Ivf starten en vakantie ??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sab88, 6 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Hoi , daar ben ik weer :oops:

    Ik weet dat ik deze vraag waarschijnlijk beter aan de gyn kan vragen , maar misschien dat jullie het antwoordt hier op weten.
    Zoals jullie weten hebben wij 9 augustus het gesprek met de gynaecoloog over ivf.
    Ik weet nog helemaal niet wat voor traject we krijgen en of we gelijk zouden mogen starten.

    Maar wij gaan van 11 aug t/m 20 aug op vakantie, en mijn menstruatie zal precies in deze tijd plaatsvinden. Nu lees ik veel dat je op de 1e dag van je cyclus al moet beginnen met hormonen e.d , mocht het zo zijn dat we gelijk zouden mogen beginnen kan dit dan als wij op vakantie gaan ?

    Toevallig heb ik iemand in mijn kennissenkring die eergisteren begonnen is met het ivf traject. Zij moest op de 1e dag beginnen met een neusspray en op de 3e dag met hormooninjecties (zij doet dit traject in hetzelfde ziekenhuis als dat ik ga doen ) weet niet of voor iedereen het traject hetzelfde is. Maar na die 3e dag volgt er ergens ook een echo volgens mij. Dit zou dan allemaal in de vakantie vallen, kan je ook later in je cyclus beginnen ?

    Sorry voor het lange verhaal , maar hoe dichterbij ik bij 9 augustus kom hoe meer ik met deze vragen zit.
     
  2. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.957
    1.713
    113
    Het licht er aan of je het lange of korte protocol krijgt. In ons ziekenhuis werkt men met het lange protocol. Je begint dan op dag 21 met Decapeptyl (een remmer). Dit spuit je. Dan wordt je rond dag 28 ongesteld. En dag 3 van de nieuwe cyclus heb je een uitgangsecho en start je met Gonal F (ook spuiten). Dan op dag 10 de eerste echo (follikelmeting).

    Beginnen met spuiten op vakantie lijkt me voor jezelf niet prettig. Zeker niet als dat allemaal nieuw is. Bovendien moet je de medicatie in de koelkast bewaren. Het ligt dan dus aan je vakantiereis en accommodatie of dat mogelijk is.

    Toen wij na 6 IUI´s door mochten voor IVF duurde het na de toezegging van de arts, toch nog wel 1,5 maand a 2 maanden voor we echt startten. Nog een voorlichtingsbijeenkomst en dan dus wachten tot dag 21 vd cyclus.
     
  3. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Dankjewel voor je reactie ... Ergens moet ik het ook gewoon uit mijn hoofd zetten denk ik , en ook al zouden we eerder mogen beginnen misschien eerst genieten van de vakantie en daarna met frisse moed er tegenaan.
    Zoals jij al zegt ging er nog 1,5 maand overheen voor je kon beginnen, daar zou ik ook vanuit moeten gaan.
    Maar aan de andere kant begin ik liever vandaag dan morgen ( ook al weet ik dat r bij dit traject nog een hoop komt kijken ) onze wens is gewoon heel groot.
    We zijn al langer dan 1,5 jaar bezig en zijn er sinds kort achter dat onze kans op een natuurlijke zwangerschap eigenlijk nihil is, en daardoor krijg ik door dit traject weer hoop dat het dan nu eindelijk wel gaat gebeuren.
     
  4. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Ik weet niet wat er in ons ziekenhuis aangehouden word.
    De kennis waar ik het net over had , die mocht gelijk beginnen. Maar dit kwam dan ook omdat haar vriend zijn zaadkwaliteit 0.1% is. Zij mocht 4 aug beginnn en op dag 12 heeft zij de punctie al.
    Bij ons ligt de oorzaak niet bij mijn vriend, maar bij mij. Mijn eierstokken zijn verkleefd. Dus daar zal misschien ook nog een verschil inzitten
     
  5. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik denk echt niet dat je er nu iets van kan zeggen.. er kan zoveel zijn dat er is waardoor je later of juist dan gaat beginnen.

