Ivf start maart/april 2017

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Boekenwurm, 3 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimberley92

Kimberley92 Fanatiek lid

27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Wat een mooi aantal eitjes dames!!
    Als ik weer een icsi behandeling zou ondergaan, wil ik ook zeker wel meer eitjes dan dat ik nu had. Het is geen bewijs dat het beter is, maar het zou mij een prettiger gevoel geven dan 7.

Ik vind het wachten nu echt heel moeilijk en heb al het gevoel dat het niet goed gaat. Over 5 weken staat er voor ons zo wie zo een afspraak bij de fertiliteitsarts.

2. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Kimberley, fijn een mooie terugplaatsing! Hopelijk wordt goede vrijdag dit jaar voor jullie een extra goede vrijdag. Succes op het wachtbankje!

Boekenwurm, wat een mooie eerste fm heb je gehad. Mooie aantallen ook! Hopelijk gaan ze lekker door groeien de komende dagen.

Inge, wow, ook al mooie aantallen zeg, en ook al mooie grootte van de follikels. Wat maakt dat jij al gelijk met 225 eh begon eigenlijk? Je reageert prima op de hormonen namelijk als ik dat zo lees. Zijn ze bang voor overstimulatie bij jou, ivm die vele kleine eitjes die er ook zijn?

Juffie, veel succes vandaag! Logisch dat je het spannend vindt, het staat nu toch allemaal echt weer bijna te gebeuren. Je mag dan ook binnenkort gelijk al gaan spuiten?

Ik heb vanochtend mijn 2e fm gehad en er waren 10 follikels te zien van 15-19 mm. De rest zat allemaal rond de 10 mm, dus het is twijfelachtig of die ook mee gaan doen. Morgen nog een fm en waarschijnlijk donderdag de punctie.
    Ik heb veel last van de hormonen de laatste dagen. Sowieso een gevoelige buik, en ook snel emotioneel. Verder allemaal pijntjes in mijn lijf, die waarschijnlijk meer van de spanning komen dan de hormonen, maar wat alles bij elkaar wel maakt dat ik me lang niet top voel. Zal blij zijn als deze week voorbij is!

3. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.806
    1.626
    113
    Dat zijn hele mooie aantallen Dreamer. Spannend donderdag al de punctie, dat komt dan dichtbij.

Ze zijn bij mij zo hoog begonnen omdat ik eerst juist slecht op de hormonen reageerde. Ik kon rustig 3 weken spuiten om dan met 150eh eindelijk een eisprong te krijgen. Daarnaast zijn ze met mijn pcos inderdaad bang voor overstimulatie.

4. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Mooi aantal eitjes al dames!

Ik ben nog steeds aan de pil, vanaf woensdag begin ik met het spuiten van de deca. Schiet nu eindelijk wat op! Dat het voor mij maar en eind april iS ;)

5. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Heel fijn gesprek gehad met vrouwelijke arts in dusseldorf heel lief mens alle tijd en gaf uitgebreid antwoord.
    Ze snapte mijn zorgen rondom overstimulatie en voor mijn geruststelling krijg ik al op dag 6 een echo ipv op dag 8 dat vind ik zelf wel fijn.
    In mijn rechter eierstok telde ze 14 follikels en links stuk of 9 a 10 genoeg op voorraad dus.
    Ik begin rond 20 april met 112.5 gonal en ga dan op dag 6 voor de echo en dan kijkt zij verder.
    35 uur voor de punctie krijg ik decapeptyl en ik moet dan ook suprefact daarbij gebruiken dat zorgt ervoor dat de eierstokken sneller in grote afnemen zei de verpleegkundige. Op 1 mei werken ze gewoon volgens zondagsdienst alleen dingen die noodzakelijk zijn doen ze dan bijvoorbeeld punctie.
    Ik mocht kiezen tussen narcose of een roesje maar dat kan ik dan beslissen....denk dat ik maar voor narcose ga dan..... Na de punctie 3 dagen absolute rust en veel drinken en als het meer dan 15 follikels zijn zeker een week absolute rust. Alle bevruchte eicellen worden meteen op dag 1 ingevroren, we gaan voor de calcium activator en de embryoscope daar gaan er dan maximaal 3 in zei ze en dan terugplaatsen op dag 5.
    Ik krijg Dan een onttrekking bloeding van de punctie en dan begin ik met progynova en utro bollen en dan dus de tp dit is binnen 3.5 week na de punctie maar het gevaar op overstimulatie is dan al geweken.
    Dus nu maar wachten op mijn menstruatie en hopen dat alles goed gaat verlopen deze keer.

6. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Klinkt als een goed gesprek en plan juffie!

7. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.806
    1.626
    113
    Zo te horen nemen ze voldoende voorzorgsmaatregelen Juffie. Dan moet het toch wel goed komen. Ook wel heel belangrijk dat je er zelf een goed gevoel bij hebt. Aftellen tot de 20e dus....

Clarajilla: Morgen eerste deca! Kan me indenken dat de eerste spuit echt als beginnen voelt.

Dat ik ooit nog blij voor mensen zou zijn als ze zichzelf mogen gaan injecteren. Wie had dat gedacht :p

8. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Haha ja naja nu ik de deca moet spuiten voelt het eerst nog van we komen dichterbij. Wanneer ik de gonal mag spuiten dan begint het echt xD.
    Wat wel vervelend is dat ik vanaf vanavond 2 nachtdiensten heb dus ik moet morgen ochtend vroeg op me werk prikken..
    En hopelijk heb ik net zo weinig klachten als de vorige x!

9. Diddeltje

Diddeltje Bekend lid

16 dec 2014
    572
    126
    43
    Vrouw
    Begeleider gehandicaptenzorg
    Vorden
    Hoi dames,

vanmorgen 1e meting gehad in Utrecht. 1 kant wil niet echt meewerken daar zijn 3 follikels te zien waarvan 1 wat grotere zo 12 mm en de andere 2 waren nog klein deze heeft ze ook niet gemeten.
    De andere kant zaten er meer zo 7 follikels en allemaal ook mooie grootte zo 14 mm.
    Nu ben ik bang dat 1 kant niet meetelt en dan... heb dit eerder gehad bij poging 2 en toen hadden we uiteindelijk maar 1 embryo.
    Je wilt zo graag veel embryo's dit omdat ik ook nog PGD doe en dan is het zo afvalrace.
    Donderdag weer terug voor een meting.

10. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Clarajilla, de eerste deca zit er in inmiddels? Is het goed gegaan op je werk? Toch niet heel fijn om het daar te moeten doen lijkt me, zeker zo'n eerste keer. Het komt in elk geval iets dichterbij voor je nu! Wanneer mocht je nog maar beginnen met de gonal?

Juffie, klinkt als een heel fijn gesprek wat je hebt gehad. Fijn dat ze zo rekening houden met je persoonlijke situatie en je angst omtrent overstimulatie. Hopelijk gaat dit plan goed werken! Geeft het je ook wat rust en vertrouwen, of blijft het nog allemaal heel spannend?
    Wat ik me af vroeg... 'Normaal' heb je na een stimulatieronde altijd een verplichte rustmaand voor je verder mag met cryo's. In jouw geval ga je daarna gelijk door zoals ik het plan lees. Waarom hebben ze daarvoor gekozen?

Diddeltje, wat jammer dat 1 kant niet echt mee lijkt te doen nog. Weet dat zo'n eerste fm nog niet heel veel zegt, en er echt nog wat kan veranderen. Bij mij zagen ze maandag op de fm bijv 10 groten en de rest klein, maar gister (dag later dus) waren dat er al 14. Hoop voor jou dat dit ook zo gaat zijn! Hoeveel procent valt er voor jullie af door de PGD? Dat maakt het dan wel extra spannend! Heb je wel een verse tp dan, of wordt alles ingevroren?

Inge en Boekenwurm, hoe is het nu bij jullie?

