Hoi allemaal, Ik ben nu op de helft van mijn zwangerschap. Deze zwangerschap kwam na 5 jaar pas en omdat we heel graag snel een 2e willen zit ik me te bedenken dat ik als de baby een half jaar is wel weer wil starten met behandelingen.. Wie heeft dat nog meer gedaan? Want dat betekend dat je bijna in je kraamtijd alweer het ziekenhuis moet bellen aangezien er weer wachtlijsten en gesprekken aan vooraf zullen gaan.. Wie heeft hier ervaring mee??
Ik niet,maar ik snap je denkwijze maar al te goed, Vergeet niet dat als je een keizersnede krijgt, t verstandiger is om t eerste jaar niet zwanger te raken. Kan ook nog gebeuren he?!
Hier met negen maanden gebeld met zkh, moesten maand later soort startgesprek en konden toen meteen weer beginnen want er was bij ons zkh geen wachtlijst. Natuurlijk bevallen overigens anders hadden we niet eerder mogen beginnen als dochterlief 1 jaar was.
Ik lees mee! Onze dochter is nu 3 maanden, maar wij willen ook niet te lang wachten. Iemand ervaring of er problemen zijn als je borstoeding geeft? Dan ligt je cyclus natuurlijk behoorlijk plat de eerste maanden. Gaan ze daar in het ziekenhuis nog moeilijk over doen?
Toen Elise 6 maand was heb ik weer een afspraak gemaakt, gewoon zelf direct met het ziekenhuis. Met 7 maand eerste gesprek. Was geen probleem, wel eerste de standaard bloed en sperma onderzoeken herhalen. Moest effe wachten want onze fertipoli was dicht met de feestdagen en heb dus 1 maand e pil geslikt en zit nu weer alweer in mijn eerste wachtweken. Moet zeggen dat ik het ook prima vind. Ik heb weining last van de hormonen en omdat ze nog zo jong is heb ik het gevoel dat de druk er nog niet zo volop op staat. Maar ja dit is pas weer poging 1.
Volgens mij gaan bv en hormonen spuiten niet zo goed samen maar met goede begeleiding en een zeer meewerkende ferti arts moet het medisch gezien kunnen volgens mij (maar veel voorwaarden en kolven tijdens homroon spuit perioden geloof ik). Als je echt een goed eproductie hebt kan je natuurlijk nu ook proberen een mega voorraad aan te leggen. Ik heb maar 6 weken bv gegeven maar kreeg ook echt helemaal geen cyclus terug. heb zelfs na 5 maand provera gevraagd aan mijn HA omdat ik vond dat het toch maar eens schoongemaakt moets worden na de bevalling Mijn lichaam resette zich helaas dus niet.
Dat is voor mij nu al de reden om mijn baby fv te gaan geven, ipv bv. Misschien heel krom/raar bedacht, maar als ik weer wil starten, hoef ik niet eerst af te bouwen, EN mijn cyclus is dan weer een tijdje op de rit. (hoop ik)
Ik snap dat je gestopt moet zijn met borstvoeding, maar is er ook een regel 'hoe lang van te voren'. Stel, ik stop met 6 maanden met bv en 3 maanden later richting ziekenhuis, loop ik dan kans dat ze zeggen: nee hoor mevrouw, u moet eerst nog 6 maanden wachten om zeker te zijn dat uw cyclus weer normaal is. Dus... hoe ver voor je eerste behandeling (of overweging tot) moet je stoppen met borstvoeding?
Hele eerlijk..als ik jou schoenen zou staan zou ik het niet eens vertellen als ik daardoor zou moeten wachten. Wat nou als er niets komt (zoals bij mij en ik gaf niet eens bv). Bij ons, en ik loop in een vrij simpel streekziekenhuis, deed ze er totaal niet moielijk over. Maar , voor mijn zwangerschap had ik ook totaal geen cyclus. werd gewoon niet ongi, dus misschien deed ze niet moielijk omdat het ook bij mijn PCOS beeld past
Zou mooi zijn. Goed te lezen trouwens dat er mogelijkheid is om na 6 maanden alweer richting ziekenhuis te gaan! Ik dacht dat het eerste jaar zowiezo uitgesloten was... We hebben nog drie cryo's, dus dat is toch ook een stuk minder belastend dat zo'n hele stimulatie-cyclus. Dan lijkt me 6 maanden ook lichamelijk (voor mij) wel haalbaar.
