Ivf start maart/april 2017

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Boekenwurm, 3 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Izie

Izie Bekend lid

17 mrt 2015
    641
    31
    28
    @clarajilla ; voor jou net zo meid, wordt toch eens tijd dat we elkaar in andere topics gaan supporten he ;) "fijn" dat je toch ongesteld bent geworden, stomme wachten de hele tijd is ook niks.

@Juffie ; fijn dat jullie in ieder geval al een succes verhaal hebben vanuit Düsseldorf! Hopelijk gauw een tweede wonder

@Indy ; welkom! Fijn dat het eindelijk dichter bij komt.

2. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ja dat moet ons toch een x gaan lukken! Daar gaan we voor :)

@indy, welkom!

3. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.806
    1.626
    113
    #23 Inge1984, 8 mrt 2017
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2017
    @Boekenwurm: Dat voelt idd best raar, onze dochter is in onze ogen ook echt ons kleine wondertje. Ze wordt over 4 maanden alweer 3 jaar en is inmiddels een hele dame geworden :). We hebben eerst OI gehad met clomid maar dat bleek ik resistent voor. Daarna over naar OI met Gonal F. Daar reageerde ik echter steeds slechter op. Uiteindelijk zorgde het ervoor dat ik of geen follikels had of teveel. Dus was de conclusie van mijn arts dat we dan maar door moesten met ivf omdat je er daar tenslotte juist veel wil hebben.

@Juffie: Je hebt nogal wat voor je kiezen gehad zeg. Hopelijk gaat het nu allemaal wat voorspoediger lopen. Je zou denken dat je je portie ellende wel ruimschoots gehad hebt..

@Izie: Spannend de stap naar Dusseldorf, wel fijn dat het je in iedergeval al een beter gevoel geeft. Dat is ook heel wat waard. Hopelijk is dat helemaal niet nodig en krijg je zaterdag een terugplaatsing van een plakkertje.

@Clarajilla: Fijn dat je ongesteldheid is doorgebroken en je dus weer verder kunt.

Ik lees hier veel dat jullie met de pil moeten beginnen. Is dat standaard, ik kan er namelijk niets over vinden in de informatie die ik heb meegekregen. En waar dient dat dan precies voor?

4. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Sommige ziekenhuizen hebben een kort protocol
    Maar de meeste hebben een lang protocol dan moet je dus aan de pil.

Dat moet omdat voor de ivf je hele cyclus plat gelegd moet worden, je mag zelf geen hormonen meer aanmaken. Dus nu moet ik een maand aan de pil en de laatste 3 dagen van de pil begin ik met decapeptyl spuiten. Dat zorgt ervoor dat je kunstmatig in de overgang komt ( maak je dus zelf geen hormonen aan). Dit spuit ik tot aan de fm. En halvewege begin ik ook met spuiten van gonal f om de follikels te laten groeien.

5. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.806
    1.626
    113
    Bedankt voor je uitleg. Ik moet het gesprek maar even afwachten dan. Ik weet dat ze in mijn ziekenhuis zowel kort als lang doen, het is dus even de vraag wat ze bij mij willen gaan doen. Zelf heb ik geen cyclus dus het voelt wat raar om iets plat te leggen wat er helemaal niet is :). Maar het zal vast ingewikkelder in elkaar steken dan ik nu denk :D

6. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ja ik weet ook niet precies wat en hoe het werkt. Ook doen ze vaak lang protocol zodat het ziekenhuis alles zo kan plannen wanneer het hun uit komt..

7. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ja dat zou je wel denken hè.....
    Ik hoop ook dat we onze portie wel gehad hebben en er nu eens voor de verandering alles gaat zoals het "hoort"

Over de pil kan ik je helaas niet helpen in dusseldorf doen ze dat niet. Daar spuit ik alles bijelkaar 13 dagen.

8. Boekenwurm

28 jan 2013
    82
    0
    6
    NULL
    NULL
    #28 Boekenwurm, 9 mrt 2017
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2017
    Izie ik snap nu inderdaad waarom je voor Dusseldorf gaat. Maar hopelijk is het allemaal niet meer nodig en heb je zaterdag toch nog een terugplaatsing met over 2 weken een positief resultaat. Zou zo fijn zijn als verdere stappen jullie bespaard zou blijven. Ik duim voor je hoor!

Clarajilla fijn dat je ongesteld bent. En nu weer verder! Ik ben ook altijd blij als de volgende stap weer is aangebroken. Weer een beetje actie ipv afwachten.

Indy90 wat spannend zeg dat jullie gaan starten. Wat is jullie voortraject? Nu nog even geduld hebben dus!

Inge de pil wordt gebruikt puur planning technisch. Door de pil kunnen ze het moment van beginnen van het spuiten plannen. Ze kunnen dan kijken wanneer het 'uitkomt' dat je start zodat er niet teveel mensen tegelijk met ivf beginnen en er uiteindelijk teveel vrouwen tegelijk een punctie moeten ondergaan. Ik mag nu bijvoorbeeld starten nadat ik slechts ruim 2 weken de pil hebt geslikt. Als het beter was uitgekomen bij de kliniek dan had dat ook zo 3 weken kunnen zijn.

Ze gaan met Decapeptyl inderdaad je hele hormoonhouding platleggen. Dit is om ervoor te zorgen dat je lichaam zelf niets meer doet en je dus enkel en alleen reageert op de stimulerende gonal f. En de Deca zorgt er ook voor dat het stimuleren met Gonal F niet te hard gaat. Als je alleen gonal f zou gebruiken zonder de Deca dan gaat het veel te hard en is het gevaarlijk.

Ik mag over 6 dagen starten met de Deca. Spannend! Kan niet wachten!

9. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Wij gaan voor ons eerste kindje sinds januari 2015. Het eerste jaar hadden we zoiets van als het komt dan komt het. Na een jaar begonnen we ons toch wel een beetje zorgen te maken en hadden we met elkaar afgesproken om na de zomer naar de huisarts te gaan als het nog niet gelukt was. Toen is het allemaal heel snel gegaan werd gelijk doorverwezen daarna een cyclus analyse hierbij hadden ze al opgemerkt dat m'n rechter eileider niet helemaal oké was. Toen kreeg ik hsg wat een hell mijn beide eileiders bleken totaal geen doorgang te hebben. De gynaecoloog vertelde dat mijn rechter eileider verdikt was en ging met zwolle in overleg wat te doen. Heb toen een laparoscopie gehad waarbij de rechter eileider is verwijderd. De ivf bom was daarvoor al gedropt en wat vond ik het erg te horen dat dit waarschijnlijk onze enige kans was. Nu heb ik er vooral zin in hoe raar het ook klinkt maar we hebben eindelijk weer een kans.

10. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.806
    1.626
    113
    Hoe is het met iedereen? Is de terugplaatsing nog doorgegaan Izie?

Hier geloof ik dat ik gek genoeg een eisprong heb gehad. Zo om de paar dagen temperatuurde ik even om 't in de gaten te houden (weet ook niet waarom :p). En gisteren was m'n temp opeens verhoogd, dus vanmorgen weer gechecked en wederom hoog. Heel gek dit, in principe heb ik namelijk helemaal geen eisprongen uit mezelf. Niet dat ik geloof dat het iets uitmaakt, maar 't is wel een vreemde gewaarwording :)

11. Boekenwurm

28 jan 2013
    82
    0
    6
    NULL
    NULL
    Inge dat zou inderdaad wel bijzonder zijn. Is er een kans op een spontane zwangerschap bij jullie of is dat uitgesloten?

Hier alles goed. Ik mag woensdag starten met de Decapeptyl. Spannend!! Heb er echt weer zin in. Actie!!

12. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.806
    1.626
    113
    Wat fijn dat je kan starten. Dan heb je weer iets om naar toe te werken.

Moah, in theorie is het wel mogelijk. Het probleem ligt volledig bij mij, en als ik dus een eisprong heb gehad zou het theoretisch moeten kunnen. Alleen heb ik natuurlijk geen idee wanneer dan de eisprong geweest zou moeten zijn en of we 't dus wel op 't juiste moment gezellig hebben gemaakt. Daarnaast vraag ik me ook wel af of het wel echt zo is. Het is lang geleden dat m'n lijf 't zelf kon, en zelfs met hulp was m'n lijf zeer lastig te motiveren om een eitje af te geven ;) Geloof er dus niet in dat ik nu opeens spontaan zwanger zou worden, ben eerder een beetje angstig dat het een reden zou zijn de ivf nog even uit te stellen.

13. Boekenwurm

28 jan 2013
    82
    0
    6
    NULL
    NULL
    Inge je hoeft toch niet aan te geven dat je denkt misschien een eisprong te hebben gehad. Daar komt bij, ik heb ook PCOS en heb ook heel af en toe zelf een eisprong, zwaar onregelmatig en hooguit een paar keer per jaar. Een keer een eisprong is geen reden om ivf niet door te laten gaan, integendeel, als het zo sporadisch voorkomt is het juist extra reden voor verdere stappen!

Weet je, ik zou gewoon niks van verwachten van die eisprong, zoals je zelf eigenlijk ook al aangeeft. Gewoon focus op het aanstaande ivf traject.

14. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    @inge, dat zou wel apart zijn maar zou ook kunnen!

@boekenwurm, oh fijn dat je er bijna mee kan beginnen, weer een stapje dichterbij!

Ik zit net pas een week aan de pil.. Nog 3 weken te gaan!

15. Kimberley92

Kimberley92 Fanatiek lid

27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hallo dames, ik klets ook gezellig mee!
    Ik krijg morgen mijn start echo en dan begin ik gelijk met de decapetyl en een aantal dagen later met de pregnyl.
    Bij elkaar geteld over ongeveer twee weken de punctie.

Ik ben pas 24 en wij stonden eigenlijk op de wachtlijst voor donorzaad. Wonder boven wonder is er toch nog iets gevonden bij mijn vriend en komen we ineens in aanmerking voor icsi.
    Ik vind het echt super spannend allemaal!

16. Boekenwurm

28 jan 2013
    82
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi Kimberley welkom hier. We lopen dan bijna gelijk op. Ik ben gisteren begonnen met de Decapeptyl en jij begint vandaag. Spannend hoor. En wat fijn dat jullie toch via icsi dit traject in kunnen ipv donorzaad.
    Je zegt trouwens dat je een aantal dagen na de Decapeptyl start met Pregnyl. Je bedoelt denk ik Puregon?
    Pregnyl spuit je volgens mij alleen 35 uur voor de punctie.

Jij hebt een kort schema? Ik moet namelijk eerst 10 dagen Decapeptyl spuiten en dan ga ik pas over op Puregon.

Veel succes vandaag met de echo. Hopelijk mag je van start.

Hoe gaat het met de andere dames hier? Allemaal nog aan het afwachten he?

M'n eerste spuit was wel weer een beetje spannend. Maar het ging prima en we zijn weer van start!

17. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    spannend hoor of je echt mag beginnen kimberley en wat fijn dat je toch een kans hebt met icsi.

Ik ben gister ongesteld geworden. dit word mijn laatste eigen cyclus bij de volgende menstruatie start ik eerst met de pil. Ik heb er zin in voor zover dat mogelijk is.

18. Kimberley92

Kimberley92 Fanatiek lid

27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hoi Boekenwurm, Ja vandaag mijn eerste prik decapetyl prikken en morgen start ik met de puregon indd!
    Ik kon er gister niet eens van slapen! 24 maart een echo om te kijken hoe het met de eitjes gaat en vanaf dan om de dag waarschijnlijk een echo tot dat ze groot genoeg zijn!
    Als ze groot genoeg zijn 35 uur van te voren otrivelle prikken.

Ook spannend voor jou Indy, gaat het bijna gebeuren!

19. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    ja vind vooral het gedeelte hoeveel eitjes gaan er groeien en worden ze bevrucht heel spannend maar heb wel een soort van rust over me. komt allemaal wel goed!

20. Boekenwurm

28 jan 2013
    82
    0
    6
    NULL
    NULL
    Kimberley hoe was het gisteren en hoe ging de eerste spuit?
    Ik had er eergisteren bij de eerste spuit nog een beetje moeite mee, maar gisteren bij de tweede spuit ging het moeiteloos. Het stelt ook niks voor eigenlijk.
    Hopelijk krijg je niet al teveel last van bijwerkingen.

Indy voor jou komt het ook steeds dichterbij dus. Het is tijdens zo'n traject inderdaad super spannend hoeveel eitjes er groeien en er aangeprikt kunnen worden. En dan de dag na de punctie word je gebeld hoeveel er bevrucht zijn. Dat is ook zenuwslopend. En dan moeten ze daarna ook nog eens goed doordelen voor de terugplaatsing. Dus super spannend allemaal. Maar komt vast goed!
    Als je de volgende keer ongesteld wordt mag je dan meteen met de Decapeptyl beginnen of moet je eerst een paar weken aan de pil?

Deel Deze Pagina