Bijwerkingen Chlomid?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Catmommy, 16 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Er is afgelopen week PCOS vastgesteld. Nu gaan we dinsdag de behandeling bespreken, maar dat zal vast Chlomid zijn als ik het zo lees op het forum.

Wat ik echter ook veel hoor is dat de hormoonkuren veel vervelende bijwerkingen heeft.
    O.a. dat de kg's er aan kunnen vliegen.

Vind me een miep om niks/ondankbare miep of wat dan ook, maar heb het afgelopen jaar keihard gewerkt om er 8kg af te krijgen.
    Ik kom heel gemakkelijk aan terwijl ik echt super gezond leef, nooit zondig en veel beweeg. Maar ik hoef maar te kijken naar iets 'slechts' en ik kom al aan.
    Nu is dat gewoon heel vervelend, maar ik kan er behoorlijk mee zitten. Als ik een paar kg te zwaar ben dan voelt het alsof ik de hele dag door bezig ben met die extra kg's, ik ben me daar dan zo van bewust.

Ik heb het met een vriendin besproken en die maakte er een grapje van: je weet toch dat als je zwanger bent dat je aankomt?
    Ja, dat weet ik, en daar deal je mee.

Maar om al 'gestraft' te worden met PCOS, en dan moeten dealen met de bijwerkingen en het dan nog maar de vraag is of het überhaupt aan gaat slaan, ik merk dat ik er gewoon moeite mee heb.

Sorry als ik mensen hiermee voor het hoofd stoot die in vreselijk zware trajecten zitten en die ervan dromen om 'alleen' maar Chlomid nodig te hebben om zwanger te raken, maar zo voel ik het en het zit me gewoon dwars.

Ik ben dan vooral op zoek naar vrouwen die op 1 of andere manier de gewichtstoename hebben weten te beperken.
    Ik ben gelukkig geen emo-eter en ik kan goed streng voor mezelf zijn, maar ik weet niet of dat genoeg gaat zijn.

Ik wil sowieso pas beginnen met de eerste ronde na de bruiloft van mijn vriendin. We hebben over 2 weken haar vrijgezellenparty en over 3 weken haar bruiloft. Ik heb een strakke jurk die ik nu eindelijk pas en ik wil gewoon kunnen stralen op die dag:)

2. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Het is een mogelijke bijwerking. Ik had er geen last van, maar wel van de opvliegers die kunnen voorkomen.. Verschrikkelijk.. Was bijna blij dat ik gonal mocht gaan spuiten.

Maar wat ik wil zeggen, je weet niet van welke bijwerking je last gaat krijgen, dus probeer het los te laten. Let gewoon op je eten en blijf lekker bewegen, dat is altijd goed :)

3. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Blij te horen dar je er geen last van had. Toch raar hoe iedereen overal anders op reageert.

Ik kom alleen wel heel snel aan, dus vandaar dat ik er wel vanuit ga. Maar dan kan t alleen nog maar meevallen;)

4. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.633
    2.409
    113
    hoihoi
    heb zelf in totaal 6 rondes clomid gebruikt voor 2 zwangerschappen. Ik had eigenlijk geen bijwerkingen, maar dat kwam misschien doordat ik 25 mg maar gebruikte (min is meestal 50, als niet aanslaat ga je naar 100). Dat zal wel schelen. Ik heb niet echt een tip wat betreft het al dan niet aankomen (alhoewel deze bijwerking volgens mij niet zoveel voorkomt), maar meer in algemeen: lees niet (teveel) de bijsluiter. Er zijn een hoop vage bijwerkingen zoals emotioneel zijn, hoofdpijn, vermoeid. En al die klachten kun je ook wel eens gewoon hebben, of bv doordat het soms wel spannend allemaal is in de mmm. Op die manier maak je het allemaal niet te groot voor jezelf.
    Nou ja, voor mij hielp het.
    Hopelijk valt het allemaal mee en ben je snel zwanger!

5. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Het verschilt per vrouw; ik viel ervan af...

Ach meis; de lijn komt wel weer na je zwangerschap :) Want we gaan ervan uit dat het snel lukt; daar duimen we voor.

6. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Mijn gewicht is hetzelfde gebleven met Clomid. De bijwerkingen die ik heb zijn opvliegers, hoofdpijn en dubbel zien.

Misschien valt het wel mee, in ieder geval heel veel succes. En zo'n diagnose is ook gewoon een behoorlijke tegenslag, maakt niet uit wie met welke behandeling bezig is en hoe lang. Het is gewoon naar voor je.

7. Ik vond Clomid een echte hel wat bijwerkingen betreft, maar van aankomen heb ik geen last gehad ;)

8. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Hier ook geen gewichtstoename met Clomid, wel met Menopur nadien :(...

9. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Wauw wat een reacties, super fijn!

Ik ben snel nogal bang dat ik zeue. Ga ik niet te vroeg naar de huisarts, de gyn ziet me aankomen enz.

Klinkt stom maar bijwerkingen als hoofdpijn en vermoeid zie ik niet erg tegenop. Dat kan ik doorgaans ook goed handelen en kan mijn leven dusdanig aanpassen dat het draaglijker wordt (eigen bedrijf) maar mijn gewicht is mijn hele leven al een issue.

Ik heb zostraks gekeken naar symptomen van een te trage schildklier want ik krijg morgen de uitslag van het bloedonderzoek.

Ik herken veel dingen er in die ik al jaren heb:
    Spierkrampen (veel meer dan omgeving)
    Lastig afvallen (ik word als de gezonde goerroe gezien in omgeving, heb nooit een vreetbui, ik snoep sowieso nooit, haal nog geen eens een ijsje of patatje en heb met moeite een bmi van 23)
    Te snel moe (volgens mijn omgeving, ik ben t gewend)
    Altijd koude handen en nog vaker koude voeten
    Snel koud (zelfs in de zomer onder dekentje en dekbed )
    Veel dingen vergeten.
    Regelmatig draaierig sochtends.

Maar al die dingen zie ik al jarenlang als een apart iets. Zie ik geen verband samen hebben.
    Zou toch wat zijn als het wel verband had.

Nou bedankt voor de reacties, stelt me gerust!

Deel Deze Pagina