Ik heb morgenochtend de punctie, dus gister de laatste spuiten gezet. Blij dat ik daar in elk geval vanaf ben. Vandaag gelijk al starten met de utrobollen. Wat een feest... ;)
    Ik ben heel benieuwd hoeveel eicellen ze zullen gaan vinden. Maandag had ik 10 groten op de fm, en de rest was rond de 10 mm. Gister telde ze ineens 14 groten, dus toch weer een aantal die nog door groeiden. Spannend allemaal!
    Ik vind het wel heel zwaar nu, omdat ik me echt niet lekker voel. Gister buikgriep gehad, en ik had al allemaal pijntjes in mijn lijf de afgelopen dagen. Vandaag nog wat misselijk gevoel, maar dat kan inmiddels ook door de pregnyl veroorzaakt worden. Dus waar het begin en einde is... en wat door de hormonen veroorzaakt wordt, en wat door iets anders is ook niet echt meer een peil op te trekken. De combi is in elk geval totaal geen pretje meer! Hopelijk ga ik me na de punctie weer wat beter voelen.

11. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik ga inderdaad gelijk door.
    Omdat ik geen verse tp wil ivm overstimulatie. Als ik de onttrekking bloeding na de punctie krijg na ongeveer een week of 2 dan begin ik met progynova en dan gaan er 3 beruchte eicellen in de embrypscope waarna op dag 5 een tp volgt.
    Ik vind het wat betreft de overstimulatie nog steeds erg spannend allemaal

12. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    @dreamer, ja vanmorgen gespoten op het werk, nu scheelt het dat wij alleen snachts werken dus kon gewoon zo achter me bureau gaan prikken XD maar om dan toch weer de eerste prik te zetten is Eng! Zo vaak al moeten prikken maar die eerste houd je toch op een of andere manier tegen.
    Straks weer een nachtdienst dus morgen ochtend weer op het werk prikken.
    Ik begin 17 april met de gonal, dus vanaf Pasen kweek ik mijn eitjes ;)

13. Diddeltje

Diddeltje Bekend lid

16 dec 2014
    572
    126
    43
    Vrouw
    Begeleider gehandicaptenzorg
    Vorden
    @ dreamer, pgd kan heel wat afvallen. ze onderzoeken de embryo's dan op erfelijke aandoening die ik heb. ik heb 50% om het over te dragen. voorgaande keren was het ook elke keer zo. viel zo helft weer af, door niet goed gedeeld, of erfelijk belast of dat ze het niet met zekerheid konden zeggen.

Het moeilijke aan dit hele verhaal is dat ik wel via natuurlijke weg zwanger kan worden maar dit wil uitsluiten omdat ik het niet wil overdragen aan mijn kind. hier hebben we lang over nagedacht, voor en nadelen.

jij succes met de punctie!! hopelijk veel embryo's.

14. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.806
    1.626
    113
    Diddeltje: Begrijpelijk dat je er graag meer zou willen als het zo'n afvalrace is. Hopelijk zijn er morgen nog wat extra bij gegroeid.

Dreamer: Grappig dat jij vandaag al met de utrobollen begint. Ik moet de eerste pas de avond na de punctie gebruiken. Vervelend dat je een buikgriep te pakken hebt. Dat kun je er natuurlijk niet echt bij hebben. Iedergeval heel veel succes morgen!!

Vandaag heb ik weer een meting gehad. En ik reageer nogal explosief op de medicijnen. Inmiddels zo'n 30 grote follikels waarvan er 10 rond de 19mm zijn. Dat betekend vanavond de pregnyl en vrijdagochtend de punctie. Ik ben heel benieuwd hoeveel ze er nou daadwerkelijk kunnen/gaan aanprikken.

15. Boekenwurm

28 jan 2013
    82
    0
    6
    NULL
    NULL
    Inge wow! Wat ga jij hard! 30 follikels is echt veel. Hoe groot zijn de 20 die nog niet 19 mm zijn? Hopelijk zijn deze ook groot genoeg bij de punctie vrijdag! Vanavond de pregnyl dus. Veel succes! Hoe voel je je verder? Laat van buikpijn door die vele follikels of valt het mee?

