IVF of ICSI februari / maart

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Vally85, 28 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vally85

Vally85 Fanatiek lid

21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    5 minuten maar? Dat is mooi snel. Ik vind het echt mega spannend. Vanavond komt de cetrotide er ook bij en ben zo bang voor bijwerkingen. Moet er niet aan denken om mega beroerd op het werk te zitten.

Goed plan om dan een weekendje weg te gaan. Super spannend lijkt mij dat moment en goed dat je wacht. Denk dat ik dat ook zou doen (mocht het zover komt)

2. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Ik voelde de eerste FM niks, terwijl er toen al 9 eitjes groeide. De week voor de punctie voelde ik t wel echt enorm goed..

3. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hopelijk zit er tussen die eerste fm en de punctie geen volle week, dat duurt me veel te lang hoor whaha..

Nou ja, we zullen wel zien.....morgen en dinsdag weer aan het werk....woensdag heb ik vrij en dan donderdag de fm....

4. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Haha bij mij zat er wel een volle week tussen! Maar je weet nooit hoe snel t kan gaan! Ik hoop voor je lekker vlug :)

5. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Bij mij maar 5 dagen, maar bij de IUI's had ik veel meer echo's nodig. Het is wel zo dat de punctie 2 dagen van te voren gepland wordt hè.

6. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Je kan mij alles wijs maken hahaha, ik doe dit voor het eerst.....ook nooit iui ofzo gehad....

Pimpelmeesje vindt dit leuk.
  7. nadin

nadin Bekend lid

27 apr 2012
    560
    105
    43
    NULL
    NULL
    Met mij gaat het niet zo goed, erg nerveus, gespannend en huilerig. Ongi klachten hier, ik mag een bloedtest doen op 20 maart maar zolang kan ik niet wachten!
    1 dag voor terugplaatsing was de test positief en 1 dag na terugplaatsing negatief!
    3 dagen na terugplaatsing verbeeld ik dat ik iets zag! Maar het is erg dom maar ik kan me niet tegenhouden!!!
    Afgesproken met mezelf morgen niet te testen! Ik ga het per dag bekijken hoe geduldig ik kan zijn. Vreselijk die wachtweken!

8. Vally85

Vally85 Fanatiek lid

21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    De cetrotide is geïnjecteerd. Moest er erg aan wennen, grotere naald en echt een spuit ipv prikpen. Er liep wel vloeistof uit mijn buik. Hebben jullie dat ook wel eens gehad? Voor mij is de eerste keer.

Ik ben ook benieuwd wanneer ik de punctie heb. Jammer dat zoiets niet ruim van te voren gepland kan worden .

9. Vally85

Vally85 Fanatiek lid

21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    Ik heb er totaal geen verstand van, maar nu testen heeft denk ik nog geen zin dus negatief of positief... het is lijkt mij nog te vroeg.

Snap de spanning heel goed en hoop dat je wat afleiding kan vinden.

10. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Ik spoot triptofem om je eisprong tegen te houden, dat was ook n dikke botte naald en echt n spuit. Bij mij liep er ook wel eens een drupje uit, en t werkte om m 10 sec erin te houden nadat ie leeg was, en daarna met een snelle beweging eruit te trekken!

11. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Je zit pas 3 dagen na de terugplaatsing hea? Dat kan echt nog lang niet positief zijn. Ik weet niet hoe oud je embryo is maar mss is ie zich bezig in te nestelen! Ik weet hoe moeilijk het is maar ik zou zeker tot 8 dagen na TP wachten en dan nog kan ie heel goed negatief zijn terwijl je later alsnog positief test.
    T is heel moeilijk en zwaar, maar probeer je even zoveel mogelijk op andere dingen te richten. Tuurlijk zit t continu in je hoofd, maar als je de focus mss iets verlegt kan dat helpen.

12. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Bij mij is de Meriofert ook echt een spuit....de eerste keer idd een druppeltje uit het prikgaatje in mijn buik, maar nu laat ik hem idd iets langer zitten......het is ook veel meer vloeistof dan de Ovaleap die ik met de prikpen moet zetten...die vind ik veel fijner ook....

13. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jammer dat je zo voelt....

Maar testen voor de terugplaatsing en meteen erna heeft helemaal geen nut....vooral het testen op 1 dag voor de terugplaatsing snap ik niet echt?

Ik snap dat het moeilijk is, maar je zult echt pas nuttige testen kunnen doen rondom de afgesproken testdatum die je van het ziekenhuis hebt gekregen.....

Succes!

14. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    De ovaleap maakte mij juist super onzeker. Ik moest maar 100 spuiten, en zeker met zon ampul van 900, zie je niet of de vloeistof er echt uit is. Daar werd ik echt onzeker van. Terwijl bij zon spuit zie je t gewoon eruit lopen..

15. Pimpelmeesje

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Van een ovulatie krijg je ook een positieve test soms, maar waarom had je dat gedaan?

Op z'n aller aller vroegst zou ik dag 8 testen of de pregnyl/ovitrelle eruit is, en echt niet eerder.
    Wat wil je bereiken met testen dan..?

16. Pimpelmeesje

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ja heb ik ook wel eens gehad, zeker met de IUI's ook. 10s (ingedrukt) erin houden en dan snel eruit halen.
    Helaas is t lichaam niet te plannen..

17. Pimpelmeesje

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Zo ik ben de utro en het wachten al weer zat!

78Sandra vindt dit leuk.
  18. jaeda

jaeda Actief lid

3 dec 2017
    238
    98
    28
    Meiden, ik wil jullie allemaal heel veel succes wensen ! Dit hele traject is soms best zwaar en emotioneel. Zelf ben ik pril zwanger na een terugplaatsing van 2 embryo's. Ik duim voor jullie allemaal dat ook jullie spoedig zwanger zullen zijn.
    Voor de dames die op het wachtbankje zitten. ..... Het zijn echt killing weken :( Maar we duimen op een mooie afsluiting van deze 2 weken!
    Succes allemaal:):)

78Sandra en Vally85 vinden dit leuk.
  19. svlok

svlok Fanatiek lid

28 mei 2017
    1.364
    1.300
    113
    Vrouw
    @Pimpelmeesje ik twijfel ook of ik wel een tweede poging wil, vind het toch een aanslag op mijn lichaam en ik hoop gewoon dat deze ronde of bij de 3 cryo's ons wondertje zit, maar zoals je zegt eerst dit afwachten ;) Goed nieuws dat er 2 zijn ingevroren :D
    Leuk idee jullie vier of zuipweekend ;)

@Vally85 hier gaat het goed hoor, ben goed aan het opletten dat ik voldoende drink en mijn gewicht niet toeneemt, want daar had ik na de punctie last van, maar nu gaat het gelukkig goed. Ik merk wel als ik teveel doe dat dan mijn buik helemaal opzet en ik toch wel last heb van buikpijn.

@Clueless01 wat zou dat toch fijn zijn als dat zou kunnen, gewoon meekijken hoe het innestelt e.d. Haha, lastig he om je in te houden, wellicht praten we er nu "stoer" over maar lukt het uiteindelijk toch niet om te wachten.

Ik begon de week voor de punctie wel steeds meer te voelen, ik voel normaal al een ei springen, maar er zaten er eerst 5 en dat groeide uiteindelijk door tot 8 grote follikels. Ik had daar wel last van, kon geen broek meer aan :p Bij mij zat er trouwens wel een volle week tussen de eerste fm en de punctie.

@nadin ik snap dat de wachtweken lastig zijn, probeer jezelf niet al te gek te maken en wacht echt met testen. Er kan nog van alles gebeuren!

@jaeda Bedankt voor je lieve woorden en gefeliciteerd!

20. Vally85

Vally85 Fanatiek lid

21 jun 2016
    2.119
    977
    113

Dat snel er uit halen gaat mij nog niet echt goed af. Doe het tot nu toe bij beide inecties super traag en blijf dan als het er bijna uit is aan een velletje hangen. Moet zeggen dat het best irritant is, want daar krijg ik alleen maar wondjes van. :confused:

Deel Deze Pagina