ivf september/oktober 2017

Discussie in 'MMM clubs' gestart door indy90, 21 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sssilly

sssilly Lid

13 jan 2017
    62
    11
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    van de gonal moeten we 225 spuiten, dat is geloof ik de grootste hoeveelheid? en dan naast de lucrin, voel me net zo'n junkie haha, overal prikgaatjes.

voor jullie morgen een spannende dag zie ik :D alvast heel veel succes!!

2. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Ja dacht ook dat dat het hoogste is maar kan ook wel is 250eh zijn. Ik heb deze keer ook 225eh gespoten alleen dan bemfola met een super resultaat (tot nu toe) hoop dat het voor jullie ook zo mag gaan.

Morgen inderdaad terugplaatsing:D ben lang niet zo nerveus als de eerste keer er moet nu vast in ieder geval 1 topper tussen zitten. Heb er vooral zin in.

3. sssilly

sssilly Lid

13 jan 2017
    62
    11
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    dat is een zelfde werkzame stof als de gonal of als de lucrin? zie namelijk bij iedereen weer verschillende medicatie voorbij komen...

oh wat fijn dat je je zo voelt, geeft je lichaam ook meer rust, kan alleen maar positieve invloed hebben :D

4. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    @Secretangel hoe is het nu? nog een testje gedaan?

@Littlegirl1989 hoe is het eigenlijk met jou? je bent inmiddels begonnen met de pil denk ik? heb je bijwerkingen?

@ alle meiden die net begonnen zijn met spuiten. Hoe gaat het tot nu toe? is het eng of valt het toch allemaal wel mee?

hier gaat het goed! nog steeds wel last van de punctie. Beetje beurs gevoel van binnen zeg maar :pelke keer als ik over een hobbel rij of fiets denk ik auww maar dat komt vast allemaal goed. Ben zoooo benieuwd naar morgen wat de kwaliteit is van al die embryotjes. Zie wel een beetje op tegen de wachtweken maar dat komt vast wel goed!

5. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Ja volgens mij is het allemaal vergelijkbaar. Eerste keer heb ik ook lucrin gespoten. Heb je veel bijwerkingen van de lucrin?

6. sssilly

sssilly Lid

13 jan 2017
    62
    11
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    vooral snachts last van warmte aanvallen, dat ik wakker wordt en nat van het zweet ben :( verder moet ik echt opletten met wat ik eet anders wordt ik tonnetje rond, maar volgens mij is dat meer te wijten aan de pil, eerste weken zo 3 kilo aangekomen met normal eet patroon

7. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Heeel herkenbaar. Als je begint met stimuleren word dit gelukkig veeeel beter. Het is net alsof je in de overgang zit. Ik begreep in eens wat mijn moeder altijd bedoelt met die opvliegers :pIk ben na 2 behandelingen zeker 7 kilo aangekomen :| Ik hoop dat er nog meer kilos bij komen ( van een zwangerschap dan he:p) Gaat er ooit wel weer af.

8. sssilly

sssilly Lid

13 jan 2017
    62
    11
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    #348 sssilly, 4 okt 2017
    Laatst bewerkt: 4 okt 2017
    en met stimuleren bedoel je de gonal? of iets anders...

haha ja die kilo's zijn zeer welkom!!

9. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Anders stimuleren word je waarschijnlijk ook blij van :p maar ik bedoel inderdaad het stimulerende hormoon gonal in jouw geval. Toen ik de eerste keer daarmee begon voelde ik me direct een heeel stuk beter.

sssilly vindt dit leuk.
  10. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Heya, ik probeer wel mee te lezen hoor maar het kost me op dit moment teveel energie. Ik ben begonnen met de pil en heb veel last van de bijwerkingen. Nooit gedacht, ik heb dat ding meer dan 10jaar geslikt. Ik wist wel dat ik me beter voelde toen ik stopte, maar nu ik begonnen ben merk ik pas wat voor ellende dat ding is.
    Ik heb geen energie, ben de hele dag boos en verongelijkt. Mijn man heeft het te verduren, en mijn werk kost zoveel werk dat ik in de weekenden constant loop te janken.
    Fysiek houd ik veel vocht vast, ik ben bijna 3kg aangekomen in 5 dagen. Mijn kleding zit strak en ongemakkelijk, wat ook niet echt helpt me lekker in mijn vel te krijgen natuurlijk. Ik slaap minstens 9uur per nacht, liever nog 10 en ben 's ochtends nog doodmoe. Nachten zijn ook onrustig, vaak wakker en vreemde dromen die ik me dan niet meer herinner.
    Ik zie als een berg op tegen de deca nu, bang dat het dan nog erger wordt. Tegelijkertijd voel ik me gezegend dat ik eindelijk een behandeling heb en iedere pil me dichterbij onze eerste echte kans brengt. Dus ik vind dat ik niet mag klagen eigenlijk en dat maakt me dan nog bozer.
    Ik denk dat ik volgende week even een weekje afstand neem van werk, kijken of dat me helpt. En wellicht volgende ronde (als die er moet komen) vragen om kort protocol.

11. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Heeel erg herkenbaar. Ik had precies hetzelfde de eerste keer. Het word helaas pas echt beter als je begint met stimuleren. Ik heb het wel direct tijdens de eerste meting aangegeven bij de arts wellicht heeft dat meegeholpen in de overweging om nu het korte protocol voor mij te doen. Kan alleen maar zeggen hou vol strijder! uiteindelijk komt het allemaal wel goed. Maar het is serieus echt kloten ik weet precies hoe je je voelt. Ik hoop dat minder werken je wat meer rust geeft. En je vriend moet maar gewoon even doorbijten hoe lastig dat ook is. Dikke knuffel!

Nienid vindt dit leuk.
  12. Nienid

Nienid Actief lid

13 jan 2016
    216
    68
    28
    Die bijwerkingen bij de pil herken ik heel goed maar ik moet eerlijk zijn dat ik van de decapeptyl alleen als bijwerking hoofdpijn heb gehad. Ik hoop dat het dus allemaal mee gaat vallen voor jou!

13. Nienid

Nienid Actief lid

13 jan 2016
    216
    68
    28
    Ik prik 300eh Gonal, begonnen bij IUI met menopur 2x ronde, toen Gonal 125, toen 175, toen 225 en laatste ronde 275 maar eitjes bleef steeds bij 1 à 2 per ronde.

Arts durfde het dus wel aan met de ivf een sprong te maken naar 300, maar daar komt natuurlijk de werking van de decapeptyl ook bij... ahg ja ik vertrouw op de deskundigheid van de artsen in het ziekenhuis :):thumup:

14. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Zit je wel in een Nederlands ziekenhuis? dacht dat in NL 225 of 250 de max was.

15. Nienid

Nienid Actief lid

13 jan 2016
    216
    68
    28
    Nee gewoon in een NL ziekenhuis, zover ik juist weet is de max 450 ie. Gonal F is een Follitropine-alfa en die mag tot een max van 450ie worden gegeven. Voor de meeste vrouwen is 225 voldoende icm met bijv decapeptyl alleen in mijn geval reageert mijn lichaam niet genoeg op de stimulatie vandaar een hogere toediening.

16. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Oke ik dacht dat in Nederland een lagere eh was toegestaan dan in bijv Duitsland of België Maar heb inmiddels zoveel gelezen dat ik vast niet alles goed onthoud. Hoop in ieder geval voor je dat de 300 jullie wel wat meer follikels op gaan leveren!

17. xxLinn

xxLinn Actief lid

10 mrt 2016
    400
    165
    43
    En ik de 11e! Dus 4 dames gelijk op :p

18. xxLinn

xxLinn Actief lid

10 mrt 2016
    400
    165
    43
    Welkom aan de nieuwe meiden. Wat leuk dat jullie mee kletsen.
    Ik vind het lastig nu alle namen te onthouden en precies te weten waarin iedereen zit in het traject, maar ik lees wel trouw alles!

@indy90 succes morgen met de terugplaatsing! Super spannend. Hopelijk nog steeds zo'n prachtig resultaat.
    @Secretangel hoe zijn jou testen nu? Het klinkt toch wel hoopvol :rolleyes:
    @anak2 en jou testen?
    Hoe fijn, waarschijnlijk weer twee dames zwanger!

Hier alles ok, voel me weer wat beter sinds de Puregon erbij. Hopen dat dit zo blijft.
    Deze spuit is ook veel minder pijnlijk dan de Decapeptyl dus dat is ook een fijne bijkomstigheid.

19. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    #359 anak2, 4 okt 2017
    Laatst bewerkt: 4 okt 2017
    Gaat goed Ben een beetje moe aan het worden en heb steken/krampen onderin. Dit zijn mijn testen voor vandaag.

De decapeptyl zijn echt rotprikjes.. ik prikte ze gelijk er in als ik ze uit de koelkast haalde dan was de naald nog koud en verdoofde de prik een beetje.

Bijgevoegde bestanden:

xxLinn vindt dit leuk.
  20. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Yeeeeh geweldig !!! Ik ga duimen voor hele mooie embryootjes morgen xxx

Deel Deze Pagina