ZEER LAAG AMH, TIPS/VRAAG welke hormonen gebruikt bij ivf/icsi?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Angie 33, 31 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angie 33

Angie 33 Lid

26 jan 2012
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,
    Ik ben bijna toe aan weer een ivf-poging maar ik wil graag weten van de dames met een zeer laag amh (ik ben 36 en de mijne is 0,1) welke hormonen jullie hebben gebruikt en wat jullie resultaat daarvan was.

Zelf heb ik 3 cycli een combi van Menopur en Gonal F (300IE) gebruikt, bij de meest gunstige cyclus resulteerde dat in 3 follikels die bij de punctie leeg bleken te zijn.(bij bovenstaande op dag 3 in cyclus begonnen)

Ook 1 cyclus met decapeptyl en daarna Puregon (300IE) erbij hier was er 1 follikel. (dit was vanaf dag 21 deca en na 2 weken Puregon erbij).

Graag hoor ik jullie samenstellingen en ervaringen,

Greetzz Angie

2. wenswens

wenswens Actief lid

14 nov 2007
    104
    0
    0
    Hoi Angie,

Geen flauw idee of ik een laag of hoog amh heb. Is bij mij niet getest. Ik heb paar jaar geleden LH en FSH gehalte wel laten testen op dag 3 van de cyclus. LH was hoog en FSH laag. 35/36.

Hormonen combinatie bij mij: decapeptyl, 200IE Puregon, Ovitrelle en Utrogestan. Na 7 dagen 200IE puregon: 7 grote follikels en veel kleintjes. Moest 2 dagen langer puregon doorspuiten: 17 grote follikels en wat kleintjes, gevolg punctie bijna afgebroken vanwege kans op overstimulatie. 5 eicellen, 2 bevrucht, 2 teruggeplaatst, poging mislukt :(

3. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Hai!
    Ik heb een AMH van 0,18, en wij hebben 1 poging gedaan met een heftige dosis Menopur (2 x 225 IE ('s ochtends en 's avonds)). Daar kwam 1 follikel uit.

Wij zijn niet doorgegaan met IVF, vanwege laag AMH (en cystes op de eierstok). We doen nu een ECD met een eicel van mijn zusje. Dat was voor ons nog de enige mogelijkheid.

Wij hebben er nog wel over gesproken bij de gyn, misschien toch nog een poging doen met Gonal-F. Dat is een synthetisch hormoonpreparaat, die wat zwaarder is. Bij ons heeft Gonal-F in eerdere 2 pogingen wel wat meer follikels geproduceerd, 7 a 8 in beide pogingen, uit de 1e 1 emmy en 1 cryo (die niet goed is ontdooid) en de 2e 1 emmy, maar niet van goede kwaliteit (B en C kwaliteit). En Menopur is een natuurlijk hormoonpreparaat, dus verwacht men dat de kwaliteit van de eicellen dan beter is. Die ene eicel van de 3e poging was blijkbaar wel van betere kwaliteit, maar er heeft helaas geen bevruchting plaatsgevonden.

Het is heel persoonlijk. iedereen reageert anders op hormonen. Wat voor mij werkt, hoeft niet persé voor jou te werken ;) Ik zou het er met je gyn over hebben of wellicht overwegen naar Duitsland of Belgie te gaan. Die zijn wat verder qua technieken e.d.

Succes

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.923
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik zou eens bij de 'clubs' kijken voor meiden in de mmm.
    Hier is een topic 'poffertjes en pannenkoeken...' met een aantal meiden die vervroegd in de overgang zijn/laag AMH hebben.
    Misschien krijg je daar nog extra tips.

5. Angie 33

Angie 33 Lid

26 jan 2012
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Bedankt voor jullie reacties!

Ben zowel in NL als in Duitsland onder behandeling geweest en was gewoon erg nieuwsgierig wat men zoal krijgt aan combi's hormonen.

Succes allemaal en nogmaals bedankt,

Groet, Angie

6. Diana75

Diana75 Bekend lid

6 apr 2011
    611
    0
    0
    In de gehandicaptenzorg
    Noord Holland
    Hoi meis,

Ik ben 36 en heb een AMH van 0,3. Heb de eerste ronde Puregon gebruikt en met slecht resultaat; 2 follikels waarvan 1 leeg en 1 onrijp eitje. Tweede ronde aan de Menopur met als resultaat; 3 follikels waarvan 1 leeg, 1 onrijp eitje en 1 rijp eitje dat een mooi embryo werd.

Van MEnopur schijn je mooiere embryo's te krijgen dus daar zou ik dan voor gaan!

Ik hoop zo dat het bij jou gaat lukken!

Liefs D.

7. Angie 33

Angie 33 Lid

26 jan 2012
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Diana,

Bedankt voor je reactie. Ik heb met Menopur en Gonal F combi hetzelfde resultaat gehad als met de Puregonpoging dus..........hopelijk gaat het de volgende keer wel lukken.

Groetjes
    Angie

8. Misschien1969

Misschien1969 Actief lid

9 feb 2012
    304
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi angie. Ik heb een AMH waarde van 0.2. Bij de eerste ivf poging kreeg ik 300e gonal f, wat resulteerde in 4 follikels, 2 eicellen en 1 bevruchting en TP. Helaas geen zwangerschap. Nu spuit ik 225e gonal en 225e menopur. 1e follikelmeting 8 follikels, wel allemaal nog klein, onder de 10mm, maar hb goeie hoop dat ze allemaal meegaan doen. Morgen 2e FM. Dus dan weet ik meer

9. Misschien1969

Misschien1969 Actief lid

9 feb 2012
    304
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames, nou hb de 2e FM achter de rug. Resultaat 7 follikels, punctie gepland voor zaterdag. Allemaal zijn ze tussen de 15 en de 18mm.
    Ben nu al blij, 50% meer score tot nu toe.

10. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    je kan denken aan dhea, q-10, tarwegras en vitamine D.
    dit kan je amh omhoog trekken. zoek voor meer info op DHEA in het forum.

Deel Deze Pagina