    In "mijn" ziekenhuis moet je eerst minstens drie weken aan de pil. En dan pas begin je te prikken (aansluitend op de pil dus geen stopweek tussendoor) met lucrin (of deca mag soms ook)
    Pas als alles dan stil ligt, ga je prikken voor follikel aanmaak, in mijn geval gonal f.


    Maar als je daar nou straks komt, en je mag gelijk gaan spuiten, zou ik het uitstellen. Ik ben drie keer bezig geweest in een icsi traject. Ten eerste is dat prikken heel spannend en niet leuk (dus extra niet leuk op een vreemde plek)
    Ten tweede kan er iets zijn waardoor je naar de dokter moet (en dus bij een vreemde dokter in een vreemd land met andere regels komt)
    En ten derde, een heel gedoe om die medicijnen uberhaupt mee te krijgen de grenzen over. Laat staan gekoeld.
    Dus mag je wel mogen beginnen, zou ik adviseren om echt even die maand te wachten en even zonder ivf of icsi gedoe te ontspannen op vakantie.
     
    Sab88 vindt dit leuk.
  6. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Hier eigelijk t zelfde als @blij83 gehad:)
    Zoals je weer mocht ik in mei gelijk door met de pil slikken, maar heb ik dit niet gedaan vanwwge mn eileiderontsteking, en pas een cyclus later begonnen met de pil :) nahja t is te lezen in mn handtekening:) misschien dan toch nog wat langer wachten, want idd de spuiten moeten in de koelkast.
     
    Sab88 vindt dit leuk.
  7. Ila

    Ila Fanatiek lid

    30 aug 2017
    1.236
    989
    113
    Vrouw
    In ons ziekenhuis gebruiken ze ook het lange protocol. Ik moest eerst Primolut slikken om mijn cyclus stop te leggen en een poos daarna begon ik dan met Decapeptyl te prikken. Al met al duurt het meestal toch wel even voor het echte prikken begint bij de meeste mensen. Heb je al je prikinstructie gehad? Dan kan je ervan uitgaan dat je snel een start kan maken met het traject. Maar zoals gezegd is dit echt niet handig op vakantie en hoe graag je ook wil beginnen (dit herkennen we allemaal hier) moet je jezelf afvragen of dit dan ook wijsheid is. Tijdens mijn prikproces ging ik een dagje naar de Efteling en dat vond ik al gedoe. Steeds op de klok letten om de Primolut op tijd in te nemen, de injectiespuit in een koeltas in de auto mee en op een parkeerplaats langs de weg op de terugweg in de auto de prik zetten. Dat was nog maar een dag dat het omslachtig was, op vakantie heb je dat elke dag.
     
  8. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Ja ik weet dat het beter is om het dan toch uit te stellen ... Maar het voelt zo dubbel o_O
    Ik moet er inderdaad ook niet aan denken om in het buitenland naar een dokter te moeten.
    Maar wie weet gaat het in dit ziekenhuis ook hetzelfde als dat het bij jullie is gegaan , en moet ik zoiezo wachten ( misschien maar beter ook dan )
    Ik hoop dat de dagen snel voorbij gaan , wordt gek van die onzekerheid. Vind het wachten ook niet leuk , maar na het gesprek hebben we misschien wel gelijk een datum waar we naar uit kunnen kijken en daardoor weer wat zekerheid.
     
  9. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ik duim.voor je, succes alvast!
     
    Sab88 vindt dit leuk.
  10. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Voor jou is het nu erg spannend hè ... Ben zo benieuwd of je binnenkort eindelijk die positieve test in handen hebt. Duim echt voor je meid !! Heb je verder nog ergens last van na de punctie ?
     
