IVF poging 4: welke verzekeraar moet ik kiezen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door nana1980, 3 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens

Heej dat zou mooi zijn, dan kun je centjes terug krijgen.
    Ik ga ff een stukje terugzoeken van mij en de link per PB sturen.

2. yara3

yara3 Lid

24 jul 2012
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Majo:
    Ook ik heb een man lief met defensie achtergrond.
    Heb vanmiddag gebeld naar zorzaam verzekerd (na grondig de voorwaarden gelezen te hebben) moet zeggen dat ik niet naar het icsi gebeuren heb gevraagd dacht dan willen ze me niet meer als klant aangezien ik hun dan veel geld ga kosten maar meer algemeen gevraagd of er bepaalde voorwaarden zitten aan het 4e uitgebreid pakket (die vergoeden poging 4 en 5) er blijken alleen voorwaarden te zitten aan tamdarts gebeuren (ofdat je volgend jaar kronen moet laten zetten, meer als 6 vullingen etc.) heb ook gevraag ofdat er aan andere ziekenhuis gebeuren voorwaarden aan zitten en die mevrouw zei van niet!! Dus mij lijkt het een goede verzekering aangezien we in januari starten met icsi poging 3, hebben er poging 4 en 5 nog (die we hopelijk niet nodig gaan hebben ) dan gaan we een stukje relaxter (in hoever dat mogelijk is) poging 3 in.
    Mocht jij nieuwe info hebben wil je me dat dan ook graag laten weten? Want ik kom er ook op uit dat het goedkoper is als pno en er word meer vergoed!
    Groetjes yara

3. trotsemammavan1

trotsemammavan1 Actief lid

27 apr 2012
    293
    0
    16
    Maartje in de voorwaarden staat poging 4 ivf/icsi uit de aanvullende verzekering vergoed MAXIMAAL 2 keer nl tarief. Dus de 4de icsi mag maximaal 2x het NL tarief zijn. Zo lees ik het....

4. trotsemammavan1

27 apr 2012
    293
    0
    16
    Vraag over zorgzaam verzekerd, ga is even verdiepen maar mag je ook "lid" worden als manlief maar even dienstplichtig is geweest?

Weet iemand de voorwaarden om lid te worden?

5. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Manlief bij mij is niet dienstplichtig geweest en nooit voor defensie gewerkt dus zit aan PNO vast, duur dat wel.. Maar is niet anders. Als ik de 4e poging nodig heb en het niet heb gedaan, kan ik mezelf voor mijn kop slaan. Ik werk overigens wel als ambtenaar, maar je wordt dan zeker niet aangenomen als het voor een gemeente is?

6. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    Ik ga denk ik ook overstappen naar PNOzorg.heb ze een email gestuurd met daarin onder andere de vraag die jij net stelde Maartje.Oer dat er bij de vierde poging 1 of tweemaal nederands tarief vergoed gaat krijgen.Maar ook bij 1 maal Nederlands tarief krijg je t meeste vergoed denk ik?

7. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Yara, (zwaai, ik zie je toevallig ook onderin hangen ;)). Ik heb een mail met directe vragen over icsi gestuurd eergisteravond. Ook daarin de vraag of er nog acceptatievoorwaarden aan vastzitten. Heb nog geen reactie terug. Zodra ik deze heb, laat ik het je weten. Als ze geen acceptatievoorwaarden hebben (wat ik overigens niet op hun site kon vinden), mogen ze je m.i. niet wijzigen bij een militaire achtergrond van jou of je partner, ongeacht of je al direct voor de 4e en/of 5e poging moet gaan. Dus ben benieuwd..... Over algemeen is defensie in dit soort dingen (evenals ouderschapsverlof regels e.d.) een goede werkgever, zie ik ook bij broertje en vrienden van ons.

Trotesemamavan1, als ik de voorwaarde zo lees, maakt het volgens mij niet uit hoe lang je in dienst bent geweest. Mijn man maar een jaar/anderhalf. Staat ook bij als je zelf ontslag hebt genomen volgens mij. Dus moet denk ik wel kunnen voor jullie ook!