Hoi Merah, Ik heb je PBtje net gezien en wilde hem nu gaan beantwoorden, maar las dit topic. Misschien is het handigst om hier ook te reageren, voor de eventuele andere meelezers die geintresseerd zijn. Elk ziekenhuis hanteert een andere termijn. Een paar jaar terug is er een onderzoek gedaan naar BV en zwanger worden dmv IVF. Op http://www.freya.nl/web_ivf/ivfborstvoeding.pdf kun je als je de uitkomst van de enquete leest ook lezen hoe verschillende ziekenhuizen over dit gebeuren denken. Je weet waar ik woont en in welk ZH ik voordat ik naar DD ging onder behandeling was. Dat ZH werkt met IVF samen met dat ene grote ZH een stukje onder mijn woonplaats. Daar is de afspraak dat je gestopt moet zijn en 2 keer een normale menstruatie gehad moet hebben. Ik weet dit omdat een vriendin van mij zich opnieuw wilde aanmelden. Houd er dus maar rekening mee dat je gestopt moet zijn én twee keer ongesteld moet zijn geweest. Maar misschien kun je naar je eigen ZH eens bellen voor informatie. Als zij zeggen dat je dochter eerst 9 maanden moet zijn, zou het jammer zijn als je nu al zou stoppen met de BV. Ik ben trouwens zelf bezig met overleggen met mijn arts in DD om al BV'end te mogen starten. Ik ben nl alweer ongesteld sinds mijn dochter 2 maanden is. Tijdens de weeen zei ik tegen mijn vriend dat we 'die laatste cryo niet gaan ophalen'. Vijf minuten na dat ik mijn meisje op mn buik had liggen zei ik: 'ik meende er net niets van hoor!! We gaan echt nog een keer naar DD' Wij waren het liefst al weer gestart. Helaas is mijn schildklier helemaal van het padje en moeten we die eerst weer goed krijgen met medicijnen voordat ik mag starten. Ik hoop over max twee maanden weer van start te gaan. Er is trouwens nog een topic over mensen die weer voor een brusje willen gaan. Daar zijn ook dames met een heel kleintje.
Bedankt voor je reactie Maartje! Het is niet dat we nu acuut voor een 2e willen gaan (nog beetje vroeg), maar ik wil staks geen verrassingen omdat ik toevallig (te lang) borstvoeding ben blijven geven...
Wij zijn ook na ruim een half jaar weer begonnen met cryo's. Helaas teleurstelling op teleurstelling... Voordat we met (weer) een nieuwe IVF kunnen beginnen zal wel tegen dochterliefs verjaardag zijn. Op de één of andere manier had ik gedacht dat het nu wel makkelijk zou gaan. Omdat ik het wel verdiend had of zo haha (lacht als boer met kiespijn). Maar je hoort ook vaak genoeg dat het direct raak was. Ik hoop het voor iedereen hier die weer begint! Ik ben nu wel overgestapt naar zhs meer in de buurt, want het heen- en weer gesjouw met beebje begon erg tegen te vallen, hoop dat het nu wat relaxter wordt... en zwanger uiteraard
Ik dacht trouwens dat ik snel was om 3 maanden na de geboorte alweer te denken aan een tweede, maar jij maakt het helemaal bont Joekie. Halverwege je zwangerschap!!!
Haha, 3 maanden valt denk ik wel mee hoor. Mensen die makkelijk zwanger kunnen raken hebben ook wel eens slechts een verschil tussen 12 maanden
Haha..Ja ben erg vroeg Maar dat moet ook wel als je niet weer 5 jaar bezig wil zijn.. Nouja...we hebben het niet voor het kiezen maar we zijn niet piepjong meer dus wil graag zo snel mogelijk weer een start maken. Vind het leuk als de kleintjes snel op elkaar volgen. Dan hebben ze ook wat aan elkaar!
Daarom wil ik dus ook zo snel mogelijk weer starten.. Voor het zelfde geld ben je weer jaren bezig... Het is nu de eerste TP gelukt maar dat wil niet zeggen dat het bij een tweede weer zo verloopt..