Zwanger na 1e ICSI maar moet nu stoppen met Utrogestan...ben bang! iemand ervaring?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Hopefulness, Mar 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hopefulness

Hopefulness Actief lid

Dec 29, 2012
    241
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Ik heb heeeeel erg veel geluk gehad en had het nooit verwacht maar ben bij de eerste ICSI zwanger geraakt maar nu moet ik per vandaag stoppen met het gebruik van Utrogestan, ik heb simpelweg het idee dat ik op deze manier misschien mijn kindje kwijtraak omdat het die utrogestan nodig heeft? Ik weet dat natuurlijk niet zeker en dat zal ook wel niet maar het bekruipt me absoluut!

Hoop dat jullie mij er even mee kunnen helpen en jullie ervaringen kunnen delen, want momenteel ben ik gewoon erg bang!

thanks!

Liefs,

hopefulness

2. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Meid als je zo onzeker bent kan je het eventueel nog even door gebruiken tot de eerste echo toch? Ik had dat ook bij de eerste ICSI poging. Ik vond het zo apart dat het ene ziekenhuis wil dat je nog voor de test stopt de ander erna, de ander pas na de eerste echo en sommige pas na 12 weken. Ik heb mijn onzekerheid toen uitgesproken en mocht dus langer doorgaan. Ook had ik eigenlijk gister weer moeten stoppen maar ga nu ook door. Ik weet nog niet of ik zwanger ben maar als ik zwanger ben ga ik zeker door tot de eerste echo.

3. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Als je nog genoeg utro hebt, of er nog aan kan komen, zou ik gewoon doorgaan. Ik moest het tot 12 weken gebruiken. Maar ook dan bestaat de angst voor afbouwen nog, ik ben nog steeds niet afgebouwd :)
    Doen waar jij je fijn bij voelt meid!!

Enne.... PROFICIAT!!!

4. Hopefulness

Hopefulness Actief lid

Dec 29, 2012
    241
    0
    0
    NULL
    NULL

Hi Snoopy,

thanks, ja in mijn ziekenhuis is het gewoon regel, wanneer je zwanger bent verklaard door de bloedtest vanaf dat moment moet je nog een week doorgaan en dan ermee stoppen, ik heb dus stiekem nog een dagje erbij gesnoept maar de fertiliteitsarts zei toch dat dit de beste resultaten zou geven maar alles is gewoon zo anders van ziekenhuis naar ziekenhuis dat ik er echt gewoon over twijfel of ik er goed aan doe! Ik wil wel graag dat het ukje blijft zitten en dat het niet ineens loslaat door gebrek aan die pilletjes, erg verwarrend dit...

Ik ga denk ik nog een x ff bellen want het voelt gewoon niet prettig :(

Liefs,

Hopefulness

5. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Weet je wat het is, het kan altijd misgaan helaas maar ik ken mezelf als ik gestopt zou zijn met die bolletjes en t was misgegaan zou ik altijd blijven denken wat als ik doorgegaan was? Vooral omdat het protocol per ziekenhuis zo verschillend is.

@Kiekske, ja ik had dat ook met 12 weken hoor. Ben toen ook langzaam af gaan bouwen naar 3 x daags 1 bolletjes, 2x daags en daarna 1 x daags.

6. Lotteke1980

Lotteke1980 Bekend lid

Aug 23, 2010
    581
    15
    18
    Female
    Wow gefeliciteerd!! Wat fijn dat je zwanger bent.

Wat betreft de Utrogestan.. Ik heb op advies van het ziekenhuis na mijn positieve test ook afgebouwd. Echter is het daarna gelijk misgegaan. En nu blijft het maar door me hoofd spoken dat het stoppen en dus de lagere progesteron de oorzaak is geweest.

Volgens het ziekenhuis niet, want goede zwangerschappen zouden alles moeten kunnen doorstaan.

Ik ben nog steeds onzeker erover en bij de volgende postieve test stop ik dus echt niet meer met die bollen.

Hoeft dus helemaal niets te betekenen en waarschijnlijk was er gewoon iets mis maar toch blijft het door me hoofd spoken..

Wilde in iedergeval even met je delen.

