IVF of ICSI februari / maart

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Vally85, 28 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Beste allemaal, ik zou graag mee willen schrijven. Ik ken veel van jullie van het dec/jan topic. Hier is iets meer activiteit, dus ik verhuis graag mee;)

Voor degenen die mij niet kennen, ik heb een IVF traject in januari gedaan. Het goede nieuws is dat ik zwanger ben geworden. Het slechte nieuws is dat het een miskraam is geworden. Gelukkig hebben we 6 cryo's in de vriezer. Vandaag hebben we een afspraak gehad mbt het terugplaatsen van een cryo. Volgende week is mijn NOD en dan gaan we dus weer beginnen in een kunstmatige cyclus.

Ik ga eens bijlessen wat de verhalen zijn van iedereen. En @svlok, @Pimpelmeesje en @Clueless01: hoe is het op het wachtbankje?

2. Vally85

Vally85 Fanatiek lid

21 jun 2016
    2.119
    977
    113
  3. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Heel vervelend en naar van die miskraam :(, maar gelukkig nog een aantal mooie cryos in de vriezer.

T wachtbankje is killing, heb t echt onderschat. Maar voel me gelukkig weer wat beter dan vanmorgen!

4. svlok

svlok Fanatiek lid

28 mei 2017
    1.364
    1.300
    113
    Vrouw
    @Clueless01 ik heb helaas geen tips behalve dat je wellicht moet proberen om je dagen wat voller te plannen zodat je toch wat afleiding hebt.

@Pimpelmeesje haha heerlijk de autocorrectie :p Ik heb geen idee of dat wel mag :oops: mocht je twijfelen kan je het altijd even navragen.

@Loolaa Leuk dat je ook hier komt meeschrijven :D Spannend zeg, is toch sneller gegaan dan verwacht! Het wachtbankje gaat wel goed, ik begin nu alleen lichtelijk te twijfelen wanneer ik het beste kan testen en met alles wat ik voel ben ik bang dat het wordt afgestoten :(
    Mocht ik de verleiding niet kunnen weerstaan dan ga ik wellicht als mijn temperatuur hoog blijft volgende week vrijdag voor het eerst testen. Normaal word ik namelijk 10 - 12 dagen na mijn eisprong ongesteld en dat heb ik nu iets ruimer genomen, dus dan kom ik op vrijdag uit :p

@78Sandra hoe is het vandaag gegaan?

5. Vally85

Vally85 Fanatiek lid

21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    @Loolaa Welkom op dit forum en wat erg dat je een miskraam hebt gehad. Ik hoop dat de cryo goed blijft plakken.

Zelf ben ik bezig met mijn eerste IVF. Emotioneel vind ik het best zwaar (die eeuwige onzekerheid) en de bijwerkingen van de injecties worden ook steeds erger, dus ben blij als ik niet meer hoef te injecteren. Morgen heb ik mijn 2e meting.

6. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Beetje late ractie....maar was de rest van de dag aan het werk en heb nu pas tijd om even rustig te antwoorden.

Ik had de afspraak om 10.00 uur, en dat werd dus 11.00 uur...de gyn die de meting moest doen had ook nog spoeddienst zucht....

Resultaat was vanmorgen: 1x 18,5, 2x 12,5, 1x 10 en 1x 7....5 stuks dus.....

Deze gyn hoefde alleen maar te meten maar kon het niet laten toch even te melden dat hij zich niet kon voostellen dat ze in Dusseldorf een punctie gingen doen op 1 goede follikel en dat ik beter de Pregnyl kon zetten en het zelf maar gezellig moest maken...say what?!

Ik heb de resultaten doorgemaild naar Dusseldorf en hun reactie was doorgaan met spuiten en maandagochtend nieuwe echo laten maken....dus dat ga ik doen...afspraak is gemaakt voor 08.40 uur en dit keer een andere gyn dan die flapdrol van vandaag ;).

7. Vally85

Vally85 Fanatiek lid

21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    Omg, dat meen je niet... als ik er zo een zou hebben zou ik echt denken waar ben ik beland? Maar wel een mooi resultaat in jouw geval! En ook al 1 van 18,5... super goed.

Hoop dat je maandag een super mooie echo hebt en de punctie gepand kan worden!

8. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    @Loolaa welkom aan deze kant :) hier ook in de wachtweken, 2 cryo's mocht het niet lukken..

@Siepie85 komt hier ook meekletsen ;) we hadden het in t dec topic erover dat heel veel mensen dubbel zaten, dus we hadden bedacht om hier verder te kletsen. Maarrr Siepie had al succes dus eigenlijk zit ze niet meer in de ivf, maar ze mag toch wel meekletsen als mascotte? Positief voorbeeld :D

@78Sandra wat een oetlul, laat m lekker z'n mond houden. Iedereen weet dat Düsseldorf t meest verstand heeft van vervroegde overgang en dingen die ermee te maken hebben, dus bemoei je er niet mee.

