Heb het wel heel zwaar gehad. Zeker de eerste keer. Het is iets dat me altijd bij zou blijven. Maar ik heb weinig keus dan gewoon er voor gaan. Zonder deze behandelingen word ik nooit moeder en ondanks ik dikke vette pech heb gehad ben ik er nog steeds van overtuigd dat het goed komt. Dus af en toe heel verdrietig zijn en boos op de wereld is prima als je daarna maar weer jezelf bij elkaar raapt en doorgaat. Zo sla ik me er door heen.
Ik ben 22 September gestart met Lucrin en 2 oktober met de Gonal. Ik heb ook nog niet dat rommelende volle gevoel waar de andere dames het over hebben, ben gewoon wat trager haha
Ik heb geen miskraam gehad alleen tot nog toe de teleurstelling dat het niet wilde lukken. Ik had vroeger na een acute buikoperatie altijd al de angst/het vermoeden dat er iets gebeurt was binnenin. Ben na die operatie bijna 2 maanden continu ongesteld geweest en ze konden toen niks raars vinden. Uiteindelijk is het weer over gegaan en met de pil weer een "normale" cyclus gekregen... Maar na de HSG's die in eerste instantie niet soepel verliepen was en bleef ik er van overtuigd dat mijn eitjes niet in de baarmoeder terecht kwamen, dus ik heb eerlijk gezegd nooit vertrouwen gehad in IUI maar leefde heel erg naar IVF toe omdat ik daar wel vertrouwen in heb/had.... Meestal kwamen de intens verdrietige momenten bij mij gewoon tussendoor, het besef dat mijn lichaam niet kan doen uit zichzelf waar het o.a. voor bedoeld is voelde voor mij soms toch als falen. Maar vooral als je met het geluk van een baby bij anderen geconfronteerd word, dat komt bij mij het hardste binnen. En dan vooral het verdriet om het gemis dat dat bij mij ontbrak. Uiteindelijk dwing ik mijzelf om naar de toekomst te kijken. Met terugkijken naar wat niet gelukt is bereik je niets maar leven naar wat nog kan komen geeft mij energie. Daarnaast is het helemaal niet erg om af en toe gewoon te balen en terug te kruipen in je holletje... want is het is ook gewoon allemaal hartstikke k*t die trajecten...
@Wenssinds2013 wat een domper, ook al wist je het eigenlijk al wel, je houdt stiekeme hoop. Ik ken het intense verdriet niet, nog nooit zwanger geweest en na de onderzoeken eigenlijk gelijk door voor ICSI. Nu voor het eerst een echte kans op zwangerschap en dat maakt dat ik nu wel angstig ben voor emoties mocht het niet lukken. Hele dikke knuffel voor jou. Hopen dat een aantal van de prachtige emmys in de vriezer uit mogen groeien tot prachtige kindjes. @sssilly het gaat ook niet om de snelheid, maar om de kwaliteit, hihi. Als je uiteindelijk maar een mooi resultaat hebt! Heb je al een follikelmeting gepland staan? Nou dames, vanmorgen had ik de follikelmeting. Ik ben heel blij. Na 9 dagen stimuleren al een top resultaat, vanavond nog een keer spuiten en morgen avond de Pregnyl. We mogen zaterdag al voor punctie . Er lijken 12 kanshebbers te zijn, nu tussen de 14 en 20 mm.
Yesssss wat top! En wat spannend dat de punctie al gepland staat! Heel erg veel succes en hopen dat er veel embryotjes uit voort komen! Ik duim mee!
Jeetje! jij hebt goed de vaart er in en ook al zo'n mooi resultaat tot nu toe. Zie je op tegen de punctie? Hopelijk komen er mooie eicellen uit!
@Wenssinds2013 hoe is het nu met je? Hier gaat het goed! de dagen kruipen werkelijk voorbij. Voel helemaal niets. Misschien is dat een goed teken gezien ik de vorige keer echt mega veel klachten had en 2 x een miskraam. Alleen wat gevoelige borsten. Ik kan natuurlijk niet wachten met testen dus heb vandaag alvast 1 gedaan. Best een duidelijke streep maar helaas weet ik ook dat dat nog niet zoveel zegt gezien het al eerder vroeg mis is gegaan. Als ik zaterdag nog een mooie streep heb mag ik van mezelf een beetje blij worden. Ben er gek genoeg heel rustig onder. We gaan het zien.
Ja he! Echt heel snel. Ik had het zelf nog niet verwacht, ik had rekening gehouden met een punctie na het weekend maar hoe eerder hoe beter! Zie wel op tegen de punctie ja, weer het onbekende, niet weten hoe het precies gaat en hoeveel pijn het gaat doen. Ze doen hier met een infuus en dormicum en morfine, dus goede pijnstilling. En natuurlijk de spanning voor het resultaat ervan die nu door mijn lijf giert. Hier heb je samen al zo lang naar toe geleefd. Nog nooit eerder zijn wij zo dicht bij een zwangerschap geweest. Duim duim duim duim.
Een streeeeeeep?!? Je had de ovitrelle er toch al uit getest. Wauw, ik hoop echt van harte dat dit een prachtige zwangerschap is en het nu een blijvertje is. Spannend zeg!
Ja alleen heb ik de ovitrelle eruit getest met een dipstick deze geeft nu weer een tuurstreep en de wondfo (zelfde als kruitvat 2 voor 5) is echt behoorlijk duidelijk. Zal er dan toch nog wat ovitrelle in zitten? Kan haast niet gezien het al 13 dagen geleden is maar je weet t niet he. Daarom hou ik ook zaterdag aan als ik dan een mooie streep test mag ik een beetje blij worden.
Help! Iemand ervaring hiermee? Ik heb dus de Pregnyl alvast klaargemaakt vanmiddag op advies van de kliniek. Mocht er wat fout gaan met het bereiden dan had ik nog tijd om nieuwe te halen. Nu lees ik net in de bijsluiter dat je na bereiden de injectie direct moet toedienen. Heb al gezocht of ik op Google antwoorden vind maar die vind ik dus niet. Het zou toch niet de werking verminderen? Hij ligt wel in de koelkast. Ook zo stom dat de verpleegkundige mij dit vertelt heeft maar ik twijfel nou gewoon of zij het wel goed heeft.
Vandaag eerste gesprek gehad voor ivf. Heb de pil alvast meegekregen voor als ik ongesteld zou worden en laat nou net mijn lichaam aan het rommelen zijn! Ik heb het lange schema en ga decapeptyl spuiten met gonal-f. Allemaal reuze spannend.
Hee meiden. Zou het dan echt waar zijn? Na 3 jaar strijden 2 ivf pogingen. 2 miskramen en nu zit ik hier trillend van de spanning.
@Featherr spannend! Ik begin morgen met de deca. Zo spannend allemaal! @indy90 hoeveel dagen na tp zit je? Ik hoop het zo voor je, zo gegund!
Nu 9 dagen na terugplaatsing 14 dagen na ovitrelle. Dit zijn ze half uurtje later streepje lijkt overigens grijzig maar dat komt door uploaden.
Dat klinkt zo veelbelovend!!!!! @indy90 ik durf je niet te feliciteren maar het ziet er wel goed uit voor je!
Nee dat durf ik zelf ook niet hoor haha. Veel te spannend dit. Maar hij is nu haast al duidelijker dan bij de miskramen dat geeft wel echt hoop.