IVF starten in maart, april of mei

Discussie in 'MMM clubs' gestart door IVFBeeb, 23 mrt 2018.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IVFBeeb

IVFBeeb Bekend lid

23 mrt 2018
    509
    422
    63
    Vrouw
    Morgen starten met Decapeptyl? Je moet een zo dun mogelijk velletje pakken en het scherpe stukje van het naaldje prikken. Deed ik de eerste drie keer niet goed en dan voelt het vervelend ;)

2. Dicky123

Dicky123 Actief lid

15 apr 2018
    243
    117
    43
    Vrouw
    Ja klopt, Isala is Zwolle. Dichtste bij voor ons;) Waar zit jij?

Oké de punctie hoor je echt verschillende verhalen over, dus inderdaad maar “over me heen laten komen” over ong 14 dagen.
    Volgens mij moet je je vooral zoveel mogelijk proberen te ontspannen? Ik denk dan een beetje aan puf oefeningen:) Goed uitblazen pufffff :)

Oehhh spannend die buikkrampen. Misschien wel de innesteling joh!! Hoop zo voor je dat het positief is!! Houd ons op de hoogte!! En schrijf lekker van je af. Doe ik ook zoals je merkt:)

Succes met wachten en sterkte met de krampen!!

3. Dicky123

Dicky123 Actief lid

15 apr 2018
    243
    117
    43
    Vrouw
    Misschien domme vraag. Maar je bedoeld een kleine ‘ril/plooi’ pakken ipv een grote vetril/huidplooi??

En wat bedoel je met het scherpe stukje van het naaldje?

Xx

4. IVFBeeb

IVFBeeb Bekend lid

23 mrt 2018
    509
    422
    63
    Vrouw

Ze helpen je bij de punctie met goed ademhalen. Daarnaast mag je kiezen voor een roesje. Zou ik gewoon lekker doen!
    Na ongeveer 15 min is het voorbij. Dan gewoon lekker twee dagen rust inplannen. Wij zijn daarna even gaan lunchen en de rest van de middag heb ik Netflix gekeken!

Punctie is uiteindelijk wel te doen hoor, maar t blijft wel vervelend natuurlijk ;).

Ik heb gekozen voor het UMC (Utrecht)

5. IVFBeeb

IVFBeeb Bekend lid

23 mrt 2018
    509
    422
    63
    Vrouw
    Ja dus geen hele dikke plooi, maar iets dunner.. maar zou ik gewoon uitproberen. Als je goed naar het uiteinde van het naaldje kijkt dan zie je dat het er verschillend uit ziet. Na twee of drie keer weet je hoe het het fijnst prikt.

Decapeptyl vond ik het minst prettig. Gonal F voel je vrijwel niets van

Dicky123 vindt dit leuk.
  6. Nancydierengek

Nancydierengek Fanatiek lid

1 mrt 2017
    2.259
    1.507
    113
    Vrouw
    Hey hoest nu hier met iedereen?
    Ik moet nu om de dag mij melden bij het ziekenhuis. Krijg dan steeds een inwendige echo en moet bloed laten prikken.
    Ik ben nu aan het werk nachtdienst.
    Maar als ik straks thuis kom ga ik mijn hondjes uitlaten en douchen en dan ga ik weer naar het ziekenhuis toe.
    Hopelijk zijn mijn kleine follikels aan het groeien.
    Ben benieuwd weer.

@IVFBeeb
    Ja hoop het zo.
    Vind het zo spannend allemaal.

Spannend nu bij jou.
    Maar dat wachten pfff vreselijk en maar hopen dat het gelukt is.
    Ik duim voor je!

@Kookaburra
    Wat een goed nieuws!
    Wanneer heb je de terugplaatsing?
    Ow woensdag lees ik spannend zeg!

@Dicky123
    Hoi spannend allemaal.
    Snap zeker dat je staat te popelen om te beginnen.
    Ik ben ook met de eerste icsi poging bezig.
    Vind het ook allemaal super spannend.
    Ben al druk bezig met spuiten.
    Lees mijn verhalen maar terug van hoe alles verlopen is.
    Ik vertel alles hier hoe alles verloopt bij mij.

7. Dicky123

Dicky123 Actief lid

15 apr 2018
    243
    117
    43
    Vrouw
    Fijn om deze dingen te horen!
    Geeft me gelijk rust:) En idd je moet er gewoon “ff doorheen” denk.
    Enne...roesjes? Kom maar op met zoiets! Dank voor tip.!

Wat goed: meteen eerst lunchen daarna. Kun je meteen van het voedsel aansterken en nog wat bijkomen. Daarna filmpje, top!

Buikkrampen nog aanwezig? Of afgenomen.

Succes!!!
    Allemaal trouwens!!!

