Ivf start maart/april 2017

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Boekenwurm, 3 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Ik moet helaas eerst 21 dagen aan de pil. Vanochtend telefoontje gehad en alle bloeduitslagen zijn dik in orde mag dus nu officieel de volgende cyclus starten met de pil. Moet nog even geduld hebben dus. Maar voor m'n gevoel gaat het nu allemaal best snel. Als ik even een ruwe door berekening maak dan zouden we theoretisch gezien half mei ongeveer punctie en terugplaatsing hebben. Mijn partner en ik hebben allebei echt het gevoel dat het helemaal goed gaat komen. Ons enige probleem is die stomme eileiders en laten we die nou juist niet nodig hebben met ivf. Het blijft natuurlijk wel onwijs spannend allemaal.

2. Kimberley92

Kimberley92 Fanatiek lid

27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ha boekenwurm, ik ben zelf verpleegkundige, maar wat is het raar om dan ineens jezelf te prikken. Ik vond de decapetyl niet erg fijn zetten of het is een vrij botte naald of ik heb gewoon een stugge huid 😂
    Ook vond ik de vloeistof erg prikken en heb ik 2 uurtjes last van huiduitslag gehad.

Mijn vriend wilde het filmen hoe ik mijn eerste prik zette, maar hij was het vergeten op te slaan😒

Vanavond prik ik de decapetyl en de puregon.
    Kan niet wachten op 24 maart dat ik de volgende echo heb.

3. Boekenwurm

28 jan 2013
    82
    0
    6
    NULL
    NULL
    Kimberley ik zet de Decapeptyl heel snel. Volle vaart erin. Omdat de spuit inderdaad een beetje bot is.
    En ik haal de spuit 5 a 10 minuten van tevoren uit de koelkast. Dan is de vloeistof niet zo koud en prikt het een stuk minder.

Even een paar tips van mijn kant voor zover je dat nog niet wist/deed.
    Wat fijn zeg dat jij nu ook al mag stimuleren. Ik moet eerst 10 dagen Deca en dan pas de Puregon erbij. Dus ik heb 3 april pas de eerste meting.

4. Kimberley92

Kimberley92 Fanatiek lid

27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Net voor het eerst de puregon geprikt. Heb jij ook alvast z'n mooie puregon pen Boekenwurm?
    Ik vind hem erg fijn prikken, scherpe naaldjes en fijne vloeistof die bijna niet prikt.

5. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Lieve dames afgelopen week weer netjes mijn menstruatie gekregen. Nu wachten tot 3 april gesprek voor mijn schema in Dusseldorf en rond 15 april begin ik. Ik vind het onwijs spannend weer is alweer 5 jaar geleden voor mij

6. Kimberley92

Kimberley92 Fanatiek lid

27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @juffie26 spannend hoor, zeker na 5 jaar weer te beginnen! Weet je of er veel veranderd is in 5 jaar?

7. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ja spannend juffie!

Ik vind de tijd zo langzaam gaan he.. Moet nog tot 8 april aan de pil en we zitten nog steeds in maart..

8. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.806
    1.626
    113
    De tijd gaat super langzaam inderdaad. Ik ben de dagen echt aan 't aftellen. Nog 1 weekje en dan eindelijk de intake. En dan nog duimen dat we gelijk door kunnen pakken.

Spannend voor iedereen die al aan het prikken is. Kimberley als eerste een follikelmeting toch? Kan me zo voorstellen dat je daar erg naar uit kijkt.

9. Kimberley92

Kimberley92 Fanatiek lid

27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hi Inge, ja vrijdag een follikel meting. Ik kan echt niet wachten! Vind het zo spannend, ook of de icsi überhaupt door kan gaan, want 4 zaadcellen is natuurlijk niet veel.

Ben benieuwd naar de rest van de verhalen en de spannende tijden van de andere dames!

10. Boekenwurm

28 jan 2013
    82
    0
    6
    NULL
    NULL
    Kimberley ja ik heb die prachtige puregonspuit ook al thuis:D
    Hoe gaat het nu met het prikken van de Decapeptyl? Al iets minder lastig? Tenminste ik neem aan dat jij naast de Puregon ook nog steeds Deca spuit?

Ik heb donderdag een echo om te kijken of alles rustig is na 8 dagen Deca en dan mag ik zaterdag met de Puregon beginnen. En dan 3-4 de eerste meting. Ik verwacht 7 of 8 april de punctie als de groei van de eitjes ongeveer hetzelfde verloopt als 2 jaar geleden.

Heb afgelopen vrijdag en zaterdag enorm last gehad van de Decapeptyl. Misselijk, hoofdpijn, moe en zwaar emo. Sinds gisteren gaat het weer stukken beter. Houden zo!

Pfff de andere meiden hier moeten allemaal nog even geduld hebben dus. Wachten duurt zo lang he! Dat vind ik altijd het meest lastige van de medische molen, het wachten tot je weer mag.

11. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Hallo meiden,
    ik ben sinds 1,5 week begonnen met icsi 2. Mag ik met jullie mee komen kletsen?
    Vandaag heb ik mijn uitgangsecho gehad en die zag er goed uit. Dus nu mag ik naast de deca, vanaf vrijdag ook gonal f gaan spuiten. De vrijdag erop dan mijn eerste fm.

12. Kimberley92

Kimberley92 Fanatiek lid

27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hi Boekenwurm, het prikken gaat steeds beter! Ik prik indd de deca en de puregon. Gister wilde mijn vriend de spuiten zetten, maar dat durfde ik niet, denk dat ik een soort controle wil houden :p
    Zelf heb ik ook wel wat last van bijwerkingen. Ik ben erg vermoeid, rug pijn en een opgeblazen buik dat ik mijn broeken haast niet dicht krijg.. :(
    Ik hoop voor je dat je zaterdag mag beginnen met de puregon erbij prikken!

Dreamer29 kom gezellig meer kletsen!
    Wat fijn dat jullie weer kunnen starten. vind je het spannend om weer te starten?

13. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik weet niet of er veel is veranderd zo ver ik kan beoordelen nu niet veel anders dan toen.

Ik krijg nu alleen geen spuiten pregnyl voor de punctie maar 2 spuiten decapeptyl en geen verse tp om te hopen op geen overstimulatie op deze manier.
    Vorige keer bij mijn dochtertje 9 dagen 125 i.e. puregon geprikt nu begin ik met 112.5 i.e. gonal en dat wordt zo nodig ieder controle bij gesteld evt.
    Ik vind het ontiegelijk spannend ondanks dat ik weet wat ik kan verwachten

14. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Dankje Kimberley! Ik vind het zeker spannend om weer bezig te zijn. Voor mijn eerste punctie heb ik een afgebroken ronde gehad, dus ik weet uit ervaring dat het niet allemaal vanzelfsprekend is en dat elke stap cruciaal kan zijn in het traject. Hopelijk door de ervaring van vorige keren nu in 1 keer de juiste dosering.
    Hoeveel dagen ben jij nu puregon aan het spuiten? Ik herken trouwens het zelf controle willen houden over het spuiten. Ik vind dat zo eng, dat ze in het zkh al voorstelden dat mijn man dat ook zou kunnen doen. Maar dan doe ik het toch echt nog liever zelf, haha!
    De moeheid herken ik ook. Sinds een paar dagen echt veel last van. Dus ik doe het maar rustig aan en op tijd naar bed.

Het is ook reuze spannend Juffie! Zeker als het allemaal al weer 5 jaar geleden is. En je hebt ook erge overstimulatie gehad de vorige keer vrees ik, dus dat zal ook een groot schrikbeeld zijn. Hopelijk met de aanpassingen die je krijgt, gaat het deze keer goed!

15. Kimberley92

Kimberley92 Fanatiek lid

27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Dreamer29 ik heb nu 5 dagen decapetyl 0,1mg gespoten en 4 dagen puregon 100iE

16. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Ok, volg jij dan het korte protocol? Ik zit vrijdag als ik mag beginnen met stimuleren al 2 weken aan de deca.

17. Kimberley92

Kimberley92 Fanatiek lid

27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik denk het korte protocol. Ik mocht met de deca beginnen op de 2e dag van mijn menstruatie en dag later de puregon erbij.

18. Boekenwurm

28 jan 2013
    82
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi Dreamer,

ik volg net als jij ook het lange protocol. Eerst 10 dagen Deca en dan Puregon erbij. Ik heb vanmorgen een uitgangsecho gehad en alles was rustig dus ik mag zaterdag starten met de Puregon. 10 dagen later de eerste meting.
    Hoe voel jij je? Hopelijk niet teveel last van de Deca?

Kimberley hoe gaat het met jou? Begin je al te merken dat er eitjes groeien? Wanneer had jij ook alweer de eerste meting? Het schiet nu echt op he, spannend joh! Ik wil ook absoluut niet dat een ander spuiten zet. Ik zelf doe het heel snel zodat het zo min mogelijk pijn doet, zeker met die botte Deca spuiten, en ik denk dat mijn man veel voorzichtiger zou zijn wat juist meer pijnlijk is. Denk ik:D

Juffie hoe gaat het met jou? Vind je het wachten lang duren of ben je nog wel geduldig?

Ik mag dus gelukkig ook weer door na een goede uitgangsecho. Dus zaterdag de Puregon erbij en dan op dag 10 de eerste meting.

19. Diddeltje

Diddeltje Bekend lid

16 dec 2014
    572
    126
    43
    Vrouw
    Begeleider gehandicaptenzorg
    Vorden
    hallo dames,

Ik klets graag mee met jullie:)
    Ik ben zelf sinds 14 maart weer begonnen met de deca, sinds 21 maart gestopt met de pil en dan 21 maart komt Gonal erbij.
    Ondertussen alweer mijn 4e ivf poging, vol goeie moed gaan wij er weer voor!!

20. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Fijn dat je uitgangsecho goed was Boekenwurm. Op naar de volgende stap! We lopen bijna gelijk zeg, ik mag morgen beginnen met stimuleren. Gonal f in mijn geval. Volgende week vrijdag dan de eerste fm. Heel benieuwd, spannend ook!
    In tegenstelling tot de vorige keer heb ik nauwelijks last van de deca. Wel een buikgriep gehad deze week, maar dat had dan weer niks met de hormonen te maken. En jij? Merk jij wat van de deca? Hoeveel eenheden ga jij spuiten?

Deel Deze Pagina