Tot voor kort was het voor mij een volkomen vanzelfsprekendheid dat ik mocht ik weer zwanger worden weer mee zou doen met MvM. Echter sinds Ovitrelle in 2013 officieel is goedgekeurd en in het pakket van volgens mij alle verzekeraars valt wordt Pregnyl steeds minder gebruikt. Zo is ons ZH inmiddels al volledig over op Ovitrelle voor alle behandelingen. Ik vroeg me daarom af hoe vaak Pregnyl nog wordt gebruikt. Dus van de dames die aan ovulatie inductie/ iui/ ivf/icsi doen, wat gebruik je als trigger?
In het begin gebruikte ik Ovitrelle omdat Pregnyl simpelweg niet voorradig was. Later overgestapt op pregnyl omdat het ziekenhuis waar ik behandel werd altijd pregnyl voorschreef. Ik ben verzekerd bij CZ en Pregnyl wordt volledig vergoed terwijl ik voor Ovitrelle elke keer een eigen bijdrage moest betalen van 38,-.
In 2013 2 behandelingen ondergaan, 1 cryo en 1 verse tp, heb bij beiden pregnyl voorgeschreven gekregen.
Ik gebruik daarnaast ook pregnyl na de tp voor luteale ondersteuning, 3 injecties 1500. Dus wat mij betreft lekker gaan plassen voor MvM en natuurlijk van harte met je zwangerschap!!
Ik heb altijd pregnyl gebruikt, ovitrelle wordt niet gebruikt bij ons... de reden weet ik niet . Dus kom maar door met die vieze stinkflessen haha!
Pregnyl, maar het komt wel eens voor dat er niet genoeg beschikbaar is... en dan moet ik Ovitrelle nemen. Dus ik zou zeker mee doen met mvm, vrouwen kunnen het heel goed gebruiken!!
Maar die 38 euro dat is vanaf november of december ofzo dus niet meer. Omdat het nu goedgekeurd is als medicijn door de overheid valt het onder de verzekering. Dat was daarvoor nog niet het geval. Ons ZH is ook pas net overgestapt. Volgens hen is Ovitrelle juist goedkoper voor hen (nu ze het zelf moeten verstrekken) en wij hoeven ook niet meer bij te betalen nu. Maar zo te zien zijn er dus meer dan genoeg ZHs waar ze nog wel gewoon Pregnyl gebruiken. Dat wordt dus toch maar weer met die stinkkannen in de weer, als ik het goed mag blijven gaan! @Wensmama: Dank je!
Ik heb nu 2x pregnyl gespoten, en ga nu voor de eerste keer ovitrelle gerbuiken. Reden dat ze overstappen was omdat ovitrelle van dezelfde fabrikant is als Gonal-F, en omdat je dan dat gedoe met mengen niet hebt. Ook is de naald wat dunner (gewoon gebruiksvriendelijker dus). En hoefde ook niet extra bij te betalen omdat het nu dus in het pakket zit. Ovitrelle is ook syntetisch dus eigenlijk altijd voorradig is me verteld. Maar verder wel hetzelfde als pregnyl.
Waarschijnlijk leverde de grotere afname van beide producten de ziekenhuizen ook een fikse korting op . Ik vond het al frappant dat we op het moment dat we overgingen op Ovitrelle ook gelijk overgingen op Gonal-F (daarvoor meestal Puregon). Maar goed, ik snap het ergens wel, de ziekenhuizen moeten alle bezuinigingen natuurlijk ook ergens vandaan halen. Zolang alle medicatie maar even goed werkt, maakt het niet zoveel uit wat je spuit. Ik vraag me af of de meeste andere ziekenhuizen later dit jaar of anders volgend jaar ook gaan switchen naar Ovitrelle.
De eerste keer heb ik ovitrelle gespoten en de laatste 2 keren pregnyl. Ik ga nu weer pregnyl spuiten. Voor mijn gevoel is dat beter omdat het natuurlijker is. T is maar een gevoel
Ik heb ovitrelle gebruikt, in Dusseldorf gebruiken ze dit standaard. Vond het ook veel gebruiksvriendelijker dan pregnyl, de ovitrelle is kant en klare spuit.
Bij poging 1 emc kreeg ik ovitrelle. Poging 2 in Gent pregnyl. Bij de cryo niets omdat ze dat in eigen cyclus doen. Ik krijg deze cyclus een tp van onze laatste cryo en wederom in eigen cyclus.
Ik heb 6 x iui gedaan in het martini ziekenhuis in Groningen. Hier kreeg ik ovitrelle voorgeschreven om de eisprong Op te wekken. Ik ben inmiddels "bezig" met ivf/icsi. Deze gaan via het umcg in Groningen. In dit ziekenhuis heb ik zowel bij de eerste Als tweede poging pregnyl voorgeschreven Gekregen om de eisprong op te wekken. Ovitrelle moest ik altijd zelf betalen. (Ik ben verzekerd bij cz.) Pregnyl krijg ik vergoed. Waarom het ene ziekenhuis met het ene werkt en Het andere ziekenhuis met het andere weet ik niet. Ik vermoed deels ivm het kosten plaatje. Bij het martini ziekenhuis kreeg ik de " duurdere" Medicatie. Gonal f en ovitrelle. Het umcg schrijft de goedkopere " versies" uit. Menopur en pregnyl. Ik krijg dit in ieder geval voorgeschreven. Kan bij anderen anders zijn natuurlijk. Toen ik bij het umcg op intake kwam en Vertelde wat voor medicatie ik kreeg vanuit Het martini voor de iui behandelingen toen werd de opmerking gemaakt Van " jij bent een dure dame" .
Omdat het soms slecht leverbaar is bedoel je? Of is er een andere reden voor wat betreft de slechte publiciteit Omtrent pregnyl?
De Pregnyl wordt ook wel vergoed maar er geldt daarnaast een eigen bijdrage. Deze betaal ik ter plekke als ik het ophaal bij de apotheek. Voor 2 x 5.000IE ampullen betaal ik 9,42 euro. Dan heb ik per cyclus ook nog 2 x 1.500IE ampullen nodig voor de ondersteuning van de luteale fase, en daarvoor betaal ik dan 3,98 euro.