8. Dicky123

Dicky123 Actief lid

15 apr 2018
    243
    117
    43
    Vrouw
    Wat lief dat je zo de moeite neemt om het te beschrijven. Helder zo!! Thanksss x

9. Dicky123

Dicky123 Actief lid

15 apr 2018
    243
    117
    43
    Vrouw
    Hee, spannend hoe je follikel meting straks is!! Hopelijk lekker gegroeid die eitjes!
    En voelt ergens goed om te horen dat het ook de eerste ICSI poging is bij jullie.
    Wauw wat zou het super zijn als het gewoon in 1x raak is. Teleurstellingen in het achterhoofd houden...maar tegelijk mogen we toch ook goede hoop hebben!!
    Spuiten gaat goed zo te lezen. Hoe is het met bijwerkingen? Opvliegers of andere gekkigheden vallen dik mee? Per vrouw verschillend natuurlijk. Maar benieuwd of je ergens ‘last’ van hebt.

Succes met je afspraak straks, en het spuiten verder, ik volg verder in je updates hoe alles verloopt.

10. Nancydierengek

1 mrt 2017
    2.259
    1.507
    113
    Vrouw
    Hey nou ben net weer thuis vanuit mijn nachtdienst.
    Net mijn hondjes uitgelaten zo douchen en naar het ziekenhuis toe.
    Spannend ben benieuwd!

Over de bijwerkingen.
    Ik dacht eerst echt dat ik een monster zou worden met al die hormoon rommel.
    Maar ik heb daar heel geen last van.
    Waar ik wel last van heb is dat ik soms wat misselijk ben en gevoelige borsten heb.
    En een beetje opgeblazen gevoel.
    Maar verder nergens last van.
    Ik was eerst echt bang voor bijwerkingen maar valt allemaal mee.

11. Nancydierengek

1 mrt 2017
    2.259
    1.507
    113
    Vrouw
    Nou net weer terug van ziekenhuis. De 7 follikels zijn goed aan het groeien. Er zijn er alleen niet meer bij gekomen.

Op dit moment zijn er 4 follikels die al 17mm zijn. Ik moet nog even doorgaan met spuiten en dan hopen dat de andere nog ff goed door groeien en dan ook bruikbaar zijn voor de Punctie. Deze zijn nu 14mm 11mm 8mm. Ze denken en hopen dat we er uiteindelijk 6 kunnen gebruiken voor de punctie.

Verder is mijn baarmoederslijmvlies al helemaal goed.

Woensdag moet ik weer komen voor een inwendige echo en bloedafname.

Vind het nu wel giga spannend worden!

Lauren 1990 vindt dit leuk.
  12. Ellis2014

Ellis2014 Bekend lid

7 mei 2014
    903
    238
    43
    Hey dames,
    Mag ik mee komen kletsen?

Al 2,5 jaar in de medische malle molen.. na maanden gyno bezoeken en 5 mislukte IUI's nu bezig met IVF 2.
    IVF 1; 3 eitjes geoogst waarvan helaas maar 1 bevrucht was..ging t na 8 dagen al mis.
    IVF 2; 11 eitjes geoogst, 10 bevrucht! Afgelopem vrijdag 1 teruggeplaatst en vanmorgen bericht gehad dat er 8 zijn ingevroren..
    Nu dus in de enorm lange wachtweken hihi...

Liefs

Thirza78 en Lauren 1990 vinden dit leuk.
  13. Lauren 1990

Lauren 1990 Actief lid

29 jun 2017
    424
    215
    43
    Vrouw
    Hee Ellis wat fijn dat er 8 zijn ingevroren!! Wat een verschil met de vorige keer, ik wilde nog even terug komen op de post in het andere topic, omdat er bij mij van de 10 ook maar 1 bevrucht is geraakt, dat ze direct al praten over ICSI, ondanks dat het zaad van mijn man ook super lijkt. Is dat dan zo'n verschil in welk ziekenhuis je onder behandeling bent?
    Gaven ze bij jou toen ook een verklaring waarom er 1 bevrucht was en weinig eitjes? in vergelijking met nu?

Overigens ben ik wel blij dat ze niet weer met IVF op de proppen komen maar dan direct ICSI

Spannend dat we met 3 op wachtbankje zitten, allemaal vlak bij elkaar:thumup::thumup::thumup:

14. Lauren 1990

Lauren 1990 Actief lid

29 jun 2017
    424
    215
    43
    Vrouw
    Wat spannend zeg, maar het gaat in ieder geval de goede kant op:thumup::thumup:
    Hebben ze al een idee wanneer de punctie gaat plaats vinden?