  11. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Klopt , zit er denk ik ook niet echt op te wachten om daar op vakantie constant mee bezig te moeten zijn. We gaan juist om te ontspannen en even niet met de dagelijkse dingen bezig te zijn. Ik heb zoiezo nog geen prikinstructies gehad , we hebben 9 augustus echt het eerste gesprek ove ivf. Dus wie weet gaan er ook nog wel 2 maanden overheen voor we echt kunnen beginnen
     
  12. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Dankjewel :)
     
  13. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ben ik ook heel benieuwd naar haha :p ik had de paar dagen erna nog wat last van mn onderbuik.. en dan voornamelijk in mn liezen, eigelijk sinds gisteren is dat niet meer :)
     
    Sab88 vindt dit leuk.
  14. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik snap echt heel heel goed dat je niet wilt wachten. Maar eerlijk, wat maakt die ene maand nu uit? (er even vanuitgaand dat je gelijk mag starten he)

    Probeer dan die ene vakantie nog even de dingen te doen die je wilt, zonder obstakels. Laat het even gaan, en geniet, drink dat wijntje teveel, eet dat stukje vlees die net niet helemaal perfect doorbakken is, slaap een nachtje minder en ga uit je bol ;) Want alle goede hoop, wens ik met heel mn hart dat je dat na je eerste poging dik 9 maand niet mag!

    Ik begrijp dat je door wilt, maar neem je tijd voor jezelf!

    En nu eerst wachten, nog een paar dagen meisje, je bent er bijna!
     
    Sab88 vindt dit leuk.
  15. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Bij mij kwam dat tegelijk. Maar ik was dus al wel een aantal maanden aan de pil geweest ( op eigen verzoek, jeetje wat heb ik in die tijd genoten van de rust, even geen kinderwens, heerlijke vakantie samen gehad en gedaan wat ik wou)

    Toen we op 1 augustus (of was het nou 2 of 3 :p ) op gesprek kwam hoorden we wederom de zaaduitslag, en uitleg over de ICSI, en zei ze 'nou dan kun je aan de pil beginnen' toen ik zei van nou dat ben ik al, was het antwoord ' nou mooi, dan mag je NU gaan prikken' letterlijk. Ik kreeg bijna een hartaanval :p haha. Mijn man heeft me daar voor het eerst gelijk geprikt en we liepen het ziekenhuis uit met een hele tas vol troep.

    Ik was dus echt mega blij dat alle rust al was geweest, ik genoten had van de vakantie en kon beginnen met een groot hoofdstuk in ons leven. Ik kon mij er helemaal op focussen zonder nog extra dingen tussendoor.
     
    Sab88 vindt dit leuk.
  16. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Dank je dat vind ik heel lief van je .. En ik weet dat je gelijk hebt. Dat is ook wat het zo dubbel maakt , we zijn al 1,6 maanden bezig dus dan kan die ene maand of twee maanden er toch ook nog wel vanaf. En aan de andere kant word ik heel zenuwachtig van het feit dat dit misschien onze enigste kans is.
    Wat je zegt deze vakantie nog even genieten van alles wat ik nog wel mag, en dan na de vakantie weer met frisse moed er tegenaan. En hopelijk is het dan snel raak !! :oops:
     
  17. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Zo was jij even blij dat je zelf al aan de pil was gegaan dan hahaha. Lijkt me een heerlijk gevoel dat je komt en te horen krijgt dat je meteen mag starten. Ik snap je heel goed dat het heerlijk is om er even niet mee bezig te zijn. Want die hoofden van ons maken overuren :roflmao:
    Dan doet zo’n vakantie je toch even goed.
     
    Bubblez vindt dit leuk.
  18. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    En nog van harte gefeliciteerd met je zwangerschap !!
     
    Bubblez vindt dit leuk.
  19. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Waarom zijn jullie eigenlijk eerst aan de pil gegaan ? Heeft dat met je cyclus te maken , onregelmatig ofzo ? Of is dat standaard ?
     
  20. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    In zwolle is dat eigelijk standaard, tenzij anders word besproken :)
     

Deel Deze Pagina