Helpt Düsseldorf alleenstaanden? Ik ben in Nederland onder behandeling, maar heb zeer lage amh waarde en lees positieve verhalen over DD. Ivm mijn gehoorbeperking kan ik geen telefoontje plegen naar DD. Voordat iemand dit voor mij kan doen wil ik eerst weten of Düsseldorf alleenstaande vrouwen helpen met behulp van een onbekende donor. Wie weet Dit??
Nee, DD helpt geen alleenstaande en ook niet anonieme donoren. Moet je ook niet willen.. offtopic maar waarom een anonieme donor? Dat is niet bepaald in het belang van je toekomstige kindje. Een kind moet ten ALLER TIJDEN de mogelijkheid hebben om op zoek te gaan naar zijn of haar donor en dat wordt met een anonieme donor bijna onmogeljjk. Denk goed over de evt psychische gevolgen voor je kind!!!
Volgens mij is het tegenwoordig verplicht om gegevens op te nemen in het dossier. Al wil de vrouw in kwestie het absoluut niet weten, voor het kind is het altijd te achterhalen.
onbekend is niet altijd anoniem. zoals hierboven gezegd moet er idd iets in het register komen.in nederland mag je niet meer anoniem doneren
In Nederland is dit verplicht bij wet. De donor mag onbekend zijn voor de ouder(s), maar gegevens zijn opvraagbaar voor het kind vanaf een bepaalde leeftijd. In België echter is het nog steeds mogelijk met volledig anonieme donoren te werken. In Nederland is dit trouwens ook mogelijk, maar alleen wanneer je kiest voor zelfinseminatie. Je kunt dan een anonieme donor (oftewel de rietjes) bij je thuis laten bezorgen in stikstof danwel droogijs.
Hallo bedankt voor jullie reacties! Jammer dat DD de alleenstaanden niet helpt! Zeker met mijn lage amh waarde zou ik daar goed zitten. Ik heb nergens gezegd/gevraagd dat ik een anonieme donor wil. Ik vind het juist belangrijk dat het kind later altijd kan achterhalen wie zijn/haar vader/donor is. In België is anoniem helaas nog altijd verplicht. Dus wil daarom ook niet naar België.