Ivf start maart/april 2017

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Boekenwurm, 3 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lavendelmeid

lavendelmeid Actief lid

31 okt 2010
    125
    81
    28
    huisvrouw
    limburg
    Hoi ik klets graag met jullie mee.
    In 2008 gestopt met de pil, nog geen enkele zwangerschap gehad.
    2015 gbp gehad 50 kilo afgevallen. En bleek niet aan mij te liggen dat het niet lukte.
    Maar goed moest toch afvallen om geholpen te worden.
    In sittard/geleen werden we niet geholpen dus naar maastricht gegaan. Daar meteen te horen gekregen dat het icsi word vanwege de zaadtelling van mijn man.
    1 maart moeten starten met de pil en 11 mei beginnen met spuiten. (Voor mijn gevoel al begonnen met poging 1 al zal t officieel pas in mei beginnen, hopelijk geen probleem?)

Heb nooit problemen gehad met de pil, maar nu zoveel bijwerkingen die ik nooit heb gehad. En in mijn hoofd dat de pil niet genoeg werkt vanwege mijn gbp.
    Ik zal vooral meelezen hier en reageren.
    Delen zal ik pas kunnen doen in mei ben ik bang.

Groetjes Joyce

2. Kimberley92

Kimberley92 Fanatiek lid

27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hallo Joyce,

Gezellig dat je mee kletst. Ik heb zelf nooit de pil vooraf moeten slikken, maar ik snap wel dat je al het gevoel hebt dat je bent begonnen :)

Als je eenmaal mag beginnen met prikken kan het heel snel gaan, uit eigen ervaring nu meegemaakt :)

3. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.806
    1.626
    113
    Welkom Joyce!

Vanmiddag de intake gehad en het gaat veel sneller dan ik had durven hopen. Die rare spontane eisprong heeft ervoor gezorgd dat ik vandaag op cyclus dag 5 zit en dat komt precies overeen met het schema waar ze me op willen hebben. Dus mag vanavond de eerste spuit Gonal F 225eh er al in. En daar komt vanaf morgen de cetrotide bij. Volgende week maandag al de eerste echo!

4. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Welkom Joyce!

En wauw dat gaat ineens snel Inge. Wel fijn lijkt me maar ook wel raar of niet?

Ik heb zulke aparte klachten waardoor ik soms denk dat de pil niet werkt ofzo.. Heb sinds een week af en toe 'eipijn', pijn bij mijn eierstokken alsof ik bijna een eisprong heb. Maar dat kan helemaal niet! En dan laatst dat helder rood bloed als soort van doorbraak bloeding??

5. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.806
    1.626
    113
    Ja, dat is heel raar. Maar ik ben er ook wel heel erg blij mee. Na twee maanden pauze was ik er wel aan toe.

Wat vervelend dat je het idee hebt dat de pil niet werkt. Volgens mij zou het niet moeten kunnen hij is tenslotte 99,9% betrouwbaar? En hij is betrouwbaar omdat er juist geen eisprong optreedt. Maar 100% zeker weet ik dat natuurlijk ook niet. Misschien zou je voor je eigen gemoedsrust je temperatuur af en toe kunnen checken? Hoewel ik dan ook weer niet zeker weet of dat een betrouwbare methode is bij pil gebruik... Sorry had je graag helemaal gerust willen stellen.

6. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ja vind het ook maar raar. Is ook niet dat ik er heel erg ongerust over ben, maar de vorige x met IVF aan de pil had ik dat dus allemaal niet.
    De pil die ik slik is wel maar tot 07-2017 goed ( had ze nog van 2014 liggen) maar dan lijkt me het dat die nu juist nog hoed moet werken

7. Boekenwurm

28 jan 2013
    82
    0
    6
    NULL
    NULL
    Clarajilla ik had dat ook! Steken bij mn eierstokken, wat cervixslijm, alsof ik tegen een eisprong aan zat. Ik was ook al helemaal bang dat bij de uitgangsecho zou blijken dat er vanalles gebeurde in m'n lichaam, maar nee hoor, alles was gewoon rustig zoals het hoorde! Dus hopelijk stelt dat je gerust!!

Inge wat fijn dat het zo snel gaat! Hoe was de eerste spuit?

8. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.806
    1.626
    113
    Eerste spuit ging helemaal prima. Gonal F ken ik ook al dus dat is inmiddels een gewoonte geworden. De cetrotide van vandaag vind ik iets spannender. Moet net als de pregnyl gemengd worden. Maar ook dat zal vast helemaal goed komen :).

9. Kimberley92

Kimberley92 Fanatiek lid

27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zijn er dames die ook bekend zijn met Ovitrelle? Gisteravond om 22:00 uur de Ovitrelle geprikt en om 22:30 uur begon ik mij slechter te voelen.
    Ik werd heel onrustig een soort gevoel van spanning door mijn lichaam en ik voelde mij af en toe een gloeilamp worden die ineens heet werd.
    Op dit moment kan ik mijn ogen amper open houden en met vlagen misselijk.
    Ik ben hoop dat het snel morgen ochtend 09:00 uur is, ivm de punctie.