15. Nancydierengek

1 mrt 2017
    2.259
    1.507
    113
    Vrouw
    Zo even berichtjes lezen en beantwoorden op dit verslaafde forum haha.
    Nou nachtdienst nummer 4 achter de rug nog twee te gaan.
    Morgen heb ik weer een follikel meting ben benieuwd.
    Mijn medicijnen zijn ook bijna op ik had dit gister doorgegeven.
    Maar de arts zij dat ze het wel besteld, maar dat ze eerst woensdag wil zien of ik het wel nog nodig heb.
    Phoe vind het zo spannend worden want de punctie komt nu echt dicht bij.
    Datum ervoor is nog niet bekend maar zal niet lang meer duren.

@Ellis2014
    Hoi welkom!
    Ow spannende dagen nu dus voor jou!
    Wel super fijn dat je ook 8 stuks ingevroren heb zitten.
    Maar hopelijk zijn die niet nodig.

@Lauren 1990
    Ja echt enorm spannend!
    Nee de punctie datum is nog niet bekend.
    Heel misschien krijg ik dat morgen te horen.

16. Ellis2014

Ellis2014 Bekend lid

7 mei 2014
    903
    238
    43
    Ohw.. dacht dat ICSI alleen was als de zaadkwaliteit minder was... Geen verklaring konden ze me geven.. natuurlijk wel meteen gevraagd! helemaal flabbergasted natuurlijk..
    Ik ben onder behandeling in t AZM in Maastricht...

Hoe voelt iedereen zich?
    Ik heb tot en met zondag echt flinke steekjes gehad en als ik te veel deed moest ik echt even rusten...
    Sinds gisteravond echt menstruatiepijn in buik en rug...

17. Lauren 1990

Lauren 1990 Actief lid

29 jun 2017
    424
    215
    43
    Vrouw
    Ja klopt, zo dacht ik er ook over.. Mij konden ze ook niet echt een verklaring geven, het was een beetje gissen.
    Ah oke, ik loop bij Isala in Zwolle.

Oh bah, dat klinkt ook niet fijn! Wie weet is het wel iets goeds:thumup::thumup:
    Nou ik heb ook sinds gisteren middag af en toe steekjes, niet echt menstruatie pijn maar wel rare steekjes. Vannacht echt even flink buikpijn gehad maar ik heb eigenlijk vanaf de punctie obstipatie:oops: Ik denk daar vannacht de buikpijn van kwam en nu ook weer steekjes, van schaambeen naar boven.:rolleyes:

Ik heb geen last van m'n rug, wel "grotere" en pijnlijke warme borsten, maar dit heb ik al vanaf de Ovitrelle, ik denk dat dan de Utro het overgenomen heeft:p.
    Verder wel heel goed gezind enz.. Maar moet wel zeggen, ik heb natuurlijk een niet al te beste embryo hé met een "slecht" aspect, ik heb daardoor ook weinig hoop.

Hoe is het met jou @IVFBeeb, kom je de wachtweken een beetje door?

18. Dexendon

Dexendon Bekend lid

25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Hallo allemaal,

Momenteel niet zo actief op dit forum.
    Ik lees wel al jullie verhalen.
    Jullie zitten allemaal in spannende tijden zeg!

Inmiddels ben ik al een week decapeptyl aan het spuiten.
    Totaal nergens last van (o jee, werkt het dan wel?? denk ik steeds, maar moet natuurlijk blij zijn, zo zonder bijwerkingen).
    Sinds gisteren gestopt met de pil. Nu nog een week verder spuiten met decapeptyl.
    Maandag mag ik voor een echo, dan wordt de waarde van Gonal F bepaald.

Dus niet echt veel nieuws update hier.
    Maar ik wilde toch even iedereen heel veel succes en sterkte toewensen.

Als er hier ontwikkelingen zijn, laat ik het jullie weten!!

Liefs...

19. IVFBeeb

IVFBeeb Bekend lid

23 mrt 2018
    509
    422
    63
    Vrouw

Ik heb ook al dagenlang buikpijn en gisteren felle steekjes richting mijn liezen. Hoop dat de buikpijn nu een keer weg gaat trekken, maar las ergens dat dat wel twee weken kan duren.

Ik heb nu vakantie en probeer zoveel mogelijk leuke dingen te doen. Ik heb ook een blog, dus schrijf daar zoveel mogelijk voor en morgen lekker dagje dierentuin. Af en toe slaap ik in de middag lekker een uurtje! Best goed te doen zo!

En hoe gaat t met de rest?

20. Ellis2014

Ellis2014 Bekend lid

7 mei 2014
    903
    238
    43
    @Lauren 1990 obstipatie had ik de vorige keer ook zo erg, ik heb daar toen poedertjes voor gekregen en na 2 dagen was het voorbij..Kun je even ziekenhuis voor bellen... ik had ook echt enorme buikpijn daardoor...

Deel Deze Pagina