Dreamer morgen heb je de punctie, wat spannend! 14 is echt een heel mooi aantal. Hopelijk zit overal ook een mooi eitje in. Ben je zenuwachtig? Hoe laat moet je morgen? Heel veel succes! Ik ga voor je duimen. Oja en wat vervelend van je griep zeg. Hopelijk voel je je morgen wat beter tijdens de punctie.

Diddeltje ik kan me in jouw geval voorstellen dat je niet snel tevreden bent over het aantal follikels. Wat vallen er dan veel af zeg bij jou. Morgen hopelijk een positieve tweede meting!

Clarajilla fijn dat jij nu ook echt begonnen bent. Zo'n eerste spuit is dan inderdaad wel weer een dingetje he. Had ik ook. De tweede ging weer als vanouds. Op naar de 17e en je eerste gonal spuit.

Juffie fijn dat je zo'n positief gesprek gehad hebt! En fijn dat je meteen door mag. Er liggen al genoeg follikels klaar zo te horen. Op naar de 20e!

Hier gaat alles goed! Morgen de tweede follikelmeting. Hopelijk kan dan meteen de punctie gepland worden al heb ik mijn twijfels want ik had maandag nog niet zulke grote follikels. Afwachten maar. Ik ben zó klaar voor de volgende stap. Ik hoop ook echt op de punctie zaterdag en dus niet onder werktijd. Ik heb werkgever die niet al te begripvol is helaas en ik hoop dus niet op een punctie of terugplaatsing op een van m'n werkdagen. Maar goed als dat wel zo is kan ik er ook niks aan doen natuurlijk. Hoe zijn jullie werkgevers hierin?

16. Kimberley92

Kimberley92 Fanatiek lid

27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Dames allemaal heel veel succes met de punctie deze week! Ik ben even wat minder aanwezig, omdat ik aan het wachten ben en ik vind het zo ontiegelijk moeilijk... had nooit verwacht dat ik het zo moeilijk zo vinden.
    Door de progesteron kan natuurlijk geen 1 vreemd teken geloven want alles is zoon beetje mogelijk door die progesteron... en ik zit pas op wacht dag 4...

Ik wens jullie nogmaals heel veel succes en kijk uit naar de verhalen over een aantal dagen!

17. Boekenwurm

28 jan 2013
    82
    0
    6
    NULL
    NULL
    Kimberley dat wachten is echt zwaar he! De behandeling zelf vind ik wel te doen maar het wachten heb ik altijd heel rot gevonden. Je kunt niks behalve afwachten en je voelt vanalles maar je hebt geen idee waar het door komt.
    Je kunt maar 1 ding doen en dat is veel afleiding zoeken. Ga leuke dingen doen zodat je er zo weinig mogelijk aan denkt. Ik had de wachtweken altijd vol gepland met leuke uitjes.
    Ik duim voor je! Heel veel succes en keep the faith!

18. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.806
    1.626
    113
    Kimberley, dat wachten is het ergst van allemaal. Je hebt er ook gewoon geen controle meer over.. Sterkte met de dagen weg kijken..

Boekenwurm, de andere 20 zitten rond de 15 a 16. Die gaan dus net niet of net wel mee doen. Wat vervelend dat je werkgever zo onbegripvol is zeg. Dat lijkt me heel lastig in een traject als deze. Mijn werkgever denkt gelukkig enorm met me mee. Hoef het woord ziekenhuis maar te zeggen en het is "ok, succes we zien je wel weer verschijnen". Nou kan ik ook wel flexibel met m'n tijd omgaan en deels thuis werken. De metingen kosten m'n werkgever op die manier nauwelijks iets. Wellicht dat dat mee helpt in hoe makkelijk ze zijn.

19. Boekenwurm

28 jan 2013
    82
    0
    6
    NULL
    NULL
    Inge, 15 a 16 mm met nog 2 dagen te gaan klinkt wel positief hoor. Die gaan wel meedoen!
    Dat wordt vast een topscore!

20. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Even snel... Morgeb half 9 aan de beurt en ik ben super nerveus!:)

Deel Deze Pagina