ik heb de bijsluiter ff zitten lezen en er staat dat je meer kans hebt op een meerling door gebruik van clomid. ik wilde vragen of dat hier meiden zijn die zwanger zijn van een meerling of iemand kennen....die zwanger zijn geraakt met hulp van clomid.
hoi het kan idd wel een meerling met clomid de kans ligt iets hoger maar het komt niet zo heel veel voor ik ken 1 iemand die zwanger geraakt is van een tweeling succes met zwanger worden
Hi, De kans is inderdaad wel groter. Maar meestal krijg je goede controles bij gebruik van clomid (daarom ben ik daar ook zo voor) en kan je het van tevoren weten. Alhoewel ze altijd wel een eitje over het hoofd kunnen zien, maar die kans is heel klein. En ach, ben je meteen klaar... alleen brengt een meerlingenzwangerschap wel wat meer risico's met zich mee. groetjes, Snoopy
Mijn gyn heeft bij het voorschrijven van clomid het een en ander uitgelegd. Hij vertelde dat we streven naar 1 eitje. "Als er 2, 3, 4 of 5 eitjes zijn, moet je niet onbeschermd gemeenschap hebben." Vond ik op zich vreemd. Want met 2 eitjes is toch niks mis. En ik las ergens anders op het forum dat er ook meiden met 3 eitjes doorgaan. Je weet nooit of ze ook alledrie bevrucht worden...
De eitjes die bevrucht raken kunnen ook weer delen...in het ergste geval kan je met 2 eitjes dus 4 kindjes krijgen! De kans is heeeel klein...maar het kan theoretisch gezien. Elmo
Oh vandaar dus! Goh dan baal je wel als je 2 eitjes hebt en het moet worden afgebroken! Daar gaat weer een kans...
Bij ons in het ziekenhuis is 3 eitjes de limiet. Tot en met 3 eitjes gaat de behandeling gewoon door (als je dat tenminste wil). Meer dan 3 eitjes, dan wordt de behandeling gestopt. De kans dat je ook daadwerkelijk van een meerling zwanger raak, als je meerdere eitjes hebt, is wel aanwezig, maar niet heel groot. Ik heb één keer 2 eitjes gehad, en ben niet eens zwanger geworden van een eenling.
Een kennisje van mij heeft twee jongens met IUI. Het is een twee-eïge (of eiige?) tweeling. Dus heeft vast met de hormonen te maken. Bij ons gaan zetot maximaal 3 eitjes.
Ik ben zwanger geraakt mbv Clomid en pregnyl. Er waren 3 eitjes gesprongen maar ben 3 weken geleden bevallen van Isabella