Geen deca? Standaard in NL is toch deca en dan gonal f erbij...? Wat doet cetrocide? Ik hoor veelal kort protocol, starten met deca, dan gonal f of menopur er bij....
@78Sandra Nee geen deca. Heb ook echt geen idee wat dat is. Cetrotide krijg ik om een eisprong te voorkomen.
Decapeptyl starten de meeste mee om idd de eisprong te voorkomen en dan na 1 of 2 dagen de Gonal f erbij om te stimuleren.....dus deca doet wat cetrocide ook doet, alleen komt ie er bij jou wat later bij... Ik heb ook een kort protocol....ik moest op dag 1 starten met Synarel neusspray (de remmer, een soort deca zeg maar), en dan vanaf dag 2 begonnen met 225 Ovaleap en 225 Meriofert erbij.....die doen wat Gonal f ook doen. Alleen ik spuit dus 450 eenheden totaal per dag ivm mijn lage amh....
Oke, weer wat geleerd Volgens de verpleegkundige heb ik een relaxed protocol met de minste bijwerkingen, dus daar ben ik erg blij om. Zelf heb ik verhalen gelezen van dames die 2x per dag Gonal f spuiten, dus dat komt qua dosis weer in de buurt van was jij hebt.
Heb t even opgezocht, Cetrotide is hetzelfde als Decapeptyl maar een ander merk. Ik heb hier wel een paar mensen gehoord die een ander protocol hebben. Ik twijfelde ook erg over Düsseldorf, voor n eventuele 2e poging twijfel ik nog steeds. Twijfel ook of ik überhaupt een 2e poging zou doen, ik vind t echt zwaar. Maar dat zien we dan nog wel, eerst maar afwachten
Ik vind t zon raar gevoel. Nja ik voel dr niks van en dat vind ik dus juist zo raar.. zou willen dat ik mee kon kijken daar binnen
Ik heb wel een beetje last van de utrogestan, misselijkheid, duizelig. Bluh. 2 van de 3 embryo’s waren geschikt om in te vriezen!
Ja verschillende protocollen wel in Nederland, maar de maximale dosering is in de meeste ziekenhuizen gelimiteerd en dat is dus niet handig voor mensen met een lage amh, die hebben iets meer nodig dan de standaard. Maakt ook allemaal niet uit....als het doel waarvoor we het doen maar gehaald wordt haha.
Oh dat is fijn! 2 nog in de vriezer . Ik merk niet zo veel van de utro, behalve dat ik t echt vervelend vind dat ik daar elke ochtend vroeg voor moet opstaan en dat het gewoon viezig is .
Waarom moet je vroeg opstaan? Ons hebben ze gezegd dat je t in moet doen als je wakker wordt en als je naar bed gaat en ergens er tussenin..
Oh, bij ons zeiden ze zo precies mogelijk.. dus om de 8 uur. Ik doe t nu om 6, 14 en 22. Dus vandaar vroeg opstaan.
Kan me voorstellen dat het een raar idee is (onwerkelijk). Wanneer gas jullie testen? Echt over 2 weken of eerder? Zelf zit ik helemaal in de spanning voor de eerste fm. Hoop zo dat het goed gaat en er iets gebeurd. Merk er nog weinig van en voel me goed (wel erg emotioneel en soms stress door de spanning). Hoe lang duurt zo'n fm eigenlijk?
Met 5 minuten sta je weer buiten (tenzij je vragen hebt of klachten bespreekt ofzo). Elke stap is weer spannend hè.. Ik ben echt van plan te wachten tot de 24e, ik heb nog nooit een 2e streepje gehad dus ik wil niet dat de eerste van de Ovitrelle is, mss een beetje stom maar heb ik me in m'n hoofd gehaald.. Bovendien zou ik voor de testdatum bij een positieve test heel bang zijn dat t niet positief blijft en bij een negatieve zegt het niks.. Wij gaan een weekendje weg de testdag zodat we óf kunnen vieren, óf ik zet t op n zuipen
Ik weet t nog niet. Heb ook nog nooit n positieve test gehad. Ik heb al getest of de pregnyl eruit is en dat is zo. Maar ik ga gewoon proberen zo lang mogelijk te wachten.. maar ik denk dat t na n week elke dag moeilijker wordt .
Ik vind de eerste FM ook wel spannend hoor....ben ook erg benieuwd of dat die zooi die ik nu iedere dag in mijn buik spuit iets heeft gedaan....en hoeveel het er zijn..... Ik denk aan je woensdag!
Wat lief! Weet ook niet of het normaal is wat te voelen of niet. Hopelijk krijgen we beide deze week goed bericht.