Wauw Inge dat zijn veel follikels! Ik denk dat die van 15/16mm ook wel mee gaan doen. Van de pregnyl krijgen ze allemaal nog een groeispurt! @boekenwurm, vervelend dat jou werkgever daarin niet zo makkelijk is. Ik werk in de zorg en dus ook onregelmatig. Ik zal vanacht weer een mail naar het team sturen zodat ze op de hoogte zijn van waar ik nu zit en eind april de punctie heb. Ik moet als ik moet werken dan ruilen met een collega. Gelukkig heb ik me zo ingepland dat dat makkelijk te doen is. 24ste eerst fm dus op Ze vroegst zou 26 de punctie kunnen zijn. En dan hoeft alleen die dag vervangen te worden de rest erna heb ik mezelf niet ingepland @dreamerx succes morgen! Hopelijk valt het je mee
Dreamer hopelijk is het je meegevallen en hebben jullie een mooi resultaat!! Ik heb net weer een meting gehad. Er waren nog maar 3 eitjes groot genoeg en de rest rond de 14 mm dus ik moet nog 2 dagen puregon spuiten en dan zaterdag de pregnyl en maandag punctie. Zaterdag nog wel even voor de zekerheid een echo. Dus nog even geduld hebben tot maandag!
Boekenwurm, dat zag je al een beetje aankomen toch? Zijn het er nog wel evenveel als maandag? Hopelijk zijn ze zaterdag allemaal groot genoeg en kan je je voorbereiden op de punctie maandag. Dreamer, hoe is het gegaan? Viel het je mee?
Inge ja ik had al wel verwacht dat zaterdag niet ging lukken. Geeft ook niet. Die 2 dagen meer of minder doen het hem ook niet. Ze heeft ze niet precies geteld maar er zaten er nog wel steeds een heleboel. Dus hopelijk blijven die 3 grote ook nog even zitten tot maandag en komen er nog een boel andere bij. De vorige keren (in 2015) had ik bij beide puncties 12 eitjes uiteindelijk en daar zou ik nu ook heel tevreden mee zijn, al heb ik zo'n gevoel dat het er dit keer wat minder zijn. Maar goed, we wachten rustig af!!
Hoi dames! boekenworm spannend hoor! Wel toevallig, ik heb maandag ook de punctie, vandaag weer meting gehad en alles was weer wat gegroeid, in totaal zo 8 eitjes, dus tjaa had op meer gehoopt. het is wat het is. nu hopen dat er niet te veel afvallen door de PGD test. Er wordt op dag 3 een celletje uit gehaald en dan word op dag 4 terug gebeld over het resultaat of er aangedane embryo's zijn en dan eventueel dag 5 een tp. @ dreamer hoe is het gegaan vandaag?
Vanmorgen de punctie gehad. Er zijn er inderdaad heel veel weg geprikt. Alleen bleken in de mega hoeveelheid follikels slechts 8 eicellen te zitten. Nou is dat nog best een mooie hoeveelheid. Maar het voelt wat terleurstellend. Nu onder verscherpte controle ivm met hoog risico op overstimulatie. Dus maandag voor de terugplaatsing eerst een echo en bloedonderzoek. Nou duimen dat er mooie embryo's ontstaan.
das minder om te horen dat er uiteindelijk minder overblijven. hopen op het beste, als snap je ik je teleurstelling wel. was het beetje te doen de punctie? nu afwachten en uitrusten en op naar maandag!
He Inge kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent. Hoeveel follikels zijn er aangeprikt? Je had er een heleboel toch? En dan lijkt 8 misschien niet zoveel maar ik vind het toch best een mooie score hoor. Hopelijk komen er een paar mooie embryo's uit voort!! Diddeltje jij al nerveus voor maandag? Spannend he! 8 follikels is op zich best mooi maar snap dat je in jouw situatie op meer had gehoopt. Hopelijk zit overal een mooi eitje in en vallen er niet teveel af. Ik heb morgen voor de zekerheid nog een laatste meting en dan morgenavond de pregnyl erin. Heb maandag om 08.45 uur al de punctie dus niet teveel tijd om zenuwachtig te zijn gelukkig! Dreamer ik ben heel benieuwd hoe het met jou is!!
Ha dames, nog bedankt voor al jullie succeswensen! En excuus voor mijn late reactie, maar was er even helemaal klaar mee. Hele week al niet fit, nog steeds allemaal pijn in mijn lijf, voel me gewoon niet happy. Nu al bang dat die negativiteit invloed gaat hebben op een eventuele innesteling... Zucht! De punctie was wederom ook niet echt een succes, dus dat viel ook tegen. 's Ochtends al veel te vroeg vol zenuwen wakker in mijn bed, infuus dat verkeerd geprikt werd. Mijn ene eierstok ligt erg ongunstig en die was net als vorige keer heel pijnlijk, ondanks de extra pijnstilling. In totaal zijn er 14 follikels aangeprikt, en 11 eicellen gevonden. Op zich een prima score, maar de vorige keer zijn we heel erg verwend geweest met 9 cryo's en dus voelt het ergens toch een beetje als een teleurstelling. Maar hopelijk zorgt een wat lager aantal, voor het perfecte embryo dat 9 maanden wil blijven groeien in mijn buik! Inge, fijn dat het bij jou er ook weer opzit! Hoe heb jij de punctie ervaren? Ik snap je teleurstelling ook dat als er zoveel follikels worden aangeprikt en er dan maar 8 eicellen uit komen. Hopelijk ontstaan er mooie bevruchtingen en embryo's! Rustig aan doen de komende dagen met het risico op overstimulatie en lekker laten verwennen thuis. Hopelijk kan je tp maandag gewoon door gaan. Hoor je ook maandag iets over de bevruchtingen, of eerder al? Diddeltje en Boekenwurm, wat spannend voor jullie beide maandag de punctie! Boekenwurm, is het gelukt met je werkgever daar vrij voor te krijgen? Vervelend dat ze niet zo mee willen werken, dat geeft dan toch wat extra stress waar je niet op zit te wachten kan ik me voorstellen. Zelf werk ik parttime in de zorg en kan ik veel rondom mijn diensten heen plannen. Daarbij een werkgever die me alle ruimte geeft diensten te ruilen waar nodig, heel fijn. Ditmaal viel het zelfs in mijn vakantie, dus dat vind ik ergens ook wel prettig. Dan hoef ik het op mijn werk niet te vertellen, is ook ergens een enorme prive aangelegenheid natuurlijk. Diddeltje, heb jij er een beetje vertrouwen in met 8 eicellen ivm de afvalrace? Kan me voorstellen dat het dat het allemaal nog eens extra spannend maakt! Clarajilla en Juffie, hoe is het voor jullie met al die punctieverhalen hier? Krijgen jullie er al 'zin' in?
Dreamer wat vervelend dat je week zo heftig en ziekig is. En toch is 9 eitjes echt een heel mooi aantal hoor. Ik had beide ivf pogingen in 2015 slechts een paar embryo's (geen cryo terugplaatsing gehad ivm niet goed ontdooien) maar beide keren was ik van de verse terugplaatsing wel zwanger. De eerste keer ging niet goed, maar de tweede keer wel. Dus kwaliteit is wat dat betreft belangrijker dan kwantiteit. Maar uiteraard snap ik dat het toch tegenvalt in vergelijking met de vorige keer. Word je morgen gebeld over het aantal bevruchtingen? Voor nu lekker rustig aan doen en bijkomen! In de wet is sinds 2015 heel duidelijk geregeld dat je gewoon vrij moet krijgen voor een ivf behandeling, voor zover het niet mogelijk is op je vrije dagen. Nou valt er met ivf weinig te plannen dus het is gewoon pech dat de punctie en de terugplaatsing op een werkdag vallen. Maar ik kan er niks aan doen. Heb dit mijn werkgever ook verteld en voor nu reageerde hij wel vrij goed. Hopelijk blijft het bij 1 ronde want ik weet uit ervaring hoe langer het duurt hoe moeilijker hij gaat doen. Ook al staat het recht aan mij kant. Maar voor nu is het allemaal geregeld dus!!
Ik heb er "zin" in.... Ik probeer mijn angst voor overstimulatie maar overboord te gooien en de arts te vertrouwen. Punctie maakt me niet uit is toch "lekker" onder narcose in Düsseldorf
@dreamer, vervelend dat je je nog steeds niet lekker voelt.. En vervelend van je punctie.. Hopelijk wel mooie embryo's straks! Ik heb wel zin in de punctie, eerste punctie was goed te doen dus ga ervan uit nu ook wel weer. Alleen de decapaptyl staat me zo tegen in januari was die vervelend soms pijnlijk. Maar nu kan ik hem niet pijnloos meer inspuiten, en ben net pas 3 dagen bezig.. De naald zelf gaat wel. Alleen de vloeistof doet zove pijn..
Clarajila, wat naar dat de deca zo pijnlijk is. Ik hoop voor je dat dat na verloop van tijd iets minder wordt. Dreamer, vervelend dat de punctie niet is verlopen zoals je hoopte. 11 is een heel mooi aantal. Maar snap dat als je de vorige keer veel meer had dat je er vanuit gaat dat je nu weer zoveel hebt. De punctie zelf viel me opzich wel mee. Hoeveel er nu precies zijn aangeprikt weet ik niet. Weet alleen dat het 8 volle buisjes waren. Op een geven moment begon het steeds pijnlijker te worden. Vlak daarna zei de gyn: geloof dat ik ze nu wel heb. Dus ik was al blij dat het gedaan was. Toen bleek dat het echter pas eierstok nr. 1 was . Ze hebben toen nogmaals pijnstilling ingespoten en toen was het wel te doen tot het einde. Daarna voelde ik me eigenlijk wel heel goed. Tot ik uiteindelijk thuis was. Toen werd de pijn steeds heftiger en was ik de rest van de dag niets meer. Gelukkig kan ik me vandaag alweer voorzichtig weer wat bewegen en zitten. En nu in spanning hoeveel er bevrucht gaan worden. Maar dat krijg ik maandag pas te horen.
Voor mijn eerste IVF had ik er geen last van ja beetje aan het eind. Maar toen was ik daarvoor menopur gewent en dat brandde ook verschrikkelijk. Daar deed ik 10 min over om 1 ml in te spuiten. Nu vind ik de deca niet zo erg als de menopur, maar die vloeistof brand wel steeds sneller.. Nu vanmorgen weer niet gelukkig
Als ik de Deca rechtstreeks uit de koelkast spuit dan is het heel naar. Maar als ik hem een kwartier tot half uur van tevoren uit de koelkast haal en dan spuit voel ik er amper wat van. Misschien een tip mocht je dat nog niet geprobeerd hebben!
Ik haal mijn deca voor 6 dagen uit de koelkast.. Mag 1 week buiten de koelkast liggen dus hij is al op kamer temperatuur..
@Boekenwurm: ik word niet gebeld over het aantal bevruchtingen, maar hoor dat morgen bij de tp. We zouden alleen vandaag voor 2 uur gebeld worden als er geen embryo's zouden zijn en dat is niet gebeurd, dus dat is in elk geval een goed begin. @juffie: fijn dat de punctie in Dusseldorf onder narcose is. Na weer zo'n negatieve ervaring, vraag ik me ook af waarom ze dat in NL ook niet gewoon standaard doen... Maar ja, zal wel weer een geldkwestie zijn. @Clarajilla: wat vervelend dat de deca zo pijnlijk gaat bij je. Ik voelde daarbij wel bijna altijd dat botte naaldje, maar de vloeistof zelf heb ik nooit gevoeld. Hopelijk wordt het beter, want zo is het geen pretje! @Inge: fijn dat de punctie je best mee gevallen is. Wat voor pijnstilling kreeg jij als ik vragen mag? Ik lees bij jou dat ze het ook nog een keer wat bij hebben gespoten. Vraag me af of dat bij mij ook verschil had kunnen maken. Die zet ik maar vast op mijn lijstje voor de evaluatie. Fijn dat het vandaag qua pijn al weer wat beter gaat. Blijf wel rustig aan doen! Ik heb niet echt veel last meer van mijn buik. Dat scheelt wel echt ten opzichte van de vorige keer moet ik zeggen. waarschijnlijk doordat ik toch maar de helft aan follikels had dit keer. Wel nog steeds allemaal andere pijntjes in mijn lijf, dus top fit ook nog lang niet. Scheelt wel dat ik daardoor niet continu aan mijn eitjes in het lab denk
Oké dan zal het persoon wel verschillen! Vervelend dat je er zo'n last van hebt zeg! Ik heb net de laatste echo gehad. Veel follikels maar ook een heleboel die nog niet groot genoeg zijn. Maar omdat het er in totaal zoveel zijn en er ook al behoorlijk wat vocht in m'n buik zit kunnen we absoluut niet langer wachten ivm overstimulatie. Dus maandag de punctie. De arts verwacht ongeveer 10 eicellen. Daar zou ik heel tevreden mee zijn dus hopelijk is het een goede inschatting! De komende dagen rustig aan doen tot de punctie want ik heb veel last van mijn buik. Voor vanavond sushi besteld om de naderende punctie te 'vieren'. Hopelijk is het de laatste keer dit jaar dat ik sushi (de rauwe variant) mag eten