Maartje, heb in je andere topic gelezen en gereageerd! Krijg geen geld terug van de afgelopen 2 zelfbetaalde icsi's, want die rekeningen zijn natuurlijk van 2012, maar dan wel die evenueel nog gaan komen. Maar ach....als we die afgelopen jaar hadden gekregen, hadden we nu zelf moeten gaan betalen. Zou er dan nog 1 inzitten voor ons, als defensie doorgaat, worden het er z.n. gewoon nog 2 :). En dan is het ook echt over en uit hoor! Moeten toch ook een keer stoppen! ;).

8. yara3

yara3 Lid

24 jul 2012
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zwaaaaai terug :) had even pauze dacht ff op het forum
    Spieken :)
    Wat ik van ze heb begrepen aan de telefoon is dat ze geen voorwaarden hebben voor pakket 4 of 5 alleen met wat tandarts gebeuren het verdere ziekenhuis gebeuren niet!

9. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hoe kom je erbij dat ze voor tandarts nog eisen hebben?

10. yara3

yara3 Lid

24 jul 2012
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze hebben daar blijkbaar vragen over of je komend jaar kronen wil laten plaatsen, meer als 6 vullingen etc. Precies weet ik het niet hoor dus pin me er niet op vast!

11. trotsemammavan1

27 apr 2012
    293
    0
    16
    Vreemd, ben net overgestapt en heb deze vragen niet gekregen...
    Wanneer stellen ze die vragen dan? In de mail krijg ik alleen bericht dat ik binnenkort mijn polis krijg toegestuurd.

Ook aan de telefoon specifiek naar gevraagd en gaf ze ook niet aan dat er nog medische vragen kwamen.....

Alleen dus verklaring/ motivatiebrief van arts mbt icsi behandeling kansen....

Waar heb je dit gehoord dan?

12. yara3

yara3 Lid

24 jul 2012
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb afgelopen dinsdag gebeld naar zorgzaam
    Verzekerd toen vertelde die vrouw dat als ik me via internet zou aanmelde dat je dan een 3 tal vragen kreeg over tandarts dingetjes verder weet ik het ook niet hoor wil me
    Komende weekend verder gaan verdiepen in de kleine lettertjes ofdat hij niet allemaal te mooi klinkt!
    Wat houd die motivatie/verklarings
    Brief van de arts in?

13. trotsemammavan1

27 apr 2012
    293
    0
    16
    Yara, ik heb het over niet over zorgzaam maar over pno zorg.... daar zit dus de verwarring...

Die verklaring is dus ook van pno zorg en niet van zorgzaam...

14. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    PNOzorg - al vijf jaar op rij de beste zorgverzekeraar van Nederland > Home

Op de site staat dus geeeeeen selectie bij pno!

15. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Maar orthodontie vergoeden ze wel alleen bij ernstige problemen.

16. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.557
    2.025
    113
    Ik heb ook net gebeld.
    Je kunt zo overstappen.
    Behandeling wordt 100% vergoed en als je naar het buitenland gaat dan geldt een vergoeding van van max 2 keer het nederlandse tarief.

Dit biedt perspectief. Dit zou mooi zijn. Dan ws toch een 4e poging doen om onze wens uit te laten komen. Hopenlijk an dit allemaal en krijgen we wel het resultaat wat we willen.

17. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    Ze reageren alleen niet erg snel op mails....Ik mail liever,omdat ik het dan zwart op wit heb zeg maar ;)
    Hebben ze een standaard formulier dat de gyn in moet vullen of moet hij zelf wat in elkaar flansen denken jullie/Kan op de site niks vinden(was bij menzis wel zo)Wij willen in januari weer starten(9 jan. eerste afspraak in Dusseldorf)en moet het dan van te voren nog aanvragen natuurlijk....Of gewoon starten en dan aanvragen?(Bij menzis toen wel zo gedaan)wat zouden jullie doen?

18. mareille28

mareille28 Actief lid

3 sep 2010
    129
    1
    0
    werk in de zorg
    twente
    heb je ff een pb gestuur

19. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    PNO heeft idd geen aanvraag formulier voor toestemming buitenland..
    je moet als je wilt beginnen in DD idd vooraf toestemming aanvragen bij de zorg verzekeraar..zoals altijd:x

de gyn, FA of HA moet een brief schrijven waarin geschreven staat de motivatie voor de behandeling in DD..dus waar ut op neer komt waarom je doorgestuurd bent;)

20. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0

Deel Deze Pagina