Gisteren te horen gekregen dat ik geopereerd moet worden aan een endo-cyste in mijn eierstok. De lucrin heeft de cyste helaas onvoldoende doen krimpen en hij ligt er heel ongunstig voor zodat een ivf punctie niet kan. Nu sta ik gelukkig al een maand op de wachtlijst en de zomer is in aantocht dus gyn dacht dat het vast wel sneller zou kunnen dan de wachttijd van normaal ca 3 mnd. Mijn cyclus ligt ook al plat door de lucrin. Ben benieuwd of hier dames zijn die ook geopereerd zijn in het VU en wat jullie ervaringen zijn. Belde jullie vaak naar de planningsafdeling en hoe snel kon je terecht? Hoe lang van te voren hoorde je de operatiedatum?
Hoi Willeke, Ik ben ook aan mijn eierstok geopereerd ivm endocystes maar niet in het VU. Bij mij was de wachttijd zo'n 6 weken (oktober/november). Ik vond het erg snel gaan, wel zo prettig! Hoop dat je geen 3 maanden hoeft te wachten, wachten moet je al genoeg! Veel sterkte!
Hoi Celia, Thnx voor je reactie! Hoop inderdaad dat ik ergens tussendoor ingepast kan worden zou fijn zijn..! En wat je zegt, wachten doen we al genoeg..!! Jij ook al een tijdje zie ik.. wat is jullie volgende stap?
Ik ben in het Vu geopereerd aan mijn eierstok. Hij is verwijderd ivm vasthouden vocht waardoor de innesteling steeds mislukte. Ik heb ook twee ivf-pogingen in het Vu gedaan en ben erg tevreden. Het enige wat echt een superslordige fout was was dat ze vergeten waren mij medicijnen te geven na de operatie. Daardoor was de endometriose snel terug. Nu trotse mama van een zoontje! Succes met de operatie
Hoi Willeke, Sorry voor mn late reactie, heb het niet zo bijgehouden hier en zie nu dat je reageerde op mn berichtje. Hoe gaat het inmiddels met je? Omdat ons eerste kindje uiteindelijk spontaan gelukt is (wel dmv clomid), wil de gyn dat we het nog 6 a 9 maanden zelf proberen. We hebben een half jaar pauze gehad en hebben net 3 rondes achter de rug. Net gister weer ongesteld geworden😡. De pijn wordt iedere maand weer erger en ik heb begin juni alweer gebeld voor een nieuwe afspraak bij de gyn want dit hou ik niet meer vol. Maar kan pas half augustus terecht. Ik weet niet wat de gyn dan gaat voorstellen en of ik eigenlijk uberhaupt wel weer een medisch traject in wil. Manlief wil het liever niet en zegt dat we anders moeten stoppen. Hij is er een beetje klaar mee al die ellende. Het duurt nu 2 jaar en het is al 2 jaar pijn en ziekenhuizen. Ik heb de pil al klaar liggen, maar weet nog niet goed wat te doen. Ik kan nu ook alvast de pil innemen en afwachten wat de gyn voorstelt, maar dan heb ik tot die tijd misschien even minder last van de endo.
Snoes, ik zie je reactie nu pas! Ah dus jij bent ook in het VU geopereerd? Wie was/is jouw arts? Jeetje wat slordig zeg! Ik zit momenteel nog aan de lucrin, tot 12 september werkt het spul. Dus dat is ter voorbereiding op de ivf het beste zei mijn arts. Omdat het inderdaad de boel stil zet. Super dat je nu een zoontje hebt!! Ik hoop dat wij in sept gaan starten en dan ook snel een goed resultaat hebben. Celia, geen probleem hoor het gaat redelijk, soms mn buien. Veel last van opvliegers en nachtzweten dat is wel irritant hoor, zeker met dat mooie weer. Nog geen datum voor de operatie. Ik verwacht binnen nu en 2/3 weken. Dus ik zit echt in spanning te wachten pff... Wat rot dat de pijn weer erger wordt, ik snap dat je dan eerder aan de bel trekt hoor! Ik heb nooit pijn gehad, dat is dus ook heel gek en raar te bevatten dat ik endo heb. Zou idd nu ook de pil nemen en afwachten op wat de gyn zegt. Dan kan je altijd nog weer stoppen. Snap ook dat je vriend er inmiddels klaar mee is.. jullie hebben denk ik het nodige meegemaakt al. En jullie hebben al een kindje, dat scheelt natuurlijk ook. Anders gá je maar door. Maar ik snap ook dat de wens voor een tweede er ook is! Jullie meoten er natuurlijk wel beide achter staan denk ik, anders voelt het niet goed lijkt me. Succes met wat je besluit, hoop het hier te lezen!