IVF short protocol

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Tachake, 19 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tachake

Tachake Actief lid

27 nov 2012
    142
    0
    0
    Semmerzake
    hey allemaal,

ik verwacht rond 1 april mijn menstruatie en dan mogen we beginnen met IVF. Bij ons werken ze met het korte schema.
    Dames die hier ervaring mee hebben?
    Hoe verliep het allemaal bij jullie?

2. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Hier ook het korte protocol. Ik begon op de 1e dag met Decapeptyl en vanaf dag 3 kwam de Puregon erbij. Op dag 9 de eerste echo. En hier had ik beide keren op dag 13 de punctie al en op dag 16 de TP. Heel veel succes!

3. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Ik start ook in April met het korte protecol maar dan met fostimon erbij ;)

4. Tachake

Tachake Actief lid

27 nov 2012
    142
    0
    0
    Semmerzake
    Hey,

Bedankt voor jullie reacties meiden.
    Ik weet zelf nog niet welke medicatie ik ga krijgen. De eerste dag dat ik mijn ms heb moet ik langsgaan voor een uitgangsecho.
    Ik heb namelijk vaak nog een kleine cyste zitten en ze willen controleren of alles clean is om te mogen beginnen.

Hebben jullie moeten pillen of was het in een natuurlijke cyclus?

5. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Hier ook kort protocol gehad.
    Ben op 08-10 begonnen met gonal-f en had op 19-10 mijn punctie al.
    Veder heb ik orgalutran en ovitrelle gebruikt, en bij mij was alles in eigen cyclus, geen pil gebruikt.
    Hadden 7 embryo's waarvan 1 vers was terug geplaatst maar helaas.
    In december is de enigste cryo die we hadden terug geplaatst en tsja zie banner.
    Succes en vooral sterkte de komende tijden..

6. Tachake

Tachake Actief lid

27 nov 2012
    142
    0
    0
    Semmerzake
    Hey Jane,
    Proficiat met je zwangerschap! Doet deugd om te lezen dat het toch ook bij sommigen 'snel' gaat. Al gaat het nooit snel genoeg eens je in de MMM zit hé.
    Bij mij zal het ook in natuurlijke cyclus zijn. Normaal hanteren ze ook een pilperiode maar ik mag nooit meer aan de pil daar ik vorig jaar trombose heb gehad.
    Dus daarom mag ik deze fase overslaan en in een eigen cyclus de stimulatie doen.
    Vind het echt heel erg spannend. Hopelijk gaat het stimuleren bij ons ook vlot en hoeven we geen weken aan een stuk te spuiten want dat lees je ook wel eens.
    Fingers crossed :)
    Nog nooit zo hard uitgekeken naar die duiveltjes

7. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.050
    454
    83
    Vrouw
    Hier eerste ivf met het lange protocol. Maar de tweede poging het korte protocol. Gaat stuk sneller. Hoefde niet eerst de pil te slikken... Ik heb wel 19 dagen lang deceptyl en gonal f (450 eh) gespoten omdat ik erg weinig eitjes aanmaak. Dat was wel erg lang en dat merk je wel. Ben nu weer mezelf maarja, nu ga ik bijna weer beginnen ;)

8. Tachake

Tachake Actief lid

27 nov 2012
    142
    0
    0
    Semmerzake
    Hey Poema,

Wat jammer dat je 2e ivf poging fout is gegaan :( hopelijk volgende ronde een plakkertje hé.
    Spijtig dat je ook zo lang moet spuiten,ik hoop dat ik vlot te stimuleren ben. Allez,dat hoop ik natuurlijk voor iedereen.
    Bij ovulatie inductie met 75eh menopur had ik meestal 3 eitjes waarvan 2 echt rijp.
    Ben benieuwd hoe het nu gaat verlopen. Het komt steeds dichterbij :)
    Veel succes met je volgende poging hé ;)

9. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    1e 3 pogingen lang protocol. 2 daarvan zijn afgebroken, 1 daarvan geen bevruchting. Daarna 1x kort protocol en ook deze afgebroken.

10. Tachake

Tachake Actief lid

27 nov 2012
    142
    0
    0
    Semmerzake
    Hey Kiekies,
    Wat was de reden dat ze telkens de ivf poging bij jou moesten onderbreken?

11. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.050
    454
    83
    Vrouw
    Ja kiekies daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar...
    Ja,ik maak helaas maar weinig follikels aan. Vorige keer zaten er drie en een kleintje. Ze hebben me toen nog wat langer door laten spuiten om te kijken of die nog meekwam. Er kwamen toen uit de punctie nog steeds maar twee eitjes... Maar tot nu toe werden wel alle eitjes goede embryo's.... Hopen dat drie keer scheepsrecht is en dat de derde poging lukt....

12. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Overstimulatie of weinig groei.. Ben nogal een ingewikkeld geval;) Lijf reageert continu anders op de hormonen en het is haast niet in te stellen bij mij.

13. Tachake

Tachake Actief lid

27 nov 2012
    142
    0
    0
    Semmerzake
    ik duim voor je mee Poema dat het de 3e keer bij jullie mag lukken hoor!
    En Kiekies, wat vervelend dat je telkens anders op de hormonen reageert. Zo beu dat je niet weet hoe ze keer per keer gaan stimuleren. Ik hoop voor jou dat het toch ook eens snel raak is.

Veel succes aan alle dames met de volgende poging :)

Deel Deze Pagina