9. Doom8

Doom8 Bekend lid

7 aug 2013
    807
    5
    18
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal hier ben ik weer wederom.
    Wel met erg leuk nieuws !
    Ik ben natuurlijk zwanger geraakt.
    Heel dubbel gezien mijn koelkast al vol ligt met injecties ik hoop dus dat het mag blijven zitten waar het zit ;)
    Allemaal veel sterkte met dit pittige traject en ik hoop dat jullie alle binnenkort ook mooie berichten zullen krijgen.

svlok en 78Sandra vinden dit leuk.
  10. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Ik had gelezen dat @Siepie85 het lastig vind om "zomaar in te breken in een topic". Maar heb net geschreven dat ze nu wel mee moet nu ik ook verhuisd ben:D.
    Ik vind het ook fijn om een positief voorbeeld te hebben. Fijn dat het tenminste iemand is gelukt;)

Fijn dat je die twee cryo's hebt. Geeft toch een fijn gevoel.

11. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wat een leuk nieuws! Gefeliciteerd!

12. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.341
    8.344
    113
    Amsterdam
    @Pimpelmeesje en @Loolaa jullie zijn lief:) tegen de anderen hier ik wil hier natuurlijk best aansluiten alleen als jullie het niet vervelend vinden ofc:)
    Ik heb net vorige week donderdag positief getest na onze eerste verse tp voor een tweede na 2 mislukte cryos. Momenteel verplicht thuis omdat ik late overstimulatie heb door de zwangerschap. Die is natuurlijk nog erg pril dus ik hoop dat het goed blijft gaan.

78Sandra vindt dit leuk.
  13. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Siepie85 vindt dit leuk.
  14. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    @Clueless01 Fijn dat je je nu wat beter voelt. Wanneer mag/ga je testen? Ik vond het wachtbankje toen wel meevallen. Maar als ik terugkijk en vergelijk met hoe ik me nu voel was het meer kop in het zand drukken denk ik.

@svlok Volgende week vrijdag testen, spannend hoor. Ik vind je beargumentatie trouwens fantastisch:p

@Vally85 Spannend morgen je tweede meting. Kan me voorstellen dat je uitkijkt naar de dag dat je niet meer hoeft te injecteren. Hoop dat je morgen goed nieuws krijgt en dat het einde in zicht is.

@78Sandra Wat een hork zeg. Maar goed dat je niet in dat ziekenhuis in behandeling bent.

@Doom8 Gefeliciteerd. Wat een ontzettend goed nieuws zeg. Onze zoon is toen ook in een pauze maand verwekt. Ik duim voor je dat het goed gaat:thumup:

Ik heb tijdens de afspraak met de fertiliteitsarts nog wel even genetwerkt en mijn ideeën mbt mijn voornemen om een workshop te ontwikkelen voorgelegd voor vrouwen die in een IVF traject zitten. Ze vond het een goed idee en vroeg om mijn kaartje. Dus dat is dan weer de eerste stap. Nu voel ik me gesterkt om andere ziekenhuizen af te gaan en mijn idee voor te leggen.

Siepie85 en Pimpelmeesje vinden dit leuk.
  15. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Gefeliciteerd! Wat een leuke verrassing!! Dat is de droom toch :)
    Als je zeker weet dat je de spuiten niet gaat gebruiken, zijn er volgens mij plekken waar je het kan aanbieden aan vrouwen die zelf voor ivf betalen. Als je ze terug brengt naar de apotheek worden ze vernietigd. Heb hier op t forum ook wel een topics gezien "Ik heb nog n volle groentela, iemand...?"

Siepie85 vindt dit leuk.
  16. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Yes, je bent er!! Gezellig:)

Siepie85 vindt dit leuk.
  17. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    goed dat je er bent :). Een positief voorbeeld kunnen wel gebruiken, Haha. Wanneer heb je je eerste echo?

Siepie85 vindt dit leuk.
  18. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Ik mag volgende week zaterdag testen. Dat gaat me sowieso niet lukken, dus ik zie wel Hoelang ik t volhoud. Ik voel me iig lekker ellendig, kan ook door de spanning komen :p.

Siepie85 vindt dit leuk.
  19. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.341
    8.344
    113
    Amsterdam
    Officieel 23 maart, maar moet woensdag voor controle en ben dan 6 weken dus misschien dat we dan al een hartje kunnen zien. Alleen jammer dat mn vriend niet mee kan komen door werk.

20. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Een cocktail van spanning en hormonen is een goed recept om je zwaar ellendig te voelen. Dikke knuffel!!

Deel Deze Pagina