7. Puck1978

Puck1978 Actief lid

Apr 19, 2011
    262
    0
    0
    Groningen
    Ook ik na de eerste keer ICSI zwanger en vond het ook erg lastig dat ik moest stoppen na 10 dagen met Utrogestan. Je bent toch bang dat het fout gaat. Bij ons alles goed gegaan. Kleine inmiddels al 5 maanden :)
    Bij de kliniek waar wij onder behandeling zijn, zijn ze van mening dat het geen effect heeft om het langer te gebruiken. Het is en blijft toch een medicijn en dat neem je niet als het geen bewezen effect heeft.

Dus gewoon vertrouwen proberen te hebben in je lichaam en vooral genieten!

8. Summerbloom

Summerbloom Bekend lid

Nov 27, 2011
    575
    16
    18
    Hier bij 5 weken zwangerschap gestopt met de ustrogestan je lichaam neemt nu de hormoon productie over maar als het niet goed voelt gewoon vragen of je door mag gaan

Ohja en gefeliciteerd met je zwangerschap probeer te genieten!

9. Hopefulness

Hopefulness Actief lid

Dec 29, 2012
    241
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt meiden!

Het is gewoon zo verwarrend omdat ieder ziekenhuis het anders doet!!

Ik bouw het nu gewoon rustig aan af geeft me een veel beter gevoel!

En ja ik snap ook wel dat je lichaam het over zou moeten nemen mr vooralsnog het gewoon ineens 7 dagen na positieve test moeten stoppen vind ik gewoon eng want wil dit kindje zooooo graag!!!

Bedankt voor jullie reacties meiden!

Ook succes allemaal!

10. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Ik begrijp je gevoel ook heel goed! Als het je zo onzeker maakt moet je zeker nog eens bellen hoor en je gevoel goed uitleggen.

En als je het echt niet krijgt zijn er vast wel meiden die wat over hebben.

11. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik snap je gevoel ook. Bij mijn vorige zwangerschap moest ik pas stoppen na de eerste echo EN nadat ze progesteronwaardes in het bloed 2x hadden geprikt (en HCG). Omdat mijn arts me verzekerde dat mijn progesteronwaarde hoog genoeg was, durfde ik het aan te stoppen.

Kun je niet vragen of ze 1 of 2 maal progesteron willen prikken? Ter geruststelling?

Nu moet ik ook eerst met 6 weken en 4 dagen een echo. Daarna overleg met Düsseldorf. Dan mag ik waarschijnlijk stoppen. De assistente schijnt ook gezegd te hebben, dat ik het ook tot 12 weken door mag gebruiken als ik niet wil stoppen. Dit zei ze tegen mijn man.

12. Hopefulness

Hopefulness Actief lid

Dec 29, 2012
    241
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi!
    Ja dat ga ik zeker even vragen! Lijkt me een goed plan nu dat het er zit kan ik er niet aan denken om het te verliezen dus ik ga morgen gewoon even naar de fertiliteitsarts bellen.

Bedankt voor je tip en succes !!

Liefs,

Hopefulness

13. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    En, hoe is het nu?

14. Hopefulness

Hopefulness Actief lid

Dec 29, 2012
    241
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed!! Ik heb vooralsnog gewoon afgebouwd ben nu bij 1 pilletje per dag maar voor mezelf voelt dat zoveel beter!! Heb as vrijdag eerste echo dus ik ben erg benieuwd! Maar voor mn eigen gevoel is het veel beter zo dan ineens compleet stoppen van 6 pilletjes per dag naar niets!

Liefs,

Hopefulness

15. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Wat goed dat het zo kon! Hoop dat je een goede echo hebt! :)

16. Hopefulness

Hopefulness Actief lid

Dec 29, 2012
    241
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoop ik ook! nog 2 dagen wachten! hoe gaat het nu met jou?

17. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik heb morgen mijn 1e echo (spannend!!) ben ontzettend moe en ook een beetje misselijk.

18. shereen1987

shereen1987 Actief lid

Mar 13, 2013
    282
    1
    18
    roermond
    Hopefulnes gefeliciteerd zeg met je zwangerschap! wat spannend allemaal ook mbt die pilletjes.. maar waar ik wel van verschoot is de verschillen van ziekenhuis tot ziekenhuis tot wanneer je de utro mag gebruiken.. ik hoop alsnog dat alles goed gaat verlopen!

19. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Hier gewoon gestopt toen het de Ustro op was. Dit was zo aangegeven door het ZH. Zwangerschap is hier goed gegaan..

Hopelijk heb je een goede echo!

Share This Page