ivf september/oktober 2017

Discussie in 'MMM clubs' gestart door indy90, 21 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nienid

Nienid Actief lid

13 jan 2016
    216
    68
    28
    Hier vanochtend ook de 1e follikelmeting en ben echt verbaasd! Waar ik met deze hormonen tijdens IUI slechts 1 a 2 eitjes had nu links 8 én rechts 8 follikels!. Rechts varieerde de grootte van 10-12mm en links allemaal kleiner rond de 9mm... Vrijdag terug voor 2e FM... Die punctie komt misschien sneller dan ik zou verwachtten...!

sssilly vindt dit leuk.
  2. Nienid

Nienid Actief lid

13 jan 2016
    216
    68
    28
    Ik prik 300eh gonal, maar misschien dat die max een beleid is van jouw ziekenhuis/ZBC?
    (Officieel is de max 450eh gonal, in Düsseldorf bijvoorbeeld gaan ze tot 450)

3. sssilly

sssilly Lid

13 jan 2017
    62
    11
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ja heb inderdaad al paar keer gelezen dat in andere ziekenhuizen de max hoger ligt. Maar goed er is nu ook nog geen aanwijsbare reden dat deze hoeveelheid niks bij mij doet...

4. xxLinn

xxLinn Actief lid

10 mrt 2016
    400
    165
    43
    Ah wat een domper, hoop zo voor je dat het toch wel raak is. Wat vervelend, die onzekerheid. En vooral het voelen alsof je ongesteld wordt maar het nog niet zijn. Knuffel.

Misschien heb ik het gemist maar wanneer ben je gestart met stimuleren?
    Hopen dat er zaterdag toch een aantal toppers bijgekomen zijn. Spannend hoor.

Aaaaaah spannend! Als je dan nu een positieve test hebt weet je in ieder geval zeker dat het een zwangerschap is.
    Ik hoop ook van harte dat jullie het geluk deze keer gegund is.

Wauw, dat zijn 16 follikels. Wat een super resultaat. Jij bent 12/9 met de Decapeptyl begonnen en 3/10 met de Gonal zie ik. Wat een prachtig resultaat dan al. We lopen behoorlijk gelijk op. Ik ben 22/9 met de Decapeptyl begonnen en 2/10 met de Puregon. Morgen de eerste fm. Hoop toch stiekem op net zo een mooi resultaat.

Nienid vindt dit leuk.
  5. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Jeetje! dat klinkt veelbelovend! hopelijk groeien ze allemaal mooi door.

Nienid vindt dit leuk.
  6. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Thanks! hoop het zelf ook zoooo erg maar daar word ik dus ook angstig van. Kan ik nog meer teleurstellingen aan? maar mocht dat zo zijn komt dat vast ook wel weer goed! Voor nu wil ik nog even in mijn ik wil dat ik zwanger ben bubbel blijven.

Spannend dat je morgen de eerste meting hebt! ik ga duimen voor een mooi aantal follikels!

7. Nienid

Nienid Actief lid

13 jan 2016
    216
    68
    28
    Ja ik was echt helemaal overrompeld toen ze aan het tellen was..! Had niet verwacht dat het er zoveel zouden zijn, maarja ze moeten ook nog succesvol bevrucht worden dus het aantal zegt nu nog niets alhoewel het wel positief stemt! Ben de hele week al heel erg in mijn hun en helemaal happy, reageer wel snel emotioneel op dingen maar dat is het enige... lijkt haast alsof de hormonen op mijn humeur ook een goede uitwerking hebben :D

Spannend dat jij morgen ook de 1e FM hebt! Voel je het al een beetje rommelen? Ik heb de afgelopen dagen best wat druk op mijn onderrug dus had al het gevoel dat er druk gewerkt werd in de stokjes :p

8. Nienid

Nienid Actief lid

13 jan 2016
    216
    68
    28
    Ik hoop het zo voor je! Jij gaat zaterdag testen toch?

9. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Ja zaterdag sowieso. Zit dan op 13 dpo dus dan moet er opzich wel wat te zien zijn.

10. xxLinn

xxLinn Actief lid

10 mrt 2016
    400
    165
    43
    Hormonen doen hier ook alleen maar goed voor mijn humeur, heel fijn. Veel energie en zin in alles. Voel me zoveel beter dan toen ik alleen de Decapeptyl spoot.
    En het rommelt hier al een paar dagen flink van binnen, onderin mijn buik. Niet de kenmerkende menstruatiepijn of andere buikpijn wat ik al vaker heb. Ik kan het niet zo goed omschrijven. Misschien is de beste omschrijving wel dat het vol en beurs van binnen voelt.
    Ben erg benieuwd naar morgen!

Hebben ze bij jou al een beetje globaal een inschatting van de punctie datum kunnen geven? Of doen ze daar geen uitspraken over?
    Ik zou het zo graag gewoon alvast willen plannen allemaal maar ik weet ook dat ik er weinig invloed op heb en het maar over me heen moet laten komen. Maar voor mijn werk zou het zoveel makkelijker zijn als ik het alvast ik kon plannen :rolleyes:

11. Diddeltje

Diddeltje Bekend lid

16 dec 2014
    572
    126
    43
    Vrouw
    Begeleider gehandicaptenzorg
    Vorden

ik snap je volledig, kon ik dat piekeren maar uitzetten. vanmorgen naar utrecht geweest en helaas 1 kant 1 eicel en andere kant 3 kleinere. ik weet niet eens de maten allemaal meer. denk alleen wat te doen.... groeit er nog wat en straks wordt het zo afvalrace i.v.m pgd test.
    vrijdag weer terug, ik weet niet wat te doen, wil als echt niet gaat groeien deze poging misschien wel staken. maar kan dat zo maar?? als 1 kant nu al amper meedoet, gaat die nog mee doen??? pffff baal hier zo van, wil positief blijven maar ga al verder denken dat het niet lukt en ik dan moet accepteren dat dit onze laatste poging was.

@ nienid wat fijn voor jouw!! aardig wat follikels, hopelijk groeien ze nog ff lekker door.

12. Nienid

Nienid Actief lid

13 jan 2016
    216
    68
    28
    Dankjewel, dat hoop ik ook.

Ik kan me de angst die je voelt voorstellen en ik hoop zo dat het toch deze ronde lukt voor jullie! Welke medicatie gebruiken jullie? Zouden ze dat nog kunnen ophogen?

13. Nienid

Nienid Actief lid

13 jan 2016
    216
    68
    28
    Ik denk dat ik vrijdag meer weet, follikels groeien normaal gesproken 2mm per dag. Bij mij zitten er rechts nu dus 8 van 10-12mm, met 2mm per dag zouden ze vrijdag rond de 16-18mm zitten en bij IUI was 19mm bij mij altijd de graadmeter om de Ovitrelle te gaan zetten. Dus daar vanuitgaand zou ik vermoeden zondag of maandag de punctie maar ik weet niet of ze de andere eitjes ook tot die grootte mee willen laten groeien. Dan zou mijn schatting op dinsdag/woensdag neerkomen... Dat is het enige wat ik kan plannen maar ik heb er op mijn werk volop ruimte voor gekregen om de dagen te pakken die ik nodig heb en heb privé een vrije agenda gehouden.

Maar je kan het morgen altijd vragen toch :)

14. Diddeltje

Diddeltje Bekend lid

16 dec 2014
    572
    126
    43
    Vrouw
    Vorden

ik spuit gonal 225 hoogste dosering heb er naar gevraagd. ze vertelde mij dat hoger dosis niet heeft bewezen dat meer follikels komen. je hebt meer kans op bijwerkingen, maar ik denk ik merk er nu al helemaal niets van. weet niet had vandaag geen fijn gevoel bij deze vrouw. zelf mijn vriend vond haar wat kil overkomen. Ik weet niet wat te doen, wachten tot vrijdag? vragen naar andere medicatie, poging afbreken?

15. Nienid

Nienid Actief lid

13 jan 2016
    216
    68
    28
    Mag ik vragen waarom dit voor jullie de laatste poging is? Wil je staken vanwege de vergoeding? Ik zie in je handtekening dat het de 5e IVF is, valt dit allemaal binnen de vergoeding van jullie verzekeraar of betalen jullie zelf? Officieel telt een IVF poging niet mee als er geen geslaagde punctie plaats vind, d.w.z. geen punctie of geen eitjes zover ik weet. Mijn verzekeraar zegt het volgende:
    "Een IVF behandeling kent 4 fasen (stimulatie, punctie, laboratorium en transfer). Wordt de behandeling gestaakt
    tijdens de stimulatie, dan is er nog geen sprake van een poging. Zodra er sprake is van een geslaagde punctie is er
    sprake van een poging."

16. Diddeltje

Diddeltje Bekend lid

16 dec 2014
    572
    126
    43
    Vrouw
    Vorden

Ik heb extra verzekering waardoor ik poging 4 en 5 ook nog vergoed krijg.
    Zelf betalen zit er financieel gewoonweg niet in. Ivf en pgd samen zit ik quankosren kosten op zo 8000 euro.
    Dus dit is onze laatste kans, wacht af wat er vrijdag uitkomt, maar baal zelf gewoon, weer wachten.

17. Wenssinds2013

Wenssinds2013 Niet meer actief

Wow klinkt als een super begin, hopelijk groeien er veel lekker door! Bij mee leken er van de 12 in eerste instantie maar 6 doorgegroeid maar uiteindelijk na de punctie waren het er 14!!! Dus de laatste echo is niet altijd ook het eind resultaat. Fingers crossed!

18. Wenssinds2013

Dat snap ik maar al te goed dat het idee dat het misschien wel raak is spannend is, want je wilt dan zo graag dat het blijft zitten. Hoe is dat de vorige twee keer bij je gegaan? Kon je toen snel weer positief verder of was dat heel heftig?

19. Wenssinds2013

#439 Wenssinds2013, 11 okt 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 okt 2017
    Dat is heftig!! Wij hebben ook wel eens na gedacht over adoptie maar ook dat kost heel veel geld, erg eigenlijk he. Dat dat rot geld dan je grootste wens in de weg staat.

Ik hoop dat de eitjes die je hebt allemaal goed doorgroeien en het toch door kan gaan!

20. Wenssinds2013

#440 Wenssinds2013, 11 okt 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 okt 2017
    Hey meiden, ik ben gister ongesteld geworden. In eerste instantie ging het eigenlijk wel. Want ik voelde het al vanaf zaterdag aankomen dus ik was ergens ook wel opgelucht dat het doorbrak, als je weet dat het niet goed zit is het alleen maar verloren tijd dat wachten tot het doorbreekt. Maar gisteravond ben ik weefsel gaan verliezen. Ik heb al eens een miskraam gehad met 8 weken, dan heb je al best een grote vruchtzak. Maar de structuur van wat ik nu verloor leek daar heel erg op en ben daarna ook nog wat anders verloren. Dus met naar bed gaan voelde ik me heel leeg en raar en vanochtend voelde ik me zo intens verdrietig. Het is niet zo erg als toen maar toch voelt het als een verlies. Ik heb zelf dus het idee dat het embryotje wel is gaan verder delen en misschien wel heeft ingenesteld maar dat het vroeg is mis gegaan.

Jullie hebben dat al eerder meegemaakt he? Ik vraag me af, voelt dat iedere keer zo intens? We zijn al vier jaar bezig en ik heb al heel wat teleurstellingen achter me liggen. De eerste keer dat het niet lukte na clomid was even zwaar, maar daarna gaat het weer, de eerste keer na hormoon spuiten was zwaar, maar dan gaat het weer, de eerste keer toen die IUI niet lukte.... enz. Gaat dit dan ook als een nieuw soort normaal voelen?

Misschien denken jullie waar heeft ze het over hihihi... maar ik ben nu zo verdrietig dat ik denk ik heb er nog 12 in de vriezer. Hopelijk gaat daar een groot deel van terug geplaatst worden. Stel dat het vaker zo gaat als nu, ga ik dat wel trekken? Hoe gaan jullie daarmee om?

In het verleden toen we het nog zelf probeerden heb ik wel eens vaker het vermoeden gehad een vroege miskraam gehad te hebben, ik denk dat bij mij het zwanger blijven echt het moeilijkste is. Ik krijg nu 3 pregnyl spuiten en dan tot ik ongesteld ben niets meer. Zou het nut hebben denken jullie als ik vraag of ik daar misschien en spuit bij krijg?

Deel Deze Pagina