Ivf start maart/april 2017

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Boekenwurm, 3 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Ik moet 21 dagen. Ik zie er tegenop omdat ik van de pil emotioneel heel vlak word. Niet echt depressief maar wel een beetje naar. Gelukkig is het maar een paar weekjes dus zullen de bijwerkingen nu ook wel meevallen. Heb vooral veel zin om te beginnen hoe gek dat ook klinkt.

2. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Boekenwurm, ik durf zelf de spuit niet snel erin te doen. Dat hele spuiten is al zo'n ding, dat ik het echt rustig en langzaam doe. Inmiddels spuit trouwens mijn man! Nooit gedacht dat ik dat een ander zou laten doen, maar van de week flink ziek geweest, dus toen moest ik wel. En eigenlijk vond ik het heel prettig, omdat ik dan zelf helemaal niet hoef te kijken. Dus we hebben het er maar in gehouden. Kan hij ook iets doen ;)
    Ik heb vrijdag de eerste fm, ben heel benieuwd wat er dan te zien is. Op zich heb ik best wel wat vertrouwen deze poging. Alleen durf ik daar nog niet zoveel aan toe te geven uit angst voor de mogelijke teleurstelling.
    Logisch trouwens dat je zin hebt in de eerste puregonspuit. Ik had dat ook. Toch weer de volgende stap, en dan komt alles wat dichterbij!

Diddeltje, nog een paar dagen en dan ook de volgende stap voor jou, fijn!

Juffie, ben je bij je vorige pogingen eigenlijk gelijk naar Dusseldorf gegaan, of heb je ook een poging in NL gedaan?

Clarajilla, in elk geval al over de helft van de pil... Maar duurt wel lang dan met zo'n protocol! Daarna dan aan de deca en dan gonal?

Ik ga trouwens 75 eh gonal spuiten. Vorige keer was dat eerst 125, maar die poging is afgebroken, en vervolgens 90 waarmee het wel tot een punctie kwam.

3. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Oh, dat is niet fijn! Ik had dat de vorige keer van de decapeptyl. Echt naar voelt dat. Gelukkig voor mij dit keer geen last van. Hopelijk valt het voor jou ook mee.
    En logisch dat je er zin in hebt. Ik had dat ook hoor! Eindelijk gebeurt er wat en ga je weer een kans maken om zwanger te worden. Fijn is dat.

4. Kimberley92

Kimberley92 Fanatiek lid

27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hi Dames! Vanochtend mijn eerste follikel meting gehad en heb in totaal 6 follikels. De echoscopiste zei dat het een mooi aantal was en dat als het er minder zijn de kwaliteit vaak beter is. ze zijn nu 19mm, 10,8mm, 18,4mm, 18,7mm, 15,3mm en 12,6mm.
    Ik kreeg namelijk het briefje van de echo mee met de metingen erop :)
    Ook gaf ze aan dat er ineens nog meer follikels kunnen ontstaan dus dat het er ook meer als 6 kunnen worden.

Zondag nog een follikel meting maar ze gaf al aan dat ik waarschijnlijk dinsdag de punctie heb! Zo spannend allemaal! :D

Welkom aan iedereen die erbij is komen schrijven!

5. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    @dreamer, ja gelukkig al wel over de helft! Ik begin 5-4 met de deca, slik de pil tot 8-4 en begin met de gonal op 17-4 en dan 24-4 de FM. Dus moet nog wel een maand geduld hebben helaas..

Ik heb nooit last van de pil gehad en nu ook niet, behalve dat ik de vorige x en nu iedere x doorbraak bloedingen heb, heel irritant!
    Van de deca ook helemaal geen last van gehad, maar toen de gonal erbij kwam heb ik 4 dagen lang met hoofdpijn gelopen. En toen dat weg was kreeg ik wat last/druk in me buik van al die eitjes!

@kimberley, oh je hebt al een mooi aantal van mooie groten !

6. Kimberley92

Kimberley92 Fanatiek lid

27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @clarajilla ik vind 6 eigenlijk niet zo veel Hahah, maar ik mag niet zeuren ik spuit maar 100IE puregon :)

7. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Wij hebben wat onderzoeken in radboud gehad maar daar voelde we ons niet fijn. We zijn meteen naar dusseldorf gegaan eigenlijk en hebben in Nederland nooit een poging gegaan. We hebben ook nooit zelf geprobeerd zijn meteen met mmm begonnen.
    In december hadden we intake in dusseldorf en in april was ik al zwanger.

8. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Haha ja snap ik! Vooral als je verhalen leest dat andere 15 follikels hebben!
    Ik had er de vorige x ook 7 en waren 5 eicellen toen gevonden. Arts was er heel te vreden mee

9. Boekenwurm

28 jan 2013
    82
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hej kimberley 6 is best een mooi aantal hoor! Tuurlijk hoop je op zoveel mogelujk eitjes maar als het inderdaad 6 kwalitatieve eitjes zijn dan komen daar vast een paar hele mooie embryo's uit uiteindelijk!

Ik had 2 jaar geleden bij onze tweede ivf poging 14 eicellen tijdens de punctie en uiteindelijk bleven er 'maar' 2 embryo's over dus een groot aantal zegt ook niks.

Super spannend joh!

10. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Kimberley je kan volgens mij inderdaad beter 6 goede hebben dan 15 matige. Snap wel dat je denkt ik wil zoveel mogelijk. Spannend dat je al bijna de punctie hebt!

Ik ben echt super benieuwd hoe het allemaal zal gaan. Heb er wel een goed gevoel over. Mijn vriend heeft er ook een super goed gevoel over. Wel spannend allemaal hoor maar we gaan er voor! Mijn duimen draaien voor veel mooie baby's dit jaar!

11. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ja in dusseldorf krijg je standaard korte protocol.
    Ik heb bij mijn dochtertje 125 puregon gebruikt en ik ga nu 112.5 gonal gebruiken. Ik heb 3 april de afspraak voor schema en uitgangsecho

12. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.806
    1.626
    113
    @Kimberley. Dinsdag misschien de punctie al! Snap wel dat je liever wat meer follikels zou willen. Gevoelsmatig wil je er natuurlijk zoveel mogelijk. Maar wie weet groeien er dit weekend nog een paar bij.

13. Kimberley92

Kimberley92 Fanatiek lid

27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    #93 Kimberley92, 26 mrt 2017
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2017
    Hallo dames, net de tweede follikel meting gehad! Ipv 6 follikels nu 8 follikels. Vanavond nogmaals de deca en de puregon spuiten. Morgen 22.00 uur de ovitrelle en nogmaals deca spuiten en heb woensdag om 09.00 uur de punctie. Ik wordt nu wel echt nerveus :D

14. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Oh Fijn kimberley, toch nog 2 follikels extra!
    En spannend woensdag de punctie

15. Diddeltje

Diddeltje Bekend lid

16 dec 2014
    572
    126
    43
    Vrouw
    Begeleider gehandicaptenzorg
    Vorden

spannend! Wat goed dat er nu 8 follikels zijn!

16. Boekenwurm

28 jan 2013
    82
    0
    6
    NULL
    NULL
    Kimberley wat fijn 2 follikels erbij. Wie weet woensdag nog wel meer erbij. Wat spannend dat het bijna zover is! Ik vond het echt goed te doen de punctie. Komt helemaal goed meid! Zie je er tegenop of gewoon gezonde spanning?
    ik vandaag de tweede spuit puregon gezet. Heb nu al wat buikpijn en trekkerig gevoel aan m'n eierstokken dus er gebeurt in ieder geval wat!

17. Kimberley92

Kimberley92 Fanatiek lid

27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hi Boekenwurm ik denk dat het gezonde spanning is, maar wel al heel veel gezonde spanning. Ik heb ook erg veel last van mijn buik aangezien de meeste follikels nu rond de 20mm zijn of groter.

18. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Fijn dat er nog 2 bij gekomen zijn Kimberley. Wie weet voor woensdag nog meer! Succes met de laatste spuiten en op naar de punctie!

Ik heb er inmiddels 4 dagen gonal opzitten. Soms al het idee dat ik wat voel in mijn buik, maar vind dat tegelijkertijd ook nog wel erg vroeg. Vrijdag de eerste fm, dus dan gaan we het zien!

19. Boekenwurm

28 jan 2013
    82
    0
    6
    NULL
    NULL
    Logisch dat je last hebt Kimberley. 8 eitjes van rond de 20 mm dat voel je wel!
    Nog even volhouden en woensdag hopelijk een mooi resultaat!!

Dreamer, dat kan best hoor. Ik heb nog maar 2 dagen Puregon gespoten en ik voel al vanalles in m'n buik. Niet dat de eitjes nu al groot zijn maar er is wel vanalles gaande in je buik. Hopelijk vrijdag een mooie eerste meting. Verder nog klachten of gaat alles goed?

Ik vind het echt verbazingwekkend hoe weinig klachten ik heb. Dat was 2 jaar geleden echt zo anders. Heerlijk dit!

20. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113

Wat fijn dat je zo weinig klachten hebt! Had je 2 jaar terug meer last? Ik hoop dat ik me ook goed blijft voelen tijdens het prikken

Deel Deze Pagina