Sorry dames ik moet even klagen :(

10. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    @boekenwurm, oh dat stelt me toch wel weer wat gerust. Ik had vorige week ook met afvegen cervixslijn en dacht huh? Ik heb geen uitgangsecho dus daar kon ik niet op wachten. Ik ging er maar vanuit dat het wel goed zat XD

@inge, fijn dat het goed ging, en dat mengen, hoevaker je het doet hoe makkelijker het word.

@kimberley, ik heb nooit ovitrelle moeten spuiten wel pregnyl. Volgens mij komt het wel een beetje overeen. Als het net zoals pregnyl is spuit je hcg in je lichaam, het zwangerschapshormoon en daar kan je allerlei klachten van krijgen alsof je zwanger bent

11. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Nee, verder geen klachten tot nu toe gelukkig. Vooral mijn buik dus wat ik voel sinds gister. Dus ik ga er maar van uit dat er wat gaande is. Ik zou stiekem wel via een luikje willen gluren ;)

12. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    @Joyce: welkom hier! Nog even geduld dus voor jou voor je echt begint. Hopelijk krijg je hier alvast een idee van hoe het er allemaal aan toe zal gaan.

@Inge: wow, super fijn dat je ineens al begonnen bent. Dat gaat snel zeg!

@clarajilla: vervelend die rare klachten met de pil. Ik herken ze zelf niet. Kan je eventueel het zkh bellen als je echt ongerust er over bent?

@kimberley: ik heb ook geen ervaring met ovitrelle, maar wat clarajilla al zegt... Als het vergelijkbaar is met pregnyl, dan is het niet zo gek dat je dit voelt. Vervelend wel!

13. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ik ben er niet heel ongerust over. Vind het alleen wat raar maar denk er niet de hele dag aan. Maar zal vast wel goed gaan!

14. Toetje77

Toetje77 Bekend lid

29 feb 2008
    800
    12
    18
    NB
    Hoi, ik wil ook graag hier aansluiten. Ik heb vanochtend de terugplaatsing van onze eerste ICSI gehad. Er is 1 embryo terug geplaatst en 1 embryo in de vriezer. Nu kunnen we alleen nog afwachten en hopen.

15. Boekenwurm

28 jan 2013
    82
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi Joyce welkom hier. Inmiddels begonnen aan de pil dus en in mei de eerste spuit. Waarom moet je eigenlijk zo lang aan de pil eerst? Ik dacht dat dat bij een lang protocol vaak ongeveer 3 weken was namelijk.

Kimberley hier gaat het vandaag met je? Heel veel succes morgen met de punctie. Ik duim voor veel mooie eitjes!

Toetje wat spannend zeg. Jullie hebben al een dochter lees ik. Hopelijk over 2 weken goed bericht. Is het je een beetje meegevallen het hele traject tot nu toe?

16. Toetje77

Toetje77 Bekend lid

29 feb 2008
    800
    12
    18
    NB
    Qua hormonen ging het wel. Natuurlijk wel wat bijwerkingen, maar het viel mee. Ik had ook, het korte protocol, dat is ook minder belastend. De punctie vond ik echter heel erg pijnlijk. Ik had van tevoren paracetamol en diclofenac en tijdens de punctie dormicum, maar ik had het idee dat dat totaal niks deed. Mijn follikels schoten aan 1 kant steeds weg en aan de andere kant raakte ze een cyste die ging bloeden, waardoor het volgens de verpleegkundige bemoeilijkt werd. Ik hoop in ieder geval dat het maar 1 keer nodig is, anders hoop ik echt andere pijnstilling te krijgen.

17. Kimberley92

Kimberley92 Fanatiek lid

27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Dankje Boekenwurm! Ben wel erg gespannen voor morgen, nu proberen lekker te slapen :)
    Ik plaats morgen de uitslagen! :)

18. Toetje77

Toetje77 Bekend lid

29 feb 2008
    800
    12
    18
    NB
    Oh jee, heb ik mijn verhaal getypt terwijl jij morgen de punctie krijgt, wat onhandig van me, Sorry! Maar onthoud dat het voor iedereen anders is, ik had een moeilijke punctie zei de verpleegkundige, dus is geen gemiddeld beeld. Bovendien denk ik dat erg veel scheelt welke pijnstilling je krijgt. Ik heb het idee dat ik gewoon het verkeerde heb gekregen. Dus ik hoop dat ik je niet heb afgeschrikt met mijn ervaring.
    Ik wil je veel succes wensen en hopelijk mooie eicellen.

19. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.806
    1.626
    113
    @Kimberley: Veel succes vandaag!!

20. Kimberley92

Kimberley92 Fanatiek lid

27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Toetje77, ik ben normaal heel gevoelig voor morfine en krijg rapifen toegediend. Ik zie het wel :) het moet gewoon gebeuren :)
    Wachten duurt lang...

Deel Deze Pagina