Hoi meiden, Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van meiden die in het Reinier de Graaff IVF hebben ondergaan, of er nu onder behandeling zijn. Even mijn verhaal. Sinds 5 jaar slik ik geen pil meer. In 2010 officieel diagnose Pcos. Begonnen in Vlietland maar door behandelstop tijdelijk gestopt geweest. Na onze bruiloft zijn we weer begonnen met behandelen. 5 maanden clomid gebruikt, die helaas niet aansloeg. 3 weken geleden hsg onderzoek gehad en hierbij is geconstateerd dat mijn beide eileiders dichtzaten. Gister hebben ze een kijkoperatie uitgevoerd om te kijken of ze het nog open konden krijgen. Helaas is dit mislukt, van boven af helemaal verkleeft. Ze hebben daarbij ook nog endometriose ontdekt, deze hebben ze wel kunnen branden. We zijn dus aangewezen op IVF. Vind het allemaal heel spannend en ben benieuwd naar jullie ervaringen. Gr., Tamara
Hoi Taartje, Fijn dat je zo snel na de HSG een kijkoperatie kon ondergaan en de uitslag al hebt. Ben je gerustgesteld omdat je door mag naar IVF of juist teleurgesteld? Ik zit ook bij Rddg/ Voorburg maar we beginnen waarschijnlijk pas in april/ mei met ivf. We gaan nog een iui poging doen. Ik heb geen kijkoperatie gehad en weet niet eens of ik verklevingen of endometriose heb. Op zich klinkt het wel goed dat je in ieder geval de oorzaal weet, toch? gr. Minigirl
Hoi minigirl, Bedankt voor je reactie. We wisten na de hsg al wel dat het niet helemaal goed zat maar je probeert er toch positief in te staan. Vind het wel prettig dat we weten waar we aan toe zijn. Ik vind het wel een heel prettig ziekenhuis. Er zijn geen wachtlijsten. Spannend nog een iui, ik wens je veel succes. Jullie gaan dus ook voor ivf? Wil je geen hsg of kijkoperatie? Gr. Tamara
Hoi Tamara, Bedankt voor je reactie. Ik heb wel een HSG gehad, daar kwam uit dat ik een poliep had en die is verwijderd. Een laparoscopie was voor mij lastig omdat dat onder narcose moet en ik de Ziekte van Crohn heb waardoor we dat liever niet doen. Heb je al ee Ivf intake gehad? Wij hebben dat eind van deze maand. Het is inderdaad wel fijn dat ze in Voorburg geen echte wachtlijsten kennen, hoewel er wel werd gezegd dat het afhankelijk is van hoeveel anderen er nog meedoen dezelfde maand. Weet jij al wannneer jullie kunnen starten? Gr. Minigirl
Hoi, Nee, we wachten nu op de uitnodiging. Ben benieuwd, volgens de dr. zou dit niet heel lang duren. Jeetje. dus bij jou speelt er ook wel e.e.a. Was die poliep een van de redenen, dat je niet zwanger raakt? Gaan jullie voor jullie eerste kindje. Ik vind het allemaal zo spannend, en best moeilijk. Leuk om zo met iemand te kletsen, die ook in de beginfase staat van het traject. Gr, Tamara
Hoi Tamara, Ik vind t ook keuk om met iemand te kletsen die ook aan t begin staat en ook nog in hetzelfde kliniek zit. Het gaat wel redelijk snel in Voorburg, ik hoop dat dat voor de uitnodiging ook geldt. Bem je al een beetje opgeknapt van de Laparoscopie? Het is een beetje omduidelijk of die poliep een verklaring is. Volgems de dr die de onderzoeken deed niet en volgens de dr die hem weghaalde wel. Dus ik weet het eigenlijk niet. Maar ik ben wel al een aantal jaar vaak (ernstig) ziek door de ziekte van Crohn. Ik denk dat dat niet geholpen heeft. Het is inderdaad allemaal best spannend en zeker ook moeilijk. Hoe langer het duurt het lastiger vind ik. Gr. Minigirl
Ik ben nog erg beurs maar voel me verder helemaal prima. Kan nog niet zo goed rechtop lopen, dus loop een beetje als een bejaarde haha. Hmm, lekker vaag dus. Met die info kun je dus eigenlijk niets. Ik lees net in de brief die ik heb meegekregen, dat ik voor de IVF afdeling, zelf een afspraak moet maken. Dat ga ik morgen dus meteen doen, hoe sneller hoe beter. Wij hadden tijdens de clomid fase wel iedere afspraak een andere gyn. Ik heb hier een keer wat van gezegd en nu hebben we dezelfde, dat vind ik ook wel prettig. Ze zeggen namelijk iedere keer wat anders, en een ander plan van aanpak. Gr. Tamara
Wat bedoel je met clomid fase? Heb je dus al hormonen gebruikt? Was dat in het andere ziekenhuis? ik had met de iui wel steeds dezelfde arts. Alleen bii de onderzoeken en poliep had ik dr Kapitein resp. dr Hilders.
Ik heb eerst 5 maanden clomid geslikt. Van september tot februari. Dat was voor de HSG. Helaas heeft de clomid alle keren niets gedaan, dus zou sowieso al verder gaan met hormonen spuiten, totdat ze bij de HSG dus die dichte eileiders ontdekten. Toen kon ik meteen met alles stoppen. 0.0 kans dat ik ooit natuurlijk zwanger raak. Wij hebben dr. van Sandbrinck. Onwijs blij mee, wat een aardige rustige man.
hmm nu snap ik het beter. Dank je voor de uitleg. Dr Santbrink is volgens mij de nieuwe baas. Ik heb ook getwijfeld of ik bij hem zou gaan, maar omdat ikmhem niet kende twijfelde of er wel een klink zou zijn. Goed te horen dat jij in ieder geval tevreden bent. Ben benieuwd naar wanneer je intakegesprek zal zijn. Strekte met het herstellen van de operatie!
ik heb geen ervaring met IVF maar wel met het reinier de graaf in voorburg. Dmv vruchtbaarheidsbehandelingen is het met iui gelukt zwanger te worden. De wachttijden zijn redelijk vind ik en vooral in 'het achterste stuk ' van het ziekenhuis waar de wachtkamer is is het prettig toeven, afgeschermd van de rest en de verpleegkundigen en artsen zijn heel aardig en meelevend, een warm bad en voelde me absoluut geen nummer! Goede ervaringen hier dus.. veel succes!
Hi Tamara, Wat een rotnieuws nav die kijkoperatie. Je weet nu wel waar je staat. Spannende tijden! Succes! Mijn man en ik zijn momenteel bezig met onze eerste IVF poging in het Reinier de Graaf. Ik heb het altijd al als een prettig ziekenhuis ervaren. De IVF kliniek is er daar niet anders in Geen (lange) wachttijden, korte prikschema's en een gemotiveerd team. Ik ben zeer tevreden!
Hoi Kit, Bedankt voor je bericht... De uitslag moest even landen, maar ben nu weer positief. Wat fijn dat jullie zo tevreden zijn. Mag ik vragen, door welke gyn jullie worden geholpen? Wordt er altijd voor het korte protocol gekozen, of is dit echt persoonlijk? Ik zie dat jullie in een spannende fase zitten, heel veel succes!!
Natuurlijk mag jij dat Wij lopen ook bij van Santbrinck. Aardige man! Ik ben jaren onder behandeling geweest bij Dr. Jansen (de oude baas), dus dan is het wel even omschakelen, maar wij hadden beide meteen een goed gevoel bij hem. Je zal hem overigens niet in de ivf kliniek treffen. Hij werkt "achter de schermen" zoals hij dat zelf zei, Maar de artsen die je wel treft zijn allemaal even lief Zeker spannend! Ik ben heel benieuwd of er progressie in zit. Zo voelt het iig wel Sterkte met je herstel!!
Hoi Vogelmeisje, Kit fijn dat je je ervaringen met Voorburg ons delen! @Kit, begrijp ik het goed dat je nu aan het prikken bent? Kon je iegenlijk gelijk beginnen of was er een wachttijd voor het starten of priknstructie? Mag ik vragen wat je bedoeld met korte prikschema's? Bedoel je daarmee dat er het 'korte protocol' wordt gehanteerd? Alvast bedankt, groetjes Minigirl
Bedankt voor je reactie. We hebben de intake bij dr. Vink? Ben benieuwd! Ik las al in het andere topic, dat je woensdag weer terug moet. Heel veel succes!!
Ik had volgens mij gelezen, dat zij voor iedere patient een persoonlijk schema maken? Dat stond op de site van IVF Voorburg. Ben zelf ook wel benieuwd, dus spiek even mee naar het antwoord
@Taartje: dank je, ik dacht ook dat ik ergens op hun site had zien staan dat ze zowel lange als korte protocol hanteren maar ik kon het niet meer terugvinden Ben nl. zo benieuwd naar wanneer en hoe. Ik kan bijna niet wachten. Maar ik lees dat jij je intake ook bij dr. Vink hebt. Ik ook. Ik heb haar ook gehad bij de iui's. ik vond haar tot nu toe wel heel aardig.
Dat wachten is echt vreselijk. Ben benieuwd, ken haar helemaal niet. Maar iedereen is zo positief, dat ik er alle vertrouwen in heb. Hier het linkje over het behandelplan. Stimulatie - In Vitro Fertilisation
Vogelmeisje, bedankt voor je reactie, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.. Ik heb helemaal over je bericht heen gelezen, sorry!