Lieve allemaal, Wegens omstandigheden ben ik een tijd tussenuit geweest hiero op het forum, maar ik ben er weer Ik zal mijn verhaal kort proberen uit te leggen... Onlangs is door de fertiliteitsarts geconcludeerd dat ik geen eisprong meer heb, waardoor mijn ongi steeds langer en langer uitblijft en op den duur helemaal weg blijft. Zit nu gemiddeld op cyclus dag 50. De arts heeft mij hiervoor "provera" voorgeschreven, en dit om mijn ongi ermee op te wekken maandelijks, en dat mn cyclus weer beetje normaal gaat verlopen. Mijn eigen gyna vertelde dat ik niet lang meer moest wachten mbt kinderwens, omdat ik waarschijnlijk in vervroegde overgang kom Vandaar dat mn cyclus ook zo dik aanrommelt de laatste 2 jaren, pfff. Nu heb ik aankomende vrijdag een intake gesprek bij ziekenhuis Rijnstate/Arnhem (spermabank). En waarom hier???....mede omdat in dit ziekenhuis de wachttijden niet zolang zijn vergeleken bij UMCG Groningen (die hebben nu gemiddeld een wachttijd van 4 jaar ). Nu heb ik de volgende vragen aan jullie meiden, en hopelijk schept dit mij meer duidelijkheid, en wat ik zoal kan verwachten.... - Wat kan ik verwachten tijdens de intake gesprek, en hoelang duurt dit?? - En hoelang duurt het voordat je het volgende gesprek hebt, o.a. bij een psycholoog/maatschappelijk werker. - En bij dit laatste, wat voor soort vraagstelling(en) krijg je zoal??? Kortom, graag zou ik jullie ervaring hierin willen horen! Zowel negatief als positief
Hallo duivinnetje, Gemiddeld is het een half jaar wachten op eerste afspraak en een half jaar tot eerste inseminatie... Psych is dan dus ergens daartussen. Vraagstelling is vooral gericht op 'meedenken', heb je overal aan gedacht heb je een beetje een realistisch beeld van wat te verwachten etc. Hoop dat je hier wat aan hebt! Succes!
Zow, 1ste gesprek is achter de rug, en werd meteen voor de leeuwen gegooid . Zo kreeg ik direct van de ferti.arts een inwendige onderzoek (tijdens cyclus dag 2), en moest ik direct bloed laten prikken, waarbij gekeken werd naar 9 dingen....zoal; virussen en hormonen. Vandaag uitslag ervan gehad, en deze was positief Ik verwacht voor 1 juli a.s. een gesprek bij de psycholoog, heb geen idee of ik met een man of te vrouw te maken krijg. Deze gesprek zal een uur in beslag nemen, en daarna is het wachten op "rood of groen licht".... Al met al, als ik zo ff ruim bereken, en ik krijg groen licht, wat ik uiterst hoop natuurlijk, dan begint het gehele traject medio sept/okt. a.s. Nu zit ik zelf persoonlijk erggg tegen het gesprek met de psyg aan te hikken, en mede omdat ik best een bagage met me meedraag Ik ben bang dat zij/hij gaat wroeten in mn verleden, en dat men dit zwaar af gaan wegen tegen het heden/toekomst, waardoor ik die traject niet in mag gaan! Daarnaast heb ik enige tijd ook bij ggz gelopen, en medicatie geslikt. Echter ben ik de gesprekken bij de ggz nu aan het afbouwen, en de medicatie nu ook. Kortom, straks ggz en medicatie vrij Ik ben heel benieuwd hoe zwaar zij bepaalde dingen gaan afwegen, en of ik hier tevens voor gestraft wordt. En mede omdat ik me nu goed voel, en lekker in mijn vel zit...En niet te vergeten ook stabiel ben. Zijn hier meer meiden met dit soort gelijkwaardige verhalen, en die ook bij een donorbank lopen als BAM mama??? Dan hoor ik graag jullie ervaringen hierin....thnx.