er dan extra onderzoeken of is het gewoon zo dat je geluk moet hebben? Mijn man en ik waren ook verrast tijdens het laatste gesprek, maar ergens geeft het ook wel de nodige druk. We zijn als de dood dat IVF een lang traject gaat worden of niet gaat lukken (het kan zijn dat het vroegtijdig moet worden afgebroken of ik in het ziekenhuis beland)
@droomwens79 ow zo groot al, dat doe je goed. Hopelijk krijg je mooi nieuws morgen.. zie je op tegen de punctie of valt het mee? @Vally85 nee er worden hier in nld geen extra onderzoeken gedaan en naar het buitenland vonden we nog beetje veel gedoe, dus we doen nu nog 1 poging hier met scratching dus ben wel benieuwd. Ik snap dat je je daar mee bezig bent, maar je bent net gestart dus je moet echt hoop hebben hoor.. dat hebben wij ook nog steeds. Zeker nog niet aan denken, focus op je behandeling.
Hopen op mooi nieuws idd in ieder geval 5+ eitjes in ontwikkeling Verder ben ik idd bang voor de punctie, lees soms zulke verhalen dat ik echt wel even goed moet slikken Maar ik ben eraan begonnen, dus ik ga het afmaken dat is mijn motto en streven jennifer
Ik hoop dat het deze keer lukt bij jullie! En bedankt voor je lieve woorden ik ben echt mega zenuwachtig voor volgende week maar het idee dat ik misschien binnenkort een positieve zwangerschapstest in mijn handen heb na 3 jaar maakt